Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:07

Ik wist vroeger (heb ik het wel over 14 jaar+ geleden) niet eens dat konijnen samen hoorden te zitten :o
Zou best kunnen, misschien kan ik wel nog een grote rots in mijn terra erbij zetten. Ik heb er nu eentje waar ze af en toe wel eens in zit en vaak ook op maar ik wilde het niet te vol zetten omdat ze dan zo weinig ruimte overhield. Wie weet leidt dat haar wel af. Volgend terra moet dan 140+ worden, dan heeft ze tegen die tijd weer meer plek.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:19

Ik heb ook goudvissen in een kom gehad... hamster in een klein kooitje... wij wisten ook niet beter. Maar met dieren zoals knaagdieren kun je ze wat makkelijker afleiding geven (dingetjes om te knagen, een loopwiel, etc). Ook is het makkelijker om ze eruit te halen. Het nadeel van reptielen is oa de temperatuur waardoor ze er vaak niet (lang) uit kunnen. Je kan ze ook niet altijd andere afleiding bieden. Dat maakt het wel lastiger.

Nog wat meer info over het glas krabben in baardagamen: http://exoticpets.about.com/od/beardedd ... urfing.htm
http://www.beardeddragoncare101.com/str ... ed-dragon/
Internet staat er vol mee en ik zie veel comments op fora van mensen die het af doen als normaal gedrag... het is imo niet normaal, helemaal niet als ik lees in wat voor kleine bakjes die mensen hun dieren houden (soms nog minder dan een meter). Sneu inderdaad.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:18

[***] schreef:
Ik ben van plan om een nieuw terrarium te bouwen, met achterwand. Dat heeft die van mij nu niet, dus met achterwand kan hij ook lekker klimmen, dus ik hoop dat hij dan wat meer zijn energie kwijt kan o.i.d. Op schoot houden gaat haast niet, hij klimt altijd in mijn nek en blijft dan vasthakken met zijn nagels in mijn haar of in mijn shirt :') Hij kan gewoon niet stil zitten :(:)

Leuk! En het is veel makkelijker dan je denkt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:12

Adamootje schreef:
[***] schreef:
Ik ben van plan om een nieuw terrarium te bouwen, met achterwand. Dat heeft die van mij nu niet, dus met achterwand kan hij ook lekker klimmen, dus ik hoop dat hij dan wat meer zijn energie kwijt kan o.i.d. Op schoot houden gaat haast niet, hij klimt altijd in mijn nek en blijft dan vasthakken met zijn nagels in mijn haar of in mijn shirt :') Hij kan gewoon niet stil zitten :(:)

Leuk! En het is veel makkelijker dan je denkt. :j

Mijn vader doet gelukkig het hout en glaswerk, en ik de achterwand, ik ga proberen zoveel mogelijk klim en klauter mogelijkheden erin proberen te maken. Ook heb ik een hangmat gezien, dat lijkt me leuk zo dat hij daar lekker kan relaxen, iemand die er ook een heeft voor zijn reptiel?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:18

Ik heb geen ervaring met hangmatjes. In mijn terrarium heb ik heel veel plateaus gemaakt van piepschuim en tegellijm. Kan hij lekker klimmen wat hij wil. :D Morgen gaat hij verhuizen naar zijn nieuwe stekkie. *\o/*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:53

Nieuwste aanwinstje. Een tenrec! Waren twee verwaarloosde tenrecs opgevangen door iemand maar het bleken 2 mannen te zijn en ze vochten dus ze kon ze niet allebei houden. Nu zit hij dus bij mij en mag hij hier wat verder opknappen :D

Afbeelding

Afbeelding

Slaperige hoofd :')

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:41

Vallen kippen die binnehuis mogen komen ook onder bijzondere huisdieren? Want anders niet echt, naja een algeneter in het aquarium bij de goudvis:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:42

@Fiffill wat ene schatjes <3

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:42

Aah fifill het beestje .
Gelukkig is hij bij jou op de beste plek .

Hoe doen de slakjes het ?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:07

Wat zien ze er lief en mooi uit, fijn dat ze bij jou kunnen blijven nu, kunnen ze bijkomen.
Zat zo'n mooie bumblebee python in de winkel dat mam zelfs zei ohhh die is mooi :+ wie weet mag ik er toch nog een ooit...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:08

Een bumblebee in de winkel? Gaaf! Best een dure morph

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:40

Ja nooit verwacht er ooit een in het echt te zien tenzij ik naar een reptielenzoo ging ofzo :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:23

Bumblebee regius bedoel je toch? :+ of een burmese python?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:37

De eerste ja :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:14

Het is er 1, ze gingen vechten vandaar ze uit elkaar moesten. Hij is zo leuk, echt een heel tam en lief diertje <3

Slakjes doen het goed hoor!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:07

Heel fijn .
Voor beide punten ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:23

Tenrecs zijn leuk. Wij hebben er nog 1, maar hadden er 3. Alleen onze heren waren lichtelijk gehandicapt. Eentje leeft nog en die doet het nog eigenlijk heel goed. Doet zijn dingetje, hij kan dan niet klimmen, maar hij eet en waggelt zijn terrarium door. Doet gewoon een beetje zijn ding. T zijn echt geinige beestjes.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:38

Volgens mij heeft hij een beetje een krom pootje, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Misschien door vit/min tekort. Hij kreeg niet echt het beste voer blijkbaar (alleen droge kattenbrokjes) en zat in een schuur.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:39

Oh das idd niet zo best.
Hier hadden beide mannetjes kromme voorpoten. Soort buldoggenbeentjes zeg maar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:44

Hier zit echt een verdikking en een soort knik in. Maar hij loopt gelukkig verder wel goed (hij kan verrassend hard :D )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:55

Hij kan ook goed gapen :')

(hier zie je z'n kromme pootje heel duidelijk trouwens)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:16

haha lieffie (en ziet er goed gevuld uit ;) ).
dat pootje is wel sneu hoor .

edith : gefeliciteerd

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:47

Mijn slakje :D
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:18

Zulke pootjes heeft die van mij idd ook. Zelfs nog krommer. Die loopt meer op zijn ellebogen. Ze kunnen zich er goed mee redden gelukkig.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:58

Vandaag mijn luipaardgecko terra maar eens veranderd, meer hout en andere huisjes etc :)
iemand die naar Houten gaat (exoknaag)?
Ik ga wel ;)
kijken voor een nieuw luipaardgecko voor erbij ;) wil graag een mannetje bij mijn twee dames :)
en mijn vriend moet nog een Boa ophalen en we willen kijken voor nieuwe ballphytons ;)

Afbeelding

Afbeelding

en meteen lekker in 'de zon' :)

Afbeelding

Afbeelding

De lichtere heet trouwens Kaassouflé en diegene die nu lekker in zijn nieuwe grot licht (zie je dus niet) kaasstick :)