Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:00

Ik zet de voerbakken weer neer wanneer ze weer helder zijn en stevig op de pootjes staan.
Komt meestal neer op begin vd avond als ze 's morgens onder narcose zijn geweest. :)

Dinsdag om 12.20u heb ik Porthos in de transportmand gezet, voer neergezet voor Mowgli en toen ik weer thuis kwam om 15.35u heb ik het voer weggehaald en Porthos weer los gelaten.
Pas na 22u heb ik beide voerbakken bijgevuld en neergezet omdat hij toen pas weer helemaal te pas was.
Hij was dinsdagochtend overigens wel erg boos, werd ruw wakker gemaakt want meneer had honger en ik kreeg een _-:( en een >;) toen ik 'nee!' zei. :')

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:12

Ze is we nog suffig, maar loopt van plekje naar plekje kan niet echt haar draai vinden...
Ik geef haar over n ruim uur weer wat te eten en sluit haar vannacht op in t halletje, zodat ze me niet van de keldertrap valt!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:16

Verstandig. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:33

Mevrouw is vannacht de hort op geweest ipv bij mij op bed te liggen, dus nu is ze moe..
Ligt al de hele dag te slapen, heeft 2 tellen buiten gestaan in een plensbui vanmiddag, maar dat beviel ook niet zo goed. :=
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:02

Spelen jullie kittens veel met speeltjes?
Wat voor speeltjes hebben jullie?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:07

Dushi speelt graag met speeltjes, balletjes vind ze echt geweldig!

Ook speelt ze graag met een muisje op wieltjes :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:08

Toen ze klein waren wel redelijk veel, balletjes, muizen/zakjes met kattenkruid erin en vooral het speelcircuit van CatIt met balletjes was favoriet.
Nu ze buitenkomen spelen ze maar amper meer met al het speelgoed.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:27

lor1_1984 schreef:
Het nadeel van katers. :+
[ Video ]
En daarna:
[ Afbeelding ]
:Z

Geweldig, dat doet Bayonne, onze gecastreerde Heilige birmaan kater ook heel erg vaak! Hij gaat ook vaak bovenop je rug liggen en dat doen oid. Of gewoon op bed.

Sienna is nu 8 maanden en een week... Zitten eigenlijk te 'wachten' op haar eerste keer krols.. Bij onze Heilige Birmaan poezen merkten we dat héél goed, die gingen altijd blèren joh, echt dagenlang. Sienna merken we nog niks bij haha. Mauwt ook niet veel. Haar mauw is sowieso nog niet echt een 'mauw' haha. Meer een 'Meehhehe' :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:56

Succes met dushi, maar dat komt wel goed zo te horen!

Aah, tinkertreas, die voelt zich al helemaal thuis of niet :)

Sammie is vandaag weer heel lief!! Bijna niet stout gedaan.

Er blijft iemand eten en dan hebben we een stoel te kort en moeten we dus Sammie z'n stoel gebruiken dus dan moet z'n kleedje op de grond, hij ligt er dan zo zielig op :')

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:23

Haha die arme sammie... :(:)

Dushi's sneetje ziet er zo uit:

Afbeelding

Er zit aan de onderkant een klein bultje, maar ik ga ervanut dat dat nog wel wegtrekt toch? Voelt niet warm of iets aan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:28

Ziet er netjes uit, bultje trekt weer weg idd. Viel het allemaal mee achteraf?

Hihi, volgens mij heb jij er meer moeite mee dan Sammy zelf. Die lijkt totaal niet zielig op die foto.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:42

bultje kan best zijn van het knoopje vd hechtingen. :)
Trekt vaak weer weg, zolang het niet rood is en/of warm en niet pussig is er niks aan de hand.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:46

Net gebeld door de DA met de uitslag van het met onderzoek, Skye heeft Giardia :(

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:49

Aaah dat klinkt altijd zo heftig! Maar onze dametjes hadden het vermoedelijk ook, 5 daagjes aan de panacur en ze waren weer als vanouds. Giardia komt veel vaker voor dan je hoort :j

Maar het is nooit leuk als je katje ziek is, dus sterkte voor Skye!!

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:57

Mandyy schreef:
Spelen jullie kittens veel met speeltjes?
Wat voor speeltjes hebben jullie?

Als we vanaf het begin beginnen:

Lori en Lana racen de krabpaal op, lori gaat op het bovenste zitje liggen.. Lana probeert dit ook, Lori slaat Lana eraf :') Lana rent weg, Lori gaat er achteraan. Lana komt een Hengel met veertje tegen (Lana haar favoriet, van zooplus) grijpt deze vast en rent ermee weg. Lori mag deze niet hebben (MIJN PROOI!) Lori druipt af, Lana rent vervolgens achter Lori aan. Lori loopt naar de CAT-IT rollerbaan, slaat met het balletje. Lana slaat tegen het balletje aan de andere kant, zo tennissen ze een paar minuten. Ineens is het balletje in het rondje van de action interessanter, dit moet natuurlijk ook samen }:0 . Deze is te klein om samen mee te spelen dus ze racen een rondje door de kamer uit frustratie --> over de bank, over onze schoten. Onderweg komen ze vaak wel muisjes tegen, balletjes, en natuurlijk hun KONG van zooplus. Deze vindt Lori helemaal geweldig. Na dit zo'n 4x te hebben herhaald zijn ze moe en laten ze zich op de grond vallen wanneer ze dit ontdekken. Dan wordt er geslapen totdat er weer wordt gegeten of gespeeld :Y)

Maar ach, onze gordijnen, onze bloemen, onze planten, onze prullaria blijven natuurlijk ook nog altijd veeuuuul interessanter.

Tevens wel leuk om nog te vertellen, wij hebben een denker en een doener. We hebben zo'n bal waar snoepjes uit vallen, lori slaat er tegen aan en speelt ermee. Lana loopt erachter aan om de brokjes op te eten }>

Maar om een lang verhaal kort te maken, lievelingsspeeltje: Hengel met veertjes van zooplus (zelfs voor Lori, maar meestal mag ze er niet mee spelen van Lana -O- )

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:57

Nouja ze is er gelukkig niet heel ziek van, heeft alleen diarree. Ik lees op internet dat je ook alles moet wassen, schoon moet maken elke dag (inclusief kat?), elke dag de kattenbak helemaal desinfecteren. Heb jij dat ook gedaan?

Lifaya, Ginger had toch ook Giardia? Hoe deed jij dat?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:59

@froukje, hij vind het best zolang hij op z'n kleedje kan liggen haha :')
Nu ligt die weer lekker op de stoel!

Oh ziet er netjes uit meisje!

Iemand vroeg iets over speeltjes,
Sammie heeft een doos met alles wat, van balletjes tot muizen. Ze verkopen hier van die spring stokjes en die vind die het einde en niet om te laten springen maar om in z'n bek te nemen en mee te rennen! Muizen zijn ook een succes en ook balletjes met een rammeltje erin!!

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:01

Nee, er kwam hier (met enige regelmaat) een hond die giardia had. Deze had gekakt in de tuin waar de katjes speelden. Katjes kregen ook af en toe diarree. Ik moest ze toch nog ontwormen dus dierenarts raadde aan om niet te testen maar gewoon panacur te geven.
Heb wel 2x dgs kattenbak goed uitgeschept. Poepjes zijn helemaal ingepakt met korrels hier, dus dat vertrouwde ik wel. Dierenarts attendeerde mij hier ook niet op.
Dierenarts zei dat je gewoon in de gaten moest houden, als ze weer diarree krijgen dan pas weer aan de bel trekken.
Maar bij katten kun je desinfecteren wat je wil, maar uiteindelijk gaan ze naar de bak en wassen ze hun achterste gelijk. Dus die bacterieen circuleren toch wel.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:03

wat een leuke nieuwe aanwinsten weer <3 Die Bengaalse en Siamees zijn schitterdend!

En net katje van Schiphol, leuk joh. Heeft hij een lange reis achter de boeg? Wat super dat hij al zo rond darteld!

Ik moest Lydia toch minstens een week apart houden, een soort van quarantaine, ivm eventueel toch mee genomen ziektes.

Wat een stoute kater, wippen op het pillow pet :oo ik blij dat ik alleen maar meisjes heb :j

Mijn katten spelen ontzettend veel met hun stinkvisjes ( stoffen visjes met valeriaan) en vermaken zich uren met de voertoren :))

Wond van Dushi ziet er keurig uit, hopelijk voelt ze zich snel beter :(:)

Ach he bah wat rot, Gardia :n sterkte en beterschap voor de poezel!!

Vraagje: Hoe doen jullie het met voeren? Lydia krijgt uiteraard nog kattenvoer en de dames gewoon voer van hetzelfde merk. De dames eten onbeperkt uit een automatische voerbak en ook Lydia heeft de hele dag eten tot haar beschikking. Maar hoe kan ik het beste voeren als ze straks bij elkaar zitten? :o?

Met Lydia gaat het uitstekend! Ze vond me nog steeds een beetje eng, aanraken is er nog niet bij. Maar ze speelt, eet, poept, plast en slaapt al kort bij me in de buurt. Ik geef haar iedere dag lekkers en laat haar wel eens wat lekkers van mijn vingers eten. Ze is keurig zindelijk en gebruikt netjes de krabpaal. Ze heeft vandaag de keuken mogen verkennen. Volgende week ga ik haar introduceren. Ze horen, zien en ruiken elkaar door de tussendeur in de hal. Ze mist het gezelschap heel erg dus ben ontzettend blij als de week om is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:43

Porthos is gek op frisdrankdoppen, daar kun je mee smijten en gek doen, maar ook het oppakken (met z'n pootje) om bij mij neer te gooien zodat we kunnen apporteren werkt ook goed.
Mowgli is gek op de kong kickeroo en aanverwanten, maar de kong moppi is 3x niks.
Oh en verenstokjes, hengels en roundabouts (die ronde dingen met bal erin en vaak een muis in het midden) zijn ook te gek.
Maar pak een big shopper en doe er wat licht verfrommeld vloeipapier in dan maak je Mo ook helemaal blij.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:50

wat leuk dat de katjes je dochter gezelschap houden <3

Frouke ken dit, hier soms ook actievelingen snachts

wat goed bonewa, mooie kat, hopelijk kan je ze vlug strelen

hier spelen ze met alles, maar haarlintjes van de dochter zijn erg in trek en papieren bolletjes en ik heb zo een plastieken tunnel, vinden ze geweldig.
En echte muizen, pfff, zo eentje dat mams binnenbrengt en nog half leeft -:(-
Al moet ik ook zeggen, mijn oudere katten zitten vaker buiten dan binnen en die spelen niet meer.
Terence is ook alleen maar een schootligger O:)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:54

Fijn om te zien dat het zo goed gaat met lydia!

Overigens speelt dushi ook graag met schuifspeldjes! :') en ik maar zoeken naar die krengen!
Ze ligt nu lekker bij me te spinnen maat ik krijg wel zo nu en dan een (liefdes)beetje.. Iemand een idee wat dat kan zijn? Zou ze beledigd zijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:52

Ginger gebruikt alles xD haar vensterbank kleedjes vind ze het leukste om mee te s pelen die liggen elke keer weer ergens anders. Ze verzameld ook speelgoed op mn bed xD word vaak wakker met minstens 3 speelstokjes en muizen in mn bed xD ben blij als de kitten er is dan heb ik weer rust :))

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:27

Hier spelen ze graag met haar elastieken, heel irritant. Zodra de deur van de badkamer even open staat is Logan binnen op elastieken jacht. En ik maar zoeken.

De kittens spelen erg graag met een soort wollen muisjes met veren eraan. Ik had al ingeschat dat die het goed zouden doen, dus ik heb er gelijk 4 gehaald. Verder blijft die ballen baan echt een hit bij alle katten. Ik haal hem regelmatig even weg, en als ik hem dan na een paar dagen weer terug zet zijn ze er allemaal mee in de weer.
De speel hengels zijn ook erg leuk. Mijn dochter kan hiermee leuk met de katten spelen.
En zo'n rood laser lampje is ook leuk. alleen gaan de batterijen snel leeg.
En verder: propjes papier, doppen, knikkers, veters, staart van collega kat. Eigenlijk is alles leuk.

Hier nog een foto van onze 2 Griekjes Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 11:33

bowena_84 schreef:
wat een leuke nieuwe aanwinsten weer <3 Die Bengaalse en Siamees zijn schitterdend!

En net katje van Schiphol, leuk joh. Heeft hij een lange reis achter de boeg? Wat super dat hij al zo rond darteld!

Ik moest Lydia toch minstens een week apart houden, een soort van quarantaine, ivm eventueel toch mee genomen ziektes.

Wat een stoute kater, wippen op het pillow pet :oo ik blij dat ik alleen maar meisjes heb :j

Mijn katten spelen ontzettend veel met hun stinkvisjes ( stoffen visjes met valeriaan) en vermaken zich uren met de voertoren :))

Wond van Dushi ziet er keurig uit, hopelijk voelt ze zich snel beter :(:)

Ach he bah wat rot, Gardia :n sterkte en beterschap voor de poezel!!

Vraagje: Hoe doen jullie het met voeren? Lydia krijgt uiteraard nog kattenvoer en de dames gewoon voer van hetzelfde merk. De dames eten onbeperkt uit een automatische voerbak en ook Lydia heeft de hele dag eten tot haar beschikking. Maar hoe kan ik het beste voeren als ze straks bij elkaar zitten? :o?

Met Lydia gaat het uitstekend! Ze vond me nog steeds een beetje eng, aanraken is er nog niet bij. Maar ze speelt, eet, poept, plast en slaapt al kort bij me in de buurt. Ik geef haar iedere dag lekkers en laat haar wel eens wat lekkers van mijn vingers eten. Ze is keurig zindelijk en gebruikt netjes de krabpaal. Ze heeft vandaag de keuken mogen verkennen. Volgende week ga ik haar introduceren. Ze horen, zien en ruiken elkaar door de tussendeur in de hal. Ze mist het gezelschap heel erg dus ben ontzettend blij als de week om is!

[ [url=m/nXzhvL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/co5Xr8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ei1Pdx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AMNWbn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik lift mee op jouw samenvatting. Begin te typen maar typte bijna alles wat jij ook bedoelde. :))

Wat is lydia leuk! <3
Hoop dat ze snel went.

Nog ff beterschap voor poekie met giardia en Dushipushi. <3

Mijn kitten ligt naast me. Hij snurkt.
:')