Hoi! Mag ik me hier ook melden? Heb een golden die in juni 2 word.
Sinds een half jaartje bezig met behendigheid, nadat de gehoorzaamheidstraining nogal wat voeten in de aarde had.. Hij vind alles en iedereen (honden en mensen) zo leuk dat het heeeel lastig was om zijn aandacht te krijgen. Uiteindelijk mocht ik met hakken over de sloot naar combicursus, waar het knopje om ging.
(zelf gemaakt, mag graag fotograferen
Zo blij als hij mag trainen
Inmiddels in Zevenhiuzen onze eerste wedstrijd gehad. Mijn streven was om hem in de ring te houden, echter ging het allemaal boven verwachting. We begonnen met gambling. Tijdens de band sprong hij een beetje ongelukkig waardoor hij tegen de bovenkant aan sprong. Op zo'n manier, dat zelfs het frame mee om ging. Hij liep gewoon verder (keek voor hij de tunnel in ging nog wel even achterom of de band hem niet achterna kwam, maar verder niets van gekomen) dus rondje afgelopen. Helemaal tevreden, maar de scheids vertelde me dat ik een disk had. Niet omdat de band los ging, maar omdat hij in z'n geheel om viel, in het belang van de veiligheid van de ring.... Heel jammer, aangezien dat in mijn ogen niet voorkomen had kunnen worden.... Ik heb de band niet opnieuw mogen doen (schijnt zo te zijn bij meer ervaren scheidsrechters) dus best wel spanning gehad of hij er nog wel weer doorheen durfte. Echter vol goede moed aan de jumping begonnen. Heel fijn rondje gelopen! Bij de paaltjes raakte hij afgeleid waardoor hij te ver eruit kwam, wat ik met mijn instinct van de training (knie ervoor) heb opgelost waardoor hij tegen mijn knie liep. Echter wel netjes afgemaakt dus een 9e plek gehaald van de 35 deelnemers. http://youtu.be/6KUnPFYIJKE Als laatste de VP, waarbij de ring dankzij de regen slecht was. Aangepast parcours werd gemaakt en deze ging ook heel fijn. Ik remde alleen iets te vroeg omdat ik niet net als de rest onderuit wou gaan, waardoor de hond heel braaf dacht, oh, moet ik niet die tunnelingang hebben? Echter goed gecorrigeerd, en alsnog een 15e prijs van de 35. http://youtu.be/AfXNvtMVe-Q Al met al heel tevreden voor onze eerste wedstrijd! In Linde zijn we er weer bij, ben benieuwd hoe het dan gaat!
Wat een leuke Golden! Een vriendin van mij loopt met haar Goldenreu bij Cyno in de B1 klasse. Die doet het ook zo leuk.
_Laura
Geplaatst: 16-05-14 20:26
Hij is echt zo ontzettend enthousiast.. GG ging nu goed, op het randje niet geslaagd omdat af en blijf nog te lastig was (tenzij het voor de start is, dan wacht hij keurig op het commando over het algemeen) maar zo gauw ik op een behendigheid-terrein komt gedraagt hij zich alsof hij nooit een gehoorzaamheidscursus heeft gehad Hangt in de lijn en stuitert op en neer... Maar in het parcours is hij door zijn enthousiasme dan zo oplettend en braaf, dat het zo ongelooflijk fijn werken met hem is! Kan ook niet ongemerkt de deur uit lopen met auto sleutels omdat hij weet dat als hij mee mag, er altijd iets ontzettend leuks gebeurt
Ja, ik loop Cyno. Vandaag weer een wedstrijd gehad en lekker gelopen. Geen filmpjes dit keer, dus jullie moeten me maar geloven. Jumping hadden we 1 weigering op de palen. Waar ze straal voorbij liep de eerste keer. Jumping foutloos en plaats 10, spel foutloos en plaats 8. Het gaat nog steeds lekker dit seizoen. Volgende week mogen we alweer, dan in Hoogeveen.
Hier staat het trainen even stil Boco loopt wat mank. Waar het zit en hoe het komt is een raadsel. Vermoeden ligt dat hij raar heeft gedaan in zijn bench (dat heeft mijn vriend gehoord/gezien maar dat ging allemaal zo snel) en daardoor vermoeden we dat hij last heeft van een teentje maar hij laat niks merken als je kijkt/voelt. Morgen dus ook geen training. Maar ja rustig aan doen is erg moeilijk voor hem. Probeer hem nu goed bezig te houden met hersenwerk. Vooral snuffelen vind hij leuk.
Laatst bijgewerkt door mandje op 18-05-14 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik zit zelf in de lappenmand, na een val van een paard (ik zat er nog niet eens op , iets met onhandig opstappen) heb ik gekneusde ribben, schouder en een breuk in het kopje van mijn kniebeen. Geen gips maar wel een brace want ze zijn er ook achtergekomen dat mijn knieen niet sjofel zijn en er wervels niet goed zijn dus voorlopig veel ziekenhuis bezoeken. Toch even naar training geweest vandaag en ondanks dat ik veel langzamer loop nu volgt Aedan nog supergoed. Blok apporteren gaat ook steeds beter en afliggen op afstand doet hij ook heel braaf. Moeilijke puntje nu is als hij netjes naast mij zit en het duurt hem iets te lang gaat hij liggen. Heeft iemand daar nog tips voor? ik laat hem nu weer zitten en beloon hem maar het lijkt zo'n jojo effect...
Balen van hondje dat mank loopt, hoop dat t snel over is sterkte jilleroo wel fijn dat je hond t toch goed doet Oeh mooi uitzicht en moooe foto marleen
wij hadden vandaag een spelletjesdag op de club omdat het dag van de hond is :p het was erg leuk, behendigheid gedaan, kenny was wel een beetke angstig maar met snoepjes kwam het goed:) zelfs snel door de tunnel en door de band Ook nog allerlei spelletjes als koekhappen enzo . Normaal wil kenny nog weleens uitvallen naar honden maar vandaag ging het heel goed, geen een keer gebeurd
Seni
Geplaatst: 19-05-14 00:36
Hier was het alles behalve dag van de hond... Net een dienst van bijna 16 uur erop zitten, collega is uiteindelijk Bodhi komen halen en mee gaan wandelen.. We blijven nu maar op de praktijk slapen, niet heel verantwoord om nog naar huis te rijden....
Wat een geweldige foto in oostenrijk! Die tip van het naast sitten en niet gaan liggen kan ik ook wel gebruiken!
JesdaJinn
Geplaatst: 24-05-14 13:27
Wat is het hier stil zeg!
Jullie kennen het verhaal wel dat Jinn nu onder mijn hoede valt en de behendigheid gaat super goed! Vèèl meer rust en de gehoorzaamheid is helemaal geweldig. Niet om te pochen (schrijf je dat zo?) maar hij wil zo super graag voor me werken en het luisteren vindt hij geweldig. Vanmorgen weer behendigheid gedaan en we hadden roefeldag. Dat wil zeggen dat kinderen zich op kunnen geven en bij 3 bedrijven langs mogen gaan. Ook wij hadden ons als bedrijf opgegeven en we hebben 2x een groepje van 6 kinderen gehad. Je moet dan samen met een kind het parcour rond gaan en het kindje ook iets laten doen. De honden vinden het geweldig en ze zijn allemaal lekker relaxt. Ik had met mezelf afgesproken als Jinn te gestrest wordt van al die rennende kinderen dan kon ik met een 11-jarige hond wel de simpele dingen doen. Maar Jinn was zò braaf!! Hij wilde continu bij me zijn en wachtte op een commando van mij en hij kwam super braaf bij me terug en het bijten was vandaag wel ìets meer als anders maar met een duidelijke foei was het al gauw weer klaar.
Ik moest het even van me afschrijven.
Afgelopen dinsdag en woensdag ook getraind, wel rustig aan gedaan ivm de warmte, maar toen ging het ook al super goed. Het bijten doet hij dan niet meer en het bij me komen gaat ook erg goed, alleen het af en blijf voor een sprong/toestel vindt hij erg moeilijk en gaat nog vaak in de benen. Dan leg ik hem terug en ik laat hem pas gaan wanneer hij rustig ligt en op het moment dat ik het zeg. Heeft er iemand hier tips om dit te kunnen trainen?
Jinn op de schutting en blijf en wachten tot ik zeg dat hij naar beneden mag: Schutting doen we nog niet super vaak want Jinn is net 1 jaar geworden. Denk per les er 2 keer overheen. Normaal tijdens de les staat de schutting een stuk lager omdat ik in een beginnersgroep zit en die honden het ook nog moeten leren. Vandaag stond hij hoog omdat er allemaal gevorderde honden mee deden en Jinn heb ik er dus 1 keer over heen gelaten.
Jinn op dit moment in huis: Moe
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 24-05-14 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt
De afstand vergroten naar een afstand waar hij het minder moeilijk vindt? En niet te lang wachten misschien? Maar ik heb er geen verstand van
Ik ben nog druk aan het trainen, sinds kort ook bij 1 van de onderdelen gewisseld van instructeur. Wel paar stappen terug moeten doen ivm andere methode, maar voelt erg goed!