Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:46

Mag ik ook heel even binnenrollen?

Twee jaar geleden heb ik twee gerbils meegenomen omdat ze naar mijn mening te lang zaten op de plek waar ze zaten en ik het risico te groot vond dat ze te klein terecht zouden komen.

De beige gerbil was alleen komen te zitten en deze heb ik gekoppeld aan een zwart witte dame (schijnbaar dmv puur geluk). Uiteindelijk zijn ze beide mee naar huis gegaan en heb altijd mijn
best gedaan om het ze zo goed mogelijk te maken. De beige gerbil was in een groepje van 3
gekomen waarvan er 2 vrij snel dood waren.

Maar hee, beide dames hadden het prima hier en vorige week zondag heb ik een terrarium van
100x50x50 voor ze gekocht. En na een paar dagen lag de beigedame ineens dood in het hok.
Nu heb ik direct contact opgenomen met een bevriende fokker en zijn we druk op zoek naar een
goede combinatie voor mijn alleenstaande zwart witte dame. Helaas is dat nog niet zo simpel ....

Omdat ik het echt sneu vind dat ze alleen zit ben ik nu op alle fronten aan het kijken waar ik
een nieuw vriendinnetje voor haar kan vinden. (en eventueel iemand die kan/wil helpen met
de koppeling).

Ik woon in Barendrecht (Rotterdam) en vroeg me af of iemand in dit topic iets voor me weet
of toevallig zelf heeft? :)

Excuses voor het binnenrollen O:)

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:54

Welkom denise (leuk je hier tegen te komen). Heb je al contact gehad met martijn van queenies of hij iets heeft zitten? Hij zit in rotterdam zuid.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:56

Hee! Hallo!

Die heb ik zojuist een berichtje via Facebook gestuurd ... is nog in afwachting dus. Ik hoor ook graag ervaringen met Queenies. Het is niet zo dat ik zomaar ergens wat weg wil halen :)

Ik ben wel in contact met Hazelnoot Gerbils en deze meneer is voor mij ook op zoek.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:02

Queenies is op zich goed. Hij heeft mooie, gezonde gerbils. Zijn alleen niet zo tam als op de website is beweerd.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:08

Ja zijn prima beestjes heb mijne nu bijna 2jaar ook van hem, maar idd alleen niet echt tam. Nog nooit ziek geweest of ruzie gehad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:09

Nou hoeft tam van mij ook niet, was de beige ook niet en zwart witje is wel nieuwsgieriger. Maar vind het jammer dat daar niet eerlijk over gedaan word :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:43

Dan issie idd geel wildkleur hikarii en leuk dat ze zo vrij zijn om door je mouw te klimmen

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:35

stalmilagro schreef:
Dan issie idd geel wildkleur hikarii en leuk dat ze zo vrij zijn om door je mouw te klimmen

En die ander duif grijs, of meer lilac? Ik kan het slecht zien haha.
Pepper:

Afbeelding

Ik had net wc papier in reepjes gescheurd en in een huisje met twee gaten gestopt. Zie Pepper erin gaan, binnen een seconde eruit met een sliert erachter en nog een seconde later was zij en de sliert foetie :')

Ze pakken wel heeeeel lief zonnebloem pitjes uit je vingers als je ze vast hebt <3

Zit in deze helft vd bak trouwens niet veel bodembedekking, dat slepen ze steeds naar de andere kant die nu helemaal gebarricadeerd is.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:05

Lastig te zien altijd. Ik zou zeggen lilac

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:03

helaas hier 1 gerbil overleden. Nu moet ik opzoek na een nieuw maatje voor me andere gerbil.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:09

plutolover schreef:
helaas hier 1 gerbil overleden. Nu moet ik opzoek na een nieuw maatje voor me andere gerbil.

Welkom bij de club

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:02

Ik heb mijn gerbils ook bij Queenies vandaan. Waren niet mega tam, kwamen niet op je hand zitten. Maargoed, wel heel nieuwsgierig enzo :)
De mijne zijn nu twee jaar oud en eentje werpt zich zowat uit de bak als het schuifruitje open gaat, wil er altijd uit, gaat mee op de bank zitten etc. En de ander bijt en krabt als ik hem eruit heb (dus dat doe ik niet echt meer ;) ) en is ook veel minder mensgericht, ook in de bak. Denk dat het ook aan het karakter van je gerbil ligt :)
De man van Queenies heeft wel passie voor z'n beestjes, doet er alles voor en dat vind ik heel belangrijk.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:47

Hoi,

plutolover, super naar dat 1 van je gerbils is overleden. :(
Hoe gaat het met de rest van de gerbils hier op bokt?
Met die fijn mij gaat het goed. :D Ik heb alleen sinds kort nieuw voer voor ze, Beaphar XtraVital speciaal voor gerbils. Hier voor had ik altijd voer voor alle soorten kleine knaagdieren. Dat was echt een soort van snoepmix, ze vonden het heerlijk. Iets te lekker eigenlijk want ze werden wat dik. :Y)
Maar ze zijn niet zo blij met hun nieuwe voer, ze zijn elke keer boos in het bakje aan het graven opzoek naar een zonnebloempitje ofzo. :')
Ik ga maar eens goed opletten of ze niet in hongerstaking gaan..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:37

Arme gerbils in honger staking :') .kun je het niet mengen en dan geleidelijk aan steeds meer van de nieuwe brokjes toevoegen?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:43

Helaas gaan mijn gerbils waarschijnlijk weg.

Ik kan er ECHT niet door heen slapen, dit hadden we echter wel verwacht. Verder hebben we niet echt plek in huis, behalve op zolder, waar niemand komt. Dus dat zou sneu zijn..

Vind het erg jammer, maar kan nu echt niet slapen, moet ze gewoon verplaatsen om normale nachtrust te krijgen..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:58

Gut dat is ook zonde..., zeker als je het al wel had verwacht..., of is dat banketstaaf om te zeggen?
Hier nog geen directe stappen ondernomen, al staat er al wel een aquarium in de schuur van een meter lang :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 04:16

Ik twijfel soms ook wel is, omdat mijn kat die beesten niet met rust laat ze zit dr constand bovenop met dr neus (stuur dr wel steeds weg). Echt zodra ze hoort dat ze wakker zijn vliegt ze naar die bak. Maar ze weg doen kan ik ook niet, want ik vind als ik een dier neem is het tot die dood gaat. En ze lijken er geen stress of iets van te hebben doen gewoon hun ding knagen, graven en eten. Als het ten koste van hun welzijn gaat dan zou ik het wel overwegen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:57

Luxje, nee, ik zei juist dat we het niet verwachten hadden. Ik slaap normaal overal doorheen, maar ik ga hier zo erg op concentreren dat ik er helemaal naar van word. (Komt deels door mijn autisme)

Normaal blijven de dieren hier ook tot hun dood, maar dit is gewoon sneu voor ze.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:39

Oh sorry, ik las het inderdaad als "we hadden wel verwacht dat dit ging gebeuren..", sorry :o

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:14

Roosje01 schreef:
Arme gerbils in honger staking :') .kun je het niet mengen en dan geleidelijk aan steeds meer van de nieuwe brokjes toevoegen?

Haha ja dat ga ik denk ik maar doen, als ze het over een paar dagen nog niet goed eten. :Y)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:29

Vervelend dat ze je zo wakker houden. Wist je niet dat ze zoveel lawaai kunnen maken? Volgens mij wordt dat hier regelmatig ook besproken.

@Jellybeans: zijn ze nog steeds in honger staking := ?

Wij hebben sinds een paar weken een hondje, hij vindt al die geluidjes uit de bak maar raar en kan een hele tijd naar de bak liggen staren zonder van z'n plek af te komen :') hij doet verder niks dus wij vinden het wel prima. De gerbils zelf doen alsof die hond de normaalste zaak van de wereld is :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:07

Mijn hond geeft er gelukkig niets om alleen in het begin keek ze wel is.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:45

EllaBellaah schreef:
Vervelend dat ze je zo wakker houden. Wist je niet dat ze zoveel lawaai kunnen maken? Volgens mij wordt dat hier regelmatig ook besproken.

@Jellybeans: zijn ze nog steeds in honger staking := ?

Wij hebben sinds een paar weken een hondje, hij vindt al die geluidjes uit de bak maar raar en kan een hele tijd naar de bak liggen staren zonder van z'n plek af te komen :') hij doet verder niks dus wij vinden het wel prima. De gerbils zelf doen alsof die hond de normaalste zaak van de wereld is :+

Hongerstaking nee, boos wel. :') Maar ze eten het nu steeds beter.

Wij hebben ook sinds kort een hondje en de gerbils staan boven. Hondje mag officieel niet naar boven maar stond laatst toch stiekem boven. :roll:
Helemaal aan het piepen en aan het grommen, de gerbils zelf waren aan het stampen in hun kooi. Geen goede combi dus, :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:52

Ik kan helaas kat en gerbils niet bij elkaar uit de buurt houden in een 2 kamer woning.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:29

Jammer van je gerbils dat ze zo luidruchtig zijn. De mijne zijn dat ook. Eerst kon ik er totaal niet van slapen, sliep toen met oordoppen en tegenwoordig vind ik het heerlijk rustgevend .