Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:47

Volgens mij is de laatste gewoon een Blue merle tri die toont als een Black tri. Of een donkere slate merle tri die als een donker blauwe tri toont.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:50

Kaus schreef:
Maar hierbij is de kans meen ik wel kleiner toch? Dat er dove pups bij zitten. De kans dat ze het merle gen meekrijgen is dan immers kleiner lijkt mij? Vind die derde trouwens erg mooi! Wat voor kleur is dat?

Vond bij de pups van de broodfokker het opvallend veel wit al wel een indicatie dat er iets niet goed zat.

Zoë, ja dat bedoel ik inderdaad. Merle x merle geeft vaak toch wat andere aftekeningen, vaak meer wit en grotere kans op merle. Hopen dat het mensen niet opvalt dat de pup doof is en je hebt de jackpot.


Nee hoor, dit is ook een merle wat merle vererft. Als je deze met een merle fokt krijg je hetzelfde. "MM" en dus doof of blind of nog erger.

De onderste is een maltese merle. :D Wat ze eerst van Dana dachten wat betreft kleur. :P

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:54

Wow wat een gave kleur!! <3 Ik heb een nieuwe favoriet :))

Al die geheime merle genen zou voor mij nog een extra reden zijn om nooit een ongeteste border of aussie te kopen. :n

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:57

Je wil niet weten wat er allemaal in ongeteste cattles voorkomt hoor ;)

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:17

Hoe bedoel je Zoë?

Dit is voorbeeld een aussie Red merle getest. Zou het niet verwacht hebben


Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:26

Oh nee dat weet ik hoor. Bijna elk ras is een drama. Vandaar dat ik ook al van de Cattle Dog was afgestapt om in Nederland te kopen bij een fokker. En de komende vijf jaar komt er waarschijnlijk toch geen hond bij dus dan verdiep ik me dan wel weer :Y)

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:29

xLaraaj schreef:
Hoe bedoel je Zoë?

Dit is voorbeeld een aussie Red merle getest. Zou het niet verwacht hebben


[ [url=m/fHmMct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik bedoel gewoon dat kaus zegt over Aussies en borders. Maar wel ezn ongeteste cattle heeft. Tuurlijk is het een herplaatser, maar was meer als waarschuwing voor de toekomst bedoeld

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:36

Wat sneu Nathalie. Hopelijk heeft je vriendin wel haar lesje geleerd overigens..

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:02

Zoe_97 schreef:
xLaraaj schreef:
Hoe bedoel je Zoë?

Dit is voorbeeld een aussie Red merle getest. Zou het niet verwacht hebben


[ [url=m/fHmMct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik bedoel gewoon dat kaus zegt over Aussies en borders. Maar wel ezn ongeteste cattle heeft. Tuurlijk is het een herplaatser, maar was meer als waarschuwing voor de toekomst bedoeld


Daarom ging ik ook voor een herplaatser. Vind het gedoe wat er is binnen de rasvereniging veel te ingewikkeld. Ik ben me wel bewust van de gevaren, maar die herplaatser is al geboren en heeft een huisje nodig. Een ongeteste pup die je zou kopen wordt geboren met de mogelijke problemen omdat jij m wil.

Maar ik bedoel het verder niet negatief voor! Verbaas me alleen elke keer weer over de hoeveelheid problemen die er in veel rassen zitten. En dus dat ook weer mensen die ongeteste pups kopen met alle gevolgen van dien. Ik heb niks tegen het fokken van gezonde pups uit geteste ouderdieren :D

Edit: en daarmee bedoel ik niet dat je pups kan redden van de broodfok. Ja, die zijn al geboren maar daar steun je direct de fokker mee. Die van mij was al weg bij de fokker dus daar had ik geen invloed meer op, die was toch al gesteund.

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:13

Ik ga nog weer even 'zaniken' over het voer :+

Ik heb alle analyses naast elkaar gelegd van de merken die mij intressant leken. Voor mij lijkt wow de beste keus, maar die hebben veel varianten met ongetwijfeld allemaal ook een iets andere analyse. Maar stel nou dat ik de ene keer hert koop en de andere keer zwijn, maakt dat uit voor de hond?

En dan nog een vraag de analyses van diepvries voer zijn totaal anders (lijkt me logisch :P ) maar hoe zit het dan met het ruw eiwit bijvoorbeeld, die is vaak veel lager dan bij brok en 'te laag' voor wat een hond nodig heeft. Hoe compenseer je zoiets?

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:15

In diepvries zit ook veel meer vocht en dan moet je eerst omrekenen.

Ik moet overigens altijd lachen als mensen zo panisch over vet doen mij kleine kinderen en honden. ' maar dit brok heeft 10% vet?!' Ja das te weinig. Krijg ik ze niet aan.

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:18

StonedRomy schreef:
In diepvries zit ook veel meer vocht en dan moet je eerst omrekenen.

Ik moet overigens altijd lachen als mensen zo panisch over vet doen mij kleine kinderen en honden. ' maar dit brok heeft 10% vet?!' Ja das te weinig. Krijg ik ze niet aan.


Hoe reken je dat om? Als droog voer 8 % en diepvries 63% allebei omreken naar 1?
Noem maar wat hoor. School is te lang geleden haha.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:29

Sastaic schreef:
Ik ga nog weer even 'zaniken' over het voer :+

Ik heb alle analyses naast elkaar gelegd van de merken die mij intressant leken. Voor mij lijkt wow de beste keus, maar die hebben veel varianten met ongetwijfeld allemaal ook een iets andere analyse. Maar stel nou dat ik de ene keer hert koop en de andere keer zwijn, maakt dat uit voor de hond?

En dan nog een vraag de analyses van diepvries voer zijn totaal anders (lijkt me logisch :P ) maar hoe zit het dan met het ruw eiwit bijvoorbeeld, die is vaak veel lager dan bij brok en 'te laag' voor wat een hond nodig heeft. Hoe compenseer je zoiets?

Als je van wolf af wil wisselen (de 5 normale smaken want de andere weet ik niet) kun je gewoon afwisselen. Zolang ze dus binnen de richtlijnen vallen.

Hoe dat omrekenen verder werkt weet ik niet... :p ik heb een paar schema’s gehad van wat ik aan kvv voer. Die kan ik altijd vergelijken met andere merken.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:44

Ik heb ook paar vraagjes, ben het antwoord vergeten.
Geven jullie de Weil-vaccinatie samen met de 12weken cocktail of apart?
En ivm de hondsdolheid: stel je puppy wordt 12 weken zaterdag of zondag. Mag je het dan vrijdag ofz al geven of moet je echt op de dag zelf wachten? zo kan ik al zien voor een afspraak :)

Edit: Wat is het schema dat jullie aanhouden qua ontworming ?

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:55

Ik ontworm 4x per jaar, dus elke 3 maanden. Als ik wormen vind ontworm ik een week daarna weer ivm afkomende eitjes. (natuurlijk afhankelijk van hoe en wat je hond allemaal naar binnen scharrelt)

Edit: wel 2x met een ander ontworm middel, bv Milbemax en Drontal dat afgewisseld of een andere ontwormingstablet wat alle wormen meeneemt.

De weken gaan echt niet zo nauw hoor, als hij over 1 dag 6 weken is kan hij uiteraard gewoon zijn 1e enting krijgen. 9 weken en 12 natuurlijk ook.

MyWishMax

Berichten: 25606
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:00

Ik geef geen entingen tegelijk. Dus rabiës apart van de cocktail. En rabiës het liefst zo laat mogelijk. Ook geen ontworming of ontvlooiing tegelijk of tegelijk met enting. :D

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:11

MyWishMax schreef:
Ik geef geen entingen tegelijk. Dus rabiës apart van de cocktail. En rabiës het liefst zo laat mogelijk. Ook geen ontworming of ontvlooiing tegelijk of tegelijk met enting. :D

Inderdaad, hier gaat er ook altijd 2-3 dagen tussen

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:40

En weil laat ik helemaal zitten bij mijn dieren....

Rabies wel met 12 weken ivm vaak de grens over gaan. Verplaats dan liever de cocktail.

Ontwormen gebeurd hier nooit. Of ja, alleen na ontlasting onderzoek.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:42

Met de rabies moet je echt wachten tot minimaal 12 weken. De L4 geef ik wel samen met de cocktail maar de rabies moet ze nog krijgen, heb er bewust een aantal weken tussen gelaten al leert mijn ervaring in de praktijk dat het haast nooit problemen oplevert als je het samen doet.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:52

oh ja zo, is omdat de hondenschool dit vraagt.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:54

@sastaic: vers/diepvries bevat meer water, dus je zal er gemakkelijk 2x meer van moeten voeren... Dus je moet omrekenen naar de hoeveelheden dat je hond per dag zou moeten eten. Dus stel ik voer een brok met 23% ruw eiwit, dan zal ik voor 100g van deze brok te vervangen +/- 143g kvv met 16.5% ruw eiwit moeten voeren.

Ik ontworm maar 1 à 2x per jaar tenzij ik merk dat het nodig is.

SparklingApp

Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:55

Dankzij Azmay ben ik bij dit topic gekomen, mag ik ook meepraten? :)
Een maand of twee terug heb ik helaas mijn 13 jaar oude hondje in moeten laten slapen, maar afgelopen weekend heb ik weer een pup gekocht! :D
Ze is nu 6 weken en over twee weken is het de bedoeling dat ze hier heen komt.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:06

Welkom SparklingApp ! Veel sterkte met het verwerken van het verdriet. Je nieuwe pup zal hieraan wel helpen. Wat voor pup heb je ?

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 19:17

Weil deed ik hier gewoon bij de cocktail. Maar dit jaar geen weil en titeren en dus voor 3 jaar zeker beschermd.

Ik denk dat hoeveelheid van KVV/Brok niet zo makkelijk ligt. Meer per hond afhankelijk.
Bullet zou op volledig KVV 300 gram mogen hebben. En op volledig brok iets meer dan 200 gram
Chick op volledig kvv 260 gram, brok 180 gram ongeveer. (en ik zie dat dat bij wolf, RC en orijen ongeveer dezelfde hoeveelheid is )

Ontwormen, hier worden pups netjes volgens schema ontwormd. Heb bij Boellie ondanks netjes op schema ontwormen toch een flinke besmetting gehad. Hij was 2, 4, 6, 8 weken ontwormd en moesten op 10 en 12 weken dat herhalen en daarna ieder half jaar. (volgens de fokker) Maar we hebben het schema van de dierenarts aangehouden en dat was 3 maanden, 4 maanden, 5 maanden, 6 maanden. vanaf daarna deden we het 4 x per jaar. Maar eigenlijk doen we t meer op gevoel. We houden bij wanneer er voor het laatst ontwormd is en wanneer we dan denken dat t nodig is ontwormen we eerder.

Tuurlijk! Welkom Sparkling! Wat voor Ras heb je uitgekozen?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:20

xLaraaj schreef:
Ik heb ook paar vraagjes, ben het antwoord vergeten.
Geven jullie de Weil-vaccinatie samen met de 12weken cocktail of apart?
En ivm de hondsdolheid: stel je puppy wordt 12 weken zaterdag of zondag. Mag je het dan vrijdag ofz al geven of moet je echt op de dag zelf wachten? zo kan ik al zien voor een afspraak :)

Edit: Wat is het schema dat jullie aanhouden qua ontworming ?


Wij enten inmiddels niet meer. Wij titeren. Maar ik liet sowieso niks samen zetten, zeker niet in zo'n jong lijf. Rabiës op 12 weken vind ik ook véél te vroeg, liever op 15-18 weken.

Harvey heeft nu één enting gehad, de DHP en is deze maand afgetekend voor 3 jaar, zoveel antistoffen had hij in zijn lichaam. Uiteraard is hij ook Rabiës geënt, maar dat is verplicht.

Weil en L4 laat ik sowieso niet enten.

Ontwormen alleen als het nodig is.