Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:00

:oo Robyn!!! :))

8-)
Afbeelding

Djoena

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:05

Ah te cute gewoon! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:35

Robynn schreef:
Note to myself... clean your sh*t when you have a puppy :')

[ [url=m/5ZHkPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

No-No gefeliciteerd! :))

Picasso, leuke dames!

Mooie Vizsla <3
Jezus _O-.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:54

Dat zei ik ook inderdaad :') _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:06

Ik besef me dat ik van mijn Boor nog geen foto heb laten zien:

Afbeelding

Mijn knappe vent :+:.

Op het moment trainen wij dus enkel nog gehoorzaamheid en behendigheid (wat hij erg leuk vind!), in maart doen we mee met een proefdagje speuren, als dat een succes is dan wordt dat vaker georganiseerd en gaan we dat dus ook trainen. Daarnaast in de lente de jachttraining die ik wil gaan volgen.

En natuurlijk relaxen op het strand, lekker zwemmen in zee en achter de fazanten aan in de polder :').

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:02

Robynn :oo wat was dat?!!

Wat een mooie plaatjes komen er weer voorbij!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:27

Dat was een Tork rol... en een brief van de belastingdienst :') _O- _O-

Wat een knapperd San! :)) <3

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:57

echt een super mooi hond San.

waar ga je de jachttraining doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:11

Bedankt voor de complimenten :D.

@sandrabmg, ik wil bij de Braakman gaan trainen (in de buurt van Terneuzen). Een kennis van mij traint daar met haar Bracco's, dus ik ga sowieso wanneer de trainingen weer beginnen een keer met haar mee om te kijken of het wat is en of ik met Boor deel zou kunnen nemen.

Ik heb ook adressen in België, maar deze is het meest dichtbij en ik ken al iemand bij de club, dus eerst die eens bekijken :).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:50

Robynn schreef:
Dat was een Tork rol... en een brief van de belastingdienst :') _O- _O-

Wat een knapperd San! :)) <3

was vast een hele valse brief van de belasting! gelukkig is het uitgeschakeld :D

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:10

Mijne is weer wakker uit haar hele schijnzwangerschap, dus we zijn weer pittig aan het trainen.

Hebben het obstakels nemen weer eens opgepakt. Zoals je ziet vliegt ze erover. Grappig om te zien hoeveel power er weer in zit als die roze wolk hormonen opgelost zijn :D

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:17

Wat een leuke verhalen en foto's.

Ons jachthondje DJT, had in ene dunne ontlasting en veel poepdrang. Hij is ruim 12,5jr, dus dacht dat het misschien aan zijn organen lag. Bloedonderzoek kwam (gelukkig) niets uit. Wel was hij 1,4kg afgevallen in zeer korte tijd en dat is op een hondje van 7kg zorgelijk.
Speciale brokken en een medicijntje meegekregen en meneer is weer zo goed als nieuw! :D

Een vriendin van mij is op zoek naar een weimaraner pup, weet iemand nog een goede fokker?

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 02:44

Hager_Helga fijn dat nu in ieder geval alles weer goed is! Ik weet eventueel wel een langhaar weimaraner fokker in Duitsland? Volgens mij had ze in januari pups, ik heb alleen geen idee of ze allemaal al verkocht zijn of wanneer haar volgende nest gepland staat.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:24

Hagar_Helga schreef:
Wat een leuke verhalen en foto's.

Ons jachthondje DJT, had in ene dunne ontlasting en veel poepdrang. Hij is ruim 12,5jr, dus dacht dat het misschien aan zijn organen lag. Bloedonderzoek kwam (gelukkig) niets uit. Wel was hij 1,4kg afgevallen in zeer korte tijd en dat is op een hondje van 7kg zorgelijk.
Speciale brokken en een medicijntje meegekregen en meneer is weer zo goed als nieuw! :D

Een vriendin van mij is op zoek naar een weimaraner pup, weet iemand nog een goede fokker?

Misschien even de Facebookpagina van weimaraners Nederland en België?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:47

Sowieso via de rasvereniging, daar vind je alle erkende fokkers.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:03

Nou de weim vereniging van de weimpjes in Nederland is niet geweldig hoor.. Als de. Fokker daar is aangesloten betekend het niet dat ze honden fokken die helemaal geweldig zijn. Ik ben er sinds dit jaar ook geen lid meer van.

Ik weet wel pups die deze zomer geboren worden van 1 van de beste fokkers in NL;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:13

Mijn meisje mocht zaterdag weer eens naar de show.. 3,5 maand na de geboorte van haar pups. Laatste show in NL was toevallig ook Groningen een jaar geleden. Nu eerste keer in de open klasse en ze was beste teef en daarmee nu ook Nederlands kampioen!! Haar vader was beste reu en BOB;)
Kwamen ook nog 2 van haar pups kijken dus dat was helemaal leuk.
Zondag lekker jachttraining gedaan dus mooi weekend
<3 <3
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:38

IngeN86 schreef:
Nou de weim vereniging van de weimpjes in Nederland is niet geweldig hoor.. Als de. Fokker daar is aangesloten betekend het niet dat ze honden fokken die helemaal geweldig zijn. Ik ben er sinds dit jaar ook geen lid meer van.

Ik weet wel pups die deze zomer geboren worden van 1 van de beste fokkers in NL;)

Het is een mooi uitgangspunt. Ik heb mijn Weim via de rasvereniging. Erg blij mee :).

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:04

Kan, maar verder kijken is niet verkeerd ;) veel mensen denken dat het allemaal top fokkers zijn omdat ze lid zijn van de wsh maar dat klopt totaal niet. Is ook wel aardig wat gedoe binnen de vereniging waardoor goede fokkers juist niet meer lid willen zijn of alleen lid blijven voor de proeven. Ik was vorig jaar lid en heb de Appel en Apport proef gehaald dus dat was mooi. Daar moet je namelijk wel lid voor zijn

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:49

Vandaar ook uitgangspunt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:18

IngeN86 schreef:
Mijn meisje mocht zaterdag weer eens naar de show.. 3,5 maand na de geboorte van haar pups. Laatste show in NL was toevallig ook Groningen een jaar geleden. Nu eerste keer in de open klasse en ze was beste teef en daarmee nu ook Nederlands kampioen!! Haar vader was beste reu en BOB;)
<3 <3
[ Afbeelding ]

Dan heb ik je gezien! Mooie hond ! Hier hadden we geen hond mee (Frodo is gecastreerd en is toch als je kijkt naar de ras standaard net aan de kleine kant gebleven) wel een mooie leren riem en halsband gekocht .

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:07

lenaa_tje schreef:
IngeN86 schreef:
<3 <3
[ Afbeelding ]

Dan heb ik je gezien! Mooie hond ! Hier hadden we geen hond mee (Frodo is gecastreerd en is toch als je kijkt naar de ras standaard net aan de kleine kant gebleven) wel een mooie leren riem en halsband gekocht .

Haha oh grappig, de fokker showde haar in de open klasse en voor beste teef..ik moest even rondje huppelen voor BOB aangezien de reu ook van de fokker is;)

Was ook een strenge keurmeester, maar 4 honden een U, rest zg..

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:14

Jullie krijgen tenminste nog voldoendes haha. Als ik met mijn lab naar de show zou gaan zou ik uitgelachen worden en een kwalitatief uitermate teleurstellend mee naar huis krijgen :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:35

ingeb0rg schreef:
Jullie krijgen tenminste nog voldoendes haha. Als ik met mijn lab naar de show zou gaan zou ik uitgelachen worden en een kwalitatief uitermate teleurstellend mee naar huis krijgen :D

Haha zeker field trial of mix met showlijn?

Ivy heeft vanaf 9 maanden maar 6 shows gedaan in NL.. 3x 1u achter elkaar in jeugd dus jeugdkampioen en verder 1x BOS en 2x BOB en nu dus NL kampioen. Heeft ze snel gedaan gelukkig.
Komend seizoen hopelijk wat B diploma's halen. Vorig seizoen niet ingeschreven, dacht dat ze vroeger loops zou worden..

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:37

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Bracco Italiano? En dan met name met andere takken van sport dan het jagen. :D