Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 17:28

Oh he bah, sterkte. Waren dat ook Aussies?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:06

Ja de gene met bot kanker wel de andere een X ING border

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:15

Meet dizzyAfbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:18

snorkel1986 schreef:
Meet dizzy[ [url=m/aL12Rv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een droppie!

Leuke naam ook! (zo roepen wij dizzle ook)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:32

Wat veel rooien!
Onwijs schattig zeg :+:

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:26

Oooh, wat een knapperdje! <3

Hoe gaat het verder met alle (jonge) Ausjes hier? Met Dyson, Dizzle, Wolf?

Ferro groeit goed door en is een geweldige hond. <3 Op show doet hij het goed en ook in de gehoorzaamheid werkt hij heel fijn mee. We kunnen niet wachten tot hij oud genoeg is voor de agility :)

Was er nou ook een agility-vorm waaraan pups/jonge honden mee kunnen doen?

Nog een fotootje van vorige week.
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:32

Dizzle groeit hard, Inmiddels de 15kg gepasseerd. Heerlijk vrolijk blije en makkelijke hond.

Puppycursus afgesloten, na de zomer verder met het vervolg en volgend weekend nog een workshop dag met hooperen en jachttraining. Leuk om eens wat te proberen.

Vakantieoppas haakte af, maar inmiddels 2 aanbiedingen waar hij heen mag, beide zou super voor m zijn. Ideaal.

Er zijn volgens mij ook puppy behendigheid cursussen, qua belasting aangepast op jonge beestjes. Misschien daar eens naar kijken?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:10

Prachtige honden in het topic, wat groeien de pups prachtig op!
Hier doen Reddie en Diva het ook prima.
Fred is net 4 geworden, Diva wordt begin juli 4
Lekker mee naar de paarden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:43

@snorkel1986 Wat een leuke pup! <3

Dyson heeft zijn eerste diploma binnen en genoeg punten om door te gaan naar de VEG :D

Wij starten op 14 juli met de cursus Behendig Bewegen. Daar mogen jonge honden aan mee doen :j

Momenteel is Dyson een beetje zielig. Vrijdag gingen we naar een vriendin en haar BC om te wandelen maar hij stootte bij haar een vaas om en liep door het glas heen. Ipv wandelen werd het dus een ziekenhuisbezoek :n Hij heeft 3 hechtingen in zijn poot gekregen. Helaas is er al 1 uit. Het moet de aankomende 2 weken schoon blijven dus geen boswandelingen en zwemmen voor hem :n
Afbeelding
Zijn pootje

Maar verder is hij nog net zo knap en lief als altijd :D
Hij weegt inmiddels 20,5kg en wordt volgende week 9 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:59

Achgos, beterschap hoor.
Hoop dat het pootje goed geneest.
2 weken niet zwemmen... onze Aussies zouden dat heel er vervelend vinden :=

Afbeelding

Stinkerds.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:03

Dyson vindt zwemmen ook heerlijk, vooral met heet weer springt hij heel gauw in de sloot. Voor de zekerheid dus maar aan de riem houden.

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:10

Dizzle is ook dol op water en modder... Soms een Black ti ipv een red merle.

Succes met pootje en niet zwemmen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:13

Beterschap voor Dyson

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:16

Ja foto's van jullie Aussies, ze zijn echt allemaal knap!!
En Snorkel, wat lief <3 Je moet er echt van genieten hoor, ze zijn zo snel groot!

Met Wolf gaat het heel goed. Hij groeit als kool, is nu ruim 17 kilo :oo Hij is toch even oud als jouw knapperd Nimmy? Helaas gaat dat wel gepaard met de nodige (groei)pijn en staat hij nu een paar dagen op metacam om e.e.a. uit te sluiten. Misschien moeten zijn heupen toch op de foto deze week..

En arme Dyson. Twee weken zwemmen zou hier echt niet worden gewaardeerd ;)

We zijn net een weekendje naar Texel geweest. Wolf heeft ons daar gered van een "inbreker" die plots midden in de nacht in onze hotelkamer stond. Achteraf was het een beschonken idioot die het verkeerde balkon had beklommen, maar ik schrok me dood. Gelukkig zette Wolf het flink op het blaffen en grommen, anders hadden we het waarschijnlijk niet eens door gehad.

Verder zag hij het weekend er vooral zo uit :+

Edit: ik krijg die stomme foto's niet gesleept, dus het moet even in een linkje -O-

http://myalbum.com/album/Y0CAWZtB7c5H

:')
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 27-06-16 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:20

Van de week onze aussie weer eens op de foto gezet, inmiddels 11,5 en we hopen nog lang van hem te genieten.
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:46

@Simbaa jup even oud. Weet van 2 zussen dat er 1 even zwaar is en andere iets lichter op moment van wegen (vorige week). Binnenkort weer eens erop zetten.

Hier gelukkig geen groei pijn.

En de strand pup... Herkenbaar Afbeelding
Maandje geleden in België aan de kust.

Wat voer jij de pup?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:50

bryce27 schreef:
Van de week onze aussie weer eens op de foto gezet, inmiddels 11,5 en we hopen nog lang van hem te genieten.
[ [url=m/ORas50.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoop dat je er nog lang van mag genieten,is een prachtige reu .heb hem in echt effe kunnen bewonderen in someren.knap stel

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:04

Wolf was altijd veruit de kleinste van het nest, maar is nu gemiddeld. Dat betekent dat hij toch 2 kilo is ingelopen, dus hij groeit misschien wel te hard. Ik voerde tot vier weken geleden Prins Puppy Brok. Hij poepte alleen zooooo veel en bijna altijd slap! Ben overgestapt op een andere brok met meer vlees, Natural Health, maar dat zet tot nu toe echt geen zoden aan de dijk qua hoeveelheid en substantie ( :+ ) poep.
Mijn dierenarts raadt me nu Sanimed aan als voer. Had daar echt nog nooit van gehoord, maar overweeg de overstap wel. Ik ga eens op Bokt vragen of iemand er bekend mee is!

Wat voer jij? Het schijnt dat het wel invloed kan hebben op eventuele groeipijnen.

Bryce: wat een knappe hond! Hopen dat hij nog vele jaren mee kan :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:18

Wij zijn begonnen met smolke brok en prins vlees en nu nutrivet brokjes en Duck vlees. Doet hij het prima op. Aan t begin met omzetten wel last van dunne, maar gelijktijdig begon hij te wisselen. Wellicht niet ideale switch moment.

Net even gewogen, nu bijna 16 kg.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:20

Nimmy schreef:
Wij zijn begonnen met smolke brok en prins vlees en nu nutrivet brokjes en Duck vlees. Doet hij het prima op. Aan t begin met omzetten wel last van dunne, maar gelijktijdig begon hij te wisselen. Wellicht niet ideale switch moment.

Net even gewogen, nu bijna 16 kg.

Ja toen ik net overstapte van Prins naar het huidige voer was hij ook niet normaal aan de dunne.
Het was net water ;) Maar inderdaad ook geswitcht tijdens het wisselen. Geen idee of dat er mee te maken heeft :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:24

Dankjulliewel!

Wat hebben we toch een heerlijke waterratten! <3
Misschien een leuk idee om binnenkort een keer met z'n allen te gaan wandelen? Ergens waar water is :=

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:54

Sanimed is hypoallergeen dierenarts voer. Onze Aus heeft het een tijdje gehad ivm mogelijke allergie.
Inmiddels zit hij weer op sanavesta.

Mijn ervaring is dat het een fijn voer is. Maar wel erg duur en dat dierenartsen het aanraden omdat ze er op verdienen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:44

Goede brokken orijen en acana of taste of the wild geen troep er in waar hond niks aan heeft hoog percentage vlees.ik heb altijd een zak staan van acana mocht ik het vlees vergeten uit teleggen.ook als je dan dag die brok tussen door geeft geen dunne poep.

Van kvv kun je alle merken door elkaar voeren zonder problemen let wel op dat je compleet versies voert.ik voer meestal van een merk bij kvv maar zo als nu heb ik nog geen nieuwe party besteld en haal ik rodi of smuldier effe bij de supermarkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:50

assie schreef:
Sanimed is hypoallergeen dierenarts voer. Onze Aus heeft het een tijdje gehad ivm mogelijke allergie.
Inmiddels zit hij weer op sanavesta.

Mijn ervaring is dat het een fijn voer is. Maar wel erg duur en dat dierenartsen het aanraden omdat ze er op verdienen

Ja vooral dat laatste ben ik een beetje bang voor. Aan de andere kant moet je de dierenarts ook wel vertrouwen natuurlijk! Ik word alleen niet echt wijzer van de ingrediënten en hoeveel vlees er nu in zit.
Het zou vooral fijn zijn als hij wat minder poept ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:24

Maar 1 manier om daarachter te komen en dat is gewoon voeren. Je merkt vanzelf of ie het daar goed op doet. Zorg dan wel dat je in die periode alle (echt alle!) andere snacks achterwege laat zodat je zeker weet dat de dunne ontlasting niet gewoon van de snacks komt ;)