Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:04

Kort verslagje:

1e rondje VP. 10e. Fout insteek palen en laatste dingetje van de breed viel om. 2e rondje spel. 300 pnt 17e plaats. Laatste JP. DK. poedersuiker draai en sprong de verkeerde daarna donders snel en foutloos. Echt gaaf rondje.

Super tevreden. Zeker na de laatste trainingen :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:12

Poeh vanmiddag was even schrikken. Sarah had sinds vrijdag diarree. Maar geen ziekte beeld dus even afwachten. Vanochtend werd ze wakker en zat alles onder de diarree incl zij zelf. Dat vond ik toch redelijk ernstig dus even de dierenarts gebeld. We moesten het even in de gaten houden, mocht het verergeren of bloed erbij weer even bellen. En ja hoor vanmiddag bloed erbij. Ook toonde ze ziekjes en koorts. Dus hoppatee weer de da gebeld. We moesten langs komen. Diarree is bekeken en kwam niks raars uit. De Da houdt op een bacteriële infectie en hond aan de AB. Nu 2 uurtjes verder is er gelukkig al een hele verandering en lijkt ze zichzelf weer. Ook is haar dieet even aangepast op rijst gekookt in bouillon met een eitje. Nu hopen op snel herstel!

En dat altijd in een weekend...portomonnee gelijk kilo's lichter :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:20

Ach jeetje wat schrikken zeg! Sterkte ermee en rustig aan. :*

JedaJinn, goed zeg! Die palen hebben wij ook ontzettend lang op getraind, maar ondertussen kunnen we van alles kanten insteken en heb ik hem zover dat ik van waar dan ook 'palen' kan roepen en hij gaat. Dus trainen trainen trainen en het wordt beloond. :D

Hadden jullie een Gambling staan?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:27

Dankjewel :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:02

Dat is schrikken inderdaad zeg.
Hoop dat alles snel weer overgaat.

Ons filmpje van de oefenwedstijd van vorige week :D

Voor wie het leuk vind :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:09

Vandaag het grootste deel van de dag met Gláma in de heuvels doorgebracht, schapen halen.
Ging goed, we hebben een groep van zeven gevonden en naar huis gedreven, ongedogde schapen in de vrije natuur, geen omheiningen, niet zo gemakkelijk. Gláma deed het prima, hield mooi afstand, was altijd wat een zwak punt, had vaak de neiging de schapen teveel op de bumper te hangen.
Daarna nog een kleinere groep die zelf al aardig op weg naar huis was de weide opgedreven. Lam gevonden met gebroken achterpoot. Naar de dichtsbijzijnde landweg gedreven (gelukkig niet ver) en ik samen met het lam in de kofferruimte van de auto, Gláma trots naast mijn vrouw op de bijrijderszit. Het lam staat nu gegipst in de stal. Het is een mooi ooitje, als de breuk redelijk heelt zou dit haar leven wel eens kunnen redden, we kunnen haar zo niet in de slacht sturen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:41

Mandje, nette rondes zeg! Echt geniaal om te zien hoe je border van 0 naar 100 schiet na een raakvlak. :))

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 19:47

Gaaf idd om te zien!

Nou volgens mij gaf de da een wondermiddel...ze is weer heerlijk aan het uitdagen en spelen met onze boerenfox!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:06

Super gaaf om te zien hoe gefocussed die hond dat parcours loopt!

Cinnepin fijn dat ze zo snel opgeknapt is, diarree vind ik altijd eng.

Kugger dat lijkt me ook zo gaaf om zo te kunnen werken met je hond en de schapen. Heb je foto's? Hopelijk knapt het lam goed op en heelt de poot mooi.

Hier net terug van de hei en het bos. Gradje ligt nu uitgeteld languit te slapen :D

Als ik dat allemaal zo zie kan ik niet wachten tot ie een jaar is. Maar wachtoefeningen en gehoorzaamheidstraining is met hem ook super leuk. Hij wil het heeeel graag goed doen want als beloning mag ie de bal apporteren. Een groter plezier kan ik 'm niet doen. :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:57

Beterschap voor Sarah en het lam!

Mooi filmpje, knap gelopen! En het piepen en keffen op de achtergrond maakte hier een slapende Border Collie wakker

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:08

Dank jullie wel. Tja het piepen op de achtergrond is het hondje van mijn trainingsmaatje. Die doet dat alleen als Boco loopt niet bij andere honden :p. Probeer dat maar eens af te leren..??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:09

Als je een BC aanschaf krijg je die piep gratis. :+

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:13

Het hondje van mijn trainingsmaatje is geen BC. Een jack russel x Dwerg pincher.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:17

Ze slaap alweer

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:23

mandje schreef:
Het hondje van mijn trainingsmaatje is geen BC. Een jack russel x Dwerg pincher.

Oh oeps! :x _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:08

Wij zijn eindelijk thuis. Heb met zn allem nog lekker gegeten en liggen nu beide languit op de bank. Nog even tv kijken en dan heerlijk slapen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:51

<3

Afbeelding

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:52

Zo met Saar al een heel stuk beter. Ze staat nog op licht verteerbaar voedsel vandaag wat ze in kleine beetjes aangeboden krijgt. Merk wel dat ze echt honger heeft. Maarja morgen mogen we het normale voedsel weer gaan opbouwen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:54

Gelukkig maar! Ik heb net het ATC number van Guinness ontvangen en het het AATC number van Abbay. *\%/* Wij kunnen nu officieel starten in Engeland. :))

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:57

Cool!!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:09

Ik had je verhaal ook gelezen Cinnepin. Wat een drama. Gelukkig gaat het nu een stukje beter.
Jinn heeft dat ook wel eens gehad. Ook de hele achterkant onder de groene smurrie. Heel vreemd, stinkend spul. Ben zelf niet naar de DA gegaan maar heb hem een dag laten vasten. Even de darmen weer wat rust geven. Hij was er ook zo weer van af..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:15

Guinness vast uit zichzelf wel eens, dan vreet ie gewoon een paar dagen niet. Wij zeggen dan altijd dat hij aan het crash-dieeten is. :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:23

Dat is inderdaad wel handig. Hier doen ze dat niet. Mijn Herder houdt van eten :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:07

Onze Sheltie ook. Guinness kan ik alles voorzetten, die zal er vanaf blijven als ik dat zeg, maar de Sheltie nie. Dan ben ik hopeloos verloren. :') Guinness pakt ook geen friet of chips ofzo aan, Abbay denkt er nog niet eens over na. Ze heeft niet voor niks de bijnaam Wasbeer

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:09

Mijn Herder eet alleen hondenkoekjes en haar eigen eten. Ook geen andere dingen, Ohja, macaroni :P
De Border is iets moeilijker..