Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tenno7 schreef:Maak altijd wat foto's om zo de progressie in planten groei etc kunnen zien.
Dit was 25 mei vs vandaag! [ [url=m/ScDYn1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mos op de boom groeit ook mooi nu. Foto van in het begin en nu
[ [url=m/cmGEGW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En foto van helemaal in het begin waarbij er net water in zat vs nu. ( 2,5 maand verschil )
[ [url=m/QR2Elz.jpg]Afbeelding[/url] ]
ellepel schreef:Die boom is mooi!
Welk mos heb je daarvoor gebruikt?
Bij mij wilde dat niet echt goed.
Of dat mos ging helemaal uit elkaar of het werd goor van alle rommel er in
ellepel schreef:weeping mos he. ik ga daar eens naar kijken.
ik heb thuis geloof ik levermos er in zitten.
maar ik ga eens kijken, ik moet weer wat voedingsbolletjes bestellen voor de planten en vissen voer dus kan die er eventueel bij.
J0anieke schreef:Is op cm, maar er zijn meer vuistregels.
1 cm vis (volwassen) per liter, maar bv ook 1 goudvis per 80 liter, elke volgende goudvis per 40 liter. Qua garnalen is er weer geen max, die behalen vaak uiteindelijk zelf een evenwicht.
Ik let zelf nooit zo op die vuistregels. Elk aquarium is anders. Als jij een mega goed extern filter hebt met veel biologisch materiaal en veel planten in het aquarium (incl drijvers en evt wortels van kamerplanten (hydroponie)) kun je best over die 1 cm vis per liter heen. Wil je juist een ecosysteem (evt filterloos), dan zit je juist aan veel minder vis per liter, bv 0,5 cm per liter.
ellepel schreef:Fleurtje je kunt van dat pompje de sterkte van de stroming regelen hè?
Dat is een aquaflow pomp? Heb je de 100 er in?
Er zit een schuifje op namelijk.
als je die heen en weer schuift word er een gaatje kleiner en kun je de stroming regelen