Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
x_Jeanine_x schreef:Wij weten dat dat ons werkpunt is. En zijn vanalles aan het proberen. Speeltjes vind ze niet veel aan. Snoepjes gaat redelijk.
Alleen nu was ze ons even te snel af. De laatste tijd rent ze erop af met d'r flappers en draait ze zich een meter ervoor om en komt ze gelijk terug, bij blijven is beter.
Aan de lijn is het een poes lief hondje wat best strak aan de voet loopt.
Die mensen waren twijfelend aan het lopen, alle honden liepen strak achter mij, daarachter m'n schoonouders.
Yoshi rent erop af, liep 1 rondje om die mensen heen en wilde terug komen. Maar die mensen waren gelijk al rondjes aan het lopen om hun hondje heen en ondertussen Yoshi aan het schoppen.
Nu weet ik ook dat ik ergens helemaal fout zit. Maar als m'n hond het hele rondje echt niks fout doet. Heeft niemand dan een keer dat iets niet helemaal super gaat.
Bij bepaalde honden lijn ik haar gelijk al aan.
x_Jeanine_x schreef:Weet je, ik weet het nu wel.
Ik doe ontzettend mijn best om dr alles te leren en ook het beste te doen.
Maar laat maar.
x_Jeanine_x schreef:Ik ga met tips ook zeker aan de gang en daar zijn wij ook mee bezig.
Van de week in losloopgebied geweest en niemand tegen gekomen.
Vandaag rondje dicht bij, 9 honden tegen gekomen waarvan 8 los en 1 vast. En bij al die honden los bleef ze bij ons, ook los en die laatste was de het terug komen niet goed.
kiwiwitje schreef:Maar, dan niet verkeerd bedoeld inderdaad, moet ik of mijn honden dan de dupe worden van jouw “problemen” omdat je geen geschikte plek hebt om te oefenen?
Want als mijn honden besprongen worden of door een rennende hond benaderd worden terwijl ze al “trauma’s” hebben door zulke honden dan ben ik verder van huis..
MarijeR schreef:En los lopen leer je imo aan in een losloopgebied of bij training bij een hondenschool.
Niet in een aanlijngebied. Gewoon echt niet.
Niet alleen om andere honden maar ook om andere mensen, kinderen en het wild wat er loopt.
Nayomie schreef:Maar voor mijn beeldvorming, waarom wil je los trainen in een aanlijngebied? De hond hond hoort daar aan de lijn te zitten. Ik snap niet goed het principe waarom je daar dan los zou moeten trainen eigenlijk?
noox schreef:Er is denk ik ook zeker een verschil tussen aanlijngebied, losloopgebied en ‘gewoon’ een veldje of speeltuin in de buurt waar sowieso niet erg veel honden wandelen. Ik bedoelde vooral dat laatste, een heide oid waar mensen uitgebreide wandelingen maken maar waar aanlijnplicht geld vind ik anders dan een plek waar je sowieso niet vaak honden tegen komt.
Het werkt gewoon twee kanten op, ik snap dat jij, kiwi, het idd super vervelend vind als een hond die niet luistert op jullie komt afdenderen, maar het aanleren van loslopen kost nou eenmaal helaas veel oefening. Zo veel mogelijk vermijden dus. Ben het met iedereen eens haha