Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:28

Vanmorgen heb ik 1 van mijn meiden laten inslapen. Spruit is 1 jaar en 7 maand geworden. Ze had een tumor onder haar keel die ook de zenuwen aantaste van haar voorpoortjes en het eten ging ineens drastisch achteruit. Gisteravond was het voor mij de druppel om haar zo te zien. Toen we vanmorgen bij de da waren zei de da dat Spruit het al het opgegeven. Voor mij is het dus de juiste beslissing geweest. Ik zal der missen de kleine meid ze stond altijd met haar neusje vooraan in de groep. Straks laat de de andere meiden afscheid van haar nemen en ga haar dan begraven in de tuin.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:31

Oh jeetje, het is écht veel wat er nu sterft! Je zou haast denken dat winter ermee te maken heeft :o?

Heel veel sterkte ook aan jou nathas :(:)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:35

Veel sterkte Arrabel en Nathas.

Jaaa inderdaad Tiggres, of het feit dat ratjes niet oud worden en het toevallig allemaal tegelijk gaat.

Nugget gaat op het moment aardig stabiel. Hoor haar nog best pruttelen dus ga haar zometeen stomen. Helaas ben ik nu zelf ook ziek dus het gaat weer lekker. Ze staat nu in mijn nieuwe reservekooi (Gratis duna :D ) naast mijn bed. Stond ze de hele nacht zodat ik haar een beetje in de gaten kan houden :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:53

Lies-miek even over dat pruttelen, dat deed mijn ratje Diefa ook heel erg en geef men ratten nu door het water bio balance. Dat is een probiotica en ik moet zeggen het helpt echt. Het stimuleerd alleen de goede bacteriën en ze is van het pruttelen af en nu bijna 4 jaar ( helaas wel met een gezwel daar helpt het helaas dan weer niet tegen) misschien ook iets voor de andere ratten eigenaren... Tevens helpt het ook voor een hond met huidallergie ( heeft mijn hondje en ze is nu al een half jaar clean sinds ik dit gebruik )

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:35

Zijn er de laatste tijd inderdaad wel erg veel! Nietleuk :\

Zal zo maar eens wat foto's proberen te maken van m'n monsters, ze zijn echt zó snel :')
Gelukkig wel heel lief en aanhankelijk allemaal :D

Trouwens nog suggesties voor namen? :') De kleinste heet nu banketstaaf, en voor de rest kom ik niet verder hahaha.
Heb nu al zoveel dieren gehad dat m'n inspiratie een beetje op is :=

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:38

Mijn eerste ratje heete rex, daarna kwamen whisky wodka en redd bull aka bullie. Toen heb ik hope en faith gehad. Missy en snuff. En men laatste ratjes heete spruit, Diefa, beauty en Balle. Alleen de laatste 3 zijn nu nog over.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:45

Nathas, Bio balance ken ik niet, waar is dat te halen?

Heb net mijn pakketje binnen gekregen :D Yay, nu lekker bezig met de kooi leuk in te richten voor de fruttels

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:50

jij hebt dametjes of niet carr_friesje?

Ik heb in mijn jongere jaren een Skippy, Twinkel, Witneus en een Grauwtje gehad. Nu een Spooky (Spoek), Wiggle en Trippel. Als je echt niets weet, hier zal vast wel iets tussen staan :P
http://www.diereninfo.be/dierennamen/te ... kst=ratten

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:20

Ik kan me alle rattennamen niet eens meer herrineren, nu heb ik Nugget, Gummy bear en Jelly bean.
En met tweede keer ratten de volgende (heb een paar jaar pauze er tussen zitten)
Salmiakknots (Kale) , Haggis, Candy, Muffin, Cherrycoke en Cupcake. En heeeeeel vroeger, Apple pie, Rosy, Fleur, Pinky, Lotta, Bella, Stella, Snuffie, Snuffeltje, Rudi, Pippa, Jojo en rest geen idee meer. En mijn eerste ratje Robbie, die was alleen snel overleden :c Toen kreeg ik Pippa en Jojo

Net kooi leuk ingericht :) Moeten nog wel wat dingen bij maar het een en ander moet nog schoongemaakt worden. Jelly en Gummy zelf liggen nu lekker in het houten huisje en Nugget zit even apart zodat ik goed op haar kan letten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groene by het deurtje is chenille draad omdat ze hem anders peren. Rechterzijdeurtje is ook al flink ingepakt met ijzerdraad want die hebben ze gesloopt :=

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:25

Lies_Miek schreef:
Nathas, Bio balance ken ik niet, waar is dat te halen?

Heb net mijn pakketje binnen gekregen :D Yay, nu lekker bezig met de kooi leuk in te richten voor de fruttels

Ik ken bio balance door mijn baas. We hadden het over mijn hondje die mega jeuk had en hij zei dat ik dit moest proberen , en ik ben best sceptisch met dit soort dingen maar het hielp echt toen ben ik ik het ook gaan proberen bij men ratjes en oude caaf en die knapten er ook zichtbaar van op. Het is eigenlijk gemaakt voor mensen maar veel gebruiken het ook voor dieren.... Teven word het nu ook onder de kippenhouders in Spanje verkocht om zo virussen bij pluimvee tegen te gaan

Afbeelding

Mooi ruim verblijf hierboven :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:22

Lies_Miek schreef:
Ik kan me alle rattennamen niet eens meer herrineren, nu heb ik Nugget, Gummy bear en Jelly bean.
En met tweede keer ratten de volgende (heb een paar jaar pauze er tussen zitten)
Salmiakknots (Kale) , Haggis, Candy, Muffin, Cherrycoke en Cupcake. En heeeeeel vroeger, Apple pie, Rosy, Fleur, Pinky, Lotta, Bella, Stella, Snuffie, Snuffeltje, Rudi, Pippa, Jojo en rest geen idee meer. En mijn eerste ratje Robbie, die was alleen snel overleden :c Toen kreeg ik Pippa en Jojo

Net kooi leuk ingericht :) Moeten nog wel wat dingen bij maar het een en ander moet nog schoongemaakt worden. Jelly en Gummy zelf liggen nu lekker in het houten huisje en Nugget zit even apart zodat ik goed op haar kan letten

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Groene by het deurtje is chenille draad omdat ze hem anders peren. Rechterzijdeurtje is ook al flink ingepakt met ijzerdraad want die hebben ze gesloopt :=

Wow! mooi hoor.
Waar heb je alle spulletjes vandaan?
Heb je dan ook allemaal reserve hangmatjes voor als deze in de was moeten?

O ja, nog een vraagje voor iedereen.
Mijn heren maken de hangmatjes echt heel vies, ik heb ook een fleece tunnel hangmat en daar slepen ze van alles in, als ik hem wil wassen dan zit dat een beetje verkleefd in het stof.
Dat durf ik niet in de wasmachine te gooien en doe ik dan meestal in een emmer water maar echt schoon word het niet... en het duurt ook heel lang voor het droogt.
Hoe doen jullie het met de hangmatjes, echt zo in de wasmachine?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:25

Iedereen heel veel sterkte!! :(:)

Even dringend een oproepje
kan er iemand komende week mijn ratje opvangen?
Kan met alles erbij, dus een kooi, evt maatje, eten, drinken enz enz..
Kom net terug van de da en hij was helemaal verbaasd dat het toch een abces bleek te zijn, maar nou moet ze dus 2x per dag ab krijgen. Alleen ik vertrek zaterdagochtend op vakantie..
Heb wel iemand die de anderen komt voeren maar das natuurlijk geen 2x per dag..

Ik ben dus suuuuper opgelucht, maar de timing is ff heel poedersuiker

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:27

Mijn hangmatjes spoel ik eerst onder de kraan met warm water uit en daarna gaan ze in de wasmachine. Dat vind ik zelf wel wat beter met de hygiene zeg maar.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:28

Saintelette schreef:
Iedereen heel veel sterkte!! :(:)

Even dringend een oproepje
kan er iemand komende week mijn ratje opvangen?
Kan met alles erbij, dus een kooi, evt maatje, eten, drinken enz enz..
Kom net terug van de da en hij was helemaal verbaasd dat het toch een abces bleek te zijn, maar nou moet ze dus 2x per dag ab krijgen. Alleen ik vertrek zaterdagochtend op vakantie..
Heb wel iemand die de anderen komt voeren maar das natuurlijk geen 2x per dag..

Ik ben dus suuuuper opgelucht, maar de timing is ff heel poedersuiker

Waar woon je dan?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:30

Ohja slim om erbij te vermelden :)*
Tilburg

Maar heb misschien toch een vriendin die wil oppassen, (en carr_friesje heeft het ook al heel lief aangeboden, maar das dus 2 uur rijden vanaf hier..)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:34

Haha ik wilde ook wel maar helaas woon ik in Groningen :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:39

Iig bedankt voor het aanbod +:)+ +:)+ +:)+

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:44

Overal en nergens Arrabel :P De volgende spullen zijn net nieuw en van zooplus: De uitrekbare buis, de drinkfles (Heb er nog 1 van) De twee kleine voerbakjes, het blauwe huisje en de klimtouwtjes. Was net heel leuk om te zien hoe ze er doorheen roetsjten. De traliesverdieping kreeg ik gratis bij de kringloop en dat grijze is gewoon een kattenbak die is opgehangen tussen twee balkjes. De roze verdieping is van ferplast en heb ik voor mijn verjaardag gehad samen met nog eentje.

Dan heb ik nog een kastmandje hangen en onderin staat een oude dunabak die vrij kapot is. Ernaast een oud aquarium als grabbelbak en mijn trappetjes zijn bij hornbach vandaan. Oh en het maiskolfje is van een dierenwinkel in de buurt vandaan, eigenlijk knaaghoutjes maar gebruik als klimhoutje, heb er ook nog 4 worteltjes van :D Ga van de week ook maar weer een BH-schommeltje voor ze maken in panterprint. Past mooi bij mijn gepimpte kooi :D

Heb voor de rest ook nog een hele bups aan spullen die er nog in kan, kan dus lekker veel afwisselen voor ze. Meestal doe ik eens in de 2/3 maanden complete schoonmaak met ook veranderde verdiepingen enzo.

Hangmatjes is gewoon een dierendekentje van 80 cent van de action die ik in twee heb geknipt zodat twee driehoeken kreeg. Hoe dat met wassen gaat weet ik niet. Heb normaal hangmatjes die maar 1 leven hebben vanwege sloopgrage ratjes, en normaal zou het allang in een huisje liggen ipv dat het netjes nog hangt. Daarom maak ik altijd hele simpele uit oude t-shirts en stof.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:03

Saintelette schreef:
Ohja slim om erbij te vermelden :)*
Tilburg

Maar heb misschien toch een vriendin die wil oppassen, (en carr_friesje heeft het ook al heel lief aangeboden, maar das dus 2 uur rijden vanaf hier..)

Tilburg is hier (Friesland) helaas ook te ver vandaan... Anders had ik ze graag voor je op gevangen!

Die huisdierendoek dingen heb ik ook bij de action vandaan, mooi vangnet! :D
Was zonet bezig met een hangmatje voor ze maken van mijn overige fleece, gaat de naaimachine kapot... Ze moeten nog even wachten op hun hangmatje dus.

Doen jullie ratten iets met buizen? Ik zie ze wel eens in de dierenwinkel maar vind het zonde om te kopen als ze er niks mee gaan doen...
Nieuwe huisjes enz kopen doe ik ook niet zo vaak, simpelweg omdat ze er vaak toch niks mee doen, ze blijven liever in 1 vast ding liggen.
Ze hebben nu tot hun beschikking:
2 sputnikjes
1 sokkenmandje
1 hangmat
1 muts
1 huisje
En het enige waar ze in liggen is hun sokkenmandje... -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:46

mocht je niemand hebben mag je ze ook wel hier brengen,tilburg is op zich best te doen naar hier,1 uurtje rijden.

iedereen heel erg veel sterkte met jullie verlies,het is nooit leuk om afscheid te nemen maar het is nog erger als ze nog jong zijn ook.

caru,eleri,gwenn en birte zijn echt de dikste vriendinnetjes.
ik heb zo,n trommel hangmat en dat vinden ze helemaal geweldig,liggen er met zijn 4en in!

caru is een behoorlijk grote rat geworden en laat zich moeiteloos aaien en vastpakken.
eleri wil er nog steeds niks van weten.

wil binnenkort wel een afspraak maken voor alle 4 voor een kleine check up,niks mis met ze maar wil ze gewoon even laten nakijken.

nog even wat vraagjes,hoe heette dat voer ook alweer wat jullie allemaal voeren?

en hoe hebben jullie ze laten wennen aan het los rondlopen?
wil mijn dames dat nu ook laten doen maar geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:21

LauraMc schreef:
Haha ik wilde ook wel maar helaas woon ik in Groningen :)

haha hier hetzelfde _O- Ik woon in Assen, wilde anders wel maar dan moet je een flink stuk rijden :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:24

Mijn heren genieten meer van in het hok zitten, dan dat ze eruit zijn helaas. Dus ik probeer ze zoveel mogelijk te verwennen en vermaken in het hok, en toch rustig te stimuleren om ook buiten het hok te kunnen genieten van alles. Helaas heb ik daar bij Spyker een erg hard hoofd in, die is altijd al érg snel schrikkerig geweest, maar ik merk met Bentley dat hij stukje bij beetje al echt tammer word. Hopen dat ik Titus mag adopteren, en dat hij aan mijn mannen kan laten zien dat menselijke aandacht echt leuk kan zijn :))

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:13

In het begin vonden die van mij het doodeng om uit hun hok te komen. Zodra ik ze eruit zette op de grond sprongen ze of meteen op mij, of ze renden terug naar hun hok.
Toen een keer ver van het hok op de grond gezet, een meter of 3 er vandaan gaan zitten en toen moesten ze wel door de kamer voor veiligheid. Na ongeveer 2 weken vonden ze loslopen geweldig!
Nu hangen ze meteen aan de spijlen zodra ik de kamer binnen kom, zo graag willen ze er uit. Zelfs als ik ze 5 minuten daarvoor na een paar uur net weer in hun kooi heb gezet. :Y)

Ik weet niet of je ze in de woonkamer of slaapkamer ofzo los wil laten?
Woonkamer heb ik geen ervaring mee, zou ik zelf ook niet durfen eerlijk gezegd...
In het begin zullen ze het best spannend vinden, maar daar moeten ze even doorheen!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:17

Thanks allemaal voor het aanbod, echt super +:)+

Een vriendin van me neemt de patient en dr maatje in huis om haar te verzorgen.. Wordt nog een hele kluif want noway dat madame zich goed laat behandelen :p
Maar mocht het haar echt niet lukken, dan verwijs ik dr wel door naar dit topic voor de nodige hulp hihi

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 02:33

Dames, ik ben best goed met koken, maaruhh.. hoe bereid ik dit het beste?

Afbeelding