Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:26

Vanuit de fokker krijg ik een schema mee voor het combineren van brokken en KVV, en dan is het gewoon aanzien of dat werkt denk ik :j

Welkom Sparkling! Heb je foto's? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:37

Loolotte schreef:
Vanuit de fokker krijg ik een schema mee voor het combineren van brokken en KVV, en dan is het gewoon aanzien of dat werkt denk ik :j

Welkom Sparkling! Heb je foto's? :D

Als je maar niet krokante brokken met KVV direct mengt. Dan is alles prima. :)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:41

Dank jullie wel! :D
En Laraaj dat hoop ik wel, ik mis haar echt vreselijk en ik was er al snel achter dat een leven zonder hond niet zo goed bevalt.
Ik heb voor een middenslag poedel gekozen, ben tijdens het bezoek helemaal vergeten foto's te maken, maar heb een foto van de fokker, denk dat ze het niet erg vindt als ik die plaats.. zal ik zo via mijn telefoon even doen.

Vanmiddag heb ik contact gehad met de hondenschool waar ik een puppycursus wil volgen met haar, die gaf als tip om haar te laten titeren en als ze genoeg antistoffen heeft niet te wachten met op cursus gaan.
Leek mij een goed plan, maar ik vond een lijst met praktijken die titeren en daar stond mijn normale DA niet bij, heeft het zin om het daar wel te vragen, of kan ik beter naar een DA die dat vaker doet?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 19:43

SparklingApp schreef:
En Laraaj dat hoop ik wel, ik mis haar echt vreselijk en ik was er al snel achter dat een leven zonder hond niet zo goed bevalt.
Ik heb voor een middenslag poedel gekozen, ben tijdens het bezoek helemaal vergeten foto's te maken, maar heb een foto van de fokker, denk dat ze het niet erg vindt als ik die plaats.. zal ik zo via mijn telefoon even doen.

Vanmiddag heb ik contact gehad met de hondenschool waar ik een puppycursus wil volgen met haar, die gaf als tip om haar te laten titeren en als ze genoeg antistoffen heeft niet te wachten met op cursus gaan.
Leek mij een goed plan, maar ik vond een lijst met praktijken die titeren en daar stond mijn normale DA niet bij, heeft het zin om het daar wel te vragen, of kan ik beter naar een DA die dat vaker doet?

Oh wat top van de hondenschool! Helemaal super. Hoe staat de fokker hier in?
Jouw DA kan, als zij titert,zich aanmelden op de fb pagina. :)

Kim, dat is achterhaald.

Mizora schreef:
Geperste brok of geëxpandeerde (krokante) brokken maken niets uit. Ik weet de achtergrond van de gedachte, maar er is zowel vanuit een wetenschappelijk oogpunt als vanuit de praktijk geen enkele aanleiding voor om dat voor waar aan te nemen.

Brok kunnen ze op zich prima hebben als ze 100% vlees gewend zijn. Ik heb al allerlei honden gehad of gezien die een langere periode (minimaal 3 maanden) op (enkel) rauw vlees hebben gestaan en daarna zonder noemenswaardige problemen weer terug zijn gegaan op brok, waaronder honden die gespeend zijn op vers vlees en uiteindelijk toch om wat voor reden dan ook terug zijn gewisseld. Afhankelijk of die overgang abrupt is gebeurd (dus 100% rauw naar 100% brok) of geleidelijk (mengen van brok en rauw en gedurende een week over te schakelen) is er meer of minder kans op een paar dagen dunne poep. Maar dat is ook zo tussen verschillende soorten brok en als er altijd dezelfde kvv gevoerd wordt loop je zelfs het risico bij echt andere kvv.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 24-05-18 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:44

SparklingApp schreef:

Je kunt beter naar een DA van de lijst gaan. Mijn DA doet het ook, maar niet volgens Vaccicheck, krijg je vaak hele rare uitslagen van.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:45

xLaraaj schreef:
oh ja zo, is omdat de hondenschool dit vraagt.

Vraagt de hondenschool om da rabies vaccinatie of de L4? Die laatste kan ik nog begrijpen omdat leptospiroze besmettelijk is voor mens en dier.

Kim, weil en L4 is hetzelfde ;) ik dacht eigenlijk dat rabies binnen belgie niet verplicht was of zit ik er dan naast?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:55

XxDiandraxX schreef:
xLaraaj schreef:
oh ja zo, is omdat de hondenschool dit vraagt.

Vraagt de hondenschool om da rabies vaccinatie of de L4? Die laatste kan ik nog begrijpen omdat leptospiroze besmettelijk is voor mens en dier.

Kim, weil en L4 is hetzelfde ;) ik dacht eigenlijk dat rabies binnen belgie niet verplicht was of zit ik er dan naast?

De KC bedoel ik. :') Die laat ik alleen enten als er pups in huis komen. Toevallig hebben ze die daardoor nu drie jaar achter elkaar gehad.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:02

Dus elke DA die via Vaccicheck titert staat in die lijst? En dat is het meest betrouwbaar?
Misschien met mijn eigen DA overleggen, of krijg je dan snel een welles nietes discussie, dat zij zeggen dat hun test prima betrouwbaar is?
Hondenschool staat hier goed bekent en heb ik een heel leuk en nuttig gesprek mee gehad, ik ga woensdag ook even bij een les kijken.
De fokker laat haar al een keer enten en verder hebben we het niet over titeren gehad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:06

Nee, iedere dierenarts die zich houd aan de ''regels'' van vaccicheck en zich (aan)gemeld heeft bij de pagina staat in de lijst. Mijn vaste DA gebruikt de vaccicheck ook alleen niet volgens hun ''regels''.
Als jouw DA De vaccicheck gebruikt, kun je hem wijzen op de pagina en dan kan hij ook op de lijst komen.

Als de fokker gaat enten zal je in ieder geval de overige ent momenten moeten titeren. Aangezien je niet weet of de antistoffen van de enting of van mama komen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:12

Oke dank je voor de uitleg! :D
En als de antistoffen van de enting komen dan zakken ze weer sneller weg, zodat je nog geen stabiele basis hebt? Anders zou het toch niet uitmaken of ze van de moeder of de enting komen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:13

Ik gaaf de cocktail en kennelhoest op 12 weken. Rabies op 13 weken.
Ontwormen doe ik elke 3 maanden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:22

SparklingApp schreef:
Oke dank je voor de uitleg! :D
En als de antistoffen van de enting komen dan zakken ze weer sneller weg, zodat je nog geen stabiele basis hebt? Anders zou het toch niet uitmaken of ze van de moeder of de enting komen?

als ze van mama zijn zwakken ze af. Want die verdwijnen. Daar zijn entingen voor.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:24

Wij hebben alles volgens schema gegeven. Geen rabiës en kennelhoest. Vanaf nu ga ik titreren maar vond het voor nu te korte termijn om er zelf een mening over te vormen.

Vind het alleen zo'n nadeel dat je zonder kennelhoest vaak niet naar een opvang kan... Wij moeten binnenkort naar een familie bijeenkomst waar dus ook degene zijn die altijd op de honden passen. Nu mogen ze gelukkig mee maar had ze liever thuis gelaten. Oppas vinden op deze korte termijn vind ik ook niks...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:30

De linker komt bij mij wonen. :)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:32

Zo vind ik poedels zelfs schattig. Vind het ook een hele mooie kleur! Hoe ziet die kleur er volwassen uit? Of blijft dat zo?

*sorry, ik heb gewoon niet zoveel met poedels... Dat heeft de buurhond wel echt verpest.. :') *

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:35

Ouh wat een schatje! <3 puppies zijn tog zo schattig he. Welk ras dan ook.

Aan diegene die het vroeg: hondenschool vroeg indd ook voor rabiës. Maar als ik hier zo lees is dit geen goed plan.

Diegene die voltijds werken en hond niet naar het werk kunnen nemen: nemen jullie ook verlof voor een nieuwe pup?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:44

xLaraaj schreef:
Aan diegene die het vroeg: hondenschool vroeg indd ook voor rabiës. Maar als ik hier zo lees is dit geen goed plan.

Wat apart dat ze de rabies vragen, nog nooit gehoord dat een hondenschool dat wil. Binnen nederland komt rabies namelijk niet voor. En volgens mij geld dat ook voor belgie.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:45

Ik heb op mijn werk geregeld dat ik de komende twee weken s'ochtends thuis kan werken. Mijn man is s'middags altijd thuis

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:47

Ik zou bij een hondenschool die vraagt om Rabiës toch wel even twee keer nadenken hoor. Misschien hebben ze nog wel meer rare eisen er tussen staan...

Wat een schatje SA! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:04

Ik ben absoluut pro rabiës enting, hier in de omgeving is dat ook niet meer dan normaal. Logisch ook, met twee keer over mijn eigen voeten struikelen lig ik in twee verschillende landen. :=

Hier in de bossen en net over de grens worden regelmatig vossen geschoten, en enkele exemplaren hadden rabiës, dus persoonlijk vind ik die wél belangrijk.

Edit: Vragen om rabiës bij een club zou ik dus ook niet raar vinden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:07

Kaus schreef:
Annemijn, zal beginnen op Acana. RC Sensitivity lijkt me niet direct nodig als er niks aan de hand is toch? Of wil je graag hetzelfde voeren aan beide honden.

Denk inderdaad gewoon maar Acana :) Alleen even denken of ik small of medium breed neem. Waarschijnlijk blijft het small, Aiden is volwassen 7 kg maar deze pup is wel wat breder gebouwd. Smallbreed gaat tot 9 kg.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:22

Nee dat is waar. Ik weet natuurlijk niet waar je woont. Maar lijkt me wel dat er een reden bij zou staan om een uitgebreidere enting te eisen.

Annemijn, ik heb me nooit zo verdiept in de verschillende maten maar vaak is het enige verschil de grootte van de brok toch? Of gaat het hier evht nog om calcium en fosfor enzo?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:25

Kaus schreef:
Nee dat is waar. Ik weet natuurlijk niet waar je woont. Maar lijkt me wel dat er een reden bij zou staan om een uitgebreidere enting te eisen.

Annemijn, ik heb me nooit zo verdiept in de verschillende maten maar vaak is het enige verschil de grootte van de brok toch? Of gaat het hier evht nog om calcium en fosfor enzo?

Ken je het drielandenpunt in Vaals?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:32

Ah ja dat zegt me wel wat ja. Denk dat je dan wel wat meer in een risicogebied zit dan hier in Friesland. Denk dat de meeste honden hier hun erf niet afkomen :))

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:40

Kaus schreef:

Vraag me dus af of dat echt uitmaakt ;) Volgens mij is het vooral bij grote rassen erg belangrijk.