Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 09:34

Overbouwd zijn valt opzich mee nu.. misschien nog wel iets.. lijkt optisch ook zo omdat hij altijd zo sukkelig staat :') en de bovenlijn van dit soort honden iets weker is.

Wij wonen in het Noorden van het land, dus wij waren het niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:20

Meelezer hier.

Bij deze foto moest ik aan dit topic denken Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:05

:wow:
Danique_G schreef:
Meelezer hier.

Bij deze foto moest ik aan dit topic denken [ [url=m/Z4Rflo.png]Afbeelding[/url] ]

urosa

Re: Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 08:32

Haha die hond is wel echt huge :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 10:32

Akula gaat nog steeds goed! Hij komt nu steeds beter in zijn lijf waardoor bewegen etc. ook makkelijk gaat. Hij neemt het waken serieus, zoals op het filmpje ook te zien is.

Ander nieuws, ons huis is verkocht. We gaan dus eindelijk naar onze vrijstaande woning waar hij maar liefst 1500m2 tuin heeft. Wat ook leidt tot nog weer ander nieuws :')

Wij gaan aankomend weekend afreizen naar Oekraïne voor onze 2de owcharka, een teefje van 6 maanden (op de foto 4,5 maand)
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:18

Wow knappe dame.

Akula is ook een knappert.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:33

Gaaf zeg ! Gefeliciteerd met je nieuwe woning, verkoop van je andere woning en met de nieuwe aanwinst ! Is het de bedoeling dat je met haar en akula gaat fokken ;) ?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 11:47

Dat is wel de bedoeling als ze oud genoeg is om een nestje te krijgen :j

Maar eerst moet Akula nog aangekeurd worden als dekreu, van de week hebben we net de aanvraag voor een kennelnaam de deur uitgedaan... Yukka zal ook mee gaan op show, en die zal ook eerst gekeurd worden.. Kijken hoe de karakters ontwikkelen etc.

Eerst maar eens de trip naar Oekraïne achter de rug en haar thuis hebben <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:55

Wooh spannend en wat is Akula mooi aan het worden!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:24

Haha ,kijk Akula schelden.
Hij moet steeds kijken of het wel goed is ,hij is nog lang niet volwassen en evenwichtig.
Fysiek zit hij wel veel beter in zijn vel zo te zien.

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis , de aankoop van een ander huis en het nieuwe teefje.
Wat een snoepje.
Bij welke kennel komt ze vandaan?
Naar de Oekraïne , oei oei, wat is de reistijd?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 13:43

Klopt, hij wordt wel steeds zekerder en stabieler, maar hij is er nog niet! Kan echt nog een onzeker guppy zijn (en dan vooral compenseren met een grote mond aka luide blaf)

Berzloy kennel. Bijna 15 uur enkele reis :') .. tja, je moet er wat voor over hebben?
Moeilijk om dichterbij het atletische type te vinden... in Polen ook aantal contacten maar die fokken echt zwaar.. ik vind dat zonde.. Gezondheid is voor mij belangrijker dan een mega beer te hebben die niet 'goed' meer kan lopen. Waarbij goed natuurlijk voor iedereen anders is, maar ik zie ze graag iets atletisch blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:45

Haha waaks is hij in elk geval :P , en wat een mooie teef <3 .

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:48

Ik vind hem heel mooi worden en wat ontzettend leuk dat jullie nog een teefje krijgen :D 15 uur is niks joh ;) nah grapje nederland is zo klein qua afstanden vergeleken met andere landen.

Is het huis helemaal goed of moeten jullie nog verbouwen :D?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:49

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Krijgen we nu weer meer updates? :D :))
Akula is zo mooi <3

Wanneer gaan jullie verhuizen? :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 13:53

Kirri: huis is helemaal af, dus dat is heerlijk! Hele terrein is eigenlijk ook al omheind,dat scheelt ook.. Eerste klus project gaat waarschijnlijk een buitenverblijf voor de honden worden.

Just_Sannee: Ja, dan komen er wel wat meer foto's weer :D
Begin december!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:09

urosa schreef:
Kirri: huis is helemaal af, dus dat is heerlijk! Hele terrein is eigenlijk ook al omheind,dat scheelt ook.. Eerste klus project gaat waarschijnlijk een buitenverblijf voor de honden worden.

Just_Sannee: Ja, dan komen er wel wat meer foto's weer :D
Begin december!

En daarna v.d. pups, iedereen hier zit te komende jaren gebakken :)

Super update ts, Akula begint af te worden!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:52

Citaat:
Klopt, hij wordt wel steeds zekerder en stabieler, maar hij is er nog niet! Kan echt nog een onzeker guppy zijn (en dan vooral compenseren met een grote mond aka luide blaf)

Dat vergeet je zo makkelijk door dat grote lijf. Ze hebben echt ruim 3 jaar nodig om volwassen te worden.

Citaat:
Berzloy kennel. Bijna 15 uur enkele reis :') .. tja, je moet er wat voor over hebben?

"slik" , hoe reizen jullie ? Die kennel had ik nog niet van gehoord, ga straks even gluren.
Citaat:
Moeilijk om dichterbij het atletische type te vinden... in Polen ook aantal contacten maar die fokken echt zwaar.. ik vind dat zonde.. Gezondheid is voor mij belangrijker dan een mega beer te hebben die niet 'goed' meer kan lopen. Waarbij goed natuurlijk voor iedereen anders is, maar ik zie ze graag iets atletisch blijven.

Mijn 1e teef was een zware hond, die had er nooit last van , is wel aan een knie geopereerd maar dat was een oud letsel wat misschien al in de puppytijd was opgelopen.
Ze ging op konijnenjacht en sloeg alle haken mee met het konijn ,ik riep ze terug anders was het slecht afgelopen voor nijnemans.
De 2e teef was veel lichter , maar om nu te zeggen dat die beter liep of sneller was...... nee.
De huidige is de zwaarste van de 3 en echt zo vlug als water.
Ze had ruzie met één van onze katten , die had haar al een paar keer op haar neus getikt tot ze kwaad werd en er achteraan ging , kat kon ontsnappen via een kattenluik gelukkig. Anders had ze haar echt vast gehad.

Wat maken jullie voor buitenverblijf voor ze ?
Mijn vriend wil er graag een reu bij ,maar ik wil er niet 2 binnen hebben ,ik heb er een berg zand en haar van .

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:06

Goeie genade , heb je die reu gezien van Voldokav rossi -ofzoiets- :P
Dat is echt huge.

Bij Berzloy zie je idd een duidelijk type .
Verder kom ik niet want het is abracadabra :D spreken ze engels ?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 17:44

Ja, maar dat is wel het mooie type!!

Wat ik meer bedoel is onderstaande type, dan wordt het hoofd minder rastypische (vind ik) en dan zit je ook met de ogen:
Afbeelding

Ze spreken 'goed' engels.
We gaan met onze auto, hebben nu een Mitsubishi Pajero Sport grijs kenteken, dus hebben ze een mooie bak achterin.. Hebben onze BMW moeten verkopen, Akula paste echt niet meer op de achterbank :')

Thanks Ailill, en ik hoop idd dat alle resultaten goed mogen zijn en dat we over 1,5 jaar onze eigen bolletjes wol hebben rondlopen <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:06

Sodeju wat word hij knap zeg <3. Maar tegelijk ook echt nog een puppy :').

3 maal gefeliciteerd zeg :). Kan hij pas echt waken hihi.
Hoe is hij nu tegen vreemde mensen en honden ? Vind dat erg intressant in te volgen.

Verwacht je van je teef aangezien deze uit het buitenland komt, een scherper karakter?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 18:33

briitje: vreemde mensen en honden is nog steeds geen probleem! Vraag me af of het met vreemde mensen gaat veranderen, denk het niet.. hij is gewoon gek op aandacht.. maar hij kan heel goed filteren, hij reageert wel als het bv donker is en iemand met een capuchon loopt op een 'rare' manier langs. Maar goed dat is gewoon iets want andere honden van andere rassen ook hebben. Honden gaat gelukkig ook nog steeds goed! Maar hij reageerde laatst wel iets anders op een landseer reu (lijkt natuurlijk wat opelkaar) Nu ging dat nog goed, maar was wel zo'n spanningsrandje.. kwam ook grotendeels door de baas van de landseer die er met dezelfde foute energie bovenop ging staan, en de landseer zat vast in een losloop gebied.. maar dat is het enige 'incident'

Akula komt ook uit het buitenland. De teef stamt echter af van echte Russische werklijnen, en is de eerste 6 maanden anders opgegroeid, dus ik verwacht wel een iets ander karakter, maar het is echt even afwachten. Ben in ieder geval heel erg benieuwd en kan niet wachten!!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:04

fijn dat het huis klaar is! scheelt veel werk natuurlijk haha

mijn border slaat ook aan hoor als iemand in het donker naar mij toekomt :P Vaak is het probleem ook de lijn (de baas dan!). Mijn honden mogen aangelijnd geen andere honden begroeten, mijn teef voelt zich dan veel sterker en dan wordt ze zeer dominant :j het lastige is dat het mensen geen ruk kan schelen en als ze dan bijt is het natuurlijk mijn schuld :+

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:47

Die ogen vind ik idd niet mooi.
Zullen ook wel eerder entropion opleveren lijkt me.

Wat een avontuur , helemaal naar de Oekraïne en weer terug met een vreemde hond
Ik ben heel benieuwd naar het teefje en hoe dat zich gaat ontwikkelen qua karakter.

Alvast een goede reis toegewenst.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:06

O wat een leuke hond! Spannnd hoor

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 20:28

Bedankt allemaal!!

Om nog antwoord te geven over de huisvesting; er staan op het terrein twee grote garage boxen met al stroomvoorziening, deze willen we gaan inrichten voor de honden!

Zal proberen een update te doen dit weekend als alles goed gaat!!