[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemklatsch

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:25

Mika is echt koning happen, vooral bij mij. >;) Heb onderhand geen broek meer zonder gaten. Negeren werkt hier ook niet, een flinke brul wel.

Hier weer een gebroken nacht gehad, Mika blijft met periodes heel de bench afbreken, hij vind er echt geen zak aan. Overdag blijft hij nu al korte stukjes uit de bench als we weg zijn, dus we gaan dit nu maar uitbouwen naar de nachten.

Net na de cursus zat er een folder van een speurschool onder de ruitenwissers, iemand hier ervaring met speuren met de hond? Ik denk dat dit wel eens iets voor Mika zou kunnen zijn dus ga zeker een proefles volgen. :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:44

Oef, happers... niet fijn. Ik block Wiebe nu en waar hij normaal rustig een dik kwartier door ging met happem, blaffen en grommen, begint hij nu na 30 seconde al te mopperen en gaat ie in het kleed liggen happen. Al beter in ieder geval. Geen speldekussen handen meer... :+

Speuren lijkt me erg leuk. Wiebe lijkt talent voor apporteren te hebben (vooralsnog niet voor speuren, want zijn neus gebruikt hij matig) en onze hondenschool heeft een apporteer groep. Die willen zelfs nog wel eens met koud wild werken op verzoek.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:45

Hier penningen niet omdat het eeglopers zijn maar stel ze gaan er vandoor en er gebeurd iets dan kan vinder mij direct benaderen. Veel sneller als via chip

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:00

Hier penningen aangeschaft voor de aanstaande vakantie naar Frankrijk met de hondjes :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:22

Ik heb penningen voor de honden.
Kokertjes raken ze kwijt. Ik heb ze via Aliexpress besteld incl graveren.

Bijtende pup herken ik. En negeren werkt niet.
Ga jullie tips even lezen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:54

Hier een speurder op mensengeur :) we vinden het heerlijk om te doen, helaas hebben we hier even een flinke stop :') zwanger van de tweede en dat bezorgt me nog altijd een hoop gespuugd...

Maar eigenlijk ieder hondje vind speuren leuk, waar hebben ze anders zo'n goede neus voor :)

Overigens verdiep je goed in wat een school doet, er zijn echt heeeeel veel scholen die honden juist wenselijke speurdingen keihard afleren, en iedere hond heeft zijn eigen manier van speuren en die moet je leren lezen...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:55

Oh bijtende pup, is hier gewoon een tik op de neus... Misschien niet vriendelijk, wel effectief

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:00

We hebben net voor Wiebe een tuigje gekocht. Fijn ding, van Hunter. En hij ging voor het eerst mee in mijn auto. Bij mijn man in de auto zit ie in een transport kennel. Dat geeft altijd een minuut of 5 a 10 gejodel, bij mij zit hij op de achterbank met gordel. Ik heb een kleine auto en kan geen goede transportbox/kennel in. Ging supee goed. Dochter zat op de achterbank, dat vond Wiebe ook wel fijn. Hij ging liggen, heeft geen kik gegeven. <3

Penning ga ik me eens in verdiepen. Thuis heeft hij niets om, maar voor het wandelen wellicht wel handig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:48

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:12

Is het niet een kwestie van creatief met zeemleer? Of te wel zelf achter de naaimachine.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:15

het is niet echt een zeemleer, maar de stof lijkt er op. de hond die ik het toen zag dragen was echt duidelijk een deken uit een winkel. de fokkers die ik goed ken en mee spreek hebben gewoon de handdoek versie

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:14

Ik heb het nog nooit gezien. Ook niet bij de show van de friese stabij en wetterhoun. Maar veel heb ik nog niet gezien, dus daar heb je helemaal niets aan.

We hebben een slapende puppy. Buurt bbq in de straat en meneer mocht mee. Helemaal tof vond ie dat, maar toen ie echt moe werd hebben we hem thuis in de hal gelaten (wilde hem niet nu al opsluiten in de bench) en hij heeft daar eerst met zijn kong geworsteld en daarna lekker geslapen.

Nu hebben we net de kinderen in ved gelegd en is Wiebe lekker in de woonkamer op zijn favo plek gaan liggen. Hij slaapt al. <3 Wat een droppie is het toch.

Als alles zometeen slaapt, ga ik nog even terug naar het feestje, denk ik. Al zit is stiekem best lekker op de bank met de tv aan... O:)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:14

Bijten corrigeer ik gewoon. Niets negeren ik ben duidelijk ;)
Correctie kan al "nee" zijn maar bijt hij voor aandacht dan bijt ik gewoon terug in een oor. En nee, mijn puber bijt niet haha. Het is een herder en zoals zovele speelt hij graag met zijn bek zeg maar echter hij doet dat heel zachtjes. Gewoon om mijn hand en arm als wij ravotten maar voel het amper. Ik vind dat ook niet erg is echt speels bedoeld.

Enigste waar ik echt tegen aan loop is het bijten in de nek van andere honden en daarbij ook schudden. Binnen de roedel geen problemen het gaat om alle andere honden. Bij drukte gaat hij in nekken hangen en trekken en schudden en happen enz.
Totaal onwenselijk gedrag maar hoe te corrigeren? Hij mag nu niet meer naar andere honden toe en enkel aangelijnd kennis maken zodat ik kan begeleiden. Als dat goed gaat dan los met lange lijn zodat ik gemakkelijk kan pakken. Eenmaal de opwinding weg dan is alles goed en wordt het echt leuk ravotten. Maar die eerste opwinding is veel TE zeg maar

Zit erg te twijfelen over aanschaf muilkorf maar denk dat ik dat echt moet gaan doen. Hij is verder echt sociaal en speelt erg graag maar krijg dat bijten er niet uit. Enigste reden dat ik nog geen korf heb is dat hij erg graag met bal of stok in zijn bek loopt en dat kan dan niet meer. Is een grote beperking voor hem.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 06:49

Lastig probleem, Dierenfan. Zeker als hij zo dol is op een tak of bal in de bek, is een muilkorf wel erg ongunstig. Geen tips verder, ik heb het nog nooit bij de hand gehad.

Wiebe heeft vannacht van 23.30 tot 6.30 geslapen. Wauwie!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:00

Moeilijk dierenfan, Mika doet iets soortgelijks; is ook enorm van het hangen aan oren, nekken en lange haren (labradoodle van schoonouders is natuurlijk fanatiek). Ik zie bij een eerste kennismaking snel of het wel of niet matcht, we kiezen nu echt honden uit die Mika snel op zn plek zetten daar reageert hij nl heel goed op.

Wat fijn djinnie! Hier ook een goede nacht gehad (23.30 - 6.00) met de bench open (en dus op de bank :+ ) geslapen, als ik niet had hoeven werken gok ik dat hij het wel langer vol gehouden zou hebben. Héérlijk even een nachtje geen herrie. :=
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:42

Hahaha, Mika heeft zo te zien heerlijk geslapen, Boemklatsch!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:19

Boemklatsch, alleen met honden spelen die Mika corrigeren? Ik denk dat je zelf moet corrigeren en dat net bij die honden neer moet leggen. Inderdaad eventueel aan de lange lijn zoals dierenfan doet, maar als Mika dit doet meteen eraf trekken bij het nekvel. Zo hebben wij het geleerd op de hondenschool, pups moeten leren om sociaal te spelen en dat is niet aan andere honden maar aan het baasje.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:52

Het is fijn een pup te laten spelen met een volwassen hond die de pup grenzen op legt, maar eigenlijk moet je als leider zoveel mogelijk zelf corrigeren. En als je pup niet op jouw reageert: pech, aanlijnen en gedaan met spelen.

al wel honden met zo'n dekentjes gezien op show, maar geen idee hoe ze noemen. Is toch een tak apart die honden met lange pluizige vachten.

Gisteren op show geweest en maat matige resultaten behaald. De jeugdreu waar ik vroeger mee showde stond vol kaal plekjes en te mager. Cita kreeg als opmerking dat ze nog een jaar te jong is. En van mijn reu heeft de KM niks gezegd. Op baar de volgende.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:00

Ik kan dat een andere hond niet laten doen. Kenzo leeft in roedel van 5 grote sterkte honden hier he ;)

Ik ben de baas dus ik moet het corrigeren. De rest mag het zeker corrigeren maar ik probeer eerder te zijn en nog beter het te voorkomen. Zeker omdat Kenzo het doet als hij opgewonden is. Soms zo opgewonden dat hij een correctie niet pikt. Hij is tenslotte al bijna 8 maanden en al een hele kerel qua grote en kracht dus gaat ook door krijgen dat hij daar gebruik van kan maken helaas ;)
Dat is binnen eigen roedel geen probleem maar als hij een correctie van vreemde hond niet pikt en er ontstaat een gevecht dan heb ik nog veel groter probleem gezien zijn grote en kracht en ras ;) n al helemaal als er nog meer van de roedel hem willen helpen (kan gebeuren he tenslotte is het een roedel daar ben ik mezelf enorm goed van bewust!)

Als we ergens naar toe gaan bijv. Bos dan bij aankomst gelijk bal in de bek en hij kan niet happen uit opwinding. Echter vreemde honden laat hij alles uit zijn bek vallen. Is hij alleen mee dan gaat het eigenlijk al erg goed! Maar gesterkt door zijn kameraden is het een ramp. Dus best lastig probleem. Zeker omdat veel mensen honden los laten lopen waar het niet mag (doe ik ook maarrrr in gedeelten en vast als ik mensen zie of geen overzicht heb) en ze weigeren aan te lijnen bij passeren. Vorig weekend bijna een kleine terrier mix tussen mijn inmiddels opgewonden 5 kort aangelijnde honden. Hondje kwam 5x terug om net buiten bereik vd lijnen blaffend rond te springen. Als ze hem hadden kunnen pakken op dat moment...... heb de eigenaar sorry uitgescholden voor vanalles. Ze zag mij van verre en in aanlijn gebied. Toch los laten lopen zonder er ook maar beetje controle over te hebben.

Oh ja de mijne zijn heel sociaal!! Maar een opgewonden kort aangelijnde roedel is nooit te vertrouwen!

Daarna een mechelaar. Die mensen lieten hem bewust komen. Hij kwam met volle snelheid aan gevlogen. Heb er toen 2 los moeten gooien om problemen te voorkomen. Altijd enkel in het weekend deze problemen!

Vandaag dus maar om half 8 in de regen een uur bos gehad. Dan kom je niemand tegen.

Gisteren naar omheind losloopbos geweest. Hebben ze heerlijk gespeeld en geravot. Kenzo dus eerst aan longeerlijn later ook los. Was heerlijk!! Voordeel van omheind losloop is dat je altijd ziet dat er honden aan komen of zijn en daar kun je makkelijk op in spelen en goed trainen ;)

Overigens gek genoeg verder is kenzo heel kalm en relaxt qua gedrag en karakter. Niet 1 andere situatie die hem druk in zijn kop maakt overal blijft hij kalm. Echt enkel het ontmoeten van vreemde honden. Aangelijnd vreemde honden passeren jis ook geen probleem

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:30

Ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen :), ik zeg namelijk nergens dat ik mijn hond het veld op stuur en dat mijn rol daar verder ophoudt. Ik corrigeer hem nl al om hem direct bij onderdanige honden weg te halen (want: energielevel rijst binnen een paar seconden de pan uit en dan begint dus het happen, trekken en hangen). Nu speelt hij met stabiele honden die hem, op het moment dat hij te enthousiast wordt waarschuwen met een grom waarop hij weet dat hij in moet dimmen. Als hij daarop door gaat spring ik natuurlijk in en wordt hij uit het spel gehaald maar dan heeft hij nog niet gehapt, gehangen of getrokken. Mocht ik niet ingrijpen doet hij dat dus wel. Lange lijn hebben we, en wordt ook fanatiek gebruikt.
Wij leren juist op de hondenschool het zo aan te pakken, zodat de hond zelf óók andere honden leert lezen wat nu dus gebeurd.
Overigens, aan het nekvel pakken is bij ons (op de hondenschool) echt uit den boze, daar begin ik niet aan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:53

Aan nekvel gaan hangen werkt ook totaal niet. Al zeker niet met grote honddn die zijn toch sterker.
Ik pak om de bek maar als ik echt kwaad ben dan krijg ik haar op mijn tanden....bijt ik in oor ;)
Meestal is nee afdoende. Ik kan niet altijd alles oplossen met koekjes en positief trainen. Het is onwijs gaaf om een roedel honden te hebben maar zonder duidelijkheid is het niet te hanteren. 3 maanden geleden hadden we er nog 7 he. De oudjes zijn nu beiden overleden. De oudste nu is bijna 9 jaar maar ook nog erg fit gelukkig. Houdt dus wel in een energieke roedel nu. Als wij iets vragen dan moet dat gewoon gedaan worden. Juist dan is het genieten van enorm veel vrijheid voor hun en ons. Wij lopen veel alleen met de hele roedel dat willen we ontspannen blijven kunnen doen. Ook zo nog steeds als er weer een 6de lid terug bij komt (zoeken erg op ons gemak hier naar)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:39

Hallo mag ik ook meepraten? Ik heb besloten om een pup uit Roemenie te adopteren :)
Ik mag haar de 12de van July op gaan halen, dan komt ze aan in Nederland..
Ze heeft niet zo een beste start gemaakt met haar leventje..Ze heeft in de Horror Shelter geleefd een tijdje, Waar ze bijna geen eten kreeg en waar ze heel ziek is geweest, Nu is ze gelukkig gered en al beter.. pff en nu wil ik haar een fijn leven gaan geven, met alle wandelingen en liefde :) zal even een foto posten ze heet dus Toffee is een maand of 2 a 3 oud en een teefje. Verder weet ik helaas weinig van haar..
Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:51

Milo gaat nu steeds onder de eettafel liggen en daar slapen. Zal wel fijn zijn zeker...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:47

Mijn oudste hond ging als pup altijd onder de lage tafel in de kamer. Tot het bijna niet meer pastte haha.. Alleen daarna nog als de la open stond.
Toevallig probeerde ze dat deze week weer bij mijn ouders omdat de la openstond. Na 6 jaar toch niet vergeten!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:39

Geeft beschutting dat vinden veel honden fijn ;) hun eigen huisje