Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:07

Oh die is echt gaaf geworden Kaus!!

Heb net m'n kooi weer helemaal van onder tot boven gedaan, en vanmiddag ga ik m'n rittens ophalen! *\o/*

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:14

Als je ze hebt wel foto's maken hè carr_friesje!

Wat een schattige nakies Ronnie25

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:18

uhu! :D

Ooh ik kan echt niet wachten!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:41

Heb m'n ratseltjes opgehaald hihi.

Swieb had met koppelen echt even zoiets van. Whatthefaaaaack zijn dit nou weer voor rare dingen _O-
Maar alles gaat goed :) onderling nog niks geen gepiep en gezeur gehad tot nu toe. :)
Swieb ligt nu heerlijk opgerold met aan allebei de kanten een ritten tegen haar aan in de sputnik te slapen hihi.

De argente ritten is nog wel echt héél klein. (64g)
Zij komt uit hetzelfde nest als de russisch blauwe waarvan de moeder helaas plotseling overleden is. Daardoor hebben ze een beetje een achterstand opgelopen.
Zij zijn toen bij het andere nest ingezet (die 2 weken ouder zijn, waar mijn berken en jappaner dame van zijn) en zijn met dat nest verder opgegroeid.

Dit waren de laatste rittens die bij haar zaten, daarom is in goed overleg besloten om de argente dame toch mee te nemen, ondanks dat ze nog zo klein is.
Zo hoefde ze niet weer gescheiden te worden van haar maatjes en ze word hier goed in de gaten gehouden en bijgevoerd :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:43

okey...
ik ben verliefd :D
Ik ga kijken hoever ik kan komen met de adoptie, en wil deze vent dolgraag gaan adopteren:
Afbeelding

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:35

Ronnie25 schreef:

Hey Ronnie, even een tipje ;)
De snorharen van je nieuwe aanwinsten hebben gekrulde snorharen, ik denk dat het fuzzies zijn? (Die kunnen voort komen als je een Rex met een Rex of een Harley met een Harley kruist)
Maar verder over de snorharen, die zijn dus gekruld net als de wimpers en daardoor kan er een haar in het oog steken en daar hebben ratjes erg last van en kunnen zelfs ontstoken ogen krijgen.
Mijn tip is om dit goed in de gaten te houden en mocht je een haartje zien die in het ook komt deze weg knippen, ik doet het meestal met een klein nagelschaartje.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:41

Ooooooh Ronnie, wat een heerlijk koppie <3 Wil er spontaan nog meer naakies bij :=
Mooie kooi zo Kaus :) Die van mij gaat vanmiddag ook weer lekker omgegooid worden.
Tye wraps komen er bij niet meer in, heb namelijk een hele fanatieke sloper die ze gewoon doorknaagt :')

Pff schrok gisteren wel toen ik thuiskwam, nugget was helemaal vermagerd over het weekend. Heb ze meteen brinta gegeven en vandaag zag ze er gelukkig weer opgeknapt uit. Vanmiddag eens een drinkfles zoeken die ze niet zullen slopen. Iemand die naast Sippy nog andere stevigere drinkflessen weet? Die ferplast flesjes knagen ze gewoon stuk zodra die leeg is :=

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:50

Lies_Miek schreef:
Ooooooh Ronnie, wat een heerlijk koppie <3 Wil er spontaan nog meer naakies bij :=
Mooie kooi zo Kaus :) Die van mij gaat vanmiddag ook weer lekker omgegooid worden.
Tye wraps komen er bij niet meer in, heb namelijk een hele fanatieke sloper die ze gewoon doorknaagt :')

Pff schrok gisteren wel toen ik thuiskwam, nugget was helemaal vermagerd over het weekend. Heb ze meteen brinta gegeven en vandaag zag ze er gelukkig weer opgeknapt uit. Vanmiddag eens een drinkfles zoeken die ze niet zullen slopen. Iemand die naast Sippy nog andere stevigere drinkflessen weet? Die ferplast flesjes knagen ze gewoon stuk zodra die leeg is :=

Hangt het flesje bij jouw dan in de kooi?
Of knagen ze het flesje door de tralies stuk?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:10

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:42

Ik heb gewoon zo'n ding van de welkoop, maar dat zal je vast al geprobeerd hebben...

Omdat ik de bodem van de kooi nu niet los kan hebben, (bij mijn vorige had ik gewoon een losse bak) heb ik kranten op de bodem met houtsnippers er overheen. Zoals verwacht gebruiken ze de kranten als nestmateriaal...
Iemand een idee wat ik op de bodem kan leggen?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:51

Jaa die dunne plastic flesjes knagen ze zo kapot, en die zijn ook wel te klein.
Ga denk ik voor die van 1 liter en dan bestel ik er 1 of 2 van. Met 2,5 liter moeten ze die 2,5 dag wel redden. Ook gelijk een leuke tunnel en klimtouwen erbij bestellen en voerbakjes die je vast kan schroeven aan de tralies.

Kaus, kan je niet proberen om ze extra nestmateriaal te geven zodat ze van de kranten afblijven of werkt dat niet?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:00

Ik heb ze lapjes fleece gegeven en 2 extra kranten pagina's, verder hebben ze handdoekjes in de sputnik liggen, maar ze pakken alsnog de kranten op de bodem...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:21

@ Tigress, houdt ons op de hoogte of het dat muppie wordt he ;)

wat betreft flesjes:
wat dacht je van de glazen drinkflessen?

Afbeelding

Deze heb ik, gekocht bij de dobey toen der tijd.
heb hem onder tussen 3jaar en hangt al die tijd bij 5 knagende dames, haha!

de tekening vertekent een beetje, maar het zijn gewoon ronde flessen.
het gele is een badeendje, waardoor je makkelijk ziet hoe vol je fles is xD

ik heb qua bodembedekking in mijn kooi een traliewerk wat erop hoort (anders kruipen ze tussen de schuifplaat eruit) en daar span ik elke keer een stuk fleece overheen.
dat gaat dan in de was als het echt vies is..
(heb wel 2 wctjes en die worden door de meeste gebruikt maar eentje heeft er lak aan...)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:09

Zindelijkheidstraining ga ik niet aan beginnen, dat heb ik al een keer geprobeerd en is echt hopeloos :')
Fleece wilde ik ook proberen, hoe werkt dat? Moeten daar nog houtsnippers overheen? En hoe zorg je er voor dat dat blijft liggen?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:34

ik had voorheen (voor wctjes) ook enkel fleece hoezen.
daar legde ik verder niks op.
dat is zacht aan de voetjes en ik deed de hoes dan verwisselen elke avond
(had er 10 en aan het eind van de week draaide ik aan wasje met die hoezen)

nu ik de wctjes heb doe ik de hoes 1x per week (soms 2x) verwisselen,
die gaat dan in de was en ze krijgen een nieuwe
in de dagen tussendoor doe ik met vegertjes de poepjes opscheppen savonds (van die ene die er soms lak aan heeft om op de wc te gaan)

bij mij zijn het echt hoezen die erover heen schuif. ze kunnen er dus niet mee aan de wandel...

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:01

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:06

Hangmatjes in de was, zometeen in de Eddy (edy centrifuge :') ) en aan de kachel. Binnen no time droog, en hebben ze vanavond weer schone mandjes <3

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:26

Glazen flesjes vind ik wel heel erg duur worden. Moet namelijk wel zoveel hebben dat ze genoeg te drinken hebben voor als ik een weekend weg ben. Heb die van de eerste link tweemaal besteld en hoop dat ze snel binnen komen :D Vandaag al hele kooi leeg getrokken en flink schoon gewassen en weer deels ingericht. Als het nieuwe spul er is ga ik het helemaal goed doen.

Vanochtend nog geschrokken van Kale ook, ze lag echt doodstil in het hooi gedoken. Moet ook zeggen dat ze niet haar bitcherige zelf is de laatste tijd. Ze begint oud te worden en spontaan ook een heel stuk liever

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:24

Glazen flesjes zijn in verhouding niet duur hoor, haha :P

ik heb eentje van 1,5liter voor 13 euro
en eentje van 1liter voor 8 euro.

is dan wel 21 euro maar doe er ook al jaren mee ;)

(en kan je vertellen dat 2,5liter wel genoeg is voor het weekend te overbruggen ;P)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:34

Ik heb nu deze al besteld :P Zijn ook goed genoeg voor nu hoop ik. Vind van bovenaf vullen ook wel makkelijker eigenlijk dan elke keer die fles eraf te halen.

Heb net ook via marktplaats een gratis duna geregeld. Niet helemaal mooi maar ideaal voor als ik de kooi schoonmaak of voor als quarantaine bak bij ziekte.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:05

Blegh ik baal, m'n voer is van de keer wel extreem laat... Had omdat t de vorige x nogal lang duurde (een week, of ben ik nou gewoon verwend?) al veel eerder besteld namelijk vorige week maandag. Kreeg ik vrijdag een mailtje dat ze ziek was, maar dat ze t van de weekend zou versturen. Alleen nog steeds niks ontvangen dat t onderweg zou zijn.. Ik krijg het voer nu op z'n vroegst pas eind van de week en kan dus weer even tijdelijk over op dierenwinkel voer.. Opzich ook niet zo heel erg, maar ik vertrek vrijdagavond op vakantie...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:58

oeh vervelend inderdaad :c

Ik ben nog steeds in afwachting voor Titus, nog geen verdere reactie op de mail gehad (begrijpelijk, ze is behalve een opvang ook nog knuffeltherapie, oftewel bange, wilde, stresserige ratten handtam en rustig krijgen en dat vreet nogal wat tijd en energie natuurlijk)

Heb via een forum en via de gewone mail (officiele weg misschien wat handiger bedacht ik me :') ) al contact opgenomen...maar als het aan mij lag had ik zelfs al aan de telefoon gehangen :'D Maar wil ook niet te opdringerig lijken :o

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:09

Trippel en Spoek samen in hun hangbuis:
Afbeelding

Van de week nog even de stad in voor een extra drinkfles. Had er 2, maar 1 raakt steeds verstopt. Dus daar komt een nieuwe voor in de plaats.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:23

heey!

ik had bij RR ook laatst super lange levertijd.. waarom? geen idee. wel irritant.. vind niet dat dat 1,5 week kan duren.. voor mij is 4dagen max. al helemaal als ik het in de ochtend bestel...

Ik hoop voor jou Tigress dat het mormeltje naar jou mag komen! :) (geduld geduld!)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:23

haar kat is ziek, later deze week krijg ik meer info :D