Cupcakes
Ahh Jip lekker genieten in de zon, heerlijk!
RoosvanBlue
Denk dat het idd een goede beslissing is geweest om Jackie iets eerder te halen ja. Wie weet wat er nog gaat gebeuren rondom Covid-19 en in hoeverre je dan nog überhaupt straks de deur uit zou mogen. Zo te lezen gaat het ook goed verder? Het is echt een droppie zeg!! Was je gister gaan volgen ook op insta met m’n persoonlijke account, maar zal straks ook even met Arya’s account gaan volgen. En qua tijd nu is het idd wel echt rot om dingen te doen met je pup die normaal zo vanzelfsprekend zijn en waar je nu dus eigenlijk niks mee kunt. Wordt inderdaad creatief zijn. Misschien idd al waar ik het gister snel over had ja; met bekenden met een hond afspreken en dan kun je als mens zijnde echt wel voldoende afstand van elkaar nemen als de andere partij de hond goed onder controle heeft en die terug kan roepen wanneer nodig is - omdat het voor pups nogal snel overdonderend kan zijn ook. Maar dan hoef je je in principe geen zorgen te maken over dat je andere mensen ziek maakt. Buiten is die afstand van elkaar gewoon goed te nemen als je naar een overzichtelijke plek gaat met ze waar ze even kunnen ravotten. Wel heel fijn dat er een leeftijdsgenootje in de buurt woont! Misschien nu nog even door winkel centrums lopen voor ze dicht gaan, op rustige momenten en door de stad heen lopen waar ze ook heel veel prikkels opvangen, trein station, bus station, auto ritjes maken en uitbreiden met het opzoeken van nieuwe wandel plekjes - dat is voor pups ook al heel veel prikkels. Op visite zou in principe nu ook nog mogen als je een beetje creatief bent en bij iemand in huis gewoon voldoende afstand neemt van elkaar.
Kim
Die foto… hartverscheurend om te zien, arm ding

suze
Ahh dankje. Meer foto’s komen er zo aan hihi. En zullen de doggies niet erg vinden als je je schuldgevoel afkoopt met lekkere snacks hihi. Gelukkig heb je wel ook een hele fijne tuin waar ze ook nog wat hun ei in kwijt kunnen, al kan ik me heel goed voorstellen dat het alsnog niet ideaal is zeker met een jonge hond. Dat wandelen komt dan ook wel weer, even goed aan jezelf denken ook, maar het blijft lastig ja; je kunt je honden niet even uitleggen waarom het allemaal anders is als anders. Hoop dat je je snel beter voelt!! Wat een heerlijke foto trouwens wel; dat snoetje!!!!
kiwi
Ahh arme Boellie! Even aankijken idd, maar zal vast goedkomen met zo'n oplettende mama

En arme Djessey ook.
xDenies
Pff wat k*t zeg van de revalidatie die gestopt wordt. Is het niet mogelijk ook om met videobellen wat dingen op te lossen? Dat ze je van afstand helpen? Vind het zo naar dat sommige bedrijven ook niet denken in oplossingen he.
—
Verder houd ik me ook zoveel mogelijk buiten de discussie. Er is al heel veel zinnigs gezegd waar ik me bij aansluit. Arya is uiteindelijk ook geen erkende rashond als we kijken naar wat RvB erkent/niet erkent- heb alleen een zelf uitgegeven stamboom van de rasvereniging - dus ik mag daar ook niet te veel van zeggen denk ik hihi. Al hoop ik nog steeds dat de ODH wel erkend gaat worden, want ze zijn momenteel nog steeds beter gefokt imo als dat je kijkt naar de DH korthaar show lijnen bv < al is het ook echt moeilijk om alles wat daar fout is gegaan weer eruit te krijgen en dat zal ook echt moeten door eens verder te kijken dan hun neus lang is. Maar zolang de fokker fanatiekelingen van de gewone DH niet openstaan om verder te kijken (vooral het langhaar feit valt niet goed aangezien de langstok haar ook jaaaren terug geband werd), zie ik het alsnog niet heel snel gebeuren dat ze echt gezonde honden gefokt krijgen. En dat ras is dan wel gewoon erkend bij RvB, maar is in veel opzichten gewoon veel ongezonder nog steeds als dat de meeste ODH lijnen zijn (al zitten daar ook echt wel rotte appels tussen qua fokkers. Die kom je gewoon echt Overal tegen) omdat er nog steeds blind gestaard wordt op de rasstandaard. Aan de ene kant belangrijk, maar soms is verandering en proberen te verbeteren gewoon veel belangrijker vind ik als alleen maar kijken naar uiterlijke kenmerken. Maar bottom line; het begint ook wel echt bij jezelf. Onderzoek doen naar verantwoorde fokkers en kijken, voor zover je er verstand van hebt en anders eventueel hulp inschakelen, waar ze mee bezig zijn mbt het fokken van gezonde honden zowel lichamelijk maar ook geestelijk aangezien ook karakter niet vergeten mag worden natuurlijk. Voor mijn gevoel heb ik dat met Arya zo goed gedaan als ik kon en hoop ik er een gezonde en stabiel van karakter hond aan over te houden straks. Sommige dingen heb je natuurlijk alsnog zelf in de hand, maar de basis wordt toch echt gelegd door de fokker die een bepaalde combinatie kiest en ook kijkt dat het medisch zo gezond mogelijk gecombineerd wordt allemaal qua genen.
—
Ik mis momenteel wel echt een fatsoenlijke tuin. We hebben echt maar een klein tuintje - kun je echt niks mee als hond zijnde

Gister dan een iets langere wandeling gedaan met veel prikkels voor Arya, dus die was goed moe toen we thuis kwamen. Wat dingen geoefend waar ze onzeker mee is en dat vergt altijd veel van d’r mentaal gezien. En misschien dat ze daarom net aan't slopen was ook; dat ze rust nodig heeft en die niet pakt, dus heb d'r even in de bench nu en dan gaat ze altijd snel slapen.
Naar een stuk heide geweest waar we nog bijna niet gelopen hebben en daar hebben we echt mooie nieuwe plekjes gezien die je aan de andere kant bij het losloop gebied dus echt niet tegenkomt. Genieten.