Mijn 2 konijntjes eten erg weinig oo het moment. Eten wel stukje brood, witlof alles behalve de brokjes eigenlijk.. Maar van het voer maat een half bakje op een nacht en normaal een heel bakje.. Wat zouden jullie doen ff afwachten of naar de DA gaan?
Omdat ze wel heel veel bewegen en ook keutelen en witlofjes, stro&hooi eten...
Gebruik je een handdoek? Dus konijn in handdoek wikkelen, op je schoot en dan spuitje erin (spuitje kan ook door een tweede persoon). Dat werkte het beste bij Kyra
Vonneke, inderdaad in een handdoek wikkelen, zonder handdoek lukt het hier ook niet om iets toe te dienen. Zolang hij wortel wel eet zou ik hem dat wel aanbieden, ik weet dat het niet goed is maar bij m'n oudje werkte het ook.. Succes verder!
Het komt vast wel goed. Het zijn je eerste konijnen toch? Ik snap wel dat je dingen niet zo snel ziet. Ze zijn immers supergoed in het verbergen van hun zwaktes, want in de natuur zijn ze dan gewoon ten dode opgeschreven. Niet jezelf de schuld geven hoor!
Vonneke, vaak zie je niet eens dat er iets mankeer, niet jezelf de schuld geven hoor! Flip had ook haken op z'n kiezen, kwam ik achter toen ik hem 2 weken had, DA afspraak maken voor de haakjes, even blijven bijvoeren en dan komt het wel goed! Flip is nog steeds niet helemaal op gewicht maar zolang hij zelf genoeg eet maak ik mij niet te veel zorgen.. Komt goed meid!
Anoniem
Geplaatst: 04-03-16 11:48
Het zijn inderdaad mijn eerste konijnen. Dat is wel een beetje het nadeel als ze met twee zitten. Ik kan niet goed zien wat ze eten.
Vanmorgen lagen er wat keutels in de bak. Straks ga ik hem op krullen zetten zodat ik precies kan zien wat hij eet.
Dwangvoeden ging beter op schoot. Hij heeft 3 spuitjes op en zijn medicijnen. Daarna druiven en die eet hij graag. Zijn brokjes liet hij weer staan.
Maar pfff wat is hij mager. Op zijn rug voel je zo de ruggengraatwanneer je hem aait.
Het operatief laten verwijderen van haakjes kost €72,-. Als dat het gaat zijn wil ik dat wel laten doen.
Het nadeel is dat het vaak om de paar maanden moet. Bij de kliniek hebben ze voor deze konijnen een speciaal tarief. Dan is het goedkoper.
Vayo
Geplaatst: 04-03-16 12:02
He wat balen Vonneke!! Hier schrok ik ook enorm toen ik ontdekte dat mijn franse hangoor zo dun was geworden. Het kan echt heel snel gaan met konijnen. Dwangvoeden deed ik ook opgerold in een handdoek. Hier heb ik haar toen goed op gewicht gekregen met luzerne, erwtenvlokken, maisvlokken, wat zonnebloempitten, kokosvlokken, gedroogde papajablokjes e.d.