Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:40

Ik kan mijn vlees gewoon op het aanrecht laten staan en weglopen echt niet dat ze eraan kom. :Y) Hooguit dat als ik aan het eten ben dat ze even wil ruiken en meestal laat ik ook even ruiken en loop ze daarna weg. Zelfs kip of kipfilet is niet meer interessant en daar was ze eerst verzot op.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:53

@avalanche Dankje! :) Ze is een mengelmoesje, somali x pers, haha. Ook een ontzettend intelligent (en eigenwijs) maar heel lief dier. Ze heet Elfje. O:)

@Marcella

Kan bij ons tot op zekere hoogte ook wel, haha. Echter slaapt ze op tafel; dat is de enige plek waar haar mandje mag staan. Als we haar verzetten met mand en al is ze boos, en gaat ze nors op die plek zitten. :') Maar ze is hartstikke braaf verder, hoor. "Nee" werkt goed, maar voor de foto was dit wel even grappig. Ze weet heel goed dat ze pas wat krijgt wanneer ze braaf in haar mand afwacht.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:17

Vandaag zijn we weer naar show geweest. Voorlopig even de laatste. We moesten naar Gouda. Vanuit mij is dat zo’n 1,5 tot 2 uur rijden. Toen we daar kwamen was Nishi am snel door de keuring en mochten we naar ons vak. Nadat we alles ingericht hadden moesten we wachten. Nishi heeft het vandaag wederom super gedaan. Ze heeft lekker in haar kooitje liggen slapen en wat rond liggen kijken. Toen ze mocht komen voor de keuring heeft dat weer keurig gedaan.
Er was ook een keurmeester examen. Toen we daar stonden werd er omgeroepen dat de krabpaal van de loterij niet verloot was. Alle namen werden in een bak gedaan en dan werd er een naam getrokken. Nou die heb ik dus gewonnen. (Klein oh oeps hoe gaat dit allemaal in de auto momentje) Super leuk dus!
Ze mocht nog een keer komen voor de best in show. Dit won ze ook vandaag!

Dus een lange maar gezellige dag.
Afbeelding
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:01

Wauw. Gefeliciteerd xoranlover.

Bloemen en katten -O-
Afbeelding
<<)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:05

Dank je!

Haha die zagen er vast heel lekker uit!
Daarom hebben wij ook geen bloemen of planten in huis...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:52

Ik heb de wereld aan planten, ik ben er dol op, en mijn vorige kat vond ze ook fijn. En kattengras, en dan blijft hij er wel (een soort van, bij benadering, min of meer) af :))

xoranlover, gefeliciteerd! Wat voor kat is het een Abessijn? Ik probeer over katten bij te leren.

Liefjes, misschien heb ik weer een nieuw vriendje, maar nog niet zeker.

Afbeelding

Deze grote beer heet Guido en hij is een Maine Coon. En hij is mooi, lief, kan met honden, katten, kindjes, ook kleine kindjes, en met volwassen mensen, en hij is heel lief en speels.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 06:40

Nishi is een abessijn ja.

Mooie kat!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:23

Prachtige katten komen hier voorbij zeg! Ik kom me ook graag mee kletsen. :) Rond 15 april komt er bij ons een 12 jarige poes wonen. Ze zou een echte knuffel zijn dus ik ben benieuwd!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:26

Yay!! Heb je foto's?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:00

Dit is ze :D
Afbeelding

Mag ik vragen wat jullie voeren (droog/nat/gemengd, hoe vaak, welk merk) en wat voor
kattenbakvulling jullie gebruiken? Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:04

ahhh een schildpad! Zo leuk maar wel vaak met karakter....

Ik voer Felix harde brokjes (want mijn Main Coon kater blieft niets anders....) en natvoer wat uitkomt, Main Coon dame heeft graag Whiskas maar eigen merk jumbo, felix etc eten ze ook.
Uit Duitsland haalt mijn man vaak hoog vlees-gehalte blikvoer maar daar wordt lang zo enthousiast niet gegeten....
Kattenbak spul heb ik geperste houtkorrels (die lijken wat ook in bepaalde kachels gaat).

Ik zou vooral vragen wat die mooie dame gewend is te eten en als kattenbakvulling te hebben.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:21

Onze katten krijgen Royal Canin brokjes.
En 2x een klein beetje natvoer van Felix.

Wij hebben van die houtkorrels voor de kattenbakken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:22

Kito en zika krijgen 2 keer per dag een beetje brok van purizon. Ik voer niet in hoeveelheid maar op t oog. En 1 keer delen ze een blikje natvoer van schesir.

Nishi krijgt 2 keer per dag carnibest of darf (rauw vlees) en 1 keer per dag brokjes van purizon.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:28

Oei, ik was dit topic kwijt!
Inmiddels zijn onze kittens gr0te dames en vandaag kreeg Frey een nieuw schaap:

Afbeelding

Hippie chillede in de vensterbank:

Afbeelding

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:59

Wij voeren hier een mix die ze bij de oude eigenaar kregen. Zit perfect fit, felix en purizon in. Een een zakje natvoer van felix per dag.

We hadden eerst biokat in de bak maar nu gewoon van de Jumbo. Die zit tegenover ons huis dus lekker praktisch en klontert fijn :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:33

Wij voeren purizon brokken en voeren afwisselend Feringa, Felix of Purizon natvoer. Heb van alles staan. Krijgen 2x per dag brok en 1x natvoer.

Wij gebruiken de houtkorrels van de hornbach. €5 euro voor 25l en ik vind het top werken!

Sammie doet tegenwoordig aan hints. (Nu wilde ik het filmen dus lokte het uit, je zult natuurlijk zien wanneer ik het film hij het niet doet, maar zo gaat het dus elke dag, 3x op een dag) :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:05

Renske_W schreef:
Onze katten krijgen Royal Canin brokjes.
En 2x een klein beetje natvoer van Felix.

Hier ook.
RC indoor long hair.

Ik heb wel heel veel verschillende bijna 100% vlees brokken gehad maar het ene lustte ze niet.. het andere gingen ze erg van stinken.

Zelfde met vlees. Het dure spul bliefde de oudste niet. Ik heb nog een arsenaal aan vlees staan.
Alleen Felix pouches vinden ze lekker en daar doe ik water bij zodat ze voldoende vocht binnen krijgen. Want dat is de reden dat ik natvoer geef.
Mijn katers eten best veel maar zijn ook groot.

Ik gebruik klonterend grit van de lidl. Dat worden mooie ballen en ik schep 2x per dag de bak schoon.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:01

Almo nature als natvoer en Prins brokken.

En hout korrel voor in de kattenbak.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:16

Iams brokjes krkrujngen ze hier. En heel af en toe Whiskas natvoer.
Kattenbakkorrels geen idee, nu net een nieuw merk moeten proberen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:14

Aife eet 2x per dag Animonda carny (ong 2/3e blik per dag) geblenderd met water. :+
Verder 1x per week een bakje Cat Lovers gold brokken en soms een blikje Almo Nature ipv Animonda carny.
Kattenbakkorrels zijn van cat's best eco plus, een hel qua uitloop (heel licht en kleeft makkelijk aan de pootjes/vacht) maar het beste spul wat ik ooit heb gehad qua klontvorming en geurabsorbtie. _/-\o_

Maar ik zou ff informeren wat ze nu gewend is en dat blijven gebruiken/voeren in de eerste maand(en).
Ze heeft al genoeg te verwerken en verandering van voer kan dan net teveel zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:38

Schildpadjes! Zo leuk, maar inderdaad met karakter. Ons schildpadje is er helaas niet meer en hebben nu een lapje. Ook een met karakter haha.

Ik voer purizon droogvoer. Ik ben na bijna 14 jaar Royal canin overgestapt en mijn bijna 14 jaar oude kater doet het er geweldig op net zoals ons 9 maanden oude poesje. Ze krijgen af en toe schesir als natvoer maar hooguit een of 2 keer per week. Wel krijgen ze elke dag poezenpudding, gek zijn ze er op. Ik ben pas overgestapt naar een peewee kattenbak met bijbehorende korrels. Ben er vooralsnog heel blij mee. Voorheen had ik een normale bak met tigerino Canada korrels. Ook fijn, maar heel zwaar.

Over 2 weken wordt onze dame gesteriliseerd, vind het wel een beetje spannend.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:56

Hier krijgen ze Josera Nature Cat of Orijen.
Natvoer vaak Almo Nature of Terra Faelis (krijgen ze dagelijks).

Hier ook een Peewee bak + korrels. Ik wilde eigenlijk over naar Almo Nature kattenbakvulling; vond dat ook echt super werken, alleen waande meneer zich op een tropisch strand en ging uitgebreid liggen chillen en graven in de bak... :') Langharige kat en overal zand in zn haar werkte niet echt...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:19

O correctie gegrilde kip kan ik niet onbewaakt laten liggen. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:28

SimoneeM schreef:
Hier krijgen ze Josera Nature Cat of Orijen.
Natvoer vaak Almo Nature of Terra Faelis (krijgen ze dagelijks).

Hier ook een Peewee bak + korrels. Ik wilde eigenlijk over naar Almo Nature kattenbakvulling; vond dat ook echt super werken, alleen waande meneer zich op een tropisch strand en ging uitgebreid liggen chillen en graven in de bak... :') Langharige kat en overal zand in zn haar werkte niet echt...

_O-

Katten zijn zo grappig :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:55

Purizon werd hoort maar kort oke beginnen door de heren...
Animona carny werd niet oké bevonden :+