Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:38

Wow, ik heb een hele discussie gemist zie ik :=
Als nieuwe hondeneigenaar die nog super groen is denk ik dat ik er niet zoveel over te zeggen heb eigenlijk haha. Hier oefenen we met los lopen ook op de veldjes tussen de woonwijken in, ze blijft toch nog dichtbij met haar 11 weken. Op straat uiteraard aan de lijn. In het grote bos is aanlijnplicht maar ook daar doen we haar los als we de enige auto op de parkeerplaats zijn en ze zorgt er zelf voor dat ze dichtbij ons blijft en dat belonen we ook veel. Ze steekt ons zelfs meerdere malen de pas af achter elkaar waardoor we bijna op onze plaat gaan. Zodra ik een andere hond of bos-genieter in de verte zie gaat ze weer aan de lijn. We zijn hooguit maar 20 minuutjes in het bos eigenlijk, dan zijn we al te ver aan het lopen voor haar, ze mag officieel maar 11 minuten wandelen per keer :Y)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:07

Die discussie laat ik ook even aan mij voorbij gaan.

Hier nog weinig nieuws van de pups ze doen het gewoon goed,hebben nog haar en hebben allemaal wel iets.
Wordt wel dood gegooid met filmpjes maar geen foto’s dus weer ff uit een filmpje gepikt.

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:15

cinniz123 schreef:

Hier nog weinig nieuws van de pups ze doen het gewoon goed,hebben nog haar en hebben allemaal wel iets.
Wordt wel dood gegooid met filmpjes maar geen foto’s dus weer ff uit een filmpje gepikt.

[ [url=m/HUtpNM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Krijg jij er eentje hier van of heb je dit zelf gefokt?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:28

JesdaJinn schreef:
cinniz123 schreef:

[ [url=m/HUtpNM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Krijg jij er eentje hier van of heb je dit zelf gefokt?

Nee niet zelf gefokt guapa is okt pas een jaar geworden.
Dit is bij dezelfde fokker vandaan dus hebben 2de keus.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:39

Ah, je krijgt er dus 1 van. Heb je voorkeur?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:52

JesdaJinn schreef:
Ah, je krijgt er dus 1 van. Heb je voorkeur?

Nou we hebben allemaal een andere keus kwa uiterlijk maar ze moet vooral kwa karakter bij ons passen.
Mijn persoonlijke voorkeur is licht bruine met wit maar moet zeggen dat ik ondanks dat ik graag stippen wil ik de hele bruine ook we zie zitten want die gaat op haar mams lijken.
We zien het wel.
Met guapa wisten we het ook niet en die bleef maar mn zoon opzoeken dus we zijn toen voor haar gegaan.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:56

Ben benieuwd!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:16

Ze zijn al weer een stuk gegroeid zeg!
Nog een paar weken en je hebt je pup al weer in huis.

Wat betreft oortjes mijn broer had geitenoortjes in huis voor de pup, nou die vindt Roetsj ook erg lekker.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:45

Spannend, cinniz!

Hier even rustig dagje gedaan. Ik kan nog steeds niet veel. Donderdag mijn nekspier verrekt dus ik ben een beetje nutteloos sindsdien. Gelukkig kon ik Zhiva even uit handen geven, maar mis wel even de activiteiten die ik deed.

Dus even foto's gemaakt op een makkelijke manier. :P
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:55

Zhiva is zo knap <3 Hopelijk gaat het snel beter met je nek! :)

Ik ben vandaag bij mijn ouders en broertje, Cody vindt dat hij te weinig aandacht krijgt dus hij kwam het zelf even bij ze halen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:04

@nayomie beterschap!

Wij hebben vandaag een flinke ronde gemaakt met mijn vader en hun hond. Afstand viel alles mee (denk 6,5km ofzo?) maar mijn vader heeft een flink looptempo (en ik ben zelf al een aardige doorloper haha), dus het was even aanpoten. Maaaar heerlijk rustig! We zijn denk ik in totaal vijf voetgangers en één stel met een hond tegengekomen in het bos! Wat een luxe!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:07

Thanks dames!

Hahah, wel een warm dekentje zo op je, Kim :P

Jeetje, dat zijn nog eens heerlijke wandelingen, Skippy! Klinkt echt genieten. <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:07

Afbeelding
Er komt geen eind aan dat haar :') ik heb inmiddels in een week tijd een halve vuilnisbak vol haar liggen. _O-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:12

Zo blijf je wel lekker bezig :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:18

Nayomie, ik heb precies om deze reden een waterblazer gekocht. Heerlijk, gewoon beetje staan en blazen :7 :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:18

Haha ja lekker Nayo! Hier begint het ook langzaam!
Gelukkig is het maar een paar weekjes even doorbijten en dan is alles weer 'normaal'.
Maar tot dan... succes *ik leef met je mee* :')

Arya heeft het zwaar vandaag. RUFF life

Afbeelding

Loopt gelukkig niet mank meer na ons akkefietje van afgelopen week, dus blij dat dat bijgetrokken is nu.
Kan wel maar heeeel moeilijk van d'r wond af blijven op d'r pootje, waardoor ze het net - toen ik probeerde weer even sok loos te gaan - weer open likte en het weer aan't bloeden was. Dus dat schiet niet zo op jammer genoeg.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:19

Kaus schreef:
Nayomie, ik heb precies om deze reden een waterblazer gekocht. Heerlijk, gewoon beetje staan en blazen :7 :+

Ik ben me aan het oriënteren voor 1, vooral omdat ik een water/modder hond heb :+ Welke heb jij, en bevalt die?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:23

Hier willen we ook nog heel graag een waterblazer, alleen heb ik niet echt de juiste plek om het ding te gebruiken. Geen overkapping achterom. Al kan ik op de dagen dat het niet regent wel gewoon achterom gebruik ervan maken, dus misschien toch maar eens aanschaffen.

So far, komen we altijd best makkelijk met Arya weg, ondanks lange vacht. Ze droogt snel op (met wat afdroog hulp), rotzooi valt er super makkelijk uit en borstelen doen we buiten de rui periode om eigenlijk niet, niet nodig ook omdat ze haar haren heel goed vast houdt dan. Dus qua vachtonderhoud valt het nog best mee - velen denken dat dat tegenvalt met een langharige hond, maar als ze zich niet echt smerig maakt is het buiten de rui periode om van een paar weken per keer, nagenoeg geen onderhoud hier). In de rui periode borstel ik dan wel, maar dan heb je aan een waterblazer alleen ook niet genoeg denk ik als ik zie wat er hier dan vanaf komt met borstelen :')

Maar het zou wel super handig zijn voor als ze echt nat en vies is om gewoon helemaal schoon naar binnen te kunnen gaan, want nu moet ik wel standaard na zo'n smerige wandeling de rest vh huis ook alweer stofzuigen en dweilen met wat er nog allemaal uitvalt als ze opdroogt.

Wij hebben deze op de wishlist (geloof dat dit de juiste was. Ik had er 2 op de wishlist en eentje ervan raadde KimD me aan en die wilde ik ook haha)

https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... w-1307025/
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-03-21 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:24

Cinniz, op zo'n moment zou ik jouw naakies wel willen hebben :')

Kaus, die willen we ook nog graag, maar ze linkt het geluid van de waterblazer aan die van de stofzuiger. Hoewel het beter gaat, wil ik haar nog niet direct voor het blok gooien. Maar die staat wel op ons lijstje. :D

Arme Arya :(:) Fijn dat het nu weer wat beter gaat! Wel lastig dat ze aan de wond blijft likken. Heb je toevallig een kraag thuis liggen? Of heeft die niet zo veel zin?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:27

Nayomie schreef:

Kaus, die willen we ook nog graag, maar ze linkt het geluid van de waterblazer aan die van de stofzuiger. Hoewel het beter gaat, wil ik haar nog niet direct voor het blok gooien. Maar die staat wel op ons lijstje. :D

Arme Arya :(:) Fijn dat het nu weer wat beter gaat! Wel lastig dat ze aan de wond blijft likken. Heb je toevallig een kraag thuis liggen? Of heeft die niet zo veel zin?

Ja dat scheelt indd haar.
Komt omdat ik trimster ben heb dus bewust die keus gemaakt :+
Maar goed het grootste monster wat ik in de salon heb is guapa die bijt naar mn waterblazer :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:29

Kraag is ze niet zo kapot van jammer genoeg. We hebben een Comfy Cone, maar doordat die dus niet doorzichtig is - wat juist ervoor moet zorgen dat honden rustiger worden - raakt Arya dus alleen maar in paniek :') Dus moet daar eens op trainen met d'r, maar nog niet gedaan. En de Comfy Cone is ook flexibeler dus op de plek waar het zit bij d'r poot zal ze er jammer genoeg alsnog bij kunnen komen dan. We doen het nu met een sok - van onszelf. Ik heb van medical pet shirt ook zo'n speciale Bootie, maar die blijft nog slechter zitten - denk een te grote maat al zou hij volgens de meettabel goed moeten zijn geweest. Met een sok gaat het wel redelijk nu. Ik wilde 'm vandaag eens proberen wat meer af te laten zodat er wat meer lucht bij de wond komt, but she's obsessed. Ze slaapt ook tussendoor en dan is het prima, maar als ik soms maar Even niet kijk kan ze al non stop eraan zitten en ik kan niet elke seconde kijken ingrijpen want moet ook nog andere dingen doen, dus dan toch nog de sok maar wat meer en een minder snelle heling. Ze likt echt Te veel als ze de kans krijgt. We hebben iig voor vandaag en morgen ook nog ontstekingsremmers dus die zullen ook nog wel wat helpen gelukkig.

Je hebt waterblazers die echt heel erg stil zijn trouwens, met een demper (en dat verschil merk je echt tov een gewone blazer, zeker met wat angstigere honden). Daar zou ik voor jullie dan voor kijken. En je zou met Zhiva dan vooraf kunnen oefenen met een föhn bv. - daarmee kun je haar ook aan de warme lucht laten wennen bv. Wij hebben met een föhn al vaker geoefend (en dan echt begonnen met een föhn die eerst nog uit staat etc en dan blijven belonen als je ermee langs haar af gaat bewegen enz. Dan laten wennen aan de warme lucht en erna laten wennen aan de warme lucht die dan overal langs d'r af gaat, etc), want dat vond Arya eerst ook wat spannend, maar dankzij de föhn denk ik dat ze de waterblazer, de stillere waterblazer lig, geen probleem gaat vinden omdat die overgang nu kleiner is. Misschien ook wat voor jullie om dat eens te proberen bv :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-03-21 13:35, in het totaal 6 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:30

cinniz123 schreef:
Nayomie schreef:

Ja dat scheelt indd haar.
Komt omdat ik trimster ben heb dus bewust die keus gemaakt :+
Maar goed het grootste monster wat ik in de salon heb is guapa die bijt naar mn waterblazer :')

:') :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:32

Kiimm_ schreef:
Kaus schreef:

Ik ben me aan het oriënteren voor 1, vooral omdat ik een water/modder hond heb :+ Welke heb jij, en bevalt die?

Ik heb er eerlijk gezegd gewoon eentje gekozen. Zag niet zoveel verschillen en vond oranje leuk :Y)
https://www.bol.com/nl/p/krachtige-hond ... oductTitle

(Die tekst is op het plaatje Chinees maar op de blazer gewoon Engels)
Ding bevalt prima! Nog geen nadelen aan bevonden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:39

Wij zijn inderdaad ook langzaamaan met de fohn bezig. Ze vindt het al oke als deze aan staat en beweegt, op haar zelf vindt ze nog spannend. Maar het gaat in stapjes en gaat absoluut vooruit. Ik kan gelukkig de waterblazer van mijn moeder proberen als we daar weer langs gaan en ze is er klaar voor. Trimmer adviseerde ook een waterblazer en gek genoeg vond Zhiva die waterblazer niet zo erg. Alleen de trimmer mag niet open van de gemeente omdat het 'openbare grond' is. Het is een dierenziekenhuis en trimmer valt niet onder noodzakelijk enzo. Dikke onzin :+

Balen dat de kraag niet groot genoeg is, Melissa! :(:)

HAHAHA cinniz, ik begrijp je keuze nu helemaal! _O-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:40

Ik heb voor mn werk een waterblazer die je kan stellen in hard en zacht en ondanks dat er honden zijn die ‘blazen’ gewoon niet grappig vinden is er niet 1 bang meer.
Kwestie van geduld en rustig opbouwen.
Ik heb overigens nog niet degene met demper want heb hem denk inmiddels alweer 10 jaar.
Zal eens kijken of ik hem kan vinden in de link.

Edit gevonden ik heb alleen de voorloper ervan zonder demper.

https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... w-1307025/