Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:21

nope heb er niks in liggen, vroeger ook nooit gehad eigenlijk.

Ze kregen wel keukenpapier, maar dat is in een mum van tijd zo ranzig als wat haha.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:22

ik had er eerst ook wat in liggen maar ze gooien het er gewoon steeds uit.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:54

Bij mij zijn ze zelfvoorzienend. Ze gooien gewoon het stro dat als bodembedekkingis in de sputnik en proppen hem zo vol als kan om vervolgens in een ander huisje te gaab slapen :')

Kom ik net thuis. Kan ik Jelly niet vinden, zit ze gewoon in de paarse buis verstopr. Net Nugget terug gezet en die dook ook al die buis in. Volgens mij een goede aankoop want Gummy vind hem ook helemaal geweldig. Was wel blij met Nugget, ze heeft de hele treinreis eustig lighen slapen. Een schatje is het ook.

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:23

Ja wij hebben nu ook ratten :)
1 witte en 1 met beetje bruin en rode ogen

Rat 1
Afbeelding

Rat 2
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:15

leuke diertjes,ben alleen bang dat ze zo door dat groene gaas heen knagen...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:38

precies, leuke diertjes :) maar als dat de huishouding is kan dat wat verbeterpunten bevatten :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:09

Volgens mij is dit een honden bench?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:03

boerderij14 schreef:

Rat 1
[ Afbeelding ]

Rat 2
[ Afbeelding ]

Het spijt me maar ik ga er nu toch wat van zeggen want me maag begin een beetje om te draaien.
Mag ik je vragen je zelf is voor te stellen en te vertellen wat je precies wilt bereiken met het fokken van ratten?
Daarnaast zie ik in andere topics dat je ook nog muizen en konijnen fokt en dat de muizen ook wel is aangevreten in het hok liggen...
En je wilt ook nog beginnen met cavia's.
Citaat:
muizen zijn echt wrete beesten..
wij hebben ook muizen,,, voor fok
maar we hebben al enkele keren gehad dat het niet goed ging.
en we dus al enkele keren half op gevrete muizen in de kooi zagen liggen..
leuk hoor muizen haha

Citaat:
Jeej we hebben nu 6 konijnen
4 mannen en 2 vrouwen.
vandaag 3 babys gekregen, die met de hand zijn groot gebracht.. oooh liefff..

Citaat:
hier is het ook fout gegaan,, heb ze toen ook gelijk moeten scheiden
het blijven mannen he haha

Citaat:
wij hebben altijd cavia's gehad,, nu een hele tijd niet meer.
toch willen we er weer aan beginnen

En dan zie ik dat je ratjes in een amateuristisch hokje heb met vieze doeken en stro (wat ontzettend mijt gevoelig is).
En daar wil je dan ook mee gaan fokken, wat is daar de bedoeling van, en waarom fok je ook met konijnen en muizen? Zijn dit voedsel dieren?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:30

Laat door mij het topic niet dood vallen hoor ;)
Ik heb een leuke foto van Starsky met mijn hondje Lotte.
Afbeelding
(Mocht iemand geïnteresseerd in hem zijn, hij zoekt nog een fijn huisje)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:02

Wat een lieve foto arrabel :D

Mijn hondje kan het ook goed vinden met men ratjes :) en overige dieren ook {:}

Over de amateuristische in elkaar gezette kooi hierboven tsja wat moet ik daar opzeggen, nja kan maar 1 ding bij mij zijn.... En dat is schandalig dat jij je huisdiertjes zo huisvest. Sorry dat ik het zo zeg maar kan het niet anders verwoorden

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:34

Ahw <3 Cute!

Bentley word ein-de-lijk wat tammer :D
Dus ik ben helemaal happy daarmee :) Nog steeds geen bericht over Titus, maar ik wacht geduldig af :)

En sorry boerderij14, maar ik ga mee met de rest...Waarom ratten als je ze niet eens fatsoenlijk kan huisvesten? :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:45

Arrabel schreef:
Laat door mij het topic niet dood vallen hoor ;)
Ik heb een leuke foto van Starsky met mijn hondje Lotte.
[ Afbeelding ]
(Mocht iemand geïnteresseerd in hem zijn, hij zoekt nog een fijn huisje)

Ik zat maar te kijken naar die foto hoe dat hoofd en dat haar nou zat...
En toen las ik de titel :') Ik dacht dat he een persoon was die de rat een kusje gaf...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:58

Wat lief Arrabel!

Ik zal binnenkort weer eens wat foto's van mijn heren posten, het gaat supergoed met ze. En ze worden groot! Ze hebben nu 2 sputniks hangen, en daar slapen ze verdeeld over (3 in de 1, 2 in de ander).

Helaas is gisteravond één van mijn parkietjes plots ziek geworden, heb 'm nog apart gezet in een kooitje zodat hij wat rust kreeg maar hij is vannacht overleden ;( hij is 7 jaar geworden.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:14

aaahh ;( , wat naar!
Sterkte!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:14

Dag rattenliefhebbers :-)
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is, maar ik zit te twijfelen om weer ratjes te nemen en zoek wat informatie over het voorkomen van tumoren.
Ik heb eerder 4 ratjes gehad, waarvan we 3 hebben moeten laten inslapen omdat ze op heel jonge leeftijd enorme tumoren ontwikkelden. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik gekozen heb om niet weer ratjes te nemen.

Inmiddels zijn we enkele jaren verder en weet ik dat deze ratjes waarschijnlijk van een broodfokker afkomstig waren. Ik zou nu dus ook sowieso voor een rattery kiezen als ik weer ratjes besluit te nemen. Ik wil alleen wel graag weten hoe groot de kans is dat deze ratjes ook tumoren ontwikkelen. Is de kans echt een stuk kleiner als ik voor een rattery kies? En met welke rattery hebben jullie goede en slechte ervaringen??

Alvast bedankt, en ik hoop dat ik me in de toekomst hier vaker mag melden :-)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:35

Wat een lieve foto Arrabel :)

Pfoeh laatste paar dagen zoveel leuke dingen gevonden op pinterest en ideetjes opgedaan.
Ga vanmiddag denk ik al aan de slag met een paar ideetjes.
Voor de geïnteresseerde mensen, hier is mijn board: http://www.pinterest.com/liesjesadres/ratjes/

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:43

Lies_Miek schreef:
Wat een lieve foto Arrabel :)

Pfoeh laatste paar dagen zoveel leuke dingen gevonden op pinterest en ideetjes opgedaan.
Ga vanmiddag denk ik al aan de slag met een paar ideetjes.
Voor de geïnteresseerde mensen, hier is mijn board: http://www.pinterest.com/liesjesadres/ratjes/

Wat leuk!! Waar heb je al die foto's gevonden?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:03

Maeve schreef:
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is, maar ik zit te twijfelen om weer ratjes te nemen en zoek wat informatie over het voorkomen van tumoren.
Ik heb eerder 4 ratjes gehad, waarvan we 3 hebben moeten laten inslapen omdat ze op heel jonge leeftijd enorme tumoren ontwikkelden. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik gekozen heb om niet weer ratjes te nemen.

Inmiddels zijn we enkele jaren verder en weet ik dat deze ratjes waarschijnlijk van een broodfokker afkomstig waren. Ik zou nu dus ook sowieso voor een rattery kiezen als ik weer ratjes besluit te nemen. Ik wil alleen wel graag weten hoe groot de kans is dat deze ratjes ook tumoren ontwikkelen. Is de kans echt een stuk kleiner als ik voor een rattery kies? En met welke rattery hebben jullie goede en slechte ervaringen??

heey, leuk dat je opzoek bent :j

echt voorkomen van tumoren kan niet, het is toch echt een grote kwaal bij ratten.
echter bij goed gefokte ratjes (van een rattery) ligt de kans op tumoren lager.
de broodfok diertjes zijn vaak gewoon allemaal mama's/papa's/broertjes/zusjes/nichtjes/neefjes samen etc. en dat zorgt voor een nog erger probleem wat betreft tumoren + tevens is van deze diertjes de algehele gezondheid qua luchtwegen etc ook een flink stuk lager.

voorkomen dat ze tumoren krijgen is moeilijk , ook al heb ik in mijn rattenleventje (waar ik wel kan zeggen dat het er in totaal zeker 40 zijn geweest) er maar 2 heb gehad die zijn gestorven met/door tumoren. De andere diertjes heb ik er een optijd kunnen opereren en de anderen hebben ze nooit gehad..

mijn eerste ratjes waren dierenwinkel ratjes,2
deze hebben geen tumoren gehad maar hadden wel snel last van verkoudheidjes en andere kwaaltjes, niet ouder dan 1,5 geworden.

de anderen (niet dierenwinkel) zijn allemaal minimaal 2 geworden met een max. van 3jaar en 10 maanden.
hier zaten er dus in totaal 3 bij met enige last van tumoren, waarvan 2 het extreem hadden en de andere een operatie bij de tumor zo groot als een doperwtje weghalen het probleem al was opgelost.
(heb er in totaal 37 van een rattery, waarvan er natuurlijk hier nog 10 zitten en de andere helaas al overleden zijn..)

Of ik nou geluk heb weet ik niet, maar ik ben vrij zeker van dat rattery diertjes gewoon veel sterker zijn in hun lichaam en dat de tumoren dus ook niet door hun (immuun)systeem heen komen :j

(Ik doe overigens bij ratjes met al een tumor gelijk geen dierlijk meer geven, de dierlijke eiwitten bevorderen de groei van de tumor)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:10

Maeve schreef:

Ik sluit me geheel aan bij KingYasFenn, tumoren zijn niet echt te voorkomen, wel kan je letten op de voeding (veel gezonde dingen) en inderdaad dat ze niet van een dierenwinkel of broodfokker komen.
Mocht je twee gezonde dames willen die niet van een broodfokker komen, zie mijn onderschrift ;)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:41

Iets te saaie les hebben en een beetje slim zoeken op pinterest. Heb veel van andere boards af en somigge zijn ook meer als inspiratie.

Heb net al een rol gaas gehaald om die soort tunnelboom na te gaan maken voor mijn tutjes.

En echt wel dat als ik in mijn nieuwe kamer zit er buizen langs mijn muur gaan komen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:35

Die tunnelboom vind ik gaaf!!
Ik wil graag wat meer uitdaging voor mijn ratten, maar ze doen niet echt ergens iets mee... Ik heb zaterdag 2 hangmatjes voor ze gemaakt maar ze liggen er niet in. Ik kan ze net zo goed gewoon 1 huisje geven.
Eigenlijk doen ze niet zo veel in hun kooi behalve slapen. Weet iemand misschien iets leuks wat ze écht leuk gaan vinden?
Van die knaagspeeltjes zien er leuk uit, maar ik weet nu al dat ze die niet eens gaan aanraken...

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:42

Arrabel schreef:
boerderij14 schreef:

Rat 1
[ Afbeelding ]

Rat 2
[ Afbeelding ]

Het spijt me maar ik ga er nu toch wat van zeggen want me maag begin een beetje om te draaien.
Mag ik je vragen je zelf is voor te stellen en te vertellen wat je precies wilt bereiken met het fokken van ratten?
Daarnaast zie ik in andere topics dat je ook nog muizen en konijnen fokt en dat de muizen ook wel is aangevreten in het hok liggen...
En je wilt ook nog beginnen met cavia's.
Citaat:
muizen zijn echt wrete beesten..
wij hebben ook muizen,,, voor fok
maar we hebben al enkele keren gehad dat het niet goed ging.
en we dus al enkele keren half op gevrete muizen in de kooi zagen liggen..
leuk hoor muizen haha

Citaat:
Jeej we hebben nu 6 konijnen
4 mannen en 2 vrouwen.
vandaag 3 babys gekregen, die met de hand zijn groot gebracht.. oooh liefff..

Citaat:
hier is het ook fout gegaan,, heb ze toen ook gelijk moeten scheiden
het blijven mannen he haha

Citaat:
wij hebben altijd cavia's gehad,, nu een hele tijd niet meer.
toch willen we er weer aan beginnen

En dan zie ik dat je ratjes in een amateuristisch hokje heb met vieze doeken en stro (wat ontzettend mijt gevoelig is).
En daar wil je dan ook mee gaan fokken, wat is daar de bedoeling van, en waarom fok je ook met konijnen en muizen? Zijn dit voedsel dieren?

Jaloezie van de muizen vandaar aangevreten
Ratten hebben geen doeken en stro in het hok liggen. Vraag me af hoe je daarbij komt? En hoe kun je op deze foto zien of dit een amateuristisch hokje is. Je ziet helemaal niet hoe hoog het is.

En ja, het zijn inderdaad voeder dieren.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:54

Dieren kennen de emotie jaloezie niet ;)

En ja het ziet er amateuristisch uit.. een hokje met grote maaswijdte waar gewoon wat kippengaan omheen geknupt is.. Maakt niet uit hoe hoog hij dan is, dit is gewoon geen goede huisvesting :n
En ik zie wel degelijk stro in je hok liggen..
Heb je een betere foto dan??

Alle uitspraken die jij doet over je dieren en hun gedrag slaat kant noch wal..
Denk dat het voor jou beter is dat je je wat meer verdiept in de kleine knaagdieren voordat je er aan begint.. ;)

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:13

misschien niet alle dieren maar genoeg dieren kennen jaloezie..
als ik mijn ene hond meer aandacht geef dan mijn andere moet je eens zien dat de jaloezie er vanaf straalt.

dat is HOOI

waarom moet ik een betere foto plaatsen?
zodat je nog meer gaat zoeken om me te proberen af te kraken,
ik trek me toch niets aan van jouw opmerkingen..

het zijn maar voederdieren;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:22

en dat is precies de reden waarom mensen zoals jij geen dieren horen te hebben...sorry dat ik het zeg maar ook ''voederdieren'' horen correcte verzorging te hebben.

en anders kun je maar beter niet in dit topic komen want wij houden namelijk erg veel van onze diertjes en hebben veel voor ze over.

dat moest ik even kwijt.

ff een vlug vraagje,laten jullie je ratjes wel eens zwemmen? en vinden ze dit leuk?
ik wil ze hier eigenlijk eens lekker in de wasbak zetten om te zien of ze graag met water bezig zijn.