[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:51

Oh.. wat een gave bak zeg Simpie..!

Ik heb zojuist een foto kunnen maken van de baby in de grote bak, en een filmpje van de baby's in de kleine bak.. echt zo leuk!
Zal morgenavond ook weer eens een foto maken van mijn grote bak..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:24

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:32

@casserell: wauw veel jeugd heb je :oo.
Ik heb een klein jong, de rest wordt elke keer opgegeten.
@Simpie94: heel mooie bak heb je, vooral dat je planten zo mooi lang zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:29

Soms vang ik de jongen op.. ;)
Maar heb er inderdaad even genoeg.. iig van de pandavrouw.. die nu overigens wéér aan het bevallen is.. :x
Wil nog wel een worp van de oranje-gouden panda's opvangen, én van de pineapples.. maar die zijn nu nog niet zover..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:30

Ik kom even binnen vallen! Ik ben wat aan het rond neuzen qua vissen maar heb wel wat hulp nodig. Lees al een tijd met jullie mee en jullie hebben zo te lezen behoorlijk wat ervaring!

Ik vind deze vissen erg leuk:
Sluierstaarten en Chicliden vissen.

Kunnen deze vissen samen? Bijv 2 sluiers en 2 chicliden? En zoja in een hoeveel liter bak moeten ze minimaal gehouden worden?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:27

leuke bakken komen er weer voorbij en tuurlijk discusjes <3 !

Hier is het een feit :D We hebben eitjes!
pap:
Afbeelding
Mam:
Afbeelding
Nest:
Afbeelding
Eitjes:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:09

Simpie, mooi zo met het vallisneria zeg!

Casarell, druk bezet! Haha, je plakker zie je bijna kijken van; 'BLIJF AF. VAN MIJ." :')

Mioux, gefeliciteerd :D

Wortelsussie, leuk dat je al een tijdje mee leest! Om antwoord te geven op jou vraag: Nee, dit kan niet. Sluierstaarten zijn vissen die op kamer temperatuur gehouden kunnen worden, cicliden willen wat warmen. Daarnaast heb je voor 2 sluierstaarten al een aquarium van 1.20M nodig met een filter met overcapaciteit, zodat je het water schoon kunt houden (het zijn zwijntjes) en de sluierstaarten kunnen groeien zonder beperkingen. Doe je een kleinere bak, dan stoppen ze met groeien van de buitenkant, maar de organen zullen door groeien en de vis gaat dan dood.

Cicliden heb je in verschillende soorten, onder andere de Afrikaanse cicliden en de dwergcicliden uit Zuid-Amerika. De Afrikanen zijn tegen andere vissen echt vervelend en aangezien sluierstaarten door hun 'misvormen', want ze zijn alles behalve natuurlijk, zich niet kunnen verdedigen, zullen ze snel het loodje leggen. Ook willen de Afrikanen en de Zuid-Amerikanen iets verwarmd water.

De dwergcicliden (apistogramma en Mikrogeophagus) maken een territorium en willen ook wat verwarmd zitten. Ze zullen dit territorium verdedigen en raken gestrest als er ook nog lompe sluierstaarten bij zitten die niets snappen van het gedrag van de dwergcicliden.

Ik hoop dat je zo een wat duidelijk antwoord op je vraag hebt :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:29

Yes hartelijk bedankt dat wordt m dus niet!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:12

Hmm.. hier een zieke pineapple zwaarddrager.. :(

Ze hing vanmorgen aan de oppervlakte in de co2 bellen, en ze heeft een gigantische dikke buik.
Niet in de breedte, maar meer als een soort puntbuik aan de onderkant.
Ze zit nu apart, maar hangt nog steeds aan de oppervlakte.. en heeft geen eetlust.
Nu hoop ik eigenlijk dat ze buikpijn doordat ze jongen bij zich draagt.. en niet door iets anders.
Maar ik kan nu niet meer doen dan afwachten, vrees ik..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:43

Welkom wortelsussie! Ik denk dat je hierboven al een heel duidelijk antwoord hebt.

Uughh ik wilde de carbon Rili's gaan bestellen maar ze hebben er nog maar 8 :( heb een mail terug gestuurd met de vraag wanneer ze eventueel binnen zouden zijn als ik ze toch zou bestellen.
Daarnaast heb ik ook maar de aquarium zaak hier in de buurt een bericht gestuurd met de vraag of ze ze eventueel kunnen bestellen voor me. (Wel de prijs van aquafizz erbij vermeld) dan zou ik ze zelfs zelf op kunnen halen namelijk.

Ik ben toch echt verzot geraakt op de ramirezi's.. Na wat zoeken weet ik dat ze in een bak kunnen vanaf 60 cm (liefst groter maar het kan) alleen ik zit met mn platy's.. Ik wil de volwassen exemplaren verkopen en de jongen houden zodat ik voorlopig geen baby visjes meer heb, maar ik vraag me af of de platy's niet te druk zijn voor bij ramirezi's. Ik weet dat ze in harems en koppels gehouden kunnen worden dus dan zouden het er 2 worden. Gourami's heb ik niet meer en ik mis echt een iets groter slag visje in mijn bak, naast de platy's. De planning is dat ik over een half jaar bij vriendlief in trek en dan wil ik meteen over op een groter aquarium dus dan komt er ook weer meer ruimte. Iemand ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:55

Ik zou geen platy's bij ramirezi's doen. Deze willen hun stukje bak bewaken en platy's hebben best wel schijt aan andere vissen :+ Hier kunnen de rammetjes flink gestrest van raken :)

Aan wat voor maat aquarium denk je als je groter gaat? :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:04

Minimaal 1/1.20m.

Vind t lastig om er achter te komen wat er wel bij zou kunnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:10

Dan zou ik voor het gemak uitgaan van een 1m aquarium, want wat in een één meter past, past zeker in een 1.20 :P

Wil je een gezelschapsbak of meer een biotoop idee? Want bij een gezelschapsbak maakt het niet uit, zolang de temperatuur+waterwaarden rond dezelfde waarden zitten. Bij een biotoop ben je beperkter.

Edit;
Volgens Aquaforum kunnen de volgende visjes bij een ramirezi:
Carnegiella strigata, Bijlzalm, oppervlaktevis
Paracheirodon innesi, Neontetra, zwemt voornamelijk in de middenlaag

Dit is een dan een zuid-amerikaans biotoop bestand :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:25

Voorlopig gewoon gezelschapsbak. Niet ervaren genoeg vind ik zelf, en ik wil vooral zelf gewoon tevreden en trots zijn. :j
Bedankt voor je info! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:33

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:58

Afbeelding

Vandaag 1 dood visje... net maar medicatie besteld. Want dat heeft zoonlief ook nog niet. Hij was erg verdrietig. .. zaterdag natuurlijk de visjes gehaald.
Wat kun je het beste hebben om thuis zelf het water te testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:04

Ik zou er geen medicatie ingooien zonder dat er bekend is dat de vis écht aan een bacterie/virus/schimmel overleden is! Grootste kans op een nitriet-piekje.. En als je in Casarell haar berichten kijkt kom je een test-kit tegen die zij gebruikt :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:08

Zal er zeker niet zo maar wat indoen,maar vind het wel fijn om het te hebben voor het geval dat...
Ga ik even opzoeken,dank je wel!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:14

Hier gaat het niet goed met de pineapple.. ze gaat nu op haar zij hangen, en ik kan haar zonder spartelen oppakken.
En ik zou haar wel uit haar lijden willen verlossen, maar er zitten jongen in.. en die wil ik eigenlijk leven geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:23

Dat is inderdaad niet goed.. Dan zou ik een heel scherp mesje pakken, kop eraf en buik open. Dat is volgens mij de enige kans dat er een paar overleven, en als ze al dik is zullen de jongen ook wel redelijk 'af' zijn..

:(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:25

Ja.. alleen.. de kop eraf snijden kan ik dus niet.. ;(

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:26

Hier hing ze nog rechtop..
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:32

Bedankt spruit! Heb ik echt wel wat aan! Ik heb nu een groepje van 5 neon tetra's dus die zou ik dan kunnen aanvullen naar 10 en de rest eruit. Platy's staan al te koop, denk zelf aan +-15/20 euro voor de hele groep, jong en oud.

Balen casarell..! Ze is wel al goed dik daar..!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:54

Ok.. heb haar uit haar lijden verlost.. toch een groot scherp mes gepakt en de kop eraf..
Toen snel kijken hoe het met de jongen is, maar vrees dat ze nog niet zover was.
Er is echter 1 jong die spartelt.. dus heb de jongen toch maar in een bakje gedaan en zie morgen wel wat ervan terecht is gekomen..

Hier onder de foto's.. iemand die me er iets over kan vertellen?
Afbeelding

Het lijkt erop dat ze last had van opgezette darmen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:04

Ik vind het heel dapper van je Casarell! En het lijkt alsof er lucht in de darmen zit? Ik hoop dat in elk geval een paar jongen het overleven :(:)