Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:43

Als je het haar er af knipt dan zie je snel genoeg of er iets in leeft...maar ook als je het geknipt heb zul je de korte losse haren er even uit moeten halen. Maar dat gaat dan met een borstel wel heel simpel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:30

Oh wat klote ilja!

Kreeg net foto van vriend
:') Harrie ligt te chillen in z’n kuil
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:49

Hij ligt echt in een kuil, met dat pootje omhoog :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:02

DubbelDun schreef:
Hij ligt echt in een kuil, met dat pootje omhoog :D

Ja lache he!

Mijn reactie, leeft ie nog wel? :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:26

Zo stukje gras schoon gemaakt ren erop en dames ff lekker naar buiten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:02

Het was er zonnig genoeg voor, maar de wind vond ik nog knap koud en ze staan hier niet beschut.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:25

xDenies schreef:
Dat en Jodie is de enige baldadige in de groep dus die durft alles onder welke omstandigheden dan ook.

Momenteel vind ik Jodie & Panda de leukste van allemaal … en ik heb Nanett & Tessa (op Panda na) 'bewust' gekozen maar die vind ik eigenlijk helemaal niet zo …. :P

Ik heb het met ze allemaal het beste voor hoor, maar sommige karakters zijn gewoon veel leuker.

melody7 schreef:
Spannend Sunrise! Hoeveel weken zou ze nu moeten/kunnen zijn? Ik hoop voor je dat er een zeugje bij de baby's zit!

Leuk Denise! Daar wennen ze vast snel aan. Ik moet ook echt een klik hebben met het karakter. Daarom heb ik mijn eigen lijn, die vind ik allemaal zo leuk <3

Hier zijn ze vandaag niet buiten geweest, vond het door de wind te koud.

Ik kom terug op een paar reacties van een paar pagina's terug, omdat ik er over blijf denken.

Dat je het ene karakter leuker vind dan het andere, snap ik. Maar hoe weet je of je een klik hebt met cavia's? Die je niet zelf hebt gefokt bedoel ik.
Vraag je de opvang of de fokker of je langere tijd met de cavia/cavia's door mag brengen?
Ik ben wel benieuwd naar het specifieke keuzeproces van andere mensen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:37

DubbelDun schreef:
Het was er zonnig genoeg voor, maar de wind vond ik nog knap koud en ze staan hier niet beschut.

Hier gelukkig prakties geen wind in de tuin vandaag en heb het zelf behoorlijk warm in het zonnetje. Dus vond het wel lekker om ze buiten te doen vandaag naja ze zitten nog steeds buiten zon staat nog vol in de tuin.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:45

Ik viel voor de foto van Nanett en had haar dus gereserveerd. Er werd mij verteld dat ze wel pit had en dat in combinatie met hoe ze er uit zag sprak mij wel aan. Ik wilde graag een dier uit de opvang om een leuk groepje mee te beginnen. Tessa zag ik daar als beebie en vond ik ook leuk.

Maar het karakter van Nanett komt helemaal niet over één met wat mij is verteld. Ze is ontzettend bang en totaaaaal niet fel en schreeuwt moord en brand. Ze zijn hier sinds november en zij begint nu langzaamaan een beetje stoerder te worden.

Ik weet in ieder geval wel dat ik het een volgende keer heel anders wil doen en mijn voorkeur neigt toch weer meer naar een hobbyfokker die de dieren echt vast heeft. Ik had van een opvang toch ook wel wat meer richting de dieren verwacht maar heb mij daar gewoon in vergist :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:46

Gaby schreef:
xDenies schreef:
Dat en Jodie is de enige baldadige in de groep dus die durft alles onder welke omstandigheden dan ook.

Momenteel vind ik Jodie & Panda de leukste van allemaal … en ik heb Nanett & Tessa (op Panda na) 'bewust' gekozen maar die vind ik eigenlijk helemaal niet zo …. :P

Ik heb het met ze allemaal het beste voor hoor, maar sommige karakters zijn gewoon veel leuker.

melody7 schreef:
Spannend Sunrise! Hoeveel weken zou ze nu moeten/kunnen zijn? Ik hoop voor je dat er een zeugje bij de baby's zit!

Leuk Denise! Daar wennen ze vast snel aan. Ik moet ook echt een klik hebben met het karakter. Daarom heb ik mijn eigen lijn, die vind ik allemaal zo leuk <3

Hier zijn ze vandaag niet buiten geweest, vond het door de wind te koud.

Ik kom terug op een paar reacties van een paar pagina's terug, omdat ik er over blijf denken.

Dat je het ene karakter leuker vind dan het andere, snap ik. Maar hoe weet je of je een klik hebt met cavia's? Die je niet zelf hebt gefokt bedoel ik.
Vraag je de opvang of de fokker of je langere tijd met de cavia/cavia's door mag brengen?
Ik ben wel benieuwd naar het specifieke keuzeproces van andere mensen.

Ik zie dat heel snel aan de uitstraling. Cavia's meenemen als 'test' zou ik nooit doen. Ik koop ze met de intentie om ze levenslang te houden. Ik vind ze trouwens allemaal leuk hoor. Ik kom niet voor niets zoveel in de opvang, sommige karakter heb ik gewoon wat meer mee <3

Hier konden ze ook nog even naar buiten, maar ik ga ze zo weer naar binnen brengen want nu waait het wel weer..

Denise, ze reageren natuurlijk ook verschillend per samenstelling. Ik ken Nanett ook vanuit de opvang en daar was het echt een heel felle tante :))

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:59

Vandaag naar de da geweest. Caafs hadden hele erge luis dus nu pipetjes mee en behandeld. Gelijk de konijnen ook meegenomen

Nagels ook geknipt en na de luizen behandeling ga ik maar een beetje knippen en borstelen en dan komen ze er boven op

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:49

Hee Amber! Wat een leuke beestjes. Goed dat je even heen geweest bent. Hoe gaat het tot nu toe met ze verder?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:56

Nayomie schreef:
Hee Amber! Wat een leuke beestjes. Goed dat je even heen geweest bent. Hoe gaat het tot nu toe met ze verder?

Gaat goed ze zijn alleen nog bang, de bruine durft naar de tralies te komen als het hok dicht is maar wil niet geaaid worden. De witte blijft in het huis als wij staan of lopen

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:04

Ooh die foto van Harrie en dat koppie erbij echt te leuk

Ooh nou dan maar goed dat je ze even hebt laten nakijken Amber!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:37

Hier zitten er 2 te smikkelen van een lekker stuk watermeloen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 20:11

Ik val ook weer even binnen. Qua karakterkeuze blijft lastig. Ik was bij mijn lunkies verliefd geworden op één van de drie broertjes en heb ze alle drie meegenomen. Maar die qua uiterlijk de leukste was, vind ik qua karakter het minste. De twee andere zijn wat gemoedelijker en socialer. Dus dat blijft toch lastig. Ik heb meer op ras gezocht en de eigenschappen ervan.

Hier gaat het goed met de mannen. Ik zet ze nu zo nu en dan op het gras en dan beginnen ze meteen te knabbelen. Het is een leuke, kleurrijke groep zo samen en hier hou ik het hopelijk voorlopig bij :-)
Afbeelding

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:32

Afbeelding
Mijn cavia's kwamen kijken toen in groentes voor ze aan het snijden was <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:50

Wat leuk dat ze in en uit kunnen lopen :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:23

Wat een knappe groep Beert! <3

Super leuk Amy! Woonden ze bij jou nou buiten, of waren ze even buiten aan het spelen?

En ik was Henk nog vergeten, die zelfgegraven kuil is echt geweldig :') Wat een levensgenieter.

Ik ben begonnen met de Olympigs opleiding van Wolleke, Rosie en Wikkie :)) Ze hadden het heel snel door :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:25

Beett die rechtse is niet of ie lacht, geniaal!

Amy, wat leuk zeg! En beterschap met de luisjes.

Melody zag ze al oo Facebook te leuk weer!

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:33

Bij mij zitten ze altijd buiten en komen af en toe zelf naar binnen als de deur open staat :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 00:54

Wat grappig dat ze gewoon zo rondlopen en binnen komen. Leuk melody dat se het zo snel door hebben.

Ik heb zelf de meeste klik met suzie ze komt altijd voor aaitjes bedelen terwijl ik haar in het begin de meest bitchie vond happerig en springerig, en amber was meer de rustige maar daardoor ook erg op zichzelf. Ze zijn beide geen fan van oppakken maar heb ze dan ook niet heel veel in handen alleen met verplaatsen knuffel ik ze even kort en zijn ze het weer zat. maarja ze zijn ook nog gedult loze pubers in mei worden ze 1 jaar.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:43

Lilo weet niet wat ze met tijgertje aan moet zit aan haar speeltjes te knabbelen maakt rare geluiden en als je in ze bijt dan is baasje boos. Afbeelding
Afbeelding

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:49

Ik heb een vraagje aan de mede-caviabaasjes.
Onlangs hebben we bij Nibbit (2,5 jaar oud), ontdekt dat hij helaas last heeft van een verstopte anaalzak, een bekend probleem bij ongecastreerde beertjes. De dierenarts heeft er afgelopen week bij geholpen om het grootste deel van de verstopping weg te halen, Nibbit heeft wat medicatie gekregen voor z’n darmpjes en knapte daarna weer goed op. Echter zal een dergelijke ‘aandoening’ niet over gaan en zullen de achtergebleven poepies eens in de zoveel tijd moeten worden weggehaald. Hij blijkt er inderdaad ook steeds nog terug komend last van hebben, ook al doen we er alles aan om hem zoveel mogelijk vezels binnen te laten krijgen. Maar ik moet dus minimaal wekelijks de ‘situatie’ verzorgen en weg halen. Op advies doe ik dit met een wattenstaafje, en dit gaat op zich redelijk, Nibbit werkt ook goed mee. Maar ergens vind ik het wel sneu en kan ik me voorstellen dat Nibbit het ook niet zo prettig vindt om regelmatig een wattenstaafje in z’n kontje gestopt te krijgen :(:)
Vandaar ook mijn berichtje, heeft iemand anders wellicht nog een goede tip om dit op een misschien fijnere manier voor hem aan te kunnen pakken? :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:07

Ze hebben daar gelukkig meestal niet veel last van. Het is echt een oude beren probleem, maar soms hebben de wat jongere het dus ook. Voorlopig zou ik het schoon blijven maken, de kans is vrij groot dat het er na een tijdje vanzelf uitvalt. In ieder geval veel succes! En niet door je neus ademen tijdens het schoonmaken :+

Ik weet trouwens niet of een wattenstaafje perse nodig is hoor. Ik duw het er meestal voorzichtig uit, en dan doe ik het af met een stukje wc papier. Het mag best een beetje vies zijn, maar die 'klonten' moeten er wel uit als ze er niet vanzelf uit komen.