Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:49

haha ja da's toevallig diegene wat ik net ook liet zien, wat op m'n lijstje staat zo te zien!
Die lijkt me ook erg fijn. Al twijfel ik nu of het diegene is wat ik via Kim had, want geloof dat zij me een bol linkje gaf. Weet het niet meer, nog eens navragen :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:53

Ik vind hem iig heel fijn werken en gaat lang mee.
Ben nu aan mn 2de bezig,eerste is door gebrand maar dat kan altijd gebeuren natuurlijk.
Nu in 15 jaar de 2de dus gewoon goed spul.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:16

Dankje voor de tips.

Cody hangt altijd met zijn neus in de stofzuiger, hij heeft ook meerdere malen gewend bij de trimmer, dus ik verwacht geen problemen. Hier inderdaad ook veel stofzuigen en dweilen doordat hij een hoop vuil verliest bij opdrogen :+
Cody heeft ook een kleine hotspot gehad, ik ben bang dat hij het vaker zal krijgen, vandaar dat we een waterblazer willen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 15:20

zo blij met een korthaar. hier gaan ze wel eens vies de auto in. Maar tegen de tijd dat we thuis zijn, dan zijn ze droog en alle viezigheid ligt dan gewoon in de autokennels.
Kleedjes uitkloppen en de was in, even de stofzuiger door de kennels en klaar. :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:23

kiwiwitje schreef:
zo blij met een korthaar. hier gaan ze wel eens vies de auto in. Maar tegen de tijd dat we thuis zijn, dan zijn ze droog en alle viezigheid ligt dan gewoon in de autokennels.
Kleedjes uitkloppen en de was in, even de stofzuiger door de kennels en klaar. :P

Haha ja hier ook hoor! Neem ik beide honden mee, Toby en de doodle. Gaan de heren de modder in. Kom ik een half uur later thuis: Toby schoon en droog, de doodle rijp voor een bad :')
(Andersom heb je van de doodle geen haren in huis, en van Toby aardig veel haha)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:31

Deze kleine floepneus is vandaag 1 jaar geworden *\o/* Y)(^)
Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:34

Gefeliciteerd Warboel met Otje :D

Was zo blij met je snuffelbox dat je optijd stopte met filmen :D Yoshi is over 2 weken ook 1 jaar, 31 maart :D En krijgt ook een box :D Daarna ga ik de boxen wel ff stoppen :o

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:37

Gefeliciteerd otje!
Wat gaat dat hard he allemaal.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:39

Gefeliciteerd Otje!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:40

Gefeliciteerd met Otje! <3
Wat vliegt de tijd hè, jeetje!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:44

Otje alweer een jaar! Sodeju dat gaat hard Y)(^)

Wij zijn vandaag naar Boswachterij Westerschouwen geweest en natuurlijk regende het toen we daar heen gingen. Maar we zagen daar dus een kudde van 11 stuks reeën/herten <3 Ze staken zo voor onze neus over, dus daar vond Jip wel wat van _O-

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 17:06

Gefeliciteerd!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:05

Gefeliciteerd met Otje *\o/*

Wat gaaf Cupcakes! Jip heeft groot gelijk :o

Cody mocht weer een keer mee naar het bos. Konden we eindelijk weer oefenen :D
Aan het begin liepen er 2 vrouwen achter ons met 6 kleine kinderen en 2 honden. Ze hadden het erg druk met de kinderen en geen zicht op de honden. De honden liepen steeds ver uit hun zicht en kwamen steeds Cody lastig vallen. Ik vond het nogal vervelend aangezien ik met Cody aan het oefenen was en die mensen gewoon echt niet naar hun honden om keken. Hoe mijn humeur was op dat moment zal ik maar buiten wegen laten :+

We hebben even de pas er in gezet om ze af te schudden en toen konden we heerlijk oefenen en was er voor Cody ook ruimte om even de benen te strekken :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aan het einde van de wandeling :')
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:21

Leuke foto's van Cody! Vind hem echt een toffe golden.

Gefeliciteerd Warboel Y)(^) :)F

Met Dexter gaat het niet zo heel lekker. Hij heeft nu 8 symptomatische nagels aan 3 verschillende poten. Met zware pijnstilling ging het tot nu toe vrij goed. Vanochtend is hij zijn eerste nagel verloren. Een aantal andere (weet nog niet hoeveel) worden donderdag operatief verwijderd. Hij heeft vandaag ontzettend veel last van zijn nagels, geen seconde rust :(:) De nagel die er nu afgevallen is is wel mooi en daar heeft hij geen last van. Nu is het duimen dat ie mooi teruggroeit.

Zal een aantal foto's in spoilers zetten, ze zijn niet vies maar anders smijt ik ze zo op jullie scherm :=

Eraf *\o/*
Spoiler:
Afbeelding

En zo ziet het onder de nagel eruit. Dat zwarte is het leven. Normaal gesproken zou dat bloeden wanneer je bijvoorbeeld de nagel van je hond te kort afknipt. Echter kwam deze nagel al een tijdje omhoog en is het leven daarom mooi ingedroogd. Uiteraard wel wat bloederig bij de plek waar de nagel losscheurde maar hij heeft er geen last meer van nu :)
Spoiler:
Afbeelding

Edit: ik weet trouwens dat zijn nagels vrij lang zijn. Ik kan ze op dit moment niet knippen omdat dat hem heel erg pijn doet. Ze worden donderdag onder narcose geknipt en verder heb ik een scratchboard gemaakt om ze kort te houden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:27

Jeetje wat een gedoe zeg Kaus! :oo

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:29

Ohh Kaus wat naar zeg :(
Arme Dexter. Ik heb hier en daar wat opgevangen maar niet alles goed. Zou die operatie dit dan nu wel helemaal oplossen verder? Is hij erna van die ellende af of is het symptoombestrijding van meer?

En Kiimm,
Onhandig idd als je wilt oefenen met zo’n honden om je heen - of juist handig om te oefenen met Cody, om ze te leren negeren ;) maar nee ik snap je! Gelukkig nog kunnen afschudden en lekker je ding kunnen doen!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:33

Kaus schreef:
Leuke foto's van Cody! Vind hem echt een toffe golden.

Gefeliciteerd Warboel Y)(^) :)F

Met Dexter gaat het niet zo heel lekker. Hij heeft nu 8 symptomatische nagels aan 3 verschillende poten. Met zware pijnstilling ging het tot nu toe vrij goed. Vanochtend is hij zijn eerste nagel verloren. Een aantal andere (weet nog niet hoeveel) worden donderdag operatief verwijderd. Hij heeft vandaag ontzettend veel last van zijn nagels, geen seconde rust :(:) De nagel die er nu afgevallen is is wel mooi en daar heeft hij geen last van. Nu is het duimen dat ie mooi teruggroeit.

Zal een aantal foto's in spoilers zetten, ze zijn niet vies maar anders smijt ik ze zo op jullie scherm :=

Eraf *\o/*
Spoiler:
[ [url=m/zt0CVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo ziet het onder de nagel eruit. Dat zwarte is het leven. Normaal gesproken zou dat bloeden wanneer je bijvoorbeeld de nagel van je hond te kort afknipt. Echter kwam deze nagel al een tijdje omhoog en is het leven daarom mooi ingedroogd. Uiteraard wel wat bloederig bij de plek waar de nagel losscheurde maar hij heeft er geen last meer van nu :)
Spoiler:
[ [url=m/FdP3gt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: ik weet trouwens dat zijn nagels vrij lang zijn. Ik kan ze op dit moment niet knippen omdat dat hem heel erg pijn doet. Ze worden donderdag onder narcose geknipt en verder heb ik een scratchboard gemaakt om ze kort te houden.

Ahh wat sneu zeg.
Heb er miss overheen gelezen maar waar komt het vandaan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:36

CB, nee operatie is symptoom bestrijding. Het is een autoimmuunziekte (je kan de diagnose alleen stellen door een hele teen te amputeren, dat doet bijna niemand, klinisch beeld is genoeg om de diagnose te stellen) van een ontsteking van het nagelbed. Die zorgt ervoor dat de nagel omhoog komt met alle ontstekingen erbij. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat het leven in de nagel opzwelt wat naast de ontsteking heel veel pijn geeft. Door de nagel te verwijderen heeft het leven in elk geval ruimte om te 'ademen'. En die nagel is toch niet meer te redden dus dan maar zo snel mogelijk eraf. Ik zal even vanaf m'n telefoon een foto toevoegen van Dexters nagel die echt zsm verwijderd moet worden en hem heel veel pijn geeft.

Cinniz: SLO. De diagnose is nog niet officieel gesteld maar wel 99% zeker. Donderdag zien we een nieuwe dermatoloog en die zal de diagnose wel stellen. De vorige dermatoloog was al vrij zeker dat het SLO was maar toen had hij nog maar 1 symptomatische nagel.

Deze nagel geeft hem heel veel pijn. Dat rozige is een soort littekenweefsel vermoed ik want dat groeit meer en meer. Op de tweede foto kan je de ontsteking zien zitten.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:44

Oh jeetje wat naar Kaus!!! Ziet er echt heel pijnlijk uit... is het de hoop dat de ontstekingen weggaan na de operatie of zal daar een ander traject voor doorgelopen moeten worden?

Kim, ziet er uit als een heerlijke wandeling, op die mensen met de kids na dan. Blij koppie!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:46

Ohhh ja idd, dat van die autoimmuunziekte las ik wel ja!
Wat rot zeg. Kan me voorstellen dat die nagel hierboven idd flink pijn geeft :(
Is die auto immuunziekte aan te pakken nog tzt met medicijnen of hollistische behandeling bv zodat die symptomen verminderd kunnen worden iig? Al snap ik dat momenteel de focus eerst ligt op symptoombestrijding met deze nagel en de rest waar hij nog last van heeft. Maar jeetje.. veel beterschap gewenst. Dat geeft toch wel echt zulke kopzorgen telkens ook en zo rot als je ze zo'n last ziet hebben ervan, vreselijk. En aan de ene kant wel fijn dat die pijnstilling er is, maar het is wel kak als je idd langdurig zo zware pijnstilling moet geven ook :( Hopelijk dat de operatie idd veel goed gaat doen en hij er snel weer wat bovenop kan krabbelen Y;(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:53

Noox en CB, nee dat zal in principe blijven als we er niks aan doen. Er is een soort protocol dat goede hoop geeft om het onder controle te krijgen. Echter kan een groot deel daarvan niet gegeven worden aan honden met MDR1 gen-defect en daarvan weet ik niet of Dexter het heeft. Dus de DNA test is zaterdag op de post gegaan. Tot die tijd kunnen we alleen alternatieve medicatie geven. Maar de kans op een terugval is erg groot en het duurt minstens 8 weken voordat je überhaupt effect van de medicatie gaat zien. In de tussentijd raakt hij al zijn nagels wel kwijt.

Ik hoop vooral heel erg dat hij niet kreupel gaat lopen. Tot vandaag liep hij nog prima een rondje naast de fiets (lijkt misschien tegenstrijdig maar het is op dit punt maar beter dat hij die nagels kwijtraakt) maar vanochtend liep hij dus wel kreupel helaas. Ik hoop dat hij eind april/begin mei weer lekker mee op pad kan naar de schapen tijdens het begrazingsseizoen maar dat is nog maar even afwachten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:04

@kaus jeetje mina, wat heftig zeg! :( :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:13

Jeetje Kaus! Wat heftig zeg. En ook dat er eigenlijk niet heel veel aan te doen is behalve symptoombestrijding. Hopelijk heeft hij niet het MDR1 gen en is er al meer mogelijk :knuffel:

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:15

Kaus schreef:
CB, nee operatie is symptoom bestrijding. Het is een autoimmuunziekte (je kan de diagnose alleen stellen door een hele teen te amputeren, dat doet bijna niemand, klinisch beeld is genoeg om de diagnose te stellen) van een ontsteking van het nagelbed. Die zorgt ervoor dat de nagel omhoog komt met alle ontstekingen erbij. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat het leven in de nagel opzwelt wat naast de ontsteking heel veel pijn geeft. Door de nagel te verwijderen heeft het leven in elk geval ruimte om te 'ademen'. En die nagel is toch niet meer te redden dus dan maar zo snel mogelijk eraf. Ik zal even vanaf m'n telefoon een foto toevoegen van Dexters nagel die echt zsm verwijderd moet worden en hem heel veel pijn geeft.

Cinniz: SLO. De diagnose is nog niet officieel gesteld maar wel 99% zeker. Donderdag zien we een nieuwe dermatoloog en die zal de diagnose wel stellen. De vorige dermatoloog was al vrij zeker dat het SLO was maar toen had hij nog maar 1 symptomatische nagel.

Deze nagel geeft hem heel veel pijn. Dat rozige is een soort littekenweefsel vermoed ik want dat groeit meer en meer. Op de tweede foto kan je de ontsteking zien zitten.

Spoiler:
[ [url=m/AcL9sp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/jwXhYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Owja ik had het gelezen over die teen amputatie maar wist niet dat t nu zga zeker was dat dat het was.
Als ik je foto’s zie heb ik ook een pyrenese berghond gehad in de salon die dat had maar nooit geweten dat dat een ziekte was.
Zijn nagels knipte ik ook altijd maar t leven bungelde dan zo los dat vond ik altijd zo’n naar gezicht.

Wat gaan ze nu met de operatie doen dan alleen de nagels verwijderen of korten ze ook het leven in tot aan de teen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:18

Cinniz, poeh dat durf ik niet te zeggen eigenlijk... Ik weet niet precies wat ze gaan doen en hoe ze het gaan doen. Op zich is zijn leven heel mooi kort omdat we zijn nagels altijd mooi kort hadden. Hij heeft er wat dat betreft weinig last van nu. Alleen die nagels groeien natuurlijk door en ik kan ze niet meer knippen want dat doet pijn. Dus hoe dat in de toekomst wordt weet ik ook niet precies...