Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:13

@norwayfjord ik vind Mulan echt zó leuk he <3 Soms lijkt ze net een zwart vosje en soms net een zwarte herder, afhankelijk van de foto.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:26

Ja Skippy01 dat was dus precies ook mijn/ons idee. Gelukkig doet ze het heel goed tot nu toe!

NorwayFjord wat een gave foto's weer <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:29

Fijn dat ze het goed doet! En blijf vooral puppy foto's spammen! We mogen toch niet veel anders doen , foto's mogen nog :+ O:)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:39

Ik zal even een beetje bijlezen! Afgelopen dagen druk geweest met wennen aan het idee van vakantie hebben, hihi. :+

@Denise Mera is echt zo grappig. Volgens mij is dat echt een hondje dat je de hele dag opvrolijkt met haar acties. Super schattig <3

@RoosvanBlue Ooo daar is ze al!!! Wat ontzettend schattig! Nu hebben jullie natuurlijk lekker veel tijd ervoor. Dan maar het beste maken van de situatie. :P

@Jennifer_S Volgens mij heb je al veel nuttige info gehad, het is heel lastig maar neem vooral de tijd om je te oriënteren op wat voor soort honden je leuk vindt. Bedenk je dat een hond een commitment is van 10+ jaar dus dan wil je geen aankoop doen waar je spijt van krijgt.

@Kiwi Wat een avontuur.. Super lief dat jullie zijn gaan helpen en ze weer veilig thuis is!

@NorwayFjord Wow ligt het een mij of lijkt Mulan ineens heel volwassen?! Waar is de puppy gebleven?! :P Ze is ineens een lange dame!

Hier gaat alles wel goed, we kunnen helaas niet naar cursus natuurlijk, het lijkt me wel leuk om tijdens mijn vakantie wat nieuwe dingen te gaan oefenen. Ik ga nu 3x per week met Popo hardlopen en dat gaat goed.
Woensdag heb ik zijn hechting eruit gehaald en het wondje zit nu helemaal dicht, hij kan ook alles weer, dus gisteren zijn we voor het eerst weer naar het losloopgebied geweest. Ik begin ook nu wat veranderingen te merken nu zijn testosteronspiegel daalt. Hij markeert nu al veel minder (eerst deed hij dat in het bos echt elke 5-10 meter, nu maar 4x in de hele wandeling) en loopt veel meer bij ons in de buurt i.p.v. zijn neus achterna. Nu was hij geen problematisch geval en liep hij nooit weg, maar dit is wel een fijne bijkomstigheid.
Als het hele social distancing tafereel achter de rug is ga ik weer naar wat doggydates toe met hem denk ik. Nu zijn de teefjes weer veilig. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:19

Wat een mooie foto's komen er voorbij!

Klopt Simoonzel, Mera is inderdaad een hondje dat je de hele dag opvrolijkt. Maar Bodhi net zo goed haha en beide kunnen ook af en toe achter het behang. Maar Mera noem ik toch ook wel een beetje mijn hulphondje in deze tijden <3

Fijn dat jij positief verschil merkt aan het castreren! Hier houd ik toch nog een beetje in mijn achterhoofd de chemische castratie optie. Niet zo zeer meer met een specifieke reden behalve het controleren van wat meer easy-in-z'n-kop. Het zal uitproberen worden maar ik weet nog niet of ik het aandurf.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:05

Kiwi gelukkig hebben jullie der gevonden. Snap alleen de dronken pool niet? Die had haar dan.

Kaus hopelijk de sleutels vandaag.

Mooie foto's van Mulan.

Simoonzel hou gewoon een sportieve vakantie met Popo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 18:43

Lara, Skippy, simone; Kleine moeite om mee te gaan zoeken. Ik zou zo blij zijn als iemand dat zou doen als er van mij eentje ontsnapt was! En t was vooral heeel dichtbij.

Baasje en vooral fokker was dolblij Norway! :D
Wat is Mulan vreselijk fotogeniek :P Dat ze dat eens aan die van mij leert Boellie is echt drama en Chick is ook nog wel pittig.

Fijn dat je echt verschil merkt Simone. Daar doe je t uiteindelijk ook wel een beetje voor denk ik.

Punjab ; ergens op haar ''uitstapje'' is ze de poolse man tegen gekomen. Hoe of wat was niet helemaal duidelijk. Iets met mijn en zijn gebrekkige engels en zn alcoholgebruik werkte niet helemaal mee :P (geen vooroordeel, hij liep echt met een halve liter bier in zn handen) Maar ze hebben elkaar gevonden en ze is bij hem gebleven. Of hij bij haar.. :P

Verder hier een rustig dagje. Nadat ze gisteren flink in de tuin van mn schoonouders gespeeld hebben zijn de voetzooltjes een beetje gevoelig geworden. Dus t rondje op t industrie maar even gelaten voor wat t was.
Wel nog een aantal bestellingen weggewerkt. Ik merk dat er ook wel ''gehamsterd'' word. We hebben niet veel bestellingen maar vooral grote bestellingen. Nu hopen dat ik t aangevuld krijg via de leveranciers :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:42

Gewoon even spam :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze wordt al brutaal hoor! Duikt graag de nieuw beplante borders in :Y)

Castratie was hier ook een uitkomst. Chemisch deed niet zoveel (of het was mislukt, geen idee). We konden het toen nog eens proberen of gewoon castreren en toen toch gekozen het maar gewoon te doen. Jones is sindsdien een stuk beter te controleren en loopt niet meer zo erg zijn neus achterna. Jack hadden we nooit gecastreerd (alleen toen hij oud was chemisch omdat hij tumortjes had), maar Jones had een stuk meer last van zijn hormonen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 19:56

fluffy puppy!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:49

Oh puppy spam <3

Haha kiwitje zie het zo voor me met die pool. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 20:58

punjab schreef:
Oh puppy spam <3

Haha kiwitje zie het zo voor me met die pool. _O-

Hij donderde nog om ook... we hebben na t thuisbrengen nog gekeken of we hem konden vinden en of ie verder oke was maar niet meer kunnen vinden. Maar hij was wel echt vriendelijk en schrok dat ze echt vermist was!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:43

Skippy01 schreef:
Citaat:
Wat leuk Jennifer_S!
Weet je voor jezelf wat voor 'type' hond je wil, nog ongeacht van of je al een ras bedacht hebt?
Ben je iemand die bijvoorbeeld een terrier wil, of een herder, of een jachthond, of een windhond?
Ongeacht of je voor een pup gaat uit het asiel of van een fokker, is het wel handig te weten wat je past en wat niet. Zelf zou ik niet snel buiten de terriers, jachthonden of windhonden kijken bijvoorbeeld, omdat dat me goed past. Ik kan bijvoorbeeld intens genieten hier van de foto's van de collies en aussies, maar ik zou er niet eentje willen hebben.
Als je al wél een ras of type in je hoofd hebt, is via de diverse rasverenigingen kijken altijd handig, of via rescues die alleen in die rasgroep doen, maar dan krijg je vaak wel oudere pups, want dat zijn vaak pups die zijn gedumpt of zijn afgestaan. Vaak zo rond de 6-8 maanden.

Qua type ben ik er wel uit, dat wordt een jachthond. De diverse rasverenigingen houd ik inderdaad in de gaten. Ik ben fan van de Épagneul francais, dus deze zomer (als ik weg mag tenminste) hoop ik een of meerdere fokkers in Frankrijk te bezoeken. Ik wist nog niet dat er rescues waren die specifiek in rasgroepen doen, dat ga ik uitzoeken, dank voor de tip!

@Simoonzel Ik heb inderdaad al wat tips gehad, waarvoor dank iedereen! Van dat commitment ben ik me bewust, maar dat komt wel goed. Heb ook mijn eerste shet nog staan na 15 jaar en nog altijd blij mee.

@xDenies vrees je niet voor je hamsters? :+

@Roosvanblue wat een heerlijke fluffy puppy inderdaad! Op die eerste foto is het oprecht net een knuffel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:15

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* Y)(^)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 09:38

Gefeliciteerd! :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:16

Gefeliciteerd. Y)(^)

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:04

Dankjewel!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:00

Hier eind April een nestje verwacht uit ons knappe meisje <3 zo benieuwd hoeveel er uit gaan komen.

Afbeelding

Papa is een volbloed pomeranian.
Mama is een pomchi (pomeranian X chihuahua)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:02

Gefeliciteerd! *\o/*

Jennifer_S schreef:
Dankjewel!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:04

Gefeliciteerd Jennifer! Y)(^) Ik heb zelf helemaal niks met jachthonden dus kan er weinig over meepraten _O-

Roos, prachtige pup <3 Zo'n zacht kleurtje met dat grijsblauwe. Heb zelf ook over dit ras getwijfeld maar vind ze helaas te groot/zwaar voor echt fanatiek sporten.

Leuk beestje Kristy! Waarom de keuze voor een mixje en geen volle pom?

Ik heb gisteren eindelijk de sleutel gekregen *\o/* Meteen aan de slag gegaan en alle muren in de woonkamer gewit. Nu de rest nog witten, bar verven en de vloer leggen. En dan kunnen we echt verhuizen :D Hopelijk geen lockdown dus maar als het nodig is, is het nodig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:06

Kristy1998x schreef:
Hier eind April een nestje verwacht uit ons knappe meisje <3 zo benieuwd hoeveel er uit gaan komen.

[ Afbeelding ]

Papa is een volbloed pomeranian.
Mama is een pomchi (pomeranian X chihuahua)

Heb je wel de ouders röntgenologisch en dna getest op alle ziektes die in beide rassen voorkomen?
Waarom een kruising fokken met 2 rassen waar vrij veel problemen in beide rassen voorkomen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 14:14

Welkom Kristy! Knap ding! Hopen op gezonde pups.

jeeej fijn kaus! :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:26

Kaus schreef:
Ik heb zelf helemaal niks met jachthonden dus kan er weinig over meepraten _O-

Geeft niks, dát is dan weer mijn ding haha, spuw maar raak Jennifer ;)

Kaus schreef:
Ik heb gisteren eindelijk de sleutel gekregen *\o/* Meteen aan de slag gegaan en alle muren in de woonkamer gewit. Nu de rest nog witten, bar verven en de vloer leggen. En dan kunnen we echt verhuizen :D Hopelijk geen lockdown dus maar als het nodig is, is het nodig.

Ow yeah! Nice! Hop, aan de slag! *\o/*

@Kristy1998x welkom!

Iemand was echt héél erg blij met onze lunch-wandeling <3 (Op een half uur tijd 3 mensen tegengekomen, hier in het bos houden mensen zich dus best keurig aan 'niet massaal het bos in', gelukkig!)
Afbeelding

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:58

De mama is inderdaad een mix tussen pomeriaan en een chihuahua. Papa is volbloed pomeriaan. Mama neigt ook meer naar de pomeriaan kant, vandaar de keuze om er een volbloed pomeriaan op te zetten.

Citaat:
Leuk beestje Kristy! Waarom de keuze voor een mixje en geen volle pom?

Moeder word eind Juni gecheckt op zowel Patella als SM en CM. Vader is gecheckt en bezit over een stamboom. Gezien ze drachtig is ga ik nu geen CT-scan en narcose riskeren. Moeder is al bijna 3 jaar bij ons en heeft van de 3 bovengenoemde aandoeningen geen symptomen. Het is een hobbymatig nestje en ben niet van plan om professioneel te gaan fokken. Tevens is SM en CM niet genetisch overdraagbaar en zal dus geen effect hebben op de puppy's. Patella is hierin natuurlijk een ander geval.

Ik ben bekend met de aandoeningen welke er in deze rassen voorkomen. Echter wouden wij graag een nestje met onze teef gezien het een erg mooi process is. Alle puppen gaan netjes ontwormt worden, krijgen hun inenting, een europees paspoort, gezondheidsverklaring en aankoop garantie. Gun ze het beste huis mogelijk <3

Citaat:
Heb je wel de ouders röntgenologisch en dna getest op alle ziektes die in beide rassen voorkomen?
Waarom een kruising fokken met 2 rassen waar vrij veel problemen in beide rassen voorkomen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:03

Dat doe je dan toch in de verkeerde volgorde.... een goed gefokt nest test je de ouders voordat de pups in de maak zijn.... en als de vader stamboom heeft. Hoe kan dan geboortedatum onbekend zijn....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:27

Zoe_97 schreef:
Dat doe je dan toch in de verkeerde volgorde.... een goed gefokt nest test je de ouders voordat de pups in de maak zijn.... en als de vader stamboom heeft. Hoe kan dan geboortedatum onbekend zijn....

Hier ben ik t wel mee eens. En als alleen mama gecheckt word heb je er nog niets aan.. :(

Ik zou overigens de pups titeren voordat je gaat enten. Vooral omdat dit erg kleine pups/hondjes zijn. Maar dat is weer een andere discussie