Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:11

Oooh Zamora wat een knapperd!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:42

Zoe_97 schreef:
Bij de border idd niemand die het bestaan van werklijn en showlijn ontkend. Ik wordt wel gek van die mensen die “sportlijn” “agilitylijn” “huishoudelijk” (ja ik heb al deze benamingen al voorbij zien komen) beweren te fokken. Wat helemaal niet bestaat. Maar zijn vaak showlijnhonden die totaal qua bouw niet met elkaar passen op elkaar gezet en dan lelijkere pups gekregen. Vaak met wat werklijn erin gefokt.
Vaak krijg je daar die hyperactieve dingen die geen moment rust vinden.

Het bestaat wel degelijk dat onderscheid, je hebt agilitylijnen waar de ouderdieren zich hebben laten zien in de agility en merendeels goede prestaties leveren. Die nesten bewijzen zich ook weer enz.

Werklijnen zijn de honden waarvan heet x heet wordt gefokt en verder op vrij weinig wordt gelet, deze honden zijn voor te werken en niks anders. Deze honden hebben een uithoudingsvermogen waar je u tegen zegt en beginnen met werken zodra ze kunnen lopen.

Sportlijnen zijn de honden die bij de schapen werken, maar 's avonds als 'huishond' dienen, die werken ook, maar niet zoals een werklijn. Deze zijn veel rustiger en beheerst.

Zo'n volledige stam bestaat dan uit honden die dat desbetreffende doel hebben en zich daarin bewijzen.

Wil niet zeggen dat je over en weer geen honden kunt gebruiken, maar heel anders.

Harvey is gefokt voor de schapen, drijft als een waanzinnige maar doet ook agility, alleen kost dat veel meer moeite voor Kay omdat er anders mee moet worden omgegaan en moet worden aangeleerd. Guinness daarentegen heeft wel de rust om te kunnen nadenken en is veel meer beheerst. Maar op dit moment in de agility is Guinness niet meer zoveel waard, hij is te groot en te langzaam. Wil je wat bereiken dan moet je wel uitwijken naar een andere lijn, en dat langzaam terugfokken in de lijn waar je het weer in wilt hebben. Nieuw pit.

Showlijnen spreken voor zich, dat is bij BC's een wereld van verschil. Bij ons lopen er een aantal en dat loopt wel, maar is niet te vergelijken met de andere lijnen.

Daarom worden op dit moment veel BC's in het buitenland gehaald, daar zitten veel goede lijnen die uitgebreider zijn dan in NL.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 08:45

Yay!
Gelukkig valt het mee.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:46

Wat grappig! Ook leuk dat jullie de honden dan zo kunnen volgen, broertjes en zusjes volgen is altijd extra leuk. :j

Dat vind ik het leuke aan Facebook groepen enzo, je kunt heel makkelijk contact houden. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:55

xDenies schreef:
Zal ik de bravecto discussie dan maar voor mij houden? :')

Ja hoor want is hier enigste goed werkende optie al 3 jaar lang. Rotzooi is bijna alles voor het lijf en ik zal nooit zeggen dat bravecto geen rotzooi is. Teken zijn echter nog schadelijker en in de gebieden waar wij lekker kunnen lopen zitten er al veel. Het is al bewezen dat ook de nieuwe tekenziekte in NL al bij ons aanwezig is. Het is kiezen uit vele opties hier en de best werkende nemen.

Natuurlijke bestrijding is onvoldoende en met 6 grote honden onbetaalbaar. Iets om de nek is onmogelijk in onze roedel ivm het in elkaars nek hangen. Pipetten op de huid werken bij de husky's onvoldoende en kenzo heeft daar vorig jaar enorm nare wonden door gekregen.

Ja, er is bewust gekozen voor bravecto dus. Dat werkt als enige middel bij alle 6 het gehele seizoen fantastisch en hoeft maar 1x gegeven te worden.

Ik ken alle discussies wat betreft het middel. Ik ken 0 harde bewijzen qua dood dankzij dit middel. Die zie ik wel overigens qua weil waar hier een hoop mensen bewust niet voor enten omdat het wel mee zal vallen en de enting mogelijk gevaarlijk is en.......

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:03

Ah daar hebben we knappe taylor!!
Hoe gaat het met hem zamora?

Kiwiwitje dat is lekker snel geregeld en een hele nette reactie ook!
Wanneer vertrekken de eerste? Zal wel even wennen zijn weer.

Simoonzel hey super zeg! Gaat wel hard dan he als ze eenmaal puppy klas voorbij zijn komt de puppy pubertijd _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 09:08

candalisa schreef:
Ah daar hebben we knappe taylor!!
Hoe gaat het met hem zamora?

Kiwiwitje dat is lekker snel geregeld en een hele nette reactie ook!
Wanneer vertrekken de eerste? Zal wel even wennen zijn weer.

Simoonzel hey super zeg! Gaat wel hard dan he als ze eenmaal puppy klas voorbij zijn komt de puppy pubertijd _O-

Ja dat is wel heel top! :D

Donderdag gaat de eerste. Ik had eerst heel duidelijk gezegd, niet eerder dan 8 weken. Maar 8 weken valt in het paasweekend(zaterdag). En laten dan net de meeste mensen de vrijdag ook vrij hebben. Dus toen besloten dat er 2 die dag weg mogen, en om het een beetje te verdelen gaat er eentje donderdag en eentje zaterdag. Djessey blijft natuurlijk. En we hebben er eentje die nog een week langer blijft. Dus das wel fijn.
Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:27

Zoo ik had het even druk maar wat een verhalen hier zeg :D

Daisy gaat nog steeds onwijs lekker, de teken vinden d'r op dit moment ook om op te vreten helaas.. net een ruim uur met d'r gewandeld en oh wat is ze vrolijk. We zijn d'r nu aan het alleen zijn in de tuin (en een schuurtje voor d'r) aan het wennen, gaat onwijs goed, ze ligt vrolijk op d'r kleed naar alles om zich heen te kijken en kiest er nu de deur open staat zelfs voor om lekker buiten te gaan liggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:21

Zamora schreef:
Ik heb me in begin keer aangemeld hier en inmiddels 3 weken mijn pup in huis. Broer van Mila van Candalisa.
Las wel mee maar kwam er niet van te reageren.
Vandaag weer eens nieuwe foto's maken :D
Deze is van vorige week met 10 weken.

[ [url=m/VXA3ns.jpg]Afbeelding[/url] ]

oooh wat een schatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:24

Bij de lappen heb je ook wel echt werk en showlijnen vind ik. De showlijnen zijn vaak wat fijner gebouwd en korter. Mijn Nysse is vergeleken met een showlijn behoorlijk groot en lang maar ik vind dat zelf mooier. En ze heeft nogal grote oren :D

Gisteren bij de DA zijn er 6 puppies geteld. Wat een drukke boel eigenlijk dan in zo'n buik hu!
Vanaf zondag aftellen naar de bevalling.. ben zooo benieuwd naar ze!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:24

Wat spannend Suze! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 11:25

Spannend Suze! Aftellen :D :D :D

We verwachten een fotospam he Wieneke :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:27

Hier werkten de druppels ook niet meer tegen teken. Ben vorig jaar weer aan de halsband gegaan. Die werkt 8 maanden tegen vlooien en teken. Soms heeft ze ze nog wel maar veel minder en altijd dood.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:40

Oh das wel een goede inderdaad :D

Haha ik zal van de week eens een paar fototjes maken :D Maar ze is allang niet meer zo schattig als alle puppies hier, krijg regelmatig de vraag of ze al volwassen is of nog net puppy (euh nog laaang puppy...). Ze ligt nu uitgeteld op dr kleedje op de bank, dat past nog maar net :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 11:46

ik geniet er nog maar even van dat ze zo klein zijn hier :o

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:51

Spannend Suze aftellen.

Kiwiwitje snel gegaan dat ze volgende week al weg mogen. Zal stil worden.

Leuk broertje van Mila.

Wieneke hier ook. Senna oog volwassenen maar ze is toch nog maar 10 maanden.

Denise hier ook verschrikkelijk als Senna sok ziet is ze er mee vandoor.

Denk dat ik misschien een hondeschool voor ons heb gevonden. Vlak in de buurt. Volgende week een les proberen. Maar blijf ook soms naar België gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 11:55

Altijd fijn als er een hondenschool dichterbij zit waar je ook op je plek zit!
Het gaat heel snel. Tot nu toe is het mij echt 100% mee gevallen. Ik zie helaas in de omgeving best wat “fu*ckers”(zoals we ze noemen) die gewoon 2/3 nesten met 2 weken er tussen hebben zitten. En dan vraag ik me wel af hoe ze dat doen... dan kun je onmogelijk je aandacht fatsoenlijk verdelen..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:12

Leuke pup Zamora lekker knap!

haha Wieneke van karma dachten ze het ook!

Spannend Suze :D het is super leuk zo je pup te volgen!

Fijn dat je een goede school hebt gevonden Punjab :D

Maandag komt Rengar terug, 2 dagen terug kreeg ik een berichtje dat hun huisbaas geen honden in huis wilde. Dus ze hebben vandaag gevraagd of we hem willen terug nemen, ben daar wel blij mij nav een aantal dingen twijfelde we echt aan de correctheid van hun ervaringen met honden :o

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:17

Karma jammer dat Rengar terug komt. Hadden ze misschien eerst kunnen vragen of ze daar een hond mochten hebben. Maar ook wel goed als je gevoel zeg dat het beter is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 12:18

He wat balen Karma, denk je een fijn baasje gevonden te hebben..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:22

ja ene kant jammer want gun hem een goed huisje, maar dit is wel fijner dan dat ik hem op onze marktplaats zie in een paar dagen en wie weet waar die dan terrecht komt. Misschien houden we hem nu wel :+ wat hij is echt wel onze favoriete haha

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:24

Suze leuk en spannend!! :D

Wat vervelend Karma.. al is het uiteindelijk misschien beter. maar ook wel behoorlijk dom van ze om zoiets niet na te vragen zeg. Het is geen knuffel die je even aankoopt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:30

Pff wat jammer Karma... -O- Wisten ze dat van te voren?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:33

ze zeggen van niet, maar ja ik kreeg gister bv ook een foto van het harnes dat ze omdeden en schijnbaar was dat dus constant! Arme beestje heeft dus rond gelopen sinds dat die verkocht is met een harness waarvan het middel stukje aan de zijkant zat :x maar ja hij komt terug naar ons en we gaan hem lekker verwennen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:35

Ah wat onwijs jammer zeg Karma..