Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:05

Wat een knapperd! Grappig hondje ook zeg met dat blauwe oog! Eentje is halfblauw?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:13

Ik heb nu een puppy van 4 maanden.
Hij kan nu:
-zit
-af
-blijf
-poot
-high five
-voet
-naast
-hier
-nee
-apport (dus halen en dan loslaten voor je voeten en gaan zitten)
:)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:17

Lisitano schreef:
Wat een knapperd! Grappig hondje ook zeg met dat blauwe oog! Eentje is halfblauw?

Nou, eigenlijk zijn alle 2 haar ogen 2 kleurig ;)
Kijk, dit is haar linkeroog, boven het bruine is het oog verder blauw. Er loopt zeg maar een bruine streep door ;)

Afbeelding

en haar rechter, om en om ;)

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:28

Csiva is leuk! Maar dat wist je al!

Ik zit bij de theorie van een cursus voor angstige honden. Zo raar, mijn B is zelden angstig. Maar die knallen hè :x

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:43

Oja wat grappig! Onze pony heeft precies hetzelfde, heel apart. Ziet er een soort magisch uit!
Mijne heeft een bruin en een blauw oog:
Afbeelding

Ahh ik heb voor Manu een tuigje besteld vorige week maar heb het nog steeds niet binnen -O- Een Julius K9. Iemand ervaring mee?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:45

Lisitano schreef:
Oja wat grappig! Onze pony heeft precies hetzelfde, heel apart. Ziet er een soort magisch uit!
Mijne heeft een bruin en een blauw oog:
[ Afbeelding ]

Ahh ik heb voor Manu een tuigje besteld vorige week maar heb het nog steeds niet binnen -O- Een Julius K9. Iemand ervaring mee?

Wat een lieve foto!
Erg leuk dat het ook nog een donkeren en een lichte kleur is :) valt heel erg op :D
Mijn hond heeft 2 heldere licht bruine ogen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:50

Dankjewel, hij heeft in het bruine oog bovenin een heel klein streepje blauw. Wat voor pup heb jij DozenPower?

Hhilde, is dat een cursus waarbij ze vuurwerk-knallen oefenen? Hopelijk werkt het voor je hond :j Ik ben benieuwd hoe onze hond erop gaat reageren. Onweer reageert hij niet op en dat kan hier nog best harde knallen geven.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:54

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:54

Zijn ogen zijn nu wel lichter dan op de foto.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:56

Ik heb zo'n K9 tuig, bevalt goed hoor

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:02

Wat een snoetje DozenPower!

Ah ik zie het al in je profiel Merel! Ben benieuwd hoe een tuig bevalt, tot nu toe alles met halsband gedaan. Welke maat heb jij voor Tessa?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:03

Ik train bij een kc, en betaal 37 euro voor 12 of 13 lessen, en dan 1 keer per jaar lidmaatschap van 15 euro.
Alleen is de club 16 km verderop en ben ik afhankelijk van t ov, dus komt aardig wat reiskosten bij.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:12

Lisitano- Dankje! Hij is echt heel lief maar soms word je een beetje 'lichtelijk' gek van hem :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:25

Lisitano schreef:
Wat een snoetje DozenPower!

Ah ik zie het al in je profiel Merel! Ben benieuwd hoe een tuig bevalt, tot nu toe alles met halsband gedaan. Welke maat heb jij voor Tessa?

Oh, dat is een goede. Ik dacht een 1 oid, maar dat kan ik ook fout onthouden hebben?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:30

Ik heb een ruffwear harnass voor Csiva. Andere tuigen maken haar vacht en huid helemaal stuk :(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:42

Machie schreef:
Ik heb een ruffwear harnass voor Csiva. Andere tuigen maken haar vacht en huid helemaal stuk :(

Oh wauw, dat ziet er profi uit!
Ik heb eigenlijk alleen een tuig aangeschaft omdat ik het makkelijker vind als ik bij de rugby ben. Ik ben het nogal zat dat iedereen maar gewoon aan je hond zit en op het K9 tuig kun je stickers met tekst bevestigen. Wie weet gaat hij dit ook fijner vinden dan een halsband.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:01

Lisitano schreef:
Machie schreef:

Oh wauw, dat ziet er profi uit!
Ik heb eigenlijk alleen een tuig aangeschaft omdat ik het makkelijker vind als ik bij de rugby ben. Ik ben het nogal zat dat iedereen maar gewoon aan je hond zit en op het K9 tuig kun je stickers met tekst bevestigen. Wie weet gaat hij dit ook fijner vinden dan een halsband.

Hahaha, ja dat tuig kost dan ook 8 tientjes ;)
Maar ze heeft geen schuurplekken meer en dat is ook wat waard. Mijn andere 2 lopen aan goedkope tuigen ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:38

hier ook een julius tuigje voor tijdens pakwerk, bevalt hier prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 01:15

Ik train op cursus met de goedkoopste halsband + riem die ik kon vinden. En thuis met jachtlijn.

Ik betaal trouwens 42.50 euro voor 10 lessen. Nog maar 4 lessen te gaan.

Wij hadden afgelopen keer ook angst training. Moesten een ballonnetje laten piepen. Alle pups van de zeik behalve Blaz. Maar we oefenen al regelmatig met vuurwerk. Ergens midden op het land. Dus geen mens heeft last van ons. En we hebben ook al vaak geoefend met ratels etc.

Baal alleen dat ik door mijn gezondheid niet zoveel kan trainen met Blaz. Maar gelukkig pikt hij snel dingen op. Dus dat is echt mijn geluk. Plus dat ik een zusje heb die fanatiek met hem traint. Ze zijn samen zo'n leuk stel. Maar de basis dingen zitten er goed in. Dus dat is het belangrijkste. Alleen gaat hij nu achter vogels aan. Dus dat moeten we er even weer uit krijgen. Probleem is dat je dan kunt roepen wat je wilt, hij komt niet terug.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 02:14

Hihi herkenbaar van dat oost-Indisch doof ;) Jammer van je gezondheid :(:)
Manu kauwt of hapt nu nooit meer in de riem dus nu hebben we een fijne dikke, ronde nylon riem van Hunter met bijbehorende halsband, en voor de chique dagen een rondgenaaide leren, ook van Hunter. Bij halsbanden met kliksluiting zit zijn vacht in de weg en hij heeft een mega dikke nek met al dat haar. Ik heb geen paard meer om aan te kleden, moet wat :+ Maar toen hij kleiner was hadden we ook de goedkoopste, hij heeft die dan uiteindelijk ook gesloopt.
Jouw hondje is trouwens zó snoetig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 02:38

Haha hij maakt ook graag gebruik van zijn schattigheid.

Ja ik heb ook een jachtlijn van Hunter. Die van de berner gaat al bijna 7 jaar mee. Dus ben erg te spreken over de kwaliteit. En als ik de opening groter maak en zeg Riem, dan steekt hij zijn kop er door en kunnen we verder wandelen. Vind dat veel makkelijker dan dat je een riem moet aanklikken. Is alleen lastig als je met 2 honden loop en allebei proberen de kop er door te steken :')

Heb Blaz altijd links lopen en de berner dan rechts. Aangezien Blaz nog niet op commando rechts kan lopen.

En ja is erg vervelend dat oost-Indisch doof. Meestal loop ik maar gewoon door. Weet ook niet hoe ik het anders moet aanpakken. Hij heeft zijn aandacht toch op die vogel. En hij doet het ook alleen maar als hij los loopt. Aan touw blijft hij netjes naast lopen en let er niet eens op.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:43

Hmm gister bij de cursus, Saar zat alleen maar gras te eten, te kijken en ik kon geen contact met haar krijgen. Volwassen mannen stonden de hele tijd te kijken en te wijzen en ik had het niet meer. Een keer een flinke ruk ( :o ) en moest huilen ( :o ) en ze hebben eindelijk door dat ik toch meer hulp nodig heb :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:09

Saar was waarschijnlijk misselijk als ze gras stond te eten. Sommige honden doen het ook als ze onzeker zijn of gestresst, of iets best spannend vinden. Waarschijnlijk was je gefrustreerd (wat me niet geheel onbekend voor komt, hoor), maar probeer echt een ruk geven te voorkomen en gewoon zelf hulp te gaan vragen. Als je voelt dat je gefrustreerd raakt kun je beter stoppen dan doorgaan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:50

Eclair98 weet je ook al hoe ze met je eraan willen gaan werken? Ik zie het namelijk bij de pups ook heel erg. Volle aandacht bij het gras met konijnenkeutels en dan ondertussen beetje graven en knabbelen.

Kan me voorstellen dat het soms erg frustrerend is hoor, merk dat ik ook niet elke week even gemakkelijk met het geblaf van Do om kan gaan bij de behendigheid, wel steeds beter en denk dan maar ach gewoon rennen en negeren ze komt vanzelf achter me aan en hopelijk pakt ze de goede hindernissen. Na twee keer lopen is ze meestal wat meer geconcentreerd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:36

sommige honden zijn gewoon ook schapen hoor, dat je niet gelijk in de stress schiet dat hond misselijk zou zijn, of spanning zou hebben als ie gras eet :)
wij hebben ook een half schaap in huis die gewoon gras eet zonder dat daar een onderliggende oorzaak voor is .