ik heb geen ruif.. die van mij hebben altijd onbeperkt hooi liggen [ook ivm het warmhouden in het buitenhok] maar had inderdaad nog niet aan het hooi gedacht.. dom dom..
Stefaaah
Geplaatst: 22-06-14 22:06
Ik vertrek morgen ook tot donderdag, vader is dol op mijn mannen. Waarschijnlijk hebben ze donderdagavond "net - geen - witloof - overdosis"
Had er eerst ook maar 2, de zusjes, maar toen 'stiekem' meneer Fenn dr bijgekocht omdat de fokker dat aanraadde ivm ruzies tussen de zusjes. het heeft 3 maanden geduurd voor hij zag dat er geen 2, maar 3 in het hok zaten
Stefaaah
Geplaatst: 22-06-14 22:17
Dat zou ik me niet kunnen inbeelden
Laura_x_
Geplaatst: 22-06-14 23:43
Dubbeldun, ik vind haar wel erg slank.. Denk niet dat ze drachtig is.
Dhimpyl, haha hij zal wel raar opgekeken hebben of niet?
Ik voer iedere dag een portie die precies genoeg is voor één dag. De volgende dag schep ik de natte plekjes weg en krijgen ze weer nieuwe.
Deze week is het weer tijd om de nagels te knippen. Leuk
@dimphy: laat hem tellen of alles binnen zit. Met 2 a 3 niet zoveel werk Ik schijn ook altijd nog even met een sterke lamp in de ren om te zien of alles wel binnen zit.
@laura: a.s. woensdag tot volgende week woensdag zullen we het zien en komt er niks dan gaan de 3 dames weer bij de grote groep. Kunnen ze daar helpen het overtollige gras kort te houden
Waarom gaat nagels knippen niet Ruby? Vinden ze dat niet leuk?
Het is meer een handigheidje dat je even door moet krijgen vind ik. Als je het eenmaal door hebt is het kinderspel en ben je met een paar knipjes klaar. Nu moet ik wel zeggen dat de cavia's hier niet moeilijk zijn met nagels knippen, op eentje na.
Konijnen knip ik altijd met zijn tweeën. Eentje houdt vast en de ander knipt.
Hier 'houtgreep' ik ze ook, maar bij die wurmkonten vind ik het toch eng om er teveel af te halen. Heb ook liever dat ze stil zitten zodat mijn knipper niet uitschiet.
Wist trouwens niet dat cavia's ook bananen lusten zal ik ook eens proberen.
Gister het hele hok schoongemaakt valt nog niet mee. Ik heb de voerbak nu boven in staan om ze wat te verdelen. Ze zaten alleen nog maar in het middelste gedeelte. Zojuist witlof gevoerd waarop er van onder een zielig geluid kwam Silver had niet door dat er voortaan overal gevoerd wordt
Oh ik ken het, dat vind ik ook lastig bij Bobby (de langharige castraat). Gelukkig blijft Bobby netjes stilzitten.
Hier zitten ze gewoon los op schoot, ze lopen in 9 van de 10 gevallen toch niet weg. Ik zet ze net zolang terug op dezelfde plek tot ze in de gaten krijgen dat het zo alleen maar langer duurt
Zaterdag Wolle opgehaald. Blijkt nog aardig schurft te hebben. Ze zit apart met 1 van mijn gladharen ze was zo stil en van slag alleen knapt ze niet van op. Ben de schurft aan het behandelen hopelijk knapt ze snel op.
Ja dan had ze daar denk ik nog lang gebleven dat wil ik ook niet ik haal nu goede spullen zodat ze er hopelijk snel vanaf is. Ik doe handschoenen aan met behandelen etc dus hou de hygiene goed in de gaten.
Hopelijk is ze er snel weer vanaf. Ik heb het 1x gehad bij mijn vorige castraat. Waarschijnlijk omdat het verzwakt was vanwege de operatie. Dat zag er echt heel naar uit.
Hier was het al weer aan het verbeteren na dagelijks insmeren met Acederm.
Ik wist het natuurlijk als ik daar aan had gekomen en ik had het niet geweten had ik boos geweest. Zo erg als de jouwe heeft ze het niet hoor. Er zitten al amper korstjes meer is voornamelijk kaal.