Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:37

Bedankt!
Nooit van gehoord, maar het heeft dus iets te maken met een probleem bij de eileiders.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:11

Ook nooit van gehoord.

Hier krijgen de kippen ook van alles
Wat er over is gaat het hok in.
Zuurkool inclusief spekkies ook haha
Het zijn net kliko's hier

Hier leggen ze ook niet meer.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:36

Iemand geïnteresseerd in een koppeltje kippen? 1 haan en 3 hennen? Ik heb er te veel en mijn eigen uitgebroede kippetjes blijven uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:45

Ik heb van het weekend een hond in de stal gehad, 1 kip lag dood in een box, 1 is weg en 1 zit nu in het hok met een lamme vleugel en poot (ik kijk het nog heel even aan of ze opknapt)
Mijn kippen lopen los op het erf en in de paardenstal, honden moeten hier wel aangelijnd in de polder maar bijna niemand doet dat. Ik had daarom ook Friese kippen genomen, die zijn snel en kunnen ook vliegen maar mocht niet baten helaas |(

Ik dacht net na jullie vossen en marterverhalen fijn dat we daar hier geen last van hebben, hebben we niet op de Waddeneilanden.

Flauw vind ik wel dat zo'n hondeneigenaar zich niet even meld.

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:53

Riddershow schreef:
Iemand geïnteresseerd in een koppeltje kippen? 1 haan en 3 hennen? Ik heb er te veel en mijn eigen uitgebroede kippetjes blijven uiteraard.

Welk ras is het?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:56

klaas30 schreef:
Riddershow schreef:

Welk ras is het?

Het zijn cochin krielen :)

Dom om er niet bij te zetten.

De hennen zijn zwart en blauw. De Haan blauwpatrijs.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:25

[***] schreef:
Ik heb van het weekend een hond in de stal gehad, 1 kip lag dood in een box, 1 is weg en 1 zit nu in het hok met een lamme vleugel en poot (ik kijk het nog heel even aan of ze opknapt)
Mijn kippen lopen los op het erf en in de paardenstal, honden moeten hier wel aangelijnd in de polder maar bijna niemand doet dat. Ik had daarom ook Friese kippen genomen, die zijn snel en kunnen ook vliegen maar mocht niet baten helaas |(

Ik dacht net na jullie vossen en marterverhalen fijn dat we daar hier geen last van hebben, hebben we niet op de Waddeneilanden.

Flauw vind ik wel dat zo'n hondeneigenaar zich niet even meld.

ach, wat sneu zeg. Zeker flauw dat de eigenaar zich niet meldt! Onbeschoft eigenlijk gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:04

Het wordt steeds mooier, vanmorgen zit er ineens een oude zwart witte kip in de stal! Compensatie? Aan komen lopen kan ik me niet zo goed voorstellen, de buurman heeft hetzelfde ras als ik. Waarom iemand hier nu een kip dumpt? Of ze blijft weet ik ook niet, ze is hartstikke bang voor mensen, paarden en alles wat beweegt geloof ik

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:28

Dat meen je niet! Dat is wel heel apart zeg...

Wat ga je ermee doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:34

Misschien ergens in de buurt ook een hond achter de kippen aan gegaan waardoor deze helemaal naar jullie toe is gevlucht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:06

Ik heb geen idee. We hebben hier maar 6 huizen in ons dorp. Buurman heeft zelfde kippen als ik alleen dan zilverpel, maar dit lijkt me geen Friese kip

Ik zal tussen de middag wel even naar hem toelopen of ze mss van hem is maar ik denk het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:06

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:16

Ach wat een blutske.... wel leuk met die stippels op dr borst.

Ik zou dr pipi (langkous) noemen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:17

Leuke kip inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:18

Volgens mij heeft ze kalkpoten? En haar snavel is ongelijk

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:35

En heeft ze sporen ?!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:01

Hebben sommige van mijn kippen ook hielke. Bij sommige rassen kan het wel eens voorkomen dat de hennen ook sporen krijgen. Heb dit bij mijn lakenvelders ook.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:46

Kido schreef:
Oef dat is voor de kinderen wel een hele harde les en voor jouw zelf ook dat je zulke taken eigenlijk nooit bij een kind kan leggen...

Kind is 16, en dat vind ik best een leeftijd waarop ze je dat kunt vragen. Tis geen kind van 6.

Ja, hier blijven de marters terug komen. Maar ze wonen hier gewoon in de omgeving, dus ze struinen door de hele omgeving. Vond van de week nog poep van ze midden op het plein achterom. Lijkt op een mini hondendrolletje.

Ik hoor in het voorjaar/zomer regelmatig geschreeuw van die beesten onder mijn slaapkamerraam als ze midden op straat aan het vechten zijn met zijn tweeen. En dan zijn er soms perioden dat je ze heel lang niet ziet of hoort en dan neem je dus, ten onrechte aan, dat ze weg zijn.

Maar dan nog....dan zit er ook nog een vossenburcht hier achter in het veld, waar je ook voor moet uitkijken. Al denk ik dat die niet meer in de kippenren kunnen. Draad zo ingegraven dat er niets meer onderlangs kan. Marters zijn echter goede klimmers :(, die komen volgens mij overal overheen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:34

Isabonny, lijkt me idd een gevalletje oud en wijs genoeg,
Maar druk bij jullie dan met roofdieren... hier hebben we af en toe een verdwaalde kater (ook alleen tot de hond hem ziet :=)
En een verdwaald wild konijn :? (Ik woon in het dorp)
Maar daar geld ook weer voor, tot dat de hond hem ziet .

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:17

Hier hebben de hennen ook weleens sporen, heb kuifhoenders. Is de kip nog bij jullie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:43

De luizenbaal (had ze ook nog!) is gister opgehaald

Ik heb tabaksstelen en stalpoeder in mijn hok, van hout maar wel witgekalkt. Ik gebruik ook diatomeeenaarde. Zou ik nu kans hebben dat mijn kippen ook luis krijgen?
En kunnen mussen dat ook overbrengen?

Ik heb nooit mussen in de stal gehad (kater die wel een vogeltje lustte)
Nu met kippenvoer en 2 poezen die niet naar vogels omkijken begint het een plaag te worden

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:52

Bloedluis krijgen ze helaas vooral van ander gevogeltje ja, dus mussen is niet fijn.

Als de kip luizen op haar lijf had zitten is dat waarschijnlijk geen bloedluis geweest, maar je wilt het toch niet in de buurt hebben natuurlijk... weet niet of jouw kippen te vangen zijn, maar een anti-luismiddeltje is misschien geen overbodige luxe.

En dan nu de grote vraag (om mijn onderschrift eer aan te doen):
Waar kwam luizenbaal vandaan en wie heeft haar opgehaald?!

of heb ik weer iets gemist

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:28

Ik hoop dat er hier ook wat Wyandotte-kriel fokkers zitten? Ik ben op zoek naar een jonge gestreepte haan (koekoek/zwartwit gestreept). Onze haan Pa is na 13 jaar overleden en de dames zitten nu maar wat te sippen. Ik denk dat een leuke jonge vent de boel weer wat kan opvrolijken :D Graag in de Achterhoek. Onze kippen lopen overdag overal: tuin, stallen, erf, weiland, de deel. Ze zijn allemaal tam en eten uit mijn hand. Ik hoop dat ik weer een fijne haan vind!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:15

Dames, misschien dat iemand hier mij kan helpen. Ik heb 4 hanen op mijn wei lopen met iets van 20 hennen. Haan nummer 1, Junior is mijn lieveling die blijft hier tot hij van ouderdom zal overlijden. In het voorjaar heb ik een paar kuikens gehad van mijn toen net overleden haan, misschien kunnen jullie je dat nog herinneren. Door dat ik zo ziek ben en zelf nauwelijks naar de wei kan loopt alles niet echt volgens plan. Normaal had ik de kuikens die verkocht konden worden allang verkocht maar dit is er nu niet van gekomen. Opzich geen probleem alleen nu beginnen de 3 puber hanen met elkaar te vechten. Tegen de hennen doen ze heel lief en voorzichtig maar tegen elkaar... Nu heb ik ze steeds op marktplaats staan maar niemand wil ze hebben. Ik wil graag dat ze naar een goed huis gaan en anders niet. Het stomme is dat ik zelf te ziek ben op t moment om echt actie te ondernemen behalve zoals nu via de pc. Ik heb dus ook waardeloze foto's terwijl de hanen echt mooi zijn om te zien. Ik heb helaas ook niemand die wél goede foto's kan nemen. Weten jullie iemand die een super lieve en mooie haan, kruising Jersey Giant en Brahma een fijn thuis wil bieden?

Afbeelding
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:52

Goedenmiddag,

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik moet voor school een opdracht maken waarbij we een kinderboerderij moeten opzetten. Een vriendin van mij heeft gekozen voor o.a. pauwen en watervogels en hiervoor moeten we de voedings behoeften van de dieren weten. Kan een van jullie ons vertellen wat jullie eenden en pauwen per dag voeren en hoeveel gram?

Ik hoop dat jullie willen helpen :o

Groetjes Bente en de rest van het groepje.