De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:22

Sabine, hoe gaat het nu?

Taifoen, heerlijk! Kunnen ze zich altijd goed mee bezig houden hier (Loesje dan toch, bij Lilly is dat al wat moeilijker zonder snijtanden) :D

Ik heb toen Lilly na haar rhinoscopie weer naar buiten ging een snugglesafe aangeschaft. Nu wordt het hier vanaf volgende week erg koud 's nachts (-6°C), en ik vroeg me af of jullie zoiets dan ook zouden gebruiken voor de nachten? In principe hebben ze beiden hun dikke wintervacht en een dik pak stro, maar zeker Lilly met haar longen lijkt me toch wat zwakker wat koude betreft. Maar goed daar maakt ze ook een vacht voor aan dus ik betwijfel of ze het ook echt koud heeft met momenten en in hoeverre een snugglesafe nodig is.

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:24

Ik zou hem zelf gewoon lekker neerleggen, kunnen ze zelf kijken waar ze behoefte aan hebben :) anders laat ze hem lekker liggen toch!

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:28

Ja dat is waar :)

sabine1979

Berichten: 2614
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:47

Het gaat heel goed met Dibs :D
Wat ik vanmorgen vond *\%/* *\%/*
Afbeelding
Ze heeft hem er zelf uitgekregen, zal wel flink pijn hebben gedaan :n

Sinds woensdagmorgen kwam ze het snoepje weer halen, toen voelde ze zich alweer een heel stuk beter.
Ik durf ze nu ook niet naar buiten te doen, zitten op de logeerkamer met de ramen open, verschil vind ik toch te groot

gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:29

Wat knap is dat lijf toch he? En wat een opluchting dat het er uit zichzelf uit is gekomen

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:02

Oef gelukkig!! Wat een steen. :wow:

Hier hebben ze de winter in hun kop. Zijn allemaal super wild met eten geven. Moet echt opletten.
Autumn en Herbie waren van de week ook weer achter elkaar aan het rennen. Zucht. Nu gaat het precies al wel terug iets beter.

Vandaag had ik ook bevroren flesjes. Dus de 2de lading maar boven gehaald, want zal die komende week nog wel nodig hebben. Dan kan ik gewoon wisselen ipv alles te moeten ontdooien steeds.
Blijk wel niet meer genoeg tuitjes te hebben, maar goed dat is zo ontdooit.

Ik zou geen snugglesafe leggen, zolang Lily het niet koud heeft. Haar vacht zou haar voldoende moeten beschermen normaal he. Autumn had hier vlak na haar sterilisatie wel een snugglesafe maar paar dagen later (wanneer ze dus zelf op temperatuur zou moeten kunnen blijven) begon ze terug te bibberen toen ik hem weghaalde. Was gelukkig wel snel over. Maar ze raken rap gewend aan die warmte. :P

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:59

Fijn dat de steen eruit is!
Zo groot :oo

Loesje is ook wild met eten geven maar dat is ze net zo goed in de zomer :+ . Altijd opletten dat er geen konijn onder je voet belandt, en hoe vaak ze met haar kop al tegen de voerbak is gelopen is ook niet meer op één hand te tellen.

Dat is inderdaad waarom ik twijfelde, als ze er weer af komen is het eens zo koud natuurlijk. Is rillen een goede maatstaf om te kunnen zien of ze het koud hebben of niet? Of kunnen ze ook al te koud hebben voor ze beginnen rillen? In de nek voelen is bij haar geen optie, daar is ze te bang voor.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:56

Dat is een flinke Sabine!
Fijn dat hij eruit is.

En hier is de bende ook allemaal wild met eten. Maar dat zijn ze eigenlijk altijd wel.

Bevroren flesjes hebben wij hier niet. Ik moet de waterbakken/putten ontdooien, maar valt best mee hoe snel die bevriezen. Die flesjes gingen hier altijd lekken.

En zolang ze het niet koud heeft zou ik haar gewoon laten MoppieFilou. Hier heeft de dochter nog wel eens pseudokroep enzo, en juist die koude winterlucht deed haar dan erg goed. Kan mij ook voorstellen dat het voor Lilly ook wat prettiger kan zijn juist.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:09

Hier zijn ze totaal niet wild op eten. Gaan eten wanneer het hun uitkomt. Moet wel zeggen dat Jack wat rebelser is geworden. Etensbakje staat boven en die wilt hij zowel gevuld als ingevuld zo naar beneden gooien en kijkt je daarna aan. Erg grappig want voor de rest zit er weinig beweging in hem

Lieffiefi

Berichten: 4698
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:58

Hier een berichtje...
Wij hebben een tijdje terug besloten om helaas afscheid te nemen van Witje.
Dit, uiteraard, in overleg met NAIWHL.

De aanleiding was dat, ondanks dat de koppeling goed gegaan leek te zijn, er toch wat echtelijke ruzies kwamen. Deze kwamen steeds vaker voor.
Waarbij Nouri duidelijk het onderspit delfde. Nu zijn we niet over 1 nacht ijs gegaan natuurlijk.
Ze lopen hier lekker vrij rond en dan ging beter dan in de kooi.
Echter kwamen de ruzies nu ook vaak buiten de kooi.
Okee.. opnieuw koppelen, dierenarts gebeld etc.
Helaas kreeg Nouri ook bijtwonden op zijn rug en in zijn hals.

Witje deed het hier echt goed, ze genoot van de aandacht, de fruitjes en groentes.
Het ging ons dan ook echt ontzettend aan het hart en we hebben met liefde (alsof zij er iets aan heeft) en opvang uitgezocht.
Uiteraard hebben we hier eerlijk aangegeven hoe we aan Witje kwamen, en wat ons tot hier bracht.

Vanochtend kwam bij ons het nieuws dat ze gekoppeld zal worden bij een nieuw gezin!
Echt heel erg fijn! De meiden van de opvang hebben haar lekker aandacht en veel liefde gegeven en haar eerst even laten bijkomen van haar "Nouri avontuur" en nu mag ze heerlijk kijken of haar nieuwe prins ook haar favoriete prins blijft!

Nouri krijgt zeker een nieuw vriendinnetje. Maar op advies van de opvang wachten we daar even mee.
Hij mag even genieten van alle aandacht en zodra er een mooie dame van 5/6 jaar voorbijkomt gaan we eens kijken. Deze meiden lijken er amper te zijn in de opvang helaas. Maar we geven niet op!

Afbeelding

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:52

Wat fijn dat Witje een nieuwe prins heeft gevonden. Hopelijk krijgt ze het daar net zo goed naar haar zin als ze het bij jullie had. Blijft beetje jammer van haar dat haar hekserigheid er opeens zo uit kwam. :Y) En hopelijk heeft Nouri binnenkort een leuke nieuwe dame.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:21

NAIWHL, hier ook bakjes inderdaad. Met je blote handen het ijs eruithalen is wel geen pretje :=

Zo had ik het nog niet bekeken, zou wel eens kunnen inderdaad!

Caro, Lilly is ook zo. Loesje net het omgekeerde, lastige combinatie.

Had ik trouwens al gezegd dat ik nog een extra klapdeurtje heb moeten maken? Loesje had het systeem op een dag door en als ze het getik van Lilly's nageltjes op de houten plaat hoorde spurtte ze naar boven om vervolgens haar kop ertussen te wringen van zodra Lilly naar buiten kwam _O- . Met twee klapdeurtjes is het probleem voorlopig opgelost, ze maakt het er mij wel niet makkelijker op...

Lieffieffi, jammer dat het toch niet lukte, maar fijn dat ze een nieuw huisje heeft gevonden!

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:10

Een wat latere reactie maar bedankt nog voor de tips rondom het wassen/knippen. Het wassen was inderdaad niet nodig, het knippen wel, we hebben zeker wel wat (beginnende) viltvorming weg moeten halen. Ik moest wel om ze lachen, gisteren had ik onder de tuintafel een "kerststalletje" gemaakt, een kleed over de tuintafel en een lekkere laag stro op de vloer onder de tafel, zodat ze in de tuin waar ze vrij rondlopen nog een extra plekje hebben. Vervolgens gaan ze na even gesnuffeld te hebben in het 'kerststalletje' vrolijk op de ijskoude stenen tegels zitten. duidelijk geen last van de kou met zo'n dikke fluffy vacht :') _/-\o_

Hier dan nog wel een lieve foto van Truffel die ik jullie niet wilde onthouden:

Afbeelding

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:14

Lieve foto Selly!

Hier was het -7 vannacht, maar volgensmij hebben ze het prima naar hun zin. Alleen beide bakjes bevroren. Dus nu maar een snuggle safe besteld zodat ik het bakje daarop kan zetten :)
Stitch zit zoals altijd op zijn stoel de wacht te houden, zijn favoriete plekje!
Afbeelding

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:28

Haha heel lief ook! Verhogingen zijn toch vaak geliefd. Prachtig gezicht ook die ijs/stervorming op je tuinhuisje <3

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:42

Hier zitten ze nu wat meer in het hokje dat in de ren staat dan dat ze gewoon aan het gaas zitten. Zal wel iets warmer zijn zo beschut. Ze hebben daar sowieso ook hun drinken en heb daar nu ook extra hooi en eten neergezet. Ze hebben ook een volledig dicht hokje boven met zaagsel en hooi en hand doekjes om een lekker nestje te maken maar dat is denk ik te goed voor ze want volgens mij zitten ze daar nooit :+

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:50

Wat is het koud he… :brr:

Net nog een keer de waterbakken aangevuld met warm water en ijs eruit geschept.

Ik opperde even bij de benedenbuur/huisgenoot dat hij anders alle beesten maar in zijn woonkamer moest houden. Vond hij toch geen goed idee 19 konijnen 7 cavia’s in de woonkamer _O-

Is wel aangenamer met voeren, maar de kou doet de beesten verder helemaal niks.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:51

Hier net ook voor de 2e keer al het water ontdooit. Verder lijkt het ze ook niks te doen

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:29

NAIWHL schreef:
Wat is het koud he… :brr:

Net nog een keer de waterbakken aangevuld met warm water en ijs eruit geschept.

Ik opperde even bij de benedenbuur/huisgenoot dat hij anders alle beesten maar in zijn woonkamer moest houden. Vond hij toch geen goed idee 19 konijnen 7 cavia’s in de woonkamer _O-

Is wel aangenamer met voeren, maar de kou doet de beesten verder helemaal niks.


haha toch niet? :))
is het aanvullen met warm water een bewuste keuze? Warm water bevriest namelijk sneller dan koud water :)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:41

Het zorgt ervoor dat ik het ijs er überhaupt uit kan halen. Ik kan de waterbakken niet omkiepen aangezien ze hier een soort gemetselde kraters hebben. Leuk in de zomer, onhandig als het vriest… :Y)

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:42

Ik doe lauw water in de flesjes en hopen dat het lang goed blijft. Zat te denken om er Aluminiun folie om te doen maar ik weet niet of het werkt

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 01:55

caro29 schreef:
Ik doe lauw water in de flesjes en hopen dat het lang goed blijft. Zat te denken om er Aluminiun folie om te doen maar ik weet niet of het werkt


Ik knipte eerder thermosokken aan gort! Dit eromheen werkte best goed. Konijnen blij manlief wat mindrt :+

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:22

Helaas heeft een van onze konijnen een gasbuik. Waren er gelukkig heel optijd bij dus dierenarts dacht dat we het met medicijnen thuis kunnen redden. Gisteren heeft hij een injectie gehad met pijnstillers en emeprid en dan thuis oraal door met pijnstillers, emeprid en cisaral.
Temp gisteren 37,3 dus wat onderkoeld. Hij zit gelukkig binnen dus de hele nacht kachel aangelaten en paar keer zn kruik opnieuw verwarmd en net zat ie gelukkig op 38,8.
Gisteren avond at ie uitzicht zelf wel iets, beetje groentje en brokjes en wat kruiden, geen hooi nog.
Gisteren avond stuk of 20 mini keutels maar over de nacht helaas niks.
Hij zit even gescheiden door de ren van zn vriendin zodat we hem beter kunnen monitoren.
Hij is iets alerter dan gisteren middag, maar hij is er nog niet. Nog even voor hem duimen ;(

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:23

Sterkte

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:20

Oeh sterkte Taifoen. Ik duim dat hij snel opknapt