Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:14

Bij cattles is splondiose en dish het grootste probleem. Die zou ik dus doen.

Ik heb geen idee meer hoeveelnik kwijt was

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 15:19

Zoe_97 schreef:
Bij cattles is splondiose en dish het grootste probleem. Die zou ik dus doen.

Ik heb geen idee meer hoeveelnik kwijt was

Zoe_97 schreef:
WoW dat is goedkoop. Ik was 50 euro kwijt aan dna onderzoek voor bewijs ouderschap, 150 euro voor het nemen van HD en ed foto’s en nog eens 100 voor de beoordeling, 159 euro voor de combitest erfelijke aandoeningen, 20 euro voor het attest dat mijn hond geen vallende ziekte heeft. En nu moet ik nog oogonderzoeken maten doen voor een 200 euro... dan daarbij nog een show a 50 euro voor het behalen can het fokcertificaat.Voor Kenai klaar te hebben om met beste categorie te mogen dekken ben ik dus zo’n 730 euro kwijt (niet op de euro juist geteld daarvoor moet ik de facturen erbij nemen)

:D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:26

Maar die show hoort niet echt bij de kosten lijkt me, omdat je dat leuk vindt en toch wilde gaan doen? Want anders moet ik ook al de kosten van clubmatch, aankeuring, vzh examen, uv examen en ipo 1 tellen. :') Oh en de testen voor aantal aandoeningen, ook al is ze zeker weten vrij. Oh en de kosten voor DNA in Duitsland, naast de kosten voor dna in NL die al bij de aanschaf erbij zaten haha.

EDIT: Oh, wacht ik dacht dat ik gek werd, ik zag Zoe dat nergens zeggen, oude quote dus. :+

Alleen voor de sport hoeft het niet perse officieel, dus als je daar geen waarde aan hecht kan je gewoon een sportkeuring doen. Dat scheelt al beoordelingskosten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:32

Hihi Dankje kiwiwitje!

My wish max: die ene show is dus wel verplicht nodig om hem voor de fok in te zetten als categorie 1 stamboom. Als ik al mijn shows en mijn gehoorzaamheidswedstrijden moet tellen kom ik ruim 1000 euro hoger uit :p

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:35

Ja, maar het ging mij even om die bij de kosten te rekenen als je die kosten toch al maakt omdat je het leuk vindt. Hier horen die examens die ik opnoem er ook verplicht bij, maar die doen we ook omdat we het gaaf vinden. Maar goed, oud nieuws _O- Zat niet op te letten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 15:36

Zoe_97 schreef:
Hihi Dankje kiwiwitje!

My wish max: die ene show is dus wel verplicht nodig om hem voor de fok in te zetten als categorie 1 stamboom. Als ik al mijn shows en mijn gehoorzaamheidswedstrijden moet tellen kom ik ruim 1000 euro hoger uit :p

Haha ik wist dat we het er eens over gehad hadden... :P

Bij mij kwamen trouwens nog DNA kosten voor L2-hga en HC erbij, ik geloof 66 per hond. PL onderzoek incl beoordeling , 43,- . En 66 per hond voor een kleurtest.
Oh en dan zijn ze nog bij de Fysio geweest. Vorige keer gegaan voor Chick ivm het dekken en de onderzoeken en deze ronde weer.. Omdat ik zeker wil weten dat ze goed in haar ''vel'' zit. Maar of je dat mee kan/moet tellen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:09

Hmm wel verschillende cijfers. Ga sowieso even dierenartsen afbellen maar blijft toch het meest vertrouwen hebben in onze eigen.

Ik ga dan denk ik sowieso voor heupen, rug en ellebogen. En dan eventueel in overleg met de dierenarts nog andere dingen.

Kan ik daarna gaan sparen voor Dexter over een jaar :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:13

Ik zou wel even een da zoeken die ook officiële foto's mag maken. Dan weet je dat ze goed gemaakt worden, de manier waarop de Hond neergelegd wordt maakt nogal uit. Ik ga dus ook voor onofficiële foto's niet naar eigen da.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:41

Oh ja daar heb ik inderdaad naar gekeken :D Had namelijk eerst een andere DA maar die had ons dus doorverwezen naar deze.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:07

Ik had vandaag de PuppyShower en wat is ze verwend haha
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 18:11

Dat is leuk!!!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:13

Leuk zeg! Ik wist helemaal niet dat dat tegenwoordig ook een ding is :=
Morgen ga ik weer puppy knuffelen!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:19

Had dat ook voorgesteld maar dat idee werd afgeschoten door mijn familie :') _-:(

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:30

Ha geweldig die puppyshower! :D Leuke dingen gekregen!

Diandra, ik kan me iets voorstellen van die pleisters, maar wat zou er gebeuren als ze die niet had gekregen, doen ze dat altijd?
Ik kreeg er een beetje een vreemd beeld bij als de ene er eerder af was als de ander, maar dat zal wel meevallen. :')
En die tandjes! _O-

Ik was van plan om voor mijn pup een tuigje te halen, maar vond ze best wel duur, voor een goede geen probleem, maar wel zonde als hij niet goed past of maar heel even.
En ik heb geen idee van de maat, toen ik ging kijken was ze nog heel klein, ze zal wel hard groeien nu, maar hoe doen jullie dat? De maat gokken, of met het hondje naar de winkel?
Mijn vorige hondje was als pup al telkens snel weg als ik haar neer zette, wil dus eigenlijk wel wat hebben als ik haar op ga halen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:40

Ik heb in het begin een halsbandje, makkelijker verstelbaar en goedkoper. Als ze netjes aan de lijn loopt komt er wel een tuigje denk ik.

Vandaag weer gaan knuffelen, ze waren al duidelijk zwaarder. Aan de snoetjes te zien op zit moment zal het een van de 2 donkerste worden, de lichtere is iets grover maar ze zijn nog zo klein dat dat vast nog kan veranderen :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:52

Wij hadden toen we Dexter net kregen een halsband. Toen met +-3 maanden overgestapt op een K9 tuigje maat mini meen ik. Één maat onder maat nul in elk geval.

Wij hebben Dexter meegenomen naar de winkel. Ben over die K9 tuigjes erg tevreden. Erg ruim verstelbaar ook. Kan je hond maanden mee vooruit.

Meerdere mensen in dit topic hebben ze :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:56

Hier gewoon halsbanden, als puppy en daarna. K9 tuig heb ik ook, maar gebruik ik niet en helemaal niet bij pups. Kunnen ze iets te makkelijk uit komen vind ik en met trainen heb ik liever een andere. De oudste heeft hem nog wel eens aan omdat dat handvat makkelijk is als ze los loopt. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:56

Ik heb de dag voor ik Kenai ging ophalen de fokker een berichtje gestuurd. Ze heeft toen zijn half opgemeten en ik ben een halsbandje gaan kopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 19:09

Tuigjes hier gewoon op de gok besteld. Maar je kan even (laten) meten en dan bestellen.
Hier juist liever een tuigje dan een halsband bij de pup(ook volwassen trouwens). Maar die ''discussie'' is al een aantal keer geweest haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:15

Hier meer omdat het niet zo praktisch is. :') met trainen mogen ze in het tuig hangen en trekken(daarom juist een tuig om) dus dat heb ik liever niet met wandelen. En ik gooi er vaak gewoon jachtlijntje om, alleen bij pups nog niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 19:20

MyWishMax schreef:
Hier meer omdat het niet zo praktisch is. :') met trainen mogen ze in het tuig hangen en trekken(daarom juist een tuig om) dus dat heb ik liever niet met wandelen. En ik gooi er vaak gewoon jachtlijntje om, alleen bij pups nog niet.

Ook dat is ''trainbaar''. Ze weten heel goed wat ze met welk tuig mogen doen. We hebben hier andere tuigjes die we met fietsen gebruiken. Als ik ze dan eens pak om gewoon zo mee te lopen dan heb ik 2 honden die heel gek staan te kijken dat we niet gaan fietsen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:02

Hier ook verschillende soorten lijnen.

Voor showen ofwel een heel fijn koortje (Daeva) of bij Kenai een halfcheck met een mentale ketting in de achterzijde. Als ik Cooper show een metale snake.
Voor gehoorzaamheid hebben ze een jachtlijntje met stop op.
Voor flyball een Julius k9 tuig.
En voor de rest ofwel los ofwel met een ledere halfcheck halsband.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:38

kiwiwitje schreef:
MyWishMax schreef:

Ook dat is ''trainbaar''. Ze weten heel goed wat ze met welk tuig mogen doen. We hebben hier andere tuigjes die we met fietsen gebruiken. Als ik ze dan eens pak om gewoon zo mee te lopen dan heb ik 2 honden die heel gek staan te kijken dat we niet gaan fietsen.

Ja, maar dan moet ik nog meer spullen kopen en 1 tuig per hond vind ik genoeg. Daarnaast leer ik ze al wat ze moeten doen bij welke halsband( nou ja ketting, zware bij speuren, lichtere bij appel en die lichte ook bij manwerk maar daar iets extra's bij met aanleren), dus nog extra training voor nog iets anders is niet iets waar ik nog zin in heb. Lui, ja dat weet ik. Maar ze lopen ook maar 2 wandelingen van 5 minuten vast en bij de oudste heb ik halsband nodig om in te grijpen als ze uitvalt. Uit halsband kan ze niet komen, uit tuigen toe nu toe allemaal.

Ze hebben hier al 2 tuigen, een tuig voor manwerk en een tuig voor hardlopen (canicross tuig) :')

Voor trainen dus al 4 halsband en, dan nog de verschillende lijnen en nog halsbanden met naam. Denk per hond 5 lijnen, 4 of 5 halsbanden en 2 tuigen haha. En dan niet de uitlaat dingen erbij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 20:47

Oh het was ook niet direct persoonlijk bedoeld hoor :P Of dat je het aan moest schaffen oid. Wilde alleen aangeven dat het wel kan.. :)
Nu lopen wij alleen aangelijnd. Wat dus ook betekend dat ze sprintjes trekken en de lijn soms net even wat korter is dan ze dachten en ik wil die klap gewoon niet in de nek hebben. Maar daarnaast is mijn teefje al uit meerdere halsbanden ontsnapt, tenzij ik ze echt heel strak doe. Maar dat is naar mijn idee ook wel een beetje t probleem van t ras.. De kop is bijna net zo dik als de nek, dus t heeft ook niet echt ''houvast''.
Nu kan ze zeker ook uit tuigjes kruipen, ze laat erg makkelijk weten wat ze wel en niet fijn vind. En niet fijn is bij haar proberen t tuigje uit te krijgen, krijgt ze het niet uit gaat ze klieren of loopt ze gewoon niet zo fanatiek als met iets wat ze wel fijn vind. Hoe leg je dat uit.. :') Bijna alsof ze op ''eieren'' loopt. Of zoals dat bij jezelf lopen bijv niet prettig is(niemand last van boven benen die schuren? ).

En boellie en halsbanden is gewoon geen combi... Die loopt er amper mee, en als ie er mee loopt en hij krijgt ook maar een beetje druk op de halsband dan staat ie stil. Hij weet inmiddels dat de halsband OF voov de loopband OF voor foto's is. Hij is verder vrij makkelijk. Hij lijkt tot nu toe alles prima te vinden als t maar geen halsband is..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:49

Nee snapte ik hoor haha! En met de flex loop5 de reu wel aan halsband want die kent het woord einde. Dat is zo'n meter voor einde van de lijn en stopt dan. De oudste loopt dan aan tuig met halsband er aan vast. Zij en de jongste komen uit elk tuig, dat is gewoon bizar!

Qua aanleren doen wij dat dus met halsbanden. Zware ketting is speuren, lichtere alleen is appel en lichte plus brede leren halsband is bijten. En brede stoffen halsband is zwemmen :')