Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
boerderij14 schreef:Ja wij hebben nu ook ratten
1 witte en 1 met beetje bruin en rode ogen
Rat 1
[ Afbeelding ]
Rat 2
[ Afbeelding ]
Citaat:muizen zijn echt wrete beesten..
wij hebben ook muizen,,, voor fok
maar we hebben al enkele keren gehad dat het niet goed ging.
en we dus al enkele keren half op gevrete muizen in de kooi zagen liggen..
leuk hoor muizen haha
Citaat:Jeej we hebben nu 6 konijnen
4 mannen en 2 vrouwen.
vandaag 3 babys gekregen, die met de hand zijn groot gebracht.. oooh liefff..
Citaat:hier is het ook fout gegaan,, heb ze toen ook gelijk moeten scheiden
het blijven mannen he haha
Citaat:wij hebben altijd cavia's gehad,, nu een hele tijd niet meer.
toch willen we er weer aan beginnen
Arrabel schreef:Laat door mij het topic niet dood vallen hoor![]()
Ik heb een leuke foto van Starsky met mijn hondje Lotte.
[ Afbeelding ]
(Mocht iemand geïnteresseerd in hem zijn, hij zoekt nog een fijn huisje)
Lies_Miek schreef:Wat een lieve foto Arrabel
Pfoeh laatste paar dagen zoveel leuke dingen gevonden op pinterest en ideetjes opgedaan.
Ga vanmiddag denk ik al aan de slag met een paar ideetjes.
Voor de geïnteresseerde mensen, hier is mijn board: http://www.pinterest.com/liesjesadres/ratjes/
Maeve schreef:Dag rattenliefhebbers
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is, maar ik zit te twijfelen om weer ratjes te nemen en zoek wat informatie over het voorkomen van tumoren.
Ik heb eerder 4 ratjes gehad, waarvan we 3 hebben moeten laten inslapen omdat ze op heel jonge leeftijd enorme tumoren ontwikkelden. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik gekozen heb om niet weer ratjes te nemen.
Inmiddels zijn we enkele jaren verder en weet ik dat deze ratjes waarschijnlijk van een broodfokker afkomstig waren. Ik zou nu dus ook sowieso voor een rattery kiezen als ik weer ratjes besluit te nemen. Ik wil alleen wel graag weten hoe groot de kans is dat deze ratjes ook tumoren ontwikkelen. Is de kans echt een stuk kleiner als ik voor een rattery kies? En met welke rattery hebben jullie goede en slechte ervaringen??
Alvast bedankt, en ik hoop dat ik me in de toekomst hier vaker mag melden
Maeve schreef:Dag rattenliefhebbers
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is, maar ik zit te twijfelen om weer ratjes te nemen en zoek wat informatie over het voorkomen van tumoren.
Ik heb eerder 4 ratjes gehad, waarvan we 3 hebben moeten laten inslapen omdat ze op heel jonge leeftijd enorme tumoren ontwikkelden. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik gekozen heb om niet weer ratjes te nemen.
Inmiddels zijn we enkele jaren verder en weet ik dat deze ratjes waarschijnlijk van een broodfokker afkomstig waren. Ik zou nu dus ook sowieso voor een rattery kiezen als ik weer ratjes besluit te nemen. Ik wil alleen wel graag weten hoe groot de kans is dat deze ratjes ook tumoren ontwikkelen. Is de kans echt een stuk kleiner als ik voor een rattery kies? En met welke rattery hebben jullie goede en slechte ervaringen??
Alvast bedankt, en ik hoop dat ik me in de toekomst hier vaker mag melden
Arrabel schreef:boerderij14 schreef:Ja wij hebben nu ook ratten
1 witte en 1 met beetje bruin en rode ogen
Rat 1
[ Afbeelding ]
Rat 2
[ Afbeelding ]
Het spijt me maar ik ga er nu toch wat van zeggen want me maag begin een beetje om te draaien.
Mag ik je vragen je zelf is voor te stellen en te vertellen wat je precies wilt bereiken met het fokken van ratten?
Daarnaast zie ik in andere topics dat je ook nog muizen en konijnen fokt en dat de muizen ook wel is aangevreten in het hok liggen...
En je wilt ook nog beginnen met cavia's.Citaat:muizen zijn echt wrete beesten..
wij hebben ook muizen,,, voor fok
maar we hebben al enkele keren gehad dat het niet goed ging.
en we dus al enkele keren half op gevrete muizen in de kooi zagen liggen..
leuk hoor muizen hahaCitaat:Jeej we hebben nu 6 konijnen
4 mannen en 2 vrouwen.
vandaag 3 babys gekregen, die met de hand zijn groot gebracht.. oooh liefff..Citaat:hier is het ook fout gegaan,, heb ze toen ook gelijk moeten scheiden
het blijven mannen he hahaCitaat:wij hebben altijd cavia's gehad,, nu een hele tijd niet meer.
toch willen we er weer aan beginnen
En dan zie ik dat je ratjes in een amateuristisch hokje heb met vieze doeken en stro (wat ontzettend mijt gevoelig is).
En daar wil je dan ook mee gaan fokken, wat is daar de bedoeling van, en waarom fok je ook met konijnen en muizen? Zijn dit voedsel dieren?