Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:58

Hier krijgen ze Royal Canin voor Noorse Boskatten, omdat het een fijne, grote brok is. Aangevuld met blikjes en zakjes van Applaws en Schesir.

Ik vind Royal Canin niet perse de beste, maar het werkt steeds voor mijn katten het beste, dus ik houd het er nu maar op! ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:07

Dat vind ik dus ook jessix.. Ik wilde graag op een vleesbrok maar het merendeel wordt niet gegeten of ze stukken echt vreselijk bij het van de bak af komen..
Ze zitten er prima uit. Goed op gewicht en lijken minder last te hebben van een dwarszittende haarbal..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:56

Ja ik wilde ook graag een vleesbrok, maar heb verschillende geprobeerd en daar gingen ze van aan de diarree. En dat is met een langharige kat al helemaal niet leuk.... -O-

Voor mijn eerste kat had ik een andere variant van Royal Canin, maar die kreeg last van tandsteen. Toen ben ik die voor Noorse Boskatten gaan voeren, mooie grote brok, en het tandsteen is weg. Altijd goed ontlasting (zelf al snacken ze bij ook wel muizen en vogels buiten), mooi vacht, goed gewicht, actief en gezond. Dus ja, niets meer aan veranderen denk ik dan maar. :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:21

Bedankt voor alle ervaringen, ik neem het allemaal mee. :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:41

Ja vooral kijken naar wat en hoe je wilt voeren en dan naar de kat kijken. Ik zou ze hier heel graag allemaal op darf of carnibest willen hebben als hoofdvoer met brok erbij. Maar ze blieven het niet of gaan er van kotsen. Ik had goede brok waren Kito, Zika en ik tevreden mee. En opeens aten ze het niet meer. Van het ene op het andere moment midden in de zak... toen kon in weer beginnen met zoeken. Kito eet lang niet alles. Zika mag niet alles... en zie dan maar eens bij iets uit te komen. Gelukkig is dat voor nu gelukt.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:48

Bah, vanmorgen belde de dierenambulance me. Onze Hippie is doodgereden :'(
Zo onwerkelijk allemaal

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:59

Wat naar _AB_! Niet een telefoontje wat je wil krijgen..
Sterkte, zal inderdaad heel onwerkelijk voelen :(:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:06

Onee wat erg _AB_ ;( sterkte!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:10

Dank voor jullie berichtjes!
Ergste was nog dat het asiel het verkeerde chip stickertje in het paspoort had geplakt. Dus werd gebeld dat Freya dood gereden was. Vriendje gebeld en die zag haar in het raamkozijn zitten:(
Bleek het 3 telefoontjes later toch onze Hippie te zijn:(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:14

Och sterkte..... wat ontzettend naar...... :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:55

Och.. van de week zag ik ook een kat langs de snelweg liggen.. zo sneu.

Sterkte meid.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:16

Wat sneu zeg :(

Ik heb een vraag, onze poes heeft waarschijnlijk een voedselallergie, nu raadde de dierenarts Trovet aan en ik heb dus de “lamb hypoallergic” besteld voor haar. Heeft iemand er verder ervaring mee toevallig? Wat als blijkt dat het beter gaat met het hypoallergene voer, mag ze dan nooit meer “gewoon” voer? Momenteel krijgt ze Felix, een zakje vlees en aan het einde van de dag brokjes :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:22

Sterkte.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:29

_sharonnn schreef:
Wat sneu zeg :(

Ik heb een vraag, onze poes heeft waarschijnlijk een voedselallergie, nu raadde de dierenarts Trovet aan en ik heb dus de “lamb hypoallergic” besteld voor haar. Heeft iemand er verder ervaring mee toevallig? Wat als blijkt dat het beter gaat met het hypoallergene voer, mag ze dan nooit meer “gewoon” voer? Momenteel krijgt ze Felix, een zakje vlees en aan het einde van de dag brokjes :)

Felix is zooi. Sorry, ik kan het niet mooier maken. Daar zit veel te veel zout in en veel te weinig vlees.

Dat zakje 'vlees' zit in werkelijkheid maar 4% vlees in, en een kat is een obligate carnivoor, die zou idealiter 100% vlees moeten eten.

Trovet ken ik verder niet als merk, maar Whiskas of Felix is echt echt echt rommel. Dus dat je kat daar niet goed op reageert, vind ik niet raar.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:57

Ik vroeg om ervaring over Trovet, niet om mijn voerkeuze af te kraken :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:12

Je zegt voedselallergie maar weet je dan waarvoor ze allergisch is? Ik heb er 1 die allergisch is voor Lam. Zolang ik brok en vlees geef waar geen Lam in zit gaat het goed. Heb hem daarom niet op hypo allergeen voer gezet.
Ik heb wel al vaker gehoord dat katten Trovet of echt heel lekker of echt absoluut liet te pruimen vinden. Kat van kennis weigerde dit te eten. Toen verder gekeken en uitgezocht waar ze allergisch voor was (bleek vis te zijn) en toen voer gegeven waar geen vis in zat. En dit is niet hypo allergeen. Maar het gaat goed nu.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:18

Y;( Sterkte _AB_

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:55

Sterkte met het verlies AB... lijkt me heel naar nieuws! Y;(

Mag ik hier meepraten?
Heb sinds september een sulletje van 8 uit het asiel gehaald

Afbeelding

<3 Lekker met je staart knuffelen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:47

Ze lijken zo lief als ze slapen hè.. die eigengereide, ik bepaal zelf wel wat ik eet en fijn vind dieren :=

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:09

Gelukkig slapen ze veel :+

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:18

Ook ik ben door meerdere dierenwinkels erop geattendeerd dat wiskas en royal canin heel weinig vlees bevatten. Er zijn bij ons dierenwinkels die helemaal geen wiskas meer verkopen

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:49

Whiskas wordt hier in de dierenspeciaalzaken ook niet verkocht, maar Royal Canin staat het schap vol mee. Al die soorten, een mens ziet toch door de bomen het bos niet meer. En zo veel zullen ze niet van elkaar verschillen volgens mij haha.

Wel wordt er ook Wellness Core verkocht, dus op zich wel een goed alternatief te krijgen. Desondanks bestel ik nu gewoon online, aangezien katten hier liever Orijen of Josera eten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:05

Almo bestel ik en de Prins brokken haal ik hier vlakbij bij speciaalzaak.

Baal een beetje dat ik een aantal weken terug de kat niet heb laten dekken aangezien ik nu alle tijd zou hebben voor de kittens (eenmalig nestje). Moet namelijk nog even screening afwachten voor andere werkgever.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:40

Allemaal dankjewel voor de privé berichtjes! <3
Heel stil in huis met een katje minder :(
We kijken nu rustig aan hoe onze Frey er mee om gaat.
Mocht ze eenzaam worden, dan krijgt ze van de zomer er een nieuw broertje of zusje bij. Iemand enig idee of dat makkelijk gaat, er een nieuwe kat bij zetten?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:55

*\%/* *\%/* *\%/*

kat gevonden!!!! Afbeelding
Afbeelding

Maine Coon. Onwijs lief, speels, kan met honden, kan met kindjes, is heel heel gezellig, heel stout en heel lief.