Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:37

Ik kreeg net een mail terug dat het er eigenlijk al had moeten zijn dus zal zo mn brievenbus eens controleren ;) maar anders ligt het dus aan de vervoerder..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:32

Heeft iemand hier ervaring met Lente-rollen en ratten? Ik weet dat ratten niet zomaar hooi mogen hebben maar ik heb deze gekregen en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Staat wel een ratje op de verpakking maar dat zegt tegenwoordig niks meer..

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:35

Misschien voor de zekerheid eerst een dagje in de vriezer leggen LauraMc

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:10

Pfff Kale was de laatste tijd al haar zelf niet en was ineens poeslief geworden in plaats van dat ze drie keer per dag in mijn vingers hing. Keek ik een paar uur terug en is ze overleden. Mijn lieve kleine lelijkerd is er niet meer :c Ga dat kleine terroristische kreng missen hoor. Maar ik ben echt wel trots geweest dat ze best oud is geworden met haar dik twee jaar en dat voor een Naaktratje.

Dag lieve kleine Salmiakknots. (aka Kale)

Afbeelding

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:12

Ahh wat sneu Lies :(
Is nooit leuk om zo'n klein monster te verliezen :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:23

Sterkte! :(:)

Ik maak me wat zorgen over Grijsje... Toen ik haar oppakte voelde haar buik/ruimte bij voorpootjes wat hard aan. Ik weet niet of dit normaal is, maar bij haar is het anders dan anders.
Als ik mijn vinger op haar buik leg voel ik haar hart kloppen als een gek, bij Witje voel ik dit niet.
Ik zie verder geen bult of abnormale dingen en ze is nog jong (1+) om een tumor te krijgen.
Weet iemand misschien of wat dit is? Moet ik er mee naar de DA of is het normaal?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:29

Hmm klinkt niet goed Kaus.. Even laten controleren misschien?

Oh man ik ben helemaal van slag.. Heb net ontdekt dat Pip met een open wond rondloopt.. De huid rond de tumor lijkt kapot gescheurd (of gekrabt).. We gaan bellen om te kijken of we dr vanmiddag kunnen laten inslapen..
Echt zo erg :( en zo poedersuiker dat we over 2 dagen op vakantie gaan :( :(

Pip is overigens net een paar weekjes 1 jaar oud |(

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:39

Jemig, wat een vervelend nieuws allemaal. Sterkte

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:30

Ik kom weer even binnenvallen met een vraag voor jullie (uiteraard ga ik na de da als er geen verbetering is morgen)

Mijn mannelijke naaktratje Balle heeft sinds gisteren een soort van bloemkool achting wit iets op zijn oogje en lijkt er niet mee te kunnen zien. En het lijkt ook aan zijn oogje vast te zitten. Ik heb in mijn periode als dierenartsassistente veel ziektebeelden gezien maar nog nooit zoiets als dit en op internet kan ik ook niks vinden. Ik dacht dus misschien heeft 1 van jullie dit eerder mee gemaakt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:36

Saintelette schreef:

Oh man ik ben helemaal van slag.. Heb net ontdekt dat Pip met een open wond rondloopt.. De huid rond de tumor lijkt kapot gescheurd (of gekrabt).. We gaan bellen om te kijken of we dr vanmiddag kunnen laten inslapen..

Weet je wel zeker dat het een tumor is en geen abces wat open gesprongen is?
Mocht het echt om een tumor gaan die open is gesprongen... pfff, dat is wel ernstig denk ik.
Ik heb zelf om 15:30 een afspraak om mijn ratje Smokey in de laten slapen, hij heeft ook een groot gezwel en hij is al op leeftijd.
Dat is wel een nadeel van ratjes, zo om de 2 jaar krijg je een trap op je ziel |(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:56

he allemaal, sterkte! en wat een sterfgevallen ineens zeg...jammer inderdaad dat ze maar zo kort leven :n
Je bouwt er zo'n band mee op, en dan kan het zo gauw al over zijn ;c

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:19

Alle andere met ratten met probleempjes, veel sterkte.

Pfff ik mis Kale echt wel, en dan gaat Nugget op het moment ook niet zo lekker.
Ze loopt zwaar te reutelen en ben bang dat haar luchtwegen zijn, ik heb nog antibiotica liggen maar weet niet precies de doseringen, iemand verstand daarvan?

Ben er ook vandaag achtergekomen dat mijn drinkfles lek is, gelukkig komt vandaag als het goed is mijn pakket binnen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:25

Lies_Miek schreef:

Ze loopt zwaar te reutelen en ben bang dat haar luchtwegen zijn, ik heb nog antibiotica liggen maar weet niet precies de doseringen, iemand verstand daarvan?

Ben er ook vandaag achtergekomen dat mijn drinkfles lek is, gelukkig komt vandaag als het goed is mijn pakket binnen.

Ik moest 1 keer daags 0.5 milliliter (Enrofloxoral) geven voor een ratje van 300 gram.
Maar het verschild ook per middel denk ik.
Kan je niet googelen? Het naam van het middel en dan dosering of bijsluiter.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:55

Arrabel schreef:
Lies_Miek schreef:

Ik moest 1 keer daags 0.5 milliliter (Enrofloxoral) geven voor een ratje van 300 gram.
Maar het verschild ook per middel denk ik.
Kan je niet googelen? Het naam van het middel en dan dosering of bijsluiter.

Weet je die 0,5 zeker? Dat is wel erg veel.
Je kunt voor de longen beter de da bellen dan zelf gaan aanrommelen.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:11

Ik ga wel even kijken welke hoeveelheid ik aan de ander moest geven, als het goed is hebben ze ongeveer hetzelfde gewicht. Ik geef haar sowieso op het moment ook nog pijnstilling vanwege haar oog dus die krijgt ze ook gewoon nog.

En mijn dierenarts vroeg mij vorige keer dat ik kwam of ik nog antibiotica had liggen thuis en gaf ook aan dat dingen als pijnstilling en AB heel handig zijn om in huis te houden voor de noodgevallen. Ik kan hier namelijk ook niet 1 2 3 even naar een dierenarts toe rennen voor zoiets. Ik ga het zelf in ieder geval nu proberen en ga aankijken hoe ze erop reageert.

Ik hou haar nu maar goed in de gaten en leg haar denk ik zometeen op een warm kruikje, zodra ze afgekoeld raakt is het vrees ik einde verhaal. Nu is zij ook al best op leeftijd, ik denk dat ze ook makkelijk 2 jaar is. In april heb ik haar een jaar en ze was toen 1,5 ongeveer

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:15

Inderdaad AB en pijnstilling voor nood is echt handig.
Heb hier ook nog een flesje enrofloxoral staan (pb ff voor site als je wil bestellen)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:28

Zoal ik net al vermelde over men naakte man Balle, lijkt het alsof het oogje van hem uitpuilt. Nu net een afspraak gemaakt bij de Da kan straks rond kwart voor 4 terecht gelukkig

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:46

Arrabel schreef:
Saintelette schreef:

Weet je wel zeker dat het een tumor is en geen abces wat open gesprongen is?
Mocht het echt om een tumor gaan die open is gesprongen... pfff, dat is wel ernstig denk ik.
Ik heb zelf om 15:30 een afspraak om mijn ratje Smokey in de laten slapen, hij heeft ook een groot gezwel en hij is al op leeftijd.
Dat is wel een nadeel van ratjes, zo om de 2 jaar krijg je een trap op je ziel |(

we zijn er mee naar de da geweest een paar weken terug en die gaf aan dat het 90% zeker een tumor was.. Maar als we toch naar de da moeten dan laat ik hem er eerst ff naar kijken..
Ze krabt er heel de tijd aan (ook al voor dat t open was) en dr huid ging op die plek van normaal naar grijs/bruin, ook zoiets raars..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:52

Als je durft kan je het in principe zelf checken door een naald in de bobbel te steken (een klein stukje) als er dan pus uitkomt dan is het een abces als er bloed komt is het waarschijnlijk een gezwel.
Of heeft de dierenarts dat zelf ook al gedaan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:11

Even tussendoor, kost het geld om je ratje na te laten kijken bij de DA, ook als er niks blijkt te zijn? Ik zou namelijk wel graag naar de DA willen met Grijsje, maar het geld...

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:15

Meestal rekenen ze toch consultkosten, maar dit hangt enorm af van je dierenarts.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:26

Bij ons rekende hij een half consult, €9.. Valt dus wel mee..

Morgen middag in mn eentje naar t spreekuur -O- brrr krijg al bibbers als ik eraan denk..
Mn vriend kwam net thuis, begon ook te huilen.. En dat heb ik hem nog niet vaak zien doen.. :(:)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:23

Ik herken het Saintelette, mijn vriend staat ook meestal het hardst te huilen als er weer een ratje weg is. Vooral met Harley omdat het toch een soort van ons kindje was.

Nugget gaat nog wel oke op het moment, geen verbetering maar ook geen verslechtering. Ze blijft gelukkig nog wel warm, als ze koud zijn is het meestal einde verhaal.

Moest net ook dierenwinkel voor wat spulletjes voor mijn nieuwe huisdier wat vanavond komt en moest me inhouden geen rattenspulletjes te halen, krijg nog dat pakket binnen als DHL meewerkt. Ze waren er vandaag rond 1 uur en had al briefje met mobiel nummer beneden opgehangen omdat we geen deurbellen hier hebben (Studentenflat) maar ze hebben gewoon opgeschreven dat ik er niet was *zucht* morgen waarschijnlijk weer hetzelfde verhaal.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:25

Gisteren heb ik Smokey in laten slapen, hij had een enorm gezwel en er was niks meer aan te doen.
Het was natuurlijk emotioneel maar ik was ook erg geïnteresseerd hoe kanker er nou eigenlijk uit zag en ik besloot samen met de dierenarts het gezwel te "ontvellen" en de kanker van binnen te bekijken.
Ik mocht de kanker voelen en opensnijden zodat ik goed kon zien hoe kanker eruit ziet.
Ik heb er ook foto's van gemaakt, maar die zijn uiteraard absoluut niet voor mensen met een zwakke maag.
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik de foto's hier plaatsen, in een link uiteraard.
Of zou dat niet mogen op bokt?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:27

Heel veel sterkte!
Maar wauw wat leerzaam. Ja hoor, in een link mag het prima :j
Zie je wel vaker in de paardentopics bijvoorbeeld :)

Ik ben namelijk wel erg nieuwsgierig :j