gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:14

Dan kun je ervan verzekerd zijn dat ze schijndrachtig is

Als ze echt heel veel last krijgt van haar hormonen (nestjes blijft maken, vervelend wordt) dan kun je ervoor kiezen om haar te laten castreren. Dat heb ik ook gedaan bij mijn voedsters, mijn arme exram had geen leven meer. Als ze zelf niets meer te plukken hadden begonnen ze aan hem..

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:27

Eoweyn_x schreef:
Dan kun je ervan verzekerd zijn dat ze schijndrachtig is

Als ze echt heel veel last krijgt van haar hormonen (nestjes blijft maken, vervelend wordt) dan kun je ervoor kiezen om haar te laten castreren. Dat heb ik ook gedaan bij mijn voedsters, mijn arme exram had geen leven meer. Als ze zelf niets meer te plukken hadden begonnen ze aan hem..

Ik hou mijn vrouwtje al apart. Mijn mannetje haat haar. Ze heeft geen leven als ze samen met hem zou zitten. Dat koppelen heb ik dus daarom maar opgegeven. Ze kwam op me pad voordat ik naar de opvang kon gaan om mijn mannetje zelf een vrouwtje uit te laten kiezen. Ze is een afgekeurd tentoonstellings konijntje. (te lichte ondervacht) dus ze zou ook in de opvang belanden.
Ik had eerder wel met de DA gesproken over het sproeien ivb lente kriebels om haar daarvoor te laten helpen (steriliseren/castreren) maar dat schijnt niet altijd de lentekriebels te onderdrukken en blijven ze dus sproeien en onzindelijk in die periodes.
Daarom heb ik haar nog niet laten helpen. En ook omdat mijn mannetje erg veel last heeft gehad van de narcose (2dagen en nachten slap futloos niet eten. Gevoed met een spuitje en suikerwater als oppepper) na zijn castratie vind ik het ook wel een risico om haar te laten helpen.

Maar is het inderdaad schijndracht zit er misschien niks anders op. Ga morgen wel even de DA bellen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:29

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:40

Oké bedankt! Zitten inderdaad een paar dierenartsen in de buurt. Jammer dat de DA waar ik al met ze kwam er niet tussen staat. Ze hebben me ook nooit gezegd in feite niet kundig genoeg te zijn met konijntjes. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze slecht zijn. Maar van de castratie van m'n rammetje ben ik toch wel geschrokken. Vind het niet erg om voor m'n diertjes te zorgen als ze extra zorg nodig hebben. Maar hij was echt een zielig futloos konijnen pluis.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:51

Dierenarts J.P.A. Salet
Van Foreestweg 107 a
1788 BP Julianadorp (Omgeving Den Helder)
Tel:0223-645200

Hier ga ik heen met mijn konijn (en kat) En deze is inderdaad erg goed!
Mijn konijn kwam goed uit zijn castratie, heb niet gemerkt dat hij super suf en futloos was, grappig dat die hier dan ook tussen staat, dan weet ik dat ik goed zit :)

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:10

het lijkt mij zo eng om je konijn te laten casteren maar bij mijn dekhengst is het wel echt nodig dus moet ik er maar doorheen bijten haha hebben jullie nog goede dierenartsen dichtbij Aardenburg haha :)

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:11

jeeeh, wat een leuk topic, eindelijk eens ongegeneerd over konijntjes kunnen praten *\o/*
Wat een leukerds heb ik al voorbij zien komen en mooie verblijven. Ga gauw even bijlezen :D

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:11

Ramiro schreef:
jeeeh, wat een leuk topic, eindelijk eens ongegeneerd over konijntjes kunnen praten *\o/*
Wat een leukerds heb ik al voorbij zien komen en mooie verblijven. Ga gauw even bijlezen :D

Haha het is zeker een super leuk topic *\o/* <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:39

love_animals schreef:
het lijkt mij zo eng om je konijn te laten casteren maar bij mijn dekhengst is het wel echt nodig dus moet ik er maar doorheen bijten haha hebben jullie nog goede dierenartsen dichtbij Aardenburg haha :)

Zie de link die ik hierboven geplaatst heb

Ik begrijp dat het eng lijkt maar met een goede DA hoef je je echt geen zorgen te maken

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:40

love_animals schreef:
Ramiro schreef:

Ik had ook niet verwacht dat best veel mensen het leuk vinden haha *\o/*

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:41

Eoweyn_x schreef:
love_animals schreef:

Zie de link die ik hierboven geplaatst heb

Ik begrijp dat het eng lijkt maar met een goede DA hoef je je echt geen zorgen te maken

Ja maar die moet je wel vinden haha er zijn deze tijden zoveel onkundige dierenartsen die maar wat aanklooien dus ga ik goed uitzoeken .....Niemand zit aan mijn nijn 8-) =:) hahaha

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:43

love_animals schreef:

Ik wilde net een dierenarts zeggen maar die plaats ligt in zeeland? Ik woon in noordholland dus dat word hem niet haha

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:46

lora22 schreef:
love_animals schreef:

Ik wilde net een dierenarts zeggen maar die plaats ligt in zeeland? Ik woon in noordholland dus dat word hem niet haha

Ja das jammer want je kan met zoon beestje ook niet ver gaan rijden haha :D

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:11

love_animals schreef:
Ramiro schreef:

Nou ben helemaal bij gelezen en een beetje verliefd geworden op de nijntjes die ik langs heb zien komen <3 Geloof dat de mensen om mij heen wel een beetje moe worden van alle foto's en verhalen van mijn harige vriendjes, dus ik stel ze graag aan jullie voor :D
Ik heb van jongs af aan altijd konijnen gehad, die naar hartenlust dag en nacht los rondliepen in de tuin bij mijn ouders. Toen ik op mezelf ben gaan wonen heb ik mijn toenmalig senior konijn (ruim elf jaar oud) bij mijn ouders gelaten (vond het niet eerlijk om van een riante tuin mee te nemen naar een woning met enkel dakterras).
Na een jaar zonder nijntjes begon het toch echt te kriebelen en ben ik gezwicht :o

Dus toen kwamen Hannibal en Lolita bij mij wonen.

Afbeelding

Om ze het genot van een tuin niet te ontzeggen, reed ik ieder weekend (met niet al te slecht weer) met de nijntjes naar mijn ouders om ze hier in de tuin te laten spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Sinds kort zijn we verhuisd naar een mooi groot huis met tuin :) Als we aan het werk zijn zitten ze binnen in hun hok en zodra we thuis zijn mogen ze los binnen en buiten spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:46

Nou ben helemaal bij gelezen en een beetje verliefd geworden op de nijntjes die ik langs heb zien komen <3 Geloof dat de mensen om mij heen wel een beetje moe worden van alle foto's en verhalen van mijn harige vriendjes, dus ik stel ze graag aan jullie voor :D
Ik heb van jongs af aan altijd konijnen gehad, die naar hartenlust dag en nacht los rondliepen in de tuin bij mijn ouders. Toen ik op mezelf ben gaan wonen heb ik mijn toenmalig senior konijn (ruim elf jaar oud) bij mijn ouders gelaten (vond het niet eerlijk om van een riante tuin mee te nemen naar een woning met enkel dakterras).
Na een jaar zonder nijntjes begon het toch echt te kriebelen en ben ik gezwicht :o

Dus toen kwamen Hannibal en Lolita bij mij wonen.

Afbeelding

Om ze het genot van een tuin niet te ontzeggen, reed ik ieder weekend (met niet al te slecht weer) met de nijntjes naar mijn ouders om ze hier in de tuin te laten spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Sinds kort zijn we verhuisd naar een mooi groot huis met tuin :) Als we aan het werk zijn zitten ze binnen in hun hok en zodra we thuis zijn mogen ze los binnen en buiten spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Wat een schattjes <3 :')

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:58

Welkom iedereen!

Ooooh, wat een schatjes hierboven <3

Die foto dat ze over dat groene ding springen is geweldig :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:31

wat een leuke konijnen hierboven <3
bij die springfoto moest ik even goed kijken, ik vond het net lijken alsof hij eroverheen klom :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:37

Lienie_F schreef:
bij die springfoto moest ik even goed kijken, ik vond het net lijken alsof hij eroverheen klom :')

Ik ook :') ik zat echt te wachten op het commentaar 'en hier ontsnapt hij'
Wat een leuke beestjes <3

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:47

Marrie_L schreef:
Lienie_F schreef:

misschien zegt dat meer over ons monster dan over haar konijn :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:07

Lienie_F schreef:
Marrie_L schreef:
[...]

misschien zegt dat meer over ons monster dan over haar konijn :')

Sssst, hij ontsnapt toch nooooit? O:)

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:46

Marrie_L schreef:
Sssst, hij ontsnapt toch nooooit? O:)

God, die van mij ontsnappen soms wel 3x op een dag :')

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:52

die van mij ontsnapt ook wel 3x op een dag hij duuwt gewoon met zijn neus de tralies open die smeerlap haha :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:26

haha ons monster ontsnapt als we de ren verzetten. Dan wurmt hij zich gewoon tussen je benen door en dan gaat hij gras eten :')

gelukkig komt hij meteen terug als je op je hurken gaat zitten en hem roept *\o/*

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:17

Lienie_F schreef:
haha ons monster ontsnapt als we de ren verzetten. Dan wurmt hij zich gewoon tussen je benen door en dan gaat hij gras eten :')

gelukkig komt hij meteen terug als je op je hurken gaat zitten en hem roept *\o/*

Daar heb je geluk mee dan haha die van mij die weet dan echt dat hij fout zit en ga dan heel sneaky proberen weg te lopen die rat hahaha :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:05

Fiona hier heeft sinds 2 dagen ontdekt dat ze kan klimmen. Ja, ze klimt tegen een 1.20 renpaneel op, bijt het net stuk en peert 'm.