[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:56

Welkom hittepit!

Ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar ik heb momenteel een overschot aan platy's waar ik best wat afstand van wil nemen.

Kwa gedrag etc vergelijkbaar met de guppen alleen andere kleuren, en ze kweken net zo vlug :+ zou je binnenkort zo voor een zacht prijsje mogen ophalen hoor! Als we de berekeningen aanhouden kom je met 5 platy's al een eind, ik heb er voorlopig genoeg. :+

Als advies voor guppen zou ik wel zeggen; neem er idd niet te veel, meerdere vrouwen op 1 man, anders raken de vrouwtjes over vermoeid omdat ze continu zwanger zijn. Laat de jongen gewoon in de bak zitten (geld ook voor platy's) tenzij je kweekt om te verkopen. Met een beetje geluk overleven er dan maar een stuk of 2 van de vele jongen en raakt je bak niet zo snel overbevolkt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:59

We wonen in de kop van Noord Holland. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:00

Dan houdt je ongeveer tussen de 45 en de 50L over Hittepit. Platy's zijn ook cool ja :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:00

hittepit_12 schreef:
We wonen in de kop van Noord Holland. ..

Dat is niet te doen voor jullie, ik zit in Rijswijk, laten we zeggen Den Haag :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:04

Haha. .. nee gaat hubs ook niet doen denk ik.

Ach en een aquarium vind ik leuk om te zien.
Mits het goed verzorgd is. Dus in de eerste instantie samen met zoonlief samen doen en daarna mag hij het zelf doen.
We hebben voorheen verschillende terraria gehad. Was ook erg leuk.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:28

@ spruit, welke zaak bedoel je dan in leeuwarden? Petsplace schrans, jumper?(ik weet zo snel niet nog meer zaken.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:44

De Jumper :) Daar werkt een man die helemaal gek is van vissen, reptielen en geleedpotigen :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:48

Aahh dacht ik al, ik was zaterdag nog in leeuwarden maar hadden geen tijd om dr langs te gaan(bij de paardenspullen hebben ze vaak korting :D )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:04

Ik heb nog een foto van mn kleine bakje!
Vind t zelf erg interessant om de groei van de planten zo te zien :j
Afbeelding

We zitten nu in de 3e week. Ik had zaterdag wat waardes gemeten, maar ging niet helemaal goed :+

Nitriet gaf 50 aan, maar had maar 5 ml water genomen ipv 10 dus die klopt niet. Had daarnaast wel mn nitraat goed gemeten, deze was 0.
Morgen weer een dag om even te meten. Als de waardes stabiel blijven, denken jullie dan dat ik eind deze week kan bestellen?
Zeg; vrijdag of zaterdag, dan heb ik ze in de 4e week pas binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:04

Als nitriet goed is en goed blijft, en je niet alle dieren er tegelijkertijd in doet, dan wel :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:10

Er komen 10 garnalen in. En die bestel ik wel in 1x... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:11

Ow, dat kan makkelijk in 1x ja :) Dat zou onnozel zijn als je dat garnaal voor garnaal zou doen :') Ik was even kwijt wat je er ook weer in wilde hebben, vandaar :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:13

Ja kan prima :j

Eindelijk gevonden hoe ik de verwarming in die ene bak weer aan kreeg,water zat op17 graden en dat vinden ze
toch echt niet fijn hoor.Alles hing wat saai op de bodem. :(

Maar het werkt weer en water staat nu op 22 en zo laat ik het eerst even.

Ik kom ook vaak in leeuwarden,waar zit de jumper daar eigenlijk ?
Hier in assen sowieso bij een pets pace een stel meiden die echt veel van vissen weten, van oosten is keigoed,daar heb ik mijn corys vandaan en ga ik morgen weer watervlooien voor de club halen.
Vinden ze lekkur :P

Oh ja, ik krijg mijn kleine bakje niet verkocht
Vrees dat ik er dan maar zelf weer wat in ga doen :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:23

Jaa ik pak het wel liever in een keer goed aan haha. Ze kosten me weer een vermogen dalijk dus zou zo verschrikkelijk balen zijn als het dan niet goed gaat. :+
Deze week wil ik dagelijks/om de dag mijn waardes gaan testen zodat ik zeker weet dat het stabiel is. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:28

Ik wil ook garnalen.
Die zijn echt leuk, die kunnen wel in een kleiner bakje toch.

Hmmm...ga ik daar maar es over nadenken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:38

Ellepel, de Jumper is vlakbij het station, krap 5min lopen ^^
Snekertrekweg 27, 8912 AA Leeuwarden

En garnalen kunnen heel erg goed in dat kleinere bakje <<)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:56

Wel leuk,want ze verkopen hier de aparte soorten bij die nieuwe aquariumzaak.
Heb de bak te koop gehad,maar inclusief pomp en verwarming willen ze er maar een tientje voor betalen, ja daaag dat ga ik niet doen.
Die verwarming was al vrij prijzig die er in zit :j
Ik heb nog wel zand en zo, misschien dat ik hem inderdaad wel ga inrichten als garnalenbak :j

Oh ik weet inderdaad nu al waar de jumper zit, is ook zo dat zit daar al heel lang :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:17

Cory tabletje eten :D

Afbeelding

En kijk, ik heb water testje gedaan.
En bij beide bakken is dit het resultaat

Afbeelding

Ik heb de ph altijd wat hoog.
Edit, carboante hardness zie je nog staan, ph zit er onder,die is oranje en dus wat hoog,
Nou is het toch zo dat als je garnalen wil hebben die op laag ph moeten toch?

Net in de ene bak een deel water ververst, een groot blad van een anubia er af gehald,die werd een beetje doorzichtig en zat wat alg aan.
Die krijgt ook weer een nieuw blad zag ik
, sterrenkruid wat ingekort en een pluk mos uit gehaald en in de andere bak gedaan. Is dat weer netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:57

Cory's zien er ook altijd uit alsof ze op vakantie zijn, zo chill :P

Ligt eraan welke garnaalfamilie je kiest. Je hebt de Caridina (crystal red/black, taiwan, blue bolts, bee's, taiwan bees, spotted, smiley, etc) of de Neocaridina (vuurgarnaal, rood/zwart/oranje/blauw rili, blauw, geel, rood/zwart sakura, etc). De Caridina familie is iets gevoeliger dan de Neocaridina en verlangen meestal een lagere pH inderdaad. Uitzondering is de Caridina sp. sulawesi, die willen een pH van 8/8.5 :oo Caridina multidenta (Amano garnaal) is erg groter dan de eerder genoemde en de jongen kunnen enkel groeien in zout/brak water, maar de volwassen garnalen kunnen ook tegen veel verschillende soorten waarden.

Mijn slak ziet er nu zo uit:
Afbeelding

Ik was hem kwijt en ik kreeg de ingeving dat ie misschien niet meer in de bak zat maar er buiten. En ja hoor, zat ie vast tussen de muur en de kast. Lummel :( Kast naar voren gehaald (ik kon er niet bij) en bij de val een deel van zijn schelp gebroken.. Maar hij kruipt nu weer rond en lijkt er geen last van te hebben. Als dat wel zo blijkt te zijn haal ik dat rare hoekje nog van zijn schelp af.

Toen ik de slak onder de kast vandaan haalde zag ik deze ook liggen:
Afbeelding

In september had ik toen een bak overgekocht van mensen en daar zat ook een Pangio oblonga in en na 2 dagen was die verdwenen. Ik was ervan overtuigd dat ie dood en opgegeten was. Niet dus :+ Gelukkig doen de twee kleintjes die ik heb dit niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:59

Das bizar..

Hier net even wezen shoppen bij een zaak op een uur van huis.
Heb o.a. 5 planten voor 10 euro geshopt.. <<)
Verder zijn het fijne mensen en het zag er allemaal goed uit, dus echt een aanrader.
Heb ook gezien hoe ze de planten verzenden.. en die zijn echt super netjes verpakt.
Ze hebben 2 websites:
http://www.aqua-zeeland.nl/ en http://www.aquariumplantenshop.nl/

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:52

das zeker niet duur ga eens even neuzen op de site

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:30

Die gedroogde vis :')
Germ hahaha!

Ik vond heel eerlijk ook vaker guppies als ik echt ging opruimen.. Gewoon uit het water gesprongen met voeren ofs. Erg jammer mjra kan gebeuren he..

Ik ga dadelijk ff alles schoonmaken want dat is echt nodig, en de tetras van boven weer in de grote bak doen en in de mei vakantie weer guppies halen. Kan het toch niet laten :P

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:57

Hey die website heb ik wel eens plantjes besteld Casarell! Erg fijn en netjes :j

Bij een tuincentrum hier in de buurt lopen ook 2 medewerkers speciaal voor de vissen. Zijn zelf ook echt gek op de vissen en alleen zij mogen de vissen verkopen. Prima geregeld wat mij betreft! De Jumper in Leeuwarden zou ik ook eens kunnen bezoeken.

Wanneer kun je de jonge varen 'stekken' trouwens? Er groeit er al een tijdje één aan de moederplant, maar een vorige keer is mijn stek alsnog gestorven terwijl ik dacht dat 'ie er wel klaar voor was om op kamers te gaan. :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:05

LoveUggs schreef:
Welkom hittepit!

Ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar ik heb momenteel een overschot aan platy's waar ik best wat afstand van wil nemen.

Kwa gedrag etc vergelijkbaar met de guppen alleen andere kleuren, en ze kweken net zo vlug :+ zou je binnenkort zo voor een zacht prijsje mogen ophalen hoor! Als we de berekeningen aanhouden kom je met 5 platy's al een eind, ik heb er voorlopig genoeg. :+

Als advies voor guppen zou ik wel zeggen; neem er idd niet te veel, meerdere vrouwen op 1 man, anders raken de vrouwtjes over vermoeid omdat ze continu zwanger zijn. Laat de jongen gewoon in de bak zitten (geld ook voor platy's) tenzij je kweekt om te verkopen. Met een beetje geluk overleven er dan maar een stuk of 2 van de vele jongen en raakt je bak niet zo snel overbevolkt.

Mijn guppen houden zich daar niet aan :+ volgens mij zijn de ouders dol op hun kinderen, want het is hier een bevolkingsexplosie en alle baby's blijven maar leven _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:56

Solleke_Noah schreef:
LoveUggs schreef:
Welkom hittepit!

Mijn guppen houden zich daar niet aan :+ volgens mij zijn de ouders dol op hun kinderen, want het is hier een bevolkingsexplosie en alle baby's blijven maar leven _O-

Oh echt? Hier niet hoor :+