Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoppieFilou schreef:NAIWHL, zou jammer zijn als Babs weer terug naar de opvang zou moeten maar als het toch geen super combinatie is waarschijnlijk wel het beste. Dan kan ze inderdaad een nieuw beter passend vriendje vinden![]()
Taifoen, heftig dat je ram er zoveel last van heeft gehad. Gelukkig is hij weer in orde! Van mij mogen ze dat afschaffen, dat vuurwerk...![]()
Ik heb nog eens jullie advies nodig. Lilly krijgt momenteel al 6 weken antibiotica nadat bronchitis uit de rhinoscopie kwam. Na 3 weken moest er een controlefoto genomen worden en daar was weinig verschil op te zien (maar in hoeverre dat er nog normaal uit gaat zien betwijfel ik, ook al is de bacterie weg). Het snot is door de stress van de autorit en de foto echter weer even erg teruggekomen nadien... Mijn eigen dierenarts (niet degene waarbij de rhiniscopie gebeurd is) zei nog 3 weken extra te behandelen en dan te stoppen. Hij verwachtte niet dat het nog beter ging worden dan dit met langer behandelen. Na die 3 weken is het net zoals voor de foto verbeterd maar nog niet weg. Gisteren is de trimmer geweest dus toch ook weer stress maar gelukkig geen heropflakkering deze keer. De dierenarts waarbij de rhinoscopie is gebeurd had helemaal aan het begin gezegd dat we 6 weken tot 3 maanden met antibiotica gingen moeten behandelen. Ik heb hem dus een mailtje gestuurd met de vraag wat hij denkt van nu stoppen, maar hij is deze week met vakantie. Mij lijkt het met het oog op die 6 weken tot 3 maanden geen goed idee om nu te stoppen nu het nog niet helemaal weg is, want dan is het binnen de kortste keren waarschijnlijk weer net zo erg, en het gaat toch over de longen. Vind ik toch nog een tikkeltje enger dan gewoon de neus... Wat zouden jullie doen? Nog even blijven doorbehandelen tot de andere dierenarts uit verlof is en zijn antwoord afwachten? Of toch stoppen zoals mijn eigen dierenarts zei? Antibiotica is natuurlijk ook echt niet best voor een konijnenlijfje dus ik wil ook niet meer kwaad dan goed doen door nog verder te behandelen...