Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:04

Oh spannend weer pups! Van welke koppels verwacht je?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:01

Heb een nieuw koppel erbij en een nieuw mannetje, maar als het zo ver is plaats ik foto's in mn topic :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:36

Gisteren in 1 van mn bakken zaagsel gedaan, omdat ik aan het koppelen was en geen zin had iets duurder spul te gebruiken, maar kwa stof valt het me echt 100% mee, alleen benieuwd of het net zo schoon blijft als met hennepvezel want bij mn eerdere ervaringen had ik het idee dat het eerder ging stinken :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:59

Ik ben geen fan van zaagsel heb dat de eerste keer gebruikt toen ik ze net had. En daarna nooit meer was zo stoffig en ik zelf ben licht allergies voor stof. Hennepvezel stoft een stuk minder gelukkig andere bodembedekking is helaas niet te koop hier.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:35

xManon_ schreef:
Ik durf niet precies te zeggen wat het product verschilt maar chipsi stoft het minst, Hennep middel en zaagsel vind ik echt heel stoffig.

Najoveh, schoppen ze de bodembedekking niet over die plank heen? Hier ligt alles na een nacht opeens helemaal naar de zijkant bijvoorbeeld :P en hoe zit dat plankje vast?
Wel echt goed om te zien hoe jullie het opgelost hebben!

Allspan is niet stoffig, zelfs minder stoffig van zgn. Bodembedekkers die niet stoffig zouden zijn.

Ik heb ook een houten plank als afscheiding. Tot nu toe blijft alles gewoon netjes staan en gooien ze niet over de plank heen. De looprad staat op een houten verhoging omdat mijn gerbils nog wel eens de neiging hebben om daaronder tunnels te graven.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:41

Als ik hennepvezel in de bak doe word het glas toch wel iets stoffig, maar toen ik het zaagsel in de bak deed vloog haast geen stof uit. Is van de supermarkt, waarschijnlijk zit er ook verschil in zaagsel. Dat wil nog niet zeggen dat ik nu ineens voor zaagsel ben haha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:16

Leuk zeg, plaatjes hangen er in :D Beetje ingericht, binnenkort meer spullen shoppen maar voor nu doen ze het er maar even mee. Super leuk hoe ze alles aan het onderzoeken zijn.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:10

Ik heb nu hennepvezel en het voer van gerri gerbil besteld, samen met nog veeeel meer andere dingen om de bak mee in te richten :)

Dan binnenkort nog de plateautjes maken en over iets meer dan twee weken de mannen ophalen <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:46

En weer een dekking gespot bij een ander koppel :P @ nimfee ik zag dat jij gewoon gaas op de kap hebt (dit heb ik ook, maar daarover zit de aquarium deksel), maar hoe heb jij dat haar vast zitten of ligt het gewoon los?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:38

Gewoon los... vond het zonde om een deksel te maken als ze straks verhuizen naar hun grotere bak. Ze zijn nooit ontsnapt. Ik kan ook vaak de deksel eraf halen, even naar de berging lopen en weer terug komen: ze blijven erin zitten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:04

Oh jeej hier zijn ze dan allang verdwenen hoor :=

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:30

Ja ik denk dat ze hem hier zo omhoog hebben gewipt haha en dan heeft de kat een maaltijd

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:28

Idd mijn kat zou dan feestmaal hebbe. Ik heb zelfs een steen erop liggen voor extra veiligheid.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:21

Ik heb geen kat, dat scheelt haha. Het klemt wel enigzins, maar dan nog hebben mijn gerbils geen behoefte aan ontsnappen. Is inmiddels vierde koppel wat er in woont.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:48

Wel fijn dat ze niet zo ontsnapperig zijn :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:02

Afbeelding

Afbeelding

Jeej nieuw bodembedeksel! Happy Woezel rechts in beeld :') En Pip natuurlijk. Gekke beestjes. Lekker druk in de weer. Heb alleen geen hooi meer dus dat gooi ik er morgen bij in. Heerlijk hoe ze dan bezig zijn.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 03-03-16 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:03

Weer een dekking gespot. Dat is de 3e hihi. Als alles goed gaat dus over 4 weken 3 nestjes pups. Wel eens 2 nestjes tegelijk gehad, maar geen 3. Ze groeien allemaal uiteraard in de woonkamer op opgroeien en krijgen allemaal aandacht :) ga jullie op de hoogte houden p.s. de papa's hebben golvende vacht :D leuk merlesimone wat is dat voor bodembedekking?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:07

Stalmilagro leuk zeg zoveel pups! Ben benieuwd! Foto's van koppels? Of heb ik die gemist?

Supasoft! Heerlijk spul, zacht en ruikt goed. Stinkt nooit naar poep of plas. En er ligt stro bij in. Ook al wordt het niet aangeraden, ze bouwen juist daar mooie nesten mee!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:13

stalmilagro schreef:
Weer een dekking gespot. Dat is de 3e hihi. Als alles goed gaat dus over 4 weken 3 nestjes pups. Wel eens 2 nestjes tegelijk gehad, maar geen 3. Ze groeien allemaal uiteraard in de woonkamer op opgroeien en krijgen allemaal aandacht :) ga jullie op de hoogte houden p.s. de papa's hebben golvende vacht :D leuk merlesimone wat is dat voor bodembedekking?

Wat leuk! Van welke fokkers komen jouw fokdieren?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:55

Wat leuk zoveel pups straks.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:22

Merlesimone de foto's komen in mijn topic als de pups er zijn, dan mogen jullie nog even in spanning blijven. Denies de stamboom dieren komen bij particulieren vandaan en de dames en 1 heer (hij is mijn gezelschaps gerbil, samen met zijn vader) zijn bij mij geboren. Ik fok voor de hobby een nestje of 4 in het jaar, zal nu iets meer worden vanwege dat ik een extra vrouwtje erbij heb gekocht :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:09

Ooh dus wel allemaal met stamboom? Leuk hoor!

Ik fok dan niet met gerbils maar met rusjes haha of nouja straks ook niet meer.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:56

De mannen hebben stamboom, de vrouwen geen volledige stamboom, maar ik heb maar van 1 de stamboom in bezit. Fokkers geven vaak geen stamboom mee en aangezien ik ze van particulieren hebben die er nooit om gevraagd hebben. Maar zolang ik maar weet dat het geen inteelt is en zolang ik weet dat mijn dames gezonde pups geven vind ik het wel goed. Spreek ook altijd af dat als er een verkochte gerbil overlijd ofzo dat mensen contact met me op moeten nemen. Heb jij bij de rusjes wel stamboom denies?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:36

Al mijn russen hebben een stamboom :) Op twee na maar die heb ik 'gered' zeg maar. In de hamsterwereld houden wij een heel hoop goed bij.

Had het idee van bevriende gerbil fokkers dat het ook zo ging bij hun haha :P

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:27

Tja de gerbils die ik van pariculieren heb komen van fokkers, maar die hebben de stambomen nooit gegeven en veel mensen vragen er niet eens naar want die vinden dat niet belangrijk. Daarnaast willen ze je vaak geen stamboom dier geven als je verteld dat sommige van je dieren een halve stamboom hebben. Maar ik vind het het belangrijkste dat je zelf weet wat je fokt