Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:13

mvdende schreef:
Kaus schreef:
Mvdende, ik denk dat jij wel vaak genoeg verkondigd hebt wat jouw asociale manier van uitlaten is in aanlijngebieden. Ik vind 95% niet acceptabel, zeker niet met een agressieve hond als Skip...

KimD, ik heb geen auto maar anders zou ik ook liever naar gebieden gaan met de auto. Ik heb hier twee losloopgenieden op 5-10 minuten fietsen zitten en eentje op een kwartier fietsen dus wat dat betreft ben ik heel blij. Maar daar heb ik mijn huidige woning dan ook bewust op uitgezocht.


Skip is NIET agressief! Absoluut NIET.

Hij kan met de meeste honden prima overweg.

En zoals je in dit topic kan lezen, ben ik dus niet de enige die haar hond los laat in aanlijngebied


Skip misschien niet maar mijn honden wel. :Y) Die zijn dan letterlijk de gebeten hond.

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:17

KimD ik rij ook dagelijks met de auto of evt met de fiets naar losloopgebieden, vaak in de buurt ( 10-15 min met auto) en soms naar plekken verder weg ( Bussloo, het Leesten, strand (ach je moet er wat voor over hebben ;) ) Soms wou ik dat ik meer tijd had om overal heen te gaan. Dat is dan ook 1 van de redenen om, als mijn paard er niet meer is, geen nieuwe te willen. Nou moet ik nog even kijken hoe dat bevalt, want inmiddels al 30 jaar een paard ( pff wordt oud geloof ik >;) ), dus misschien wordt ik gillend gek :=

Nicky, Roetsj is idd heel lief natuurlijk :P maar ik snap dat niet iedereen op een ongevraagde tongzoen zit te wachten ( die ze trouwens kan geven, zonder je aan te raken :+ )

Oshaa
Berichten: 1056
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:25

Edit: Vraag niet meer relevant, was een Latijnse namen verwarring :)
Laatst bijgewerkt door Oshaa op 13-03-21 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:28

Lepto = ziekte van weil = rattenziekte.

Leptospira & leptospirose zijn hetzelfde hoor. Normaal heeft hij die met zijn puppy enting gekregen.

Oshaa
Berichten: 1056
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:28

Berryz schreef:
Lepto = ziekte van weil = rattenziekte.

Leptospira & leptospirose zijn hetzelfde hoor. Normaal heeft hij die met zijn puppy enting gekregen.


Wilde net mijn bericht aanpassen - had het uiteindelijk ook gevonden inderdaad!

Dank ;)

CupCakes_

Berichten: 3410
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:41

De mening van Mvdende is soms best... bijzonder. Daar gaan we maar niet teveel op in voor mijn eigen gemoedsrust :D

Wat Kim ook aangeeft, je weet niet hoe de tegenpartij reageert. Jip heeft bijvoorbeeld van de week voor het eerst uitgehaald naar een andere hond. Maar dat was volledig terecht. Jip zat namelijk aan de lijn en deed het enorm goed. Niet blaffen/trekken toen we een andere hond tegenkwamen. Maar dat kefferhondje (klein, maakt veel lawaai), bleef om Jip heen cirkelen en de baas was nergens te bekennen. De frustratie van Jip liep toen hoog op ondanks dat ik probeerde te voorkomen door weg te lopen. Maar dat mormel bleef rond Jip heen hangen. Toen heeft Jip uitgehaald, waar ik zelf ook wel van schrok. Maar wel wat volledig terecht was.

Wij rijden ook vaak wel een minuut of 20-40 voor een losloopgebied. Het strand raak je namelijk ook wel eens beu :+

Fannetje, Roetsj is gewoon een hele leuke hond <3

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:08

Ik rijd ook altijd met de auto naar de wandelplekken. Eentje in de buurt, die is 3 min rijden maar met Jaxx nog niet te ver lopen en toen met Jesda ook te ver ivm haar ongeluk. Sindsdien eigenlijk altijd de auto, zelfs toen Jinn nog alleen was.

Buiten de discussie was Jaxx vanmorgen heel braaf op de cursus :D

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:16

Ik rij ook veel dagen tot ongeveer 45 minuten naar gebieden. Ik probeer af te wisselen omdat als Cody de weg kent hij minder goed terug komt, en dat zijn we net aan het oefenen :+ Nu gaan we al 2 weken niet weg en ik merk dat Cody het niet leuk vindt :')

Op 5 minuten rijden hier vandaan hebben we een hondenstrandje, maar dat is hier zo'n losgeslagen gebied vol met honden die aanvallen en grijpen. Of veel mensen met loopse teefjes. Mensen laten daar hun hond los omdat het mag en kijken er niet meer naar om. Heel af en toe ga ik er heen in de warmere maanden op rustige tijdstippen, verder vermijd ik het.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:16

Wij rijden indd ook altijd. T ene is nu op 5 min afstand en aanlijnplicht ivm defensie terrein wat wil zeggen dat de meest leuke defensie voertuigen ineens opduiken. Maar helaas veel loslopers.

T andere is ongeveer 20 minuten rijden. Een saaie lange dijk. Maar een van de enige plekken waar t meestal oke is om te wandelen

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:25

Als ik dat zo hoor, ben ik extreem blij met waar ik woon: losloopgebied op 5 minuten v huis, aanlijngebied op 5 minuten v huis. Meerdere omheinde veldjes in t dorp. En dan met de auto:
Een rondje rond het water (aangelijnd) op 15 min en nog een op 20 minuten. Op 20 minuten nog een immens bos, en daaraan vast een losloopgebied met zwemvijver. En dan de loonse duinen en landgoed huis ter heide op een klein half uurtje, met zowel losloopgebied als aanlijngebied, en nog een bos op 20-25 minuten...

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:27

Arme skip kan er ook niet zo veel aan doen dat de eigenaresse zich zo asociaal opstelt. :(:)

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:36

Nou vandaag ging super goed.
Terug komen op 1x roepen, heel braaf zijn, super blij zijn maar elke keer weer luisteren. Nog geschuilt voor een hoosbui.

Mevrouw heeft nog een oude labrador reu geprobeerd te versieren. Maar dat zijn dikke maatjes, die komen wij minmaal 1x per week tegen als we op die plek lopen. Zijn reu loopt ook heel rustig door te stappen, komt rustig altijd op ons afgelopen en dan moeten ze ff snuffelen en de baasjes kletsen :+ m'n schoonouders Kent die man goed. En dan als we weer gaan, doei Y en we lopen zo weg. Dan kijkt ze ook niet meer op of om naar die hond.

Zelfs nog een hond tegen gekomen die in de groep kwam lopen, Y en ik liepen voorop en mevrouw heeft hem niet eens gezien of gehoord. Terwijl die bij de andere honden zat aan te dringen. Maar baasje liep ruim 100 meter achter ons zagen we later.

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:54

Ik ga letterlijk nooit naar losloopgebieden, precies om dit soort mensen dus te ontwijken.
Als ik iemand tegenkom in de buurt die honden los heeft lopen en niet van plan is om aan te lijnen roep ik gewoon : Pas op hij bijt hoor!
En dan moet je zien hoe snel ze aangelijnd zijn in 98% van de gevallen :D

Ben ook gewoon niet gediend van vreemde honden die op ons af komen stormen of mijn pup belagen. :j

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:06

Ik kan vanuit huis diverse rondes lopen waar je normaal doordeweeks amper iemand tegen komt. Nu met corona is het wel druk(ker) en vooral mensen die dus waar het niet mag toch de hond los laten.
Op 5 minuten rijden is er keuze uit 5 verschillende rondes van verschillende lengte. Voor Otis zijn de langste 2 eigenlijk nog te ver dus die doen we nog niet.
En soms gaan we naar Sellinger bossen, kleine 20 minuten rijden maar met mooi weer vind ik het daar te druk.
Maar we gaan ook rustig naar Balloo voor een rondje, dat is ruim 45 minuten rijden. Eigenlijk net waar we die dag zelf zin in hebben qua omgeving. Soms rijden we ook naar Lauwersmeer en maken we er een middag uit van. Wat te eten en drinken mee en een corona proof uitje :)
In het weekend blijven we meestal thuis en spelen we in de tuin. Sowieso kunnen de honden zich met mooi weer uren vermaken in de tuin en bij de paarden.

Oh en deurposten verven met een pup in huis is zo leuk :')
Afbeelding
Straks maar kijken of het eruit te borstelen is, anders maar mee onder de douche daar is hij toch weer aan toe :D

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:08

Hey wat leuk dat je ook naar het lauwersmeergebied gaat! Wij gaan toevallig in mei een workshop speuren in het lauwersmeergebied doen.

Oh en onze eerste privetraining is gepland, 22 maart gaan we starten. :D

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:16

Hier zijn we ook wel echt gezegend met waar we wonen: losloop gebied op 4min lopen (waar over 't algemeen vooral veel vaste Hondenmensen lopen en op de dagen dat het drukker is en er vooral mensen Met honden komen, blijven we er ook weg tenzij we met een roedel/groepje lopen wat bescherming biedt) en ook echt in een mooi gebied - Brunssummerheide - en een aantal losloop gebieden binnen 10min rijden, maar alsnog kar ik heel zuid-limburg af met Arya, en ook gewoon naar het losloop hier terwijl het te voet te doen is, om verschillende redenen want:

- Het is, vind ik en arya denk ik ook wel, heerlijk om nieuwe plekjes te ontdekken, voor ons beiden. Op nieuwe plekken snuffelen en ontdekken is gewoon echt fijn voor Arya en daar heeft ze echt zoveel plezier aan en er zijn best wat plekken waar ze dan ook nog prima los kan - in sommige gemeentes mogen ze hier buiten de bebouwde kom ook los bv. Maar wil ook weer wat meer routes gaan lopen in het heuvelland enz waar ze aangelijnd moet om dat gewoon te blijven herhalen, want op veel routes hier kom je gewoon vaak mensen tegen en zeker vrij frontaal en kort langs elkaar af dus ik vind dat wel belangrijk om dan daar aandacht aan te besteden. Of als we aangelijnd door steile bossen lopen en het is eens glad ofzo, dan wil ik niet dat die 30kg me zo'n helling af sleurt zodat ik een ambu helikopter kan laten komen die me kan optakelen :')
- En het rijden met de auto deden we hier vanaf dag 1 bewust ook al gelijk en dan zat ze elke dag wel even in de auto, ook voor de korterbij gelegen uitlaat plekjes bv, ook om haar op de auto te trainen bv. en er gewoon aan te maken. Onze vorige hond was een jankerd in de auto en daar werd je zelf echt helemaal leip van, dus voor mij was het met Arya ook belangrijk en een doel om haar in rust te kunnen vervoeren zodat we lekker relaxed mooie wandelplekjes kunnen ontdekken.

Verder even niet te diep ingaand op de discussie van mijn kant uit, al is het wel interessant weer. Wij zitten ook wel eens in het grijze gebied van deze discussie en we zijn ook niet heilig, maar ik vind idd dat ten alle tijde je in aanlijn gebied gewoon 100% moet voorkomen dat je een loslopende hond hebt die naar een aangelijnde hond gaat, of wandelaar of weet ik wat je tegenkomt for that matter. Bij ons gaan ook dingen fout en arya's appel is ook (nog) niet altijd 100%, maar daarvoor kom ik oa in het losloop hier (of andere plekken waar ze los kan/mag) en ik ben constant bezig met d'r en neem verantwoording en probeer ik ook gebruik te maken van de fijne hondenmensen om me heen die me met hun honden ook weer helpen hierin. En het is wel echt zuur als je weinig losloop mogelijkheden hebt in de omgeving, maar daar kan een ander dan ook weer niet de dupe van zijn natuurlijk. Hier hebben we soms ook fouten gemaakt, ook in aanlijn gebieden waar Arya dan los was, en daar leer je dan ook weer van :j Maar ik zal mezelf ook dan niet goed praten in bepaalde situaties zoals die met de Reetjes. Dat had dan gewoon eigenlijk niet mogen gebeuren. Is toch gebeurd, dus dan kijk ik even kritisch naar mezelf en probeer ik het beter te doen in de toekomst zeg maar.

Maar het is vooral die houding van velen, HOE je met dingen omgaat en vooral hoe je dan reageert/handelt (niet naar jou persoonlijk he Jeanine, helemaal niet!)... dat wringt vooral (en dat is zowel in aanlijn alsook losloop gebied. Je komt het overal tegen), en daarmee verpesten sommigen het echt voor veel anderen waardoor velen alleen maar steeds meer een hekel krijgen aan honden en hun eigenaren - wat je ze ook niet eens kwalijk kunt nemen dan. Je mag sowieso niet ervan uitgaan dat die 1/10 keer dat je hond Wel op een aangelijnde hond af rent, dat maar moet kunnen zeg maar. Je kent de andere kant vh verhaal niet. Veel honden lopen met een reden aan de lijn en die ene keer dat je hond er op af rent, kan echt veel meer schade aanrichten als je op het eerste gezicht zelf zou zien. Dus dan moet je gewoon eerder reageren en even aanlijnen bv. als je wat tegenkomt, of dan idd toch aan een lange lijn bv. Wij hebben Rex dus moeten muilkorven regelmatig omdat er maar honden in zijn ruimte kwamen in de wijk, aangelijnd. Hij had angstagressie. Dus andere mensen maakten met hun niet luisterende loslopende hond (en ik zie niet of die hond 9/10 wel luistert, ik zie dan alleen die keer dat die naar ons toe kwam) een probleem voor ons en dat hoort gewoon niet. Wij hielden voor de rest al met alles zoveel mogelijk rekening; kwamen niet in de buurt van losloop gebieden, we liepen altijd op rustige tijden en ontweken iedereen waar het kon bv. Ik vind loslopende honden die bij baasjes blijven dus an zich ook geen probleem in aanlijn gebied, persoonlijke mening, maar als je een ander tegenkomt moet je wel gewoon handelen en op tijd zijn natuurlijk :) Maar ik vind het een verschil ook met iemand die meteen handelt en ermee bezig is en zich eventueel ook verontschuldigd bv. of iemand die de hond keer op keer blijft losgooien terwijl ze weten dat de hond Vaak gewoon toch gaat koekeloeren en niet eens een beetje berouw tonen ook. Als dat herhaaldelijk gebeurd, zul je gewoon wel iets ermee moeten doen.

--

En om even aan te tonen hoe imperfect wij ook zijn...
Hier is het momenteel bv. een drama met mevrouw als ze aangelijnd moet als ik bv. met Kim wandel met de roedel (terwijl als ik op de hei loop met anderen wel eens en ze op het eind ook aan de lijn gaat als we het fietspad moeten gebruiken om op de parkeerplaats te komen, ze wel heel netjes naast loopt bv.) en ze wel eens onbereikbaar wordt voor me door de vele prikkels om d'r heen (en dan gaat ze vooral Harvey etteren) en ze Te zeer de focus legt bij alles behalve mij. Eerder kwam ze sneller uit de focus en was het goed, kon ze lekker d'r ding weer doen. Maar het werd de laatste tijd steeds lastiger voor d'r om te luisteren/focus bij mij te leggen, dus dan gaat ze meer/langer vast en dat is heeeel moeilijk dan haha - maar wel heel belangrijk gewoon dat ze die switch kan maken van tijdens een wandeling met anderen aan de lijn = gewoon normaal doen en rustig lopen. Dus daar zijn we met behulp van Kim mee bezig. En dat is afzien en niet leuk en je baalt dat het niet lekker gaat dan meteen als ze als een stoomlocomotief in de lijn hangt als ze dan vast moet. Maar Key is om idd goed naar jezelf en de situatie te kijken want in dit geval; dat ben ik toch veelal ook zelf schuld geweest omdat ik soms ook wat te makkelijk ben geweest, dingen wat heb laten verslappen of er nooit eerder aandacht aan heb besteed waardoor het nu gewoon lastiger is/meer werk is om het om te buigen. Dus dan gaan we even kritisch kijken naar dingen en (met hulp) eraan werken om het te veranderen. Ik wil graag ook op andere plekken met andere hondeneigenaren kunnen wandelen, waar ze bv. meer vast zou moeten, terwijl ze dan ook gewoon netjes loopt aan de lijn en dat is iets waar we dus weinig mee gedaan hebben en daar baal ik nu echt van.

Dit resulteert in , zoals afgelopen donderdag, een wandeling waarin ze vanaf het begin ongeveer 20min aan de lijn heeft gezeten terwijl de rest los was. Ik heb nog steeds geen kracht in m'n vingers, zo erg hing ze in de lijn. Daarnaast ook nog met m'n zware bergschoenen net op een moment dat ik m'n voet neerzette tijdens het lopen haar linker voorpot gecrushed heb, pfft. Dus dat begon lekker hahaha (Wandeling zelf was niks aan de hand met de poot en de rest van de dag ook niet, maar ze mankte de dag erna wel, en had best wel wat wonden rondom de tenen, germmmm. Voelde me zo naar. Heeft van de DA wat pijnstilling gekregen voor een paar dagen en we smeren met vetramil nu + sokje om. Vandaag gaat het lopen weer iets beter). Maar erna heeft ze toen ze los was wel goede momenten gehad waarin ze netjes reageerde, dus uiteindelijk gelukkig een groot deel vd wandeling wel fijn gelopen. Op het eind weer aan de lijn en toch weer niet rustig genoeg (we waren ook op een vreemde plek. Op de heide de week ervoor werd ze bv. wel sneller rustiger aan de lijn). Dus hier gaan we daar meer mee aan de slag en terug naar basis en weer veel meer herhalen en belonen. Is laatst in een discussie hier ook al mooi naar boven gekomen; dat je idd consequent moet blijven, moet blijven herhalen en (her)bevestigen en dat zien wij hier nu ook met sommige dingen dus wel mooi hoe dat idd verslapt en wat voor nadeel je ervan hebt als dat gebeurd en dan wordt je mooi met beide benen weer even op de grond gezet :').

Verder mogen we op zich niet klagen en is ze gewoon een hele lieve hond. Van de week nog heerlijk met een Terveurense herder op de heide gespeeld en met het gros van de honden dat we tegenkomen past ze zich meestal netjes aan en is ze met d'r eigen ding bezig. Maar uitgetraind zijn we nog lang niet. Het afgelopen jaar is best pittig geweest; zowel dingen waar we niks aan konden doen, maar ook dingen die we wat hebben laten verslappen (mijn mentale gesteldheid gaat helaas niet altijd even lekker en dat merk ik dan ook met Arya) en we hebben echt problemen gehad met het vuurwerk ruim 2 maanden lang. Onlangs een training gekocht, waar we mee aan de slag gaan binnenkort, zodat we hopelijk met het vuurwerk wat kunnen doen want de mate van stress wat ze heeft gehad ervan maandenlang was vreselijk.

Nayo
Wat knap dat jullie beginnen met trainen. Veel succes gewenst en ik ben benieuwd naar de updates!!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-03-21 15:39, in het totaal 8 keer bewerkt

Mjelleke
Berichten: 699
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:23

Mijn vorige hond had ik vaak los, die bleef dan keurig dichtbij en was betrouwbaar terug te roepen om aan te lijnen. Dus die mocht los, en die lijnde ik dan aan als we iemand tegenkwamen. Nooit problemen mee gehad.
Maple kan het nog niet, ik hoop dat dat wel gaat komen maar ze is nu nog te stuiterig. Ik woon vlak naast een losloopveld (stukje uiterwaarden), daar kunnen we fijn trainen op een stukje appél los van de lijn, op rustige momenten. In het bos hang ik er een lange lijn aan. En het drukke losloopgebied vermijden we voorlopig, want als daar iemand met stokken of ballen staat te gooien dan krijg ik Maple niet mee. Maar het gaat de goede kant op, er komt meer rust in en het hier-knopje wordt steeds een beetje betrouwbaarder.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:39

Ik was zonet even met J en J op de markt. Lekker rustig. Even loempia gehaald en toen zag ik dat we een nieuwe hondenkraam hadden. Even rond gekeken en die had lamsoren. Ooit wel es varkensoren gehad maar lamsoren nooit, sterker nog. Had er nog nooit van gehoord. Zakje mee genomen en Jaxx vindt t super lekker en Jinn weet het nog niet zo goed. Die gaat eerst een tukkie doen en daarna kauwen denk ik

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 16:03

JesdaJinn schreef:
Ik was zonet even met J en J op de markt. Lekker rustig. Even loempia gehaald en toen zag ik dat we een nieuwe hondenkraam hadden. Even rond gekeken en die had lamsoren. Ooit wel es varkensoren gehad maar lamsoren nooit, sterker nog. Had er nog nooit van gehoord. Zakje mee genomen en Jaxx vindt t super lekker en Jinn weet het nog niet zo goed. Die gaat eerst een tukkie doen en daarna kauwen denk ik

Haha dan is t speuren in de webshop toch nog te onoverzichtelijk geweest haha :P

Ik geef pups in t nest veel lamsoortjes met vacht.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:08

Serieus xD Idd niet goed gekeken dan.
Jinn intussen ook begonnen en weer op. Die vindt ze dus ook lekker

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 16:11

Haha geeft niet. Zo op een markt shoppen is ook veel leuker dan kun je alles goed zien.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:12

JesdaJinn schreef:
Serieus xD Idd niet goed gekeken dan.
Jinn intussen ook begonnen en weer op. Die vindt ze dus ook lekker


Pas maar op, daar komt weer zo'n dreig PB jouw kant op. -O-

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 16:15

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:
Serieus xD Idd niet goed gekeken dan.
Jinn intussen ook begonnen en weer op. Die vindt ze dus ook lekker


Pas maar op, daar komt weer zo'n dreig PB jouw kant op. -O-

Heks -O-

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:15

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:
Serieus xD Idd niet goed gekeken dan.
Jinn intussen ook begonnen en weer op. Die vindt ze dus ook lekker


Pas maar op, daar komt weer zo'n dreig PB jouw kant op. -O-


Al ontvangen

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:16

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:


Pas maar op, daar komt weer zo'n dreig PB jouw kant op. -O-


Al ontvangen


F*ck! Te laat gewaarschuwd!