En wat een schatje is Amy zeg Die van mij lagen laatst ongeveer lepeltje lepeltje in hun kokosnoot, zo lief! Helaas niet gelukt om dat op de foto te zetten
Mijn hok is zo goed als af trouwens, zal snel foto;s plaatsen
Ik kwam jullie topic tegen en vroeg me af of iemand nog op zoek is naar een terrarium van 100 x 50 x 50. Zo ja, stuur maar even een pb-tje. Ik heb er 1 te koop, en hij staat ontzettend in de weg. Wie weet kan ik een van jullie er nog blij mee maken. Gerbils zijn ontzettend leuke dieren trouwens!
Wehhh ik heb vandaag mijn gerbies verhuisd naar mijn buurman omdat ik 2 weken bij mijn ouders op de katten pas. Ik heb normaal twee giga kooien hier staan dus nu zit hier een gapende leegte naast mij Ik mis ze wel hoop dat mijn buurman lief voor ze is haha. Ach dat zal vast wel, heb een hoop spulletjes meegegeven, voer, heb een koffielepeltje geregeld zodat hij het voer goed kan afmeten Ben nog speciaal noten gaan halen zodat ze lekker bezig blijven en ze hem niet 's nachts wakker houden
Haha ach hij zal vast goed voor ze zorgen Hier waren de meiden van vrijdag tot maandag alleen, had een vol bakje eten neer gezet, meerdere snackdingen verstopt, bak verschoont, dikke laag bodembedekking er in. Ze zijn het weekend goed doorgekomen!
Hallo, ik kom even binnenvallen, heb net heel het topic uitgelezen op mijn gsm... ik heb ook 2 gerbils zorro en brownie..
Momenteel ziten ze nog in een groot hamsterkooi maar ze hebben wel een houtenbak met soort glaspmaten in, daar doe ik zaagsel in en kunnen ze wat graven... (Ik zal wel opzoek gaan achter een nieuwe kooi.
Maar ik heb volgend probleem: Ze zijn nog geen 2weken geleden uitgekuist en stinken al enorm! Heel de bureau stinkt ernaar... Er ligt zaagsel in hun hok en heel veel houten spullen( doolhof en huisje,boomstammetje) zou het aan al dat hout liggen?
Ik las dat jullie daar geen probleem mee hebben, kunnen jullie tips geven?
Hebben ze veel bodembedekking? Het zou kunnen zijn dat ze snel gaan stinken omdat er te weinig bodembedekking in ligt. Je zou op zijn minst een heel pak zaagsel er in moeten gooien in combinatie met wat supasoft en/of hooi. Zelf doe ik er na het verschonen een heel pak chipsi in en ongeveer een vijfde supasoft, ik vind suoasoft zelf fijner maar dat stoft wek wat dus daarom heb ik er veel chipsi in en meng ik het met suoasoft, daarbij krijgen ze regelmatige een handje hooi. Ik heb nog niet last gehad van stinkende gerrie's hebben ze ook een zandbadje? Veel doen daar hun behoeftes in en die kan dus erg gaan stinken na verloop van tijd.
Wat geven jullie je gerbils wekelijks? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk haha. Hier krijgen ze elke dag schoon water, om de dag een half bakje voer, elke dag allebei een zonnebloempitje, zo'n 3 keer per week een handje hooi, 1x per week een trosgierst stengel, 1x per week een knaagstokje waar ze niks mee doen en uiteindelijk opeten als er niks anders te vinden is ehmm, 1x per week een knaagblokje geperst kruidenhooi, alle wc rollen. En ik probeer elke week een speelding te maken met een doosje ofzo, nu hebben ze een wc rol met nog wat wc papiertjes, hooi en een paar zonnebloempitjes er in. Doe ik ook wel eens met een doosje of een trosgierst er in, of een mini stukje broodkorst ofzo. Ohja en ongeveer 2x per week en schoon zandbadje. Ik haal elke dag even de keutels er uit of vul hem bij als ze de helft er uit is geschopt, na een paar dagen kieper ik het hele bakje leeg en krijgen ze een nieuwe
Leuke bak, jij hebt dr ook lekker veel bodembedekking in liggen !
Hoe is het met alle gerrie's hier in het topic? Het is een beetje dood hier
Ik heb een vraagje he, mijn dames zijn extreme hoekgravers, ze hebben zo'n halve tunnel van boomschors die ik tegen het glas heb geplaatst. Eerst was dit daarvan het resultaat
Inmiddels zijn ze dus als een gek daar in die hoek aan het graven, er van overtuigt dat ze megagangen aan het graven zijn. Ze doen het allebei en dan zijn ze gewoon een kwartier bezig met 'graven'. Ik had begrepen dat een doolhof dat wel op kan lossen, maar zie je ze dan nog wel? Die dingen zijn helemaal afgesloten dus als ze daar de hele dag in zitten zie je ze natuurlijk niet meer... Kan ik dat ook op een andere manier doen zodat het niet helemaal afgesloten is?
Die van mij hebben periodes dat ze dat hoekgraven doen. Toevallig hadden ze het lange tijd niet gedaan maar nu zijn ze weer begonnen. Ach, hun probleem, ze hebben ruimte zat, 5 boogjes ofzo, een kokosnoot en een stuk schors, ze doen maar lekker @eske: dat bakje zand is erg snel leeg vermoed ik
Ik ga de buurman maar even smsen hoe het gaat Ben zaterdag langs geweest, ze vermaakten zich prima Hij vond het alleen zo jammer dat ze zo schrikkerig waren. Ja dat snap ik ook niet Als ik met de stofzuiger langskom kijken ze er niet van op maar als ik ga verzitten op de bank is dat eng
Ja nouja ik ben niet geheel tevreden met mijn bak... Ik heb de typische graafgerbils, geen klimgerbils, alle dingen die ik in de bak plaats verdwijnen onder in de bak waardoor het er nogal kaal uit ziet.. Net zag ik een bak waarvan iemand met karton en opstaande randjes een extra 'laag' onder de bak maakte. Hierdoor krijg je dus een soort doolhof maar doordat er alleen maar een bovenkant op zit kan je ze dus nog zien. Is alleen niet echt stevig dus ik zal er geen zware dingen op kunnen zetten. Ik ga eens op het gerbilforum rondspeuren naar leuke bakideeen
Nee okee, maar die van mij hebben hun holletje in het midden van de bak (geloof ik) en dan hebben ze toch donkere gangen erheen. Ik kijk er stiekem soms in met een zaklamp Maar heb al lang niet meer het holletje zelf gezien, dat hebben ze goed verstopt.
Hier hebben ze ook ergens een nestje, geeeeen idee waar Een tijdje terug met dat warme weer hadden ze net nestje niet onder de bodembedekking gemaakt maar dr op, zo schattig om te zien hoe ze over elkaar heen liggen te slapen
Hmm als in nou een schoenendoos pak, een zijkant er uit knip en die strook gebruik om gangen te maken kom ik ook al een heel eind toch? Dan doe ik de open zijkant tegen het glas aan zodat ik ze ook nog kan zien, boven in het deksel en de zijkant wat openingen maken...