Het is buiten in elk geval nog 27 graden hier! Binnen is het koeler, maar ik voelde net dat Plukje wel een warm lijfje heeft. Kunnen caafjes slecht tegen warmte of niet slechter dan andere dueren?
Maakt niet uit, Nederland - België, zoveel verschil zal er niet zijn Ja, ik was wel blij. Ik had vooral medelijden met al die mannen met lange broeken die van hun werk kwamen.
Hier zijn ze aan het werken aan het waterleiding netwerk. In de volle zon, lange broeken aan en zo'n gele pletterpet. Ik heb het zo met ze te doen. Ga ze morgen maar wat waterijsjes brengen.
Tja het leven gaat gewoon door. Ben blij dat ik geen last meer heb van een werkend leven
We beginnen de dag binnen al met 25 graden, ben benieuwd waar we eindigen. Nog maar snel even alles open, een beetje frisse lucht er in (met 12 cavia's binnen wel nodig). Ik had gehoopt ze nog een paar uur op het gras te kunnen zetten, maar de wind is gedraaid en er staat achter geen zuchtje meer. Dus straks maar wat gras knippen.
@simodi: wat je kunt doen is een fles water even in de vriezer en dan in het hok leggen. Als hij het warm heeft gaat ie er wel tegenaan liggen.
Banzai gaat goed naar mijn idee. We koelen hem zo'n 6 tot 8 keer per dag en hij vind het geweldig fijn. Het ene moment eet hij lekker wat muesli en het andere moment gaat hij onderuit in het water liggen. We moeten alleen wel alert zijn want als hij het zat is dan springt hij gewoon in je nek en is alles doorweekt.
Ik heb de koelelementen in de vriezer liggen. Die gaan vanmiddag in het hok. @simodi: dat is voor het eerst dat ie iets eng vind geloof ik. Moet vaak ook even wennen natuurlijk
Ze staan nu in de slaapkamer ivm airco en ik heb het badje op een dienblad op bed staan. Dus als hij nu enthousiast wordt heb ik een waterbed.
simodi
Geplaatst: 02-07-15 13:16
DD het is inderdaad het eerste wat ie eng vindt!
Tazzey, waarom staat het water op bed dan?
Ik heb in de kooi ook een grote voerbak met water neergezet, kan hij daarom ook nog doorheen plonzen als hij wil!
En ik heb al een ultieme verkoeling voor Plukje bedacht: lekker los laten in de afgesloten gang op de koele plavuizen! Het is ook geen straf om gezellig bij hem te zitten!