Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sar schreef:Ik twijfel nog over de Weil eerlijk gezegd... Wel altijd gedaan, dus ergens heb ik zoiets van waarom nu niet weer?
En het fokken buiten de standaard, ja... Ik vind het iets dubbels. Een standaard is er niet voor niks maar ga je kijken naar bijvoorbeeld shows, zie je soms honden winnen die volgens de standaard fouten hebben terwijl honden die netjes binnen de rasstandaard vallen, lager geplaatst worden. Dan vraag ik me ook af in hoeverre mensen (en keurmeesters) überhaupt de rasstandaard van "hun" ras kennen.
candalisa schreef:Mila had vandaag haar afspraak bij de dierenarts gepland ... met een gewicht van bijna 7 kilo met 11 weken was de dierenarts ruim tevredenze was de enige vanochtend en heeft de hele praktijk even zorgvuldig onderzocht
![]()
Ik heb ondertussen al 5x mijn theedoeken teruggehangen in de keuken want het is erg leuk die dingen mee te nemen naar de kamer...
[ [url=m/tH3iBN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sar schreef:Ja misschien ook wel omdat de meeste honden niet meer gebruikt worden voor hetgeen waar ze ooit voor gefokt werden?
Ik ben benieuwd! Heb je eerder shows gelopen?
kiwiwitje schreef:Ik denk dat je vooral daarom werk en showlijnen hebt.
Ik zie hier t grote verschil. Chick is echt “terrier” terwijl Boellie echt “bully” is. Terriers zijn sneller, wendbaarder en leniger. Veel praktischer gebouwd.
En dat is iets wat je meer ziet in werk/showlijnen.
Alleen toch horen ze beide in de rasstandaard te passen. Als ik dan naar mijn ras kijk. Vind ik de terrier daar vaak beter in passen.
Ik heb nog nooit geshowd. Boellie en Chick hebben bijvoorbeeld al een ongewenste oorstand.
Sar schreef:kiwiwitje schreef:Ik denk dat je vooral daarom werk en showlijnen hebt.
Ik zie hier t grote verschil. Chick is echt “terrier” terwijl Boellie echt “bully” is. Terriers zijn sneller, wendbaarder en leniger. Veel praktischer gebouwd.
En dat is iets wat je meer ziet in werk/showlijnen.
Alleen toch horen ze beide in de rasstandaard te passen. Als ik dan naar mijn ras kijk. Vind ik de terrier daar vaak beter in passen.
Ik heb nog nooit geshowd. Boellie en Chick hebben bijvoorbeeld al een ongewenste oorstand.
Ja bij rassen die daar een duidelijk verschil in hebben is het ook precies dat. Duidelijk. Daar lijkt het soms wel alsof je twee rasstandaarden hebt. Maar hoe het dan zit met rassen zonder echte werk- en showlijnen? Ik heb me alleen echt in de standaard van de Saarloos verdiept, dus kan alleen daar voorbeelden van geven.
Ik heb zelf ook nog nooit geshowd. Door het vroegtijdig overlijden van onze vorige hond is het er simpelweg nooit van gekomen. Maar goede keurmeesters met kennis van de standaard schijnen zeldzaam te zijn dus ik ben heel benieuwd hoe het er aan toe gaat. Tot nu toe kan ik alleen nog maar af gaan op verhalen.
xDenies schreef:Zal ik de bravecto discussie dan maar voor mij houden?