De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:11

Bedankt voor de reacties! Dat maakt wel een en ander wat duidelijker! Haar moeder is een bluepoint poes en haar vader zou zijn Binky van cattery Angelrags. Heb inderdaad niet de indruk dat ze even veel vacht zal ontwikkelen als de andere twee maar het begint wel wat te groeien. Ze is nog geen 5 maanden oud en al 3.5 kilo dus ik heb het vermoeden dat er ook veel energie in de groei zit.

Wat een schatjes trouwens Klaasje! Zal zo nog even wat sneeuw foto's plaatsen haha!

Ragdollcat

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:01

Ik lees hier dat er nogal wat Ragdolls slappe poep hebben en dat het aan de haren blijft kleven.

Die van mij heeft er nooit meer last van met Royal Canin speciaal voor gevoelige darmen.
Hij had het in het begin enorm last van, diarree en zeer zachte poep en pijn in de buik.

Het is een hele verademening dat hij sindsdien nooit meer last van heeft.

Mooie harde drollen en vooral geen natvoer geven, er blijft nooit wat achter aan de haren hangen.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:59

Afbeelding

Afbeelding

Sneeuwpret met mevrouw de Wit en Rizzoli!

Wat voor Royal Canin voer je dan? Sensitive? Zat erover te denken om die te proberen want de lucht uit de bak is echt niet te harden!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:20

Ik geef ook royal canin. Gewoon goede stront. En goed grit doet ook wonderen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:02

https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 3433242180
:D :D :+:

Poes hier kreeg ... Hills? Iams? Nou krijgt ze Carocat, en dat gaat ook goed. Daarbij 2x per dag een beetje natvoer, van Joline. Ze poept 1x per dag :+ Gewoon goede poep.

In de kattenbak heb ik de groene Biocat, fantastisch spul!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:59

Aaah wat zijn ze leuk, al die Ragdolls! Ben er echt helemaal verliefd op. Geweldig ook dat filmpje Berdien, wij hebben sinds afgelopen vrijdag onze nieuwe Rags in huis, eentje doet echt precies hetzelfde met stokje en prooi maar die neemt het stokje in d'r bekje als een hond, haha!
Ben zo blij dat we ze met z'n tweetjes hebben (moeder en zoon), ze zijn echt onafscheidelijk van elkaar!

Ik ben echt niet handig met die kleuren, moet ik me nog in verdiepen, ik vergeet ook steeds wat ze zijn
Zonnetje81...Moeder is in ieder geval Tortie en zoon is red.....

Dit was vanmiddag, lekker luieren en wassen...
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:50

Mooie beestjes zeg!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:13

Mijn raggie doet het goed op Prins brokken en eenmaal daags wat vis. RC lees ik mindere dingen over, niet zulke gezonde toevoegingen enzo (landbouwgif...), tevens die prijs ook nog eens... Het zou daarom niet mijn keuze zijn.

Ik lees ook veel goeds over de brokken met hoge vleesgehaltes, zou ook moeten schelen in de ontlasting. Cat lovers gold, Orijen e.d. Die laatste is best wel aan de prijs...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:29

Hier totaal geen klachten over RC... mijn raggie doet het er goed op, blijft mooi slank en vindt het superlekker.

Zijn er nog meer katteneigenaren die de voerbal gebruiken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:16

Hier graanvrij voer.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:14

Onze Ragdoll is net ook bij ons gebracht :D
we hebben hem echter nog niet veel gezien, hij zit onder de bank :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:28

Inmiddels ligt hij al de hele dag bij ons op schoot en volgt me overal. Ook speeltjes zijn niet veilig en worden steeds aangevallen :')

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:29

Aaah wat leuk Aranel, fotoooo!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:10

Inderdaad: foto! Fijn dat hij al op z'n gemak is!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:05

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:11

wat een Droppie! <3 <3 <3

Heb toevallig nog wat plaatjes geschoten vanmiddag!
Afbeelding

Hebben jullie nog aanraders voor het voer? ik heb het idee dat joris vaak buikpijn heeft... hij stinkt ook enorm

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:17

femo schreef:
wat een Droppie! <3 <3 <3

Heb toevallig nog wat plaatjes geschoten vanmiddag!
[ Afbeelding ]

Hebben jullie nog aanraders voor het voer? ik heb het idee dat joris vaak buikpijn heeft... hij stinkt ook enorm

Wat een schoonheid.

De halve Ragdoll van mijn ouders doet het enorm goed op het kattenvoer van Lotgering, al vind ze het duidelijk niet zo lekker. Ze plast veel minder, heeft minder last van haar darmen en de vacht is veel mooier.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:23

Poes krijgt seniorvoer van Caro Cat, en daar doorheen van Perfect Fit voor binnen katten. Haar vacht is goed, wel laat ze tegenwoordig echt vlokken haar los. Lente? Ze poept 1x per dag, stinkt niet en plast een paar keer per dag. Daarnaast krijgt ze twee keer per dag een klein beetje zachtvoer. Ik ben daar niet zo voor, zij héél erg wel en die discussie heb ik verloren :))

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:14

Mijn jongste Ragdoll is vorige week bij de kater geweest dus hopelijk over 2 maanden weer kittens! *\o/*

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:38

@Aranel: Leuk :) Een mooierd! Een mitted blijkbaar, ik zie witte voetjes!
@Femo: Lief! Wat krijgt Joris nu te eten? Een goede brok/vers vlees scheelt een hoop stank/dunne poep. Mijn raggie kan ook niet goed tegen bepaalde snoepjes, daar krijgt hij als ik die dan toch in huis heb, krijg vaak wat van mijn moeder, maar eentje of twee van en niet meer.

Ik voer Prins Vital Care Adult, bevalt al jaren goed. Eenmaal daags ook wat blikvoer, momenteel even wat ik 'foute bliks' noem :P Maar eerder altijd de veel vis van Whiskas, daar zat ook écht veel vis in, in de andere varianten en veel andere blikvoer zit er 4% zalm in o.i.d. en de rest...? De veel vis van Whiskas kan ik helaas nergens meer krijgen...

@Freggle_Edge: Leuk :) Ik krijg binnenkort misschien ook weer kittens in huis, maar dan geen raggies, pleegkittens van het asiel. Ook heel schattig, kittens zijn gewoon leuk! :)

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:04

Hallo Allemaal!

Tijdje niets laten horen maar hier in huis voor alsnog alles rustig, Eros is bijna een jaar oud nu en ik ben bijna klaar met mijn opleiding. Hierdoor nu ook opzoek naar een vriendinnetje voor Eros. Echter loop ik heel erg tegen het fokverbod feit aan. Ik begrijp ontzettend goed dat fokkers dit doorvoeren om doorfok te voorkomen maar het maakt het voor mij erg moeilijk op deze manier ooit een cattery op te gaan starten.. Dus als iemand nog een cattery weet!? alle info is welkom :D

In mijn zoektocht kwam ik er ook achter dat er nog niet echt een Nederlandse ragdoll liefhebbers groep op FB bestaat. Hieruit heb ik besloten deze aan te gaan maken en ben nu dus op zoek naar mensen die deze groep mee gezellig gaan maken! :D

Ik zou zeggen, wordt lid en klets lekker mee! Ik zie jullie foto`s, vragen en ervaringen graag tegemoet! :D

https://www.facebook.com/groups/4546691 ... 2/?fref=ts

Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:23

Dagmar, gaaf dat je dat v oor het asiel doet en inderdaad, alle kittens zijn leuk!
Hier eten ze ook Prins, maar aangezien ik al 9 werk voor Prins kan dat ook niet anders natuurlijk. :o

Fosco, ik mag zelf ook niet voor de fok doorverkopen. Dit heb ik de eigenaar van de dekkater beloofd, dus daar hou ik me aan.
Het best ekun je op show eens een balletje opgooien, dan kom je vanzelf mensen tegen die je verder kunnen helpen.

Noeffel haar gedrag is nu al anders, heb dus goede hoop dat de dekking is gelukt.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:34

Ik denk dat er veel cattery's niet verkopen voor de fok in de benelux, tenminste dat lees ik vaak.
Maar misschien kan je een fokker vragen hoe zij aan hun fokdieren geraken vanuit het buitenland?
Je trekt trouwens supermooie foto's van een prachtige kat :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:42

Waar drinken jullie katten uit? Wij hadden eerst een drinkbakje staan maar Elmo blieft alleen water rechtstreeks uit de vissenkom :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:51

Nu op RTL4 die nieuwe serie van linda de mol. Komt een Ragdoll in voor, een mink. Halfzus van mijn jongste. :D

Mijne drinken veel uit hun drinfontein en soms uit de hondenwaterbak. De jongste ragdoll soms ook uit de kraan.