Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JesdaPower schreef:Wanneer ik zeg 'af' en 'blijf' en loop weg dan gaat hij meteen al terwijl hij met de gehoorzaamheid gewoon blijft liggen. Ik denk ook steeds 'af' zeggen dan dan wanneer hij een tel ligt direct over het toestel te gaan dat het 'gaan' zegma een soort beloning moet zijn voor hem ofzo?
Sassy schreef:Ook al had ik al 5 keer lie down gezegd.
Geloof het of niet, dat heeft ie in een dag tijd op een clinic afgeleerd!
Die trainer vertelde me al moet je je hond bij wijze van spreken 300 keer terug op de plaats leggen waar jij hem wilt hebben dan doe je dat.
Mijn hondje had dus heel snel door als ie weer vertrok zonder dat ie dat van mij mocht dat ie weer terug ging naar het uitgangspunt, en dat ie zo nog verder verwijderd was van zijn "beloning" (de schapen mogen ophalen) dat heb ik echt tot vervelens toe volgehouden.
Aanhouder wint hé
Sassy schreef:Fluiten...tja...moet je wel niet zo een sufferd zijn als ik. Krijg dat maar niet behoorlijk onder de knie.
Wordt tijd!! Nu heb ik een echt goeie hond met veel potentieel, zou zonde zijn die niet over te zetten op fluit. Als die zijn drive en de flanken goed onder de knie heeft is dat meteen een hond voor de hogere klasse.