Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:23

chimello schreef:
Ik word een beetje lastig van mijn baardje ze doet niets anders dan langs het glas op gaan met haar nagels en ze wilt uit haar bak. Temperatuur is goed, ze heeft koele plaatsen in de bak, genoeg te eten en ze heeft geen reden om er uit te willen buiten dat ze nieuwsgierig is maar ik word gek van dat gekrab de hele tijd. Ze kan dat een uur aanhouden voor ze weer gaat zonnen... Of ze rent langs het glas op samen met de kat aan de andere kant. Ze is heel waaks en oplettend maar is er een andere reden daar ik rekening mee zou moeten houden?

Mijn baardagaam doet precies hetzelfde! Heel irritant soms inderdaad...

chimello

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:41

Ze is pas 10 maanden, heb gelezen dat jonkies graag op onderzoek uitgaan, hoop dat dat alles is want ze is helemaal gezond verder, poept goed, ze is alleen heel graag op schoot en uit het terrarium.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:49

Ik wil je niet ontmoedigen, maar die van mij is echt al een oudje en die doet het ook :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:54

Oh nee :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:25

Heb je geen mogelijkheid om haar in de kamer los te laten lopen? Of is dit not done met reptielen/baardagamen?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:35

Solleke_Noah schreef:
Heb je geen mogelijkheid om haar in de kamer los te laten lopen? Of is dit not done met reptielen/baardagamen?

Niet voor lange periodes omdat reptielen een bepaalde warmte en luchtvochtigheid nodig hebben. Dan wil je ze niet te lang buiten hun terrarium.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:37

Nee niet voor langere periodes, bedoel zodat ze haar energie/nieuwsgierigheid kan bevredigen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:45

Nee, sowieso loopt er hier een langharige kat rond en liggen er toch hier en daar kattenbak korreltjes over de vloer, moet er niet aan denken dat ze daar iets van binnen krijgt. Heb haar net onder m'n fleece deken op schoot gehouden en dan is ze helemaal in haar element, alles bekijken enzo. Nu weer terug gezet omdat ik dadelijk weer de paarden moet voeren maar ze is weer fijn bezig.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:51

Misschien kun je iets verrijkends toevoegen in de bak waar ze meer mee bezig is? Krijgt ze levende krekels bijv? Misschien de inrichting om de zoveel tijd drastisch veranderen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:57

Doe ik vaker, heb recent alle zand weer vervangen en de takken enzo weer anders gelegd, en ze krijgt levende krekels en ze heeft een bakje met wormen waar ze ook nog uit kan eten (levend dus ze bewegen), ze heeft een bakje andijvie ook nog, verschillende takken om op te klimmen. Tis een erg bezig beestje, ze beweegt heel veel. Ze lijkt de kat ook heel boeiend te vinden want ze let heel veel op dr en zit vaak aan het glas als de kat er ook zit. Maar jeetje ze kan soms wel echt lang ijsberen. Kan mss zijn dat ze weer moet poepen dan wordt ze ook wat hyperactief.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:58

chimello schreef:
Doe ik vaker, heb recent alle zand weer vervangen en de takken enzo weer anders gelegd, en ze krijgt levende krekels en ze heeft een bakje met wormen waar ze ook nog uit kan eten (levend dus ze bewegen), ze heeft een bakje andijvie ook nog, verschillende takken om op te klimmen. Tis een erg bezig beestje, ze beweegt heel veel. Ze lijkt de kat ook heel boeiend te vinden want ze let heel veel op dr en zit vaak aan het glas als de kat er ook zit. Maar jeetje ze kan soms wel echt lang ijsberen. Kan mss zijn dat ze weer moet poepen dan wordt ze ook wat hyperactief.

Kun je de takken en rosten misschien zoveel mogelijk tegen het glas leggen/bij het glas in de buurt zodat ze moeilijker op en neer langs het glas kan en krassen en dus ook een beetje moet klimmen om er te komen?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:07

De reden dat ik geen baardagaam meer zou nemen. Zenuwentuig...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:17

Zeker weten dat het een vrouw is? Hier deden alleen de mannen het, omdat ze zichzelf in het raam zagen... En dus aggresief werden.... Vrouwen hebben dat hier nooit gedaan... Ik werd er altijd iig helemaal dol van...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:31

Zeker weten een vrouwtje. En heb haar vaak een spiegel voorgehouden, deed haar helemaal niets. Maar ik kwam dus net boven en deed de deur open en raad eens wie uitgebroken was... Juist ja madam de baardagaam :n
Ik hoop dat ze niets verkeerds gegeten heeft. Ze ziet er normaal uit, ging meteen naar haar zonneplekje.

Heb ik gedaan met een tak en ze duwde zich letterlijk plat tussen het glas en de tak. Heb de tak daarom maar wat naar achter geschoven en daar is nu dus de glashouder los. Moet ik straks even maken (eigenbouw terrarium van een slangenhouder gekocht trouwens) maar daar is ze dus uitgebroken. Wat een kleine rotzak.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:32

Zou een tweede vrouwtje misschien een optie zijn of reageren ze totaal niet op elkaar? Ik wil absoluut geen koppel, vandaar dat ik bewust een vrouwtje genomen had voor als er ooit eentje bij zou komen, dat ik dan twee vrouwtjes kon houden. Misschien verveelt ze zich dan minder?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:22

Afbeelding

Mijn vreemde huisdier heeft nu zelf een vreemd huisdier :')
D'r voedsel zit nu al een uur op haar hoofd :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:25

heb je weleens een doek over het terra heen gehangen ?

dit is een vrij algemeen "probleem" bij baardjes , misschien dat op het reptielen forum meer tips staan .

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:31

Haha! Wat zijn baardagamen toch cool!

Vandaag ben ik de hele dag in de weer geweest met het toekomstige huisje van de twee baardjes van mijn vriend. Veel plateaus bevestigd voor meer oppervlak en klimmogelijkheden. Ze zitten nu nog in hun opkweek terrarium, maar ze groeien echt als kool. Het oude terrarium houd ik aan als nood terrarium.

Dat langs het terrarium lopen doet het mannetje vooral. Het nieuwe terrarium is van MDF gemaakt, dus daarmee hoop ik ook dat onrustige ge-ijsbeer te stoppen.

Ik vraag mij af wat jullie baardagamen op een dag eten aan dierlijk voer? Ik probeer ze echt meer aan groenten en fruit te krijgen, maar ze vinden het maar niks.

Deze foto kwam ik nog ergens tegen. Wat waren ze toen nog klein!!!

Afbeelding

Aankomende zondag krijg ik er 7 spinnen bij! *\o/*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:15

Wat een leuke!

Zou ik eens kunnen doen maar zo vroeg in de middag er al een doek over is ook maar tijdelijk een irritatie oplossen...

Scully eet echt alles wat ik haar geef, ze is werkelijk wild van aardbei, mango en andijvie. Verder krijgt ze in een bakje morio wormen gewoon omdat ze dan wat heeft als de krekels op zijn, krekels maat 8, buffalo wormen, ze heeft wel eens redrunners gehad en ik geef haar die vitamine jam dingetjes ook, vindt ze heel erg lekker daar likt ze veel aan. Ik zou haar graag eens die hele dikke groene tomatoworms? geven maar geen idee waar ik die kan krijgen, ik zie mensen die op youtube wel eens voeren :P

Enige wat ik haar echt niet aan het eten krijg is gedroogde bloemen, die krijg je in zo'n pakjes in zo'n reptielen zaak. Dat vindt ze maar niets, daar zal wel geen smaak meer aan zitten?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:25

Haar huisdier was inmiddels op... het was een nogal slimme krekel die stil op haar hoofd bleef zitten, toen die aan de wandel ging was het snel gebeurt :+

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:43

chimello schreef:
Ik word een beetje lastig van mijn baardje ze doet niets anders dan langs het glas op gaan met haar nagels en ze wilt uit haar bak. Temperatuur is goed, ze heeft koele plaatsen in de bak, genoeg te eten en ze heeft geen reden om er uit te willen buiten dat ze nieuwsgierig is maar ik word gek van dat gekrab de hele tijd. Ze kan dat een uur aanhouden voor ze weer gaat zonnen... Of ze rent langs het glas op samen met de kat aan de andere kant. Ze is heel waaks en oplettend maar is er een andere reden daar ik rekening mee zou moeten houden?

Die van ons zijn net een jaar en deden het ook, maar dat was omdat ze er altijd uitgehaald werden door mijn huisgenoot als ze gingen krabben aan het glas. De laatste weken hebben we ze genegeerd als ze het aan het doen waren en haalde we ze er ook pas uit als wij dat wilde. Nu doen ze het niet meer :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:49

Adamoot schreef:
Ik vraag mij af wat jullie baardagamen op een dag eten aan dierlijk voer? Ik probeer ze echt meer aan groenten en fruit te krijgen, maar ze vinden het maar niks.

Heel goed uitzoeken wat ze lekker vinden, die van mij heeft echt een zwak voor andijvie en sinaasappel.
Ze krijgt van mij om de twee dagen dierlijk voer.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:53

Mijne is weer aan het krabben, ze doet het inderdaad meteen als ze me ziet zitten aan het bureau en ze kijkt ook bewust mijn kant uit omdat ze er uit wilt... Zo vervelend dat ze zo aanhankelijk is :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:58

doet de mijne ook, vooral als ze er al even niet uit is geweest.
Sowieso heeft ze in de lente en in het najaar een periode dat ze onrustiger is, al is dat wel veel minder geworden vanaf ze alleen kwam te zitten. Ze zaen eerst met zijn tweeën en toen was spic een stuk onrustiger terwijl ze zat ruimte hadden en genoeg plek om alleen te zitten.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:03

Hmm dus een tweede aanschaffen is geen oplossing? (vrouwtje overigens, geen mannetje).