Ik begon te lezen en wilde al vragen wat voor eentje je had, Baskerville dus. Morgen eens opzoeken op internet. Wij moeten er nog eentje hebben voor de vakantie.
Ik heb ook een baskerville voor de teven in stress situaties en deze accepteren ze vele malen beter als een snuitje, maar lijkt niet comfortabel als ze even gaan liggen. Ziet er wel "zwaar" uit, maar ze kunnen nog drinken, hijgen en snoepjes aannemen.
Het ziet er misschien zwaar uit maar weegt echt bijna niets. Wij hadden vroeger in het asiel snuitjes voor korte behandeling bij honden die onbetrouwbaar waren en van die licht bruin leren korven. Hoeveel bandjes er wel niet kapot getrokken werden van die korven was niet normaal. Was echt schijn veiligheid.
De baskerville zit wel degelijk in elkaar met stevige banden. Vind hem zelf wat kort op de neus zitten maar ze aijn er niet langer. Daarnaast als hij hjjgt is de neus heel gied vrij. Hier lijkt het een uitkomst te zijn voor beide partijen
Ik lees hier nog altijd mee maar te weinig tijd om ook echt te reageren.
We hebben hier nu alleen een "probleem". Sjefke zit onder de vlooien!! Hij is de afgelopen week een paar keer een dode egel komen brengen dus ik vrees dat het daarvan is. Maar toen ik het gisteren zag ben ik direct naar de veearts gereden om stronghold gereden en dat heeft hij om 13:00 gehad. Echter zit hij nu nog vol... Kan ik hem ook wassen met iets of het sneller weg laten gaan?
Ik durf hem nu ook niet echt te knuffelen, zo zielig haha!
oei vlooien ik zou ook al zijn spullen wassen/behandelen en eveneens je meubilair. Ik ken stronghold niet, maar als het op de huid aangebracht is (pipet), dan ga je de werking verminderen. Minstens een week wachten met wassen.
Ja al zijn spullen zitten al in de was! Hij leeft verder op stal dus daar kan ik weinig aan doen. Echt balen want hij glimt enorm en zit goed in zijn vel!
Hij heeft een pipetje gehad dus dan zal ik het wassen moeten uitstellen...
Bloempje kan je hem kammen met een vlooienkam? Vervelend probleem zijn vlooien.
Dierenfan erg prettig dat je puber de korf goed accepteert. Mijn oudste honden hebben ze ook weleens om ivm alles opeten en ziek worden. Helaas krijgt de teef de kofr toch af.
_bloempje01_
Geplaatst: 30-06-17 11:53
Ja een kammetje zal ik nog even gaan kopen! Er stond ergens op internet dat vlooien een hekel hebben aan paarden urine/de ammoniak lucht. Dus nu laat ik hem maar steeds even rollen in een vieze stal
dierenfan
Geplaatst: 30-06-17 18:15
Whahahaha vrouwtje heeft korf aangeschaft dus hond heeft nieuwe hobby slopen hahaha
Nog nooit iets gesloopt en nu is het einde kussen. Hij heeft zich kostelijk vermaakt dat wel. Dus ondanks 3 verschillende botten en 20 speeltjrs die piepen en knisperen en rollen enz was het kussen te leuk.
Mijn schuld denk ik.... heb hem geleerd speelgoed in een kleed te verstoppen en op te zoeken. Hij heeft dat waarschijnlijk na gedaan met zijn kussen en dat heel fanatiek. Dus let op wat je pubers leert
Uiteraard gaat er geen korf om bij alleen zijn. Gewoon geen kussen meer maar kleedje is wel de oplossing
simongek
Geplaatst: 30-06-17 18:49
Oepsie dierenfan.
Wat lastig die vlooien zeg. Hij zal lekker ruiken nu na rollen in die stallen
simongek
Geplaatst: 30-06-17 19:09
Nog 1 weekje wachten en dan komt 1 van deze schatjes naar ons.
Voor de vlooienhond voortaan dus eerst rustig nadenken voor behandeling. Oftewel had hem eerst laten zwemmen en de kop ook goed nat maken. Dan gewassen met citronella daarna goed laten opdrogen en uitborstelen en dan pipet er op
Stronghold is geen slecht middel het ontwormd ook maarrrr vlooien nemen altijd wormen mee. Geen idee welk soort wormen hun mee nemen en of Stronghold daar ook tegen werkt. Wel adviseer ik volgende week te ontwormen en 3 weken daar na weer ivm uitgekomen eitjes. Echt niet overbodig bij flinke vlooien plaag
Simongek, wat een schatjes, weet je al welke voor jullie is?
Dierenfan, uiteindelijk had ik dat inderdaad beter gedaan. Maar als je bewust naar de dierenarts rijdt voor advies verwacht je dat dat het juiste advies is natuurlijk...
Hij heeft 2 weken geleden ontworming gehad dus ik neem aan dat het nog werkt?
Zojuist gevonden dat stronghold ook tegen wormen werkt én ze al 2 uur na de behandeling gewassen mogen worden!
Straks maar weer aan de slag dus.
Tigress
Geplaatst: 01-07-17 08:17
_bloempje01_ schreef:
Dat lijkt mij een beetje gek Airborn. Dan zou je elke 1,5 moeten ontwormen om te een besmetting tegen te gaan....?!
Het is belangrijk te weten dat het doel van ontworming niet is om een dier altijd volledig wormvrij te houden, maar om een worminfectie te stoppen voordat deze het dier ziek maakt en voordat er infectieuze eitjes worden uitgescheiden. Bij een normaal infectierisico wordt hiervoor een gemiddelde ontwormingsfrequentie van 4 maal per jaar met intervallen van 3 maanden geadviseerd. Bij een ontworming met druppeltjes in de nek wordt vaak een werkingsduur en dus bescherming gedurende 4 weken bereikt. In deze periode zal iedere besmetting van aanwezige wormen (en soms ook uitwendige parasieten) worden bestreden en nieuwe infecties voorkomen.
Als men de hond of uw kat een wormkuur geeft met pasta of tabletjes, dan werken deze circa 24 uur lang. In deze tijd worden de wormen en hun ontwikkelingsstadia, die zich in de darm en soms in het lichaam van het dier bevinden, afgedood. Dit betekent dat uw hond of kat na ongeveer 24 uur geen wormen meer in de darm heeft en geen infectieuze wormeieren meer uitscheidt. Dieren kunnen zich na de behandeling direct opnieuw infecteren door opname van nieuwe wormeieren of larven uit de omgeving. Na opname duurt het enige weken voordat zich in de darm van het dier weer volwassen wormen hebben ontwikkeld die eieren produceren die weer uitgescheiden kunnen worden. Bij spoelwormen duurt deze cyclus ongeveer 4 tot 7 weken, bij lintwormen soms langer. Bij de zelden voorkomende haakwormen kan de cyclus ook korter duren. Bron: http://www.vlooien.co.nl/ontwormen-hond-en-kat.html Misschien handige info
Hier heb ik Jarvis maar 1x ontwormd in zijn leven. Hij vrat het op alsof het snoep was, maar kotste het daarna ook meteen weer uit Niet echt handig dus. Verder doe ik voor hem een ontlasting check op wormen, zodat ik niet overmatig ontworming hoef te gebruiken Reden voor ontwormen was dat hij met zijn kont ging schuren, dus ik stopte er maar meteen een kuur in. Bleek achteraf niet nodig te zijn, hij had gewoon wat variatie in zijn dieet nodig
Tigress bedankt voor het plaatsen van de uitleg. Duidelijk!
Haha ja als ze het direct uitspugen heeft het weinig zin. Moet eerlijk zeggen dat sjefke hem ook onder lichte dwang heeft moeten inslikken
luuntje
Geplaatst: 01-07-17 11:13
Hihi puberhond neemt wraak door kussen te slopen. Nou ja karakter heeft hij wel.
Mijn pup gaat straks mee naar de manege. Even kijken bij mijn nichtje en dan weer naar huis. Hij speelt nu veel met mijn teef. Alleen is hij dan te druk om buiten te plassen. Dus in het spel zet ik hem toch maar even buiten.
Ik hou ontvlooi en ontwormschema van de fokker aan.
Vroeger de katten weleens gewassen/gekamd met lavendelwater. Stinkt minder dan urine.
Simongek wat een mooie koddige pups. Heb je een voorkeur?
simongek
Geplaatst: 01-07-17 15:11
Ik ben maar 1 x geweest. Vond toen al wel veel verschil tussen de hondjes qua welke vooraan stond en welke gedag kwam zeggen etc.
Ontwormen hier ook nog maar 1x gedaan omdat hij naar wormen stonk. Er kwam niets af via poep of kots dus heb het toen ook niet herhaald. Idd wormen horen thuis in hond en in mens maar wel in normale hoeveelheid en vlooien geven vaak een overvloed aan wormen en teveel wormen geven ook teveel nakomelingen
Ik doe niet aan schema's omdat wormen nuttig zijn en gezonde honden hebben in principe niet zomaar een teveel. Het lichaam kan veel zelf
Evel_Knievel
Geplaatst: 01-07-17 19:44
Enzo is tot nu toe 1 keer ontwormd. Zal het ontwormen ook alleen maar doen als dat echt nodig is. Wil niet onnodig rommel in z'n lijf pompen.
Vandaag lekker gewandeld en wat getraind! Trainen ging ZO goed vandaag! Onwijs trots op m'n kleine pup . Morgen weer een lesje bij de hondenschool. Vorige keer was ik best zenuwachtig beetje faalangst verschijnselen.