Welkom Sparkling! Heb je foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SparklingApp schreef:Dank jullie wel!![]()
En Laraaj dat hoop ik wel, ik mis haar echt vreselijk en ik was er al snel achter dat een leven zonder hond niet zo goed bevalt.
Ik heb voor een middenslag poedel gekozen, ben tijdens het bezoek helemaal vergeten foto's te maken, maar heb een foto van de fokker, denk dat ze het niet erg vindt als ik die plaats.. zal ik zo via mijn telefoon even doen.
Vanmiddag heb ik contact gehad met de hondenschool waar ik een puppycursus wil volgen met haar, die gaf als tip om haar te laten titeren en als ze genoeg antistoffen heeft niet te wachten met op cursus gaan.
Leek mij een goed plan, maar ik vond een lijst met praktijken die titeren en daar stond mijn normale DA niet bij, heeft het zin om het daar wel te vragen, of kan ik beter naar een DA die dat vaker doet?
Mizora schreef:Geperste brok of geëxpandeerde (krokante) brokken maken niets uit. Ik weet de achtergrond van de gedachte, maar er is zowel vanuit een wetenschappelijk oogpunt als vanuit de praktijk geen enkele aanleiding voor om dat voor waar aan te nemen.
Brok kunnen ze op zich prima hebben als ze 100% vlees gewend zijn. Ik heb al allerlei honden gehad of gezien die een langere periode (minimaal 3 maanden) op (enkel) rauw vlees hebben gestaan en daarna zonder noemenswaardige problemen weer terug zijn gegaan op brok, waaronder honden die gespeend zijn op vers vlees en uiteindelijk toch om wat voor reden dan ook terug zijn gewisseld. Afhankelijk of die overgang abrupt is gebeurd (dus 100% rauw naar 100% brok) of geleidelijk (mengen van brok en rauw en gedurende een week over te schakelen) is er meer of minder kans op een paar dagen dunne poep. Maar dat is ook zo tussen verschillende soorten brok en als er altijd dezelfde kvv gevoerd wordt loop je zelfs het risico bij echt andere kvv.
SparklingApp schreef:Dank jullie wel!![]()
En Laraaj dat hoop ik wel, ik mis haar echt vreselijk en ik was er al snel achter dat een leven zonder hond niet zo goed bevalt.
Ik heb voor een middenslag poedel gekozen, ben tijdens het bezoek helemaal vergeten foto's te maken, maar heb een foto van de fokker, denk dat ze het niet erg vindt als ik die plaats.. zal ik zo via mijn telefoon even doen.
Vanmiddag heb ik contact gehad met de hondenschool waar ik een puppycursus wil volgen met haar, die gaf als tip om haar te laten titeren en als ze genoeg antistoffen heeft niet te wachten met op cursus gaan.
Leek mij een goed plan, maar ik vond een lijst met praktijken die titeren en daar stond mijn normale DA niet bij, heeft het zin om het daar wel te vragen, of kan ik beter naar een DA die dat vaker doet?
xLaraaj schreef:oh ja zo, is omdat de hondenschool dit vraagt.
XxDiandraxX schreef:xLaraaj schreef:oh ja zo, is omdat de hondenschool dit vraagt.
Vraagt de hondenschool om da rabies vaccinatie of de L4? Die laatste kan ik nog begrijpen omdat leptospiroze besmettelijk is voor mens en dier.
Kim, weil en L4 is hetzelfdeik dacht eigenlijk dat rabies binnen belgie niet verplicht was of zit ik er dan naast?
SparklingApp schreef:Oke dank je voor de uitleg!![]()
En als de antistoffen van de enting komen dan zakken ze weer sneller weg, zodat je nog geen stabiele basis hebt? Anders zou het toch niet uitmaken of ze van de moeder of de enting komen?
xLaraaj schreef:Aan diegene die het vroeg: hondenschool vroeg indd ook voor rabiës. Maar als ik hier zo lees is dit geen goed plan.
Kaus schreef:Annemijn, zal beginnen op Acana. RC Sensitivity lijkt me niet direct nodig als er niks aan de hand is toch? Of wil je graag hetzelfde voeren aan beide honden.
Kaus schreef:Nee dat is waar. Ik weet natuurlijk niet waar je woont. Maar lijkt me wel dat er een reden bij zou staan om een uitgebreidere enting te eisen.
Annemijn, ik heb me nooit zo verdiept in de verschillende maten maar vaak is het enige verschil de grootte van de brok toch? Of gaat het hier evht nog om calcium en fosfor enzo?