Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Wat leuk Jennifer_S!
Weet je voor jezelf wat voor 'type' hond je wil, nog ongeacht van of je al een ras bedacht hebt?
Ben je iemand die bijvoorbeeld een terrier wil, of een herder, of een jachthond, of een windhond?
Ongeacht of je voor een pup gaat uit het asiel of van een fokker, is het wel handig te weten wat je past en wat niet. Zelf zou ik niet snel buiten de terriers, jachthonden of windhonden kijken bijvoorbeeld, omdat dat me goed past. Ik kan bijvoorbeeld intens genieten hier van de foto's van de collies en aussies, maar ik zou er niet eentje willen hebben.
Als je al wél een ras of type in je hoofd hebt, is via de diverse rasverenigingen kijken altijd handig, of via rescues die alleen in die rasgroep doen, maar dan krijg je vaak wel oudere pups, want dat zijn vaak pups die zijn gedumpt of zijn afgestaan. Vaak zo rond de 6-8 maanden.
Kristy1998x schreef:Hier eind April een nestje verwacht uit ons knappe meisjezo benieuwd hoeveel er uit gaan komen.
Kaus schreef:Ik heb zelf helemaal niks met jachthonden dus kan er weinig over meepraten
Kaus schreef:Ik heb gisteren eindelijk de sleutel gekregenMeteen aan de slag gegaan en alle muren in de woonkamer gewit. Nu de rest nog witten, bar verven en de vloer leggen. En dan kunnen we echt verhuizen
Hopelijk geen lockdown dus maar als het nodig is, is het nodig.
Citaat:Leuk beestje Kristy! Waarom de keuze voor een mixje en geen volle pom?
Citaat:Heb je wel de ouders röntgenologisch en dna getest op alle ziektes die in beide rassen voorkomen?
Waarom een kruising fokken met 2 rassen waar vrij veel problemen in beide rassen voorkomen?
Zoe_97 schreef:Dat doe je dan toch in de verkeerde volgorde.... een goed gefokt nest test je de ouders voordat de pups in de maak zijn.... en als de vader stamboom heeft. Hoe kan dan geboortedatum onbekend zijn....