[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:27

__PSM__ schreef:
Waarom niet gewoon in een grote kartonnen doos naast je bed? Lekker wennen en straks zo hup met doos en al naar de bench toe...

Werkte hier perfect...

Hier een hond zonder penning of kokertje, onze tuin is volledig omheind met een stenen muur :) dus hooguit richting de voordeur kan hij weg en daar hebben we een extra traphekje voor ivm de rondwandelende peuter en straks weer baby :P

Wij werden continu wakker van de geluidjes uit de doos. Krassen en zo. Of hij viel met doos en al weer om :')

Toen maar zonder doos op een deken. Ging perfect. Zo was ik nooit te laat met plassen.

__PSM__

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:30

Misschien een deken over de bench of doos, onze Dommel bleef ook zo onrustig, tot we er een deken overheen deden..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:35

Ik weet ook nog niet hoe wij het deze x keer gaan doen. Liever niet boven want mijn vriend is int chauffeur en moet er vroeg uit en heeft zijn slaap nodig.

Misschien slaap ik eerst ff erbij beneden en pup in bench.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:41

Saar heeft een penning, na drie van die buisjes te zijn kwijtgeraakt.

En wij hebben de bench de eerstr nachten naast ons bes gezet. En vanaf nacht 1 sliep ze door. 23 uur laatste plas en half 7 wakker. De bench hebben we geleidelijk steeds verder weg geschoven en na 2,5 week sliep ze beneden met de deuren dicht. En met 4 mnd sliep ze van half 11 tot 7 uur en was altijd droog.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:47

Wat super zeg.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:44

Wij liggen dus met matras bij Wiebe. Als we de afstand iets vergroten, piept en jankt hij iets. Boven in een doos gaat niet lukken. Mag wel een mega doos zijn als hij er in moet blijven. Bench boven zou best kunnen, maar dan slapen we beide slecht. Zonder bench zou hij ook best rustig slapen (buiten dat de onderkant van ons bed niet puppyproof is, hij kan er onder en we hebben daar draden lopen vanwege elektrische bedbodems. Daar zou best wat aan te doen zijn, maar hij plast ook gerust nog in huis en dat vind ik op mijn laminaatvloer niet fijn op onze slaapkamer. Daarnaast slapen wij op zolder (veel trappen af 's nachts) en worden we dan beide steeds wakker.

Wiebe is 10 weken en 1 dag oud. Hij heeft al wel eens een nacht (of 2/3) geslapen van 23.30 tot 6.00, maar helaas nog niet consequent.

De bench heeft ie goed geaccepteerd als veilige plek, maar dan wel open. Hij ligt liever gewoon vrij in de ruimte. Meestal vlakbij onze benen.

Wiebe woont nu 2 weken en 3 dagen bij ons.

Edit: een deken over de bench hebben we al vanaf dag 1. Op drukke momenten (we hebben 2 jonge kinderen) gaat hij zelf in zijn bench liggen. We hebben flink geoefend met het deurtje (schuifdeur, dus lawaaiig) en dat doet hem niets. Hij wil er alleen liever uit, als het aan hem ligt. Hij kan inmiddels een half uur alleen thuis blijven in de bench en dan moppert ie helemaal niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:54

Heeft Wiebe een knuffel in de bench?
En uit zicht liggen kan ook nog wel eens helpen.

Hier ook een omheinde tuin, en thuis heeft Kiko nooit een halsband om. Maar zodra we ergens met haar naar toe gaan wel. Ze heeft 2 halsbanden en 2 penningen, op de laatste hebben we ook gezorgd dat de penning buitenland-proof is, staat 0031 voor het telefoonnummer. We wonen tegen de belgische grens aan, dus zo af en toe komt ze ook in Belgie, en in september gaat ze mee naar Italie.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:54

:oo Dus je slaapt al 2 weken op een matras beneden? En dan ook nog eruit snachts? WoW ja dan zou ik ook gebroken zijn..

Bij Hidde duurde dit 5 dagen en daarna zijn we weer boven gaan slapen. Ging goed. Nu sinds 4 dagen slaapt hij los in de bijkeuken, dat is nog wel spannned want ik hoorde hem gister toch een beetje piepen (paar minuutjes toen was 't klaar).

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:04

Poe 2 weken.. :oo

Wij(ik) hebben 3 nachten beneden op de bank geslapen en zijn daarna verkast naar boven. Is direct goed gegaan en meneer heeft vanaf het begin van 12 - 6.30 doorgeslapen. Dat zijn we al vrij snel wat gaan uit bouwen en met her en der een nachtje herrie schoppen (zoals afgelopen nacht) gaat dat super goed. :)

Wij hebben ook een halsband met penning, voor als hij buiten los loopt. :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:23

Ja. Wel om en om, maar we zijn er allebei wel moe van. :+ Ik hoor dan ook alles van hem. Misschien kan uit het zicht wel helpen.

We hebben babyfoons in huis en een camera die we op de bench kunnen richten en melding geeft bij lawaai en/of beweging...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:30

Ik woonde op een studio dus het puppekind lag altijd bij mij in de buurt, eerste weken er wel uit gemoeten 's nachts of gewoon heel vroeg uit bed (6 uur). Nu ik werk is dat geen probleem, maar toen was ik student en dan is 6 uur echt veel te vroeg :') Als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken, 10 weken is echt nog heel jong en ze moeten gewoon echt leren om alleen te leren zijn.. De ene hond is de ander niet! Maak je maar niet zoveel zorgen hoor, jullie doen het echt prima!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:44

Hij is ook echt nog jong, ons ventje. Ik twijfel gewoon of we nog lekker dicht bij hem moeten blijven liggen (ivm veiligheid gevoel) of proberen boven te gaan liggen, om zelf wat te slapen.

Doordat ik best een turbulente tijd achter de rug heb met het plotselinge overlijden van mijn vader, heb ik met weinig slaap een heel kort lontje en vind ik niets meer leuk...

Nou ja. Vannacht is het manliefs beurt om Wiebe dienst te draaien. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:48

Hoe gaat het slapen gaan ritueel? Dus voordat jullie gaan slapen?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:03

Hij slaapt sowieso de hele avond al. Dan gaan we uitlaten, komen terug, lampen gaan uit, we geven hem wat lekkers in de bench (meestal een brokje of wat) en dan deurtje dicht. Het gemekker begint zodra hij klaar is met het "snoepen". We laten hem zelf de bench in lopen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:39

Gaat hij dan niet te wakker de bench in?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:43

Hier vanaf de eerste nacht in de bench gehad. En wij boven. Gepiep was na twee nachtjes over. Wel steeds om de paar uur de wekker gezet om haar uit te laten en dit afgebouwd. Ze heeft nog een hele tijd s nachts geblaft als ze moest plassen. Maar nu gelukkig nooit meer. Blaft überhaupt nooit meer.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:58

In de avond meestal niet, Amandavd. Zou hij uit de bench mogen, gaat ie bij me liggen en slapen. In de nacht soms wel. Dan pikt ie buiten een blaadje op en is ie leipe loetje. :+ Dat is dan even lastig.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:04

Misschien niet de hele avond al laten slapen? Ik ging savonds (in het begin) vaak nog even ergens heen of een stukje met de auto/lopen met Hidde en dan thuis nog wat spelletjes doen. Dan is hij misschien wat moeier?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:44

Bentley is meestal de avond nog lekker aan het spelen, dan gaan we rond een uurtje of 10/ half 11 voor de laatste keer een klein rondje naar buiten. (expres een klein rondje ivm de gekken en junkies die we hebben lopen hier.) Dan zodra we thuis zijn kan hij nog even spelen maar meestal is hij dan al moe dus dan gaat hij in de bench liggen, doe ik het deurtje dicht en dan hoor je hem de rest van de avond niet. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:00

Sjonnie, verander jullie ritme, bij ons hielp dat goed :)

Lekker laten slapen maar ene uur voor bedtijd wakker maken, uitlaten, flink spelen een half uurtje en dan plassen en hup naar bed :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:01

Wiebe is nu nog lekker aan het knagen. Net nog gespeeld. Als ie straks in tuk stand gaat, gaat mijn man met hem uit. Daarna in de bench, gaan we even wachten tot hij slaapt en dan gewoon boven slapen. Ik ga zelf op tijd naar bed, dan kan ik er eventueel vannacht uit.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:44

Ging prima vannacht! Mijn man is even bij hem gebleven tot hij sliep, wat 's avonds nooit lang duurt en toen naar boven gekomen. Rond 4 uur hoorde ik hem draaien en ben ik even met hem gaan plassen, daarna weer in de bench, even wachten tot hij sliep (duurde weer maar heel kort) en toen ben ik ook naar boven gegaan. Vanochtend om 7 uur zijn we zelf maar opgestaan :+

Hebben jullie nog tips voor "hap gedrag"? Op de hondenschool horen we vooral negeren en het gaat snel over, maar Wiebe is nogal een happerd en het valt niet te negeren. Hij gaat aan broeken en jurken hangen (en dan kun je negeren tot je een ons weegt, maar dat blijft leuk) of hij bijt in handen en benen. Tot bloedens toe, want hij bijt hard en de tanden zijn erg scherp. Momenteel pik ik niets meer qua happen en zo, loop dan op hem af en hij deinst terug. Soms gaat hij dan heel uitdagend staan grommen en blaffen, maar ik stop pas als hij stopt en als hij dan even rustig is, mag hij bij me komen en aaien we. Maar is dat een goede manier? Slaan gaan we niet doen, maar ik wil wel duidelijk maken dat dit ongewenst gedrag is, want zelfs de kinderen durven niet zo goed langs hem te lopen als hij een hap bui heeft.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:11

Wij hebben geleerd om een grom te geven bij ongewenst gedrag. Net als de moeder zou doen. Dus echt een duidelijke grom. Klinkt heel stom, maar ze is nu een jaar en de grom werkt nog steeds. En als ze gewenst gedrag vertoont belonen! Eventueel als ze hapt of springt naar voren lopen, dus 'door' haar heen lopen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:12

Bij een hap een luide angst/pijn gil geven. En dit consequent volhouden. Zodat hij schrikt en een bijtrem ontwikkeld.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:09

Zoe_97 schreef:
Bij een hap een luide angst/pijn gil geven. En dit consequent volhouden. Zodat hij schrikt en een bijtrem ontwikkeld.

Dit werkte bij Hidde heel goed :j