Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:41

Ik heb een terra voor mijn hamsters gratis op de kop weten te tikken! Mera heeft het zojuist even geïnspecteerd en goed bevonden. Ze vond het alleen raar dat er geen hamsters in zaten …

Afbeelding

Dit is natuurlijk een grapje en ze is er zelf ingeklommen :P De bak is 80x40x50cm en ga ik gebruiken om mensen wegwijs te maken met HamsterScaping in een terrarium ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 17:46

KimD schreef:
Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik in deze tijd geen pups heb liggen! :n

Ik ben stiekem ook wel “blij” gezien deze situatie dat chick leeg is. :j

Leuk denies!

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:50

Ja dit zag natuurlijk niemand aankomen op deze manier...

Ik mag straks mijn pup, als er een gezonde teef tussen zit, ook even afrekenen... Al weet ik sinds juni al dat ik een pup wil, dus ook extra centen al apart gezet...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:13

Ik volg de fokkers die ik Interessant vind al jaren, dus ik weet precies waar pups geboren worden waar ik interesse in heb :').

Ik heb trouwens wel m'n eigen wip gemaakt. Als iemand wil weten hoe, pb :).
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:40

Over corona gesproken. De fokker vroeg ons vandaag of we Jackie eerder wilden ophalen, gezien de situatie maakte ze zich zorgen dat het straks misschien erg lastig zou gaan worden. Nou, dus we zijn in de auto gestapt en ze is nu hier <3 We maken van de crisis maar een goede gelegenheid om onze pup op te voeden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat bizar goed. Ze hangt erg aan ons maar is heel vrij en open *\o/*

En lieve Jones ook nog even op de foto <3

Afbeelding

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:24

Hier niet bang voor afzeggingen wel dat ze straks misschien niet mogen vliegen

Gefeliciteerd Roosvanblue! hoe oud is ze nu?

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:03

Roosvanblue, toch nog wat positief nieuws in deze tijd. Wat een ontzettend leuke pup!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:17

xDenies schreef:
Ik heb een terra voor mijn hamsters gratis op de kop weten te tikken! Mera heeft het zojuist even geïnspecteerd en goed bevonden. Ze vond het alleen raar dat er geen hamsters in zaten …

[ [url=m/bCoWgk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is natuurlijk een grapje en ze is er zelf ingeklommen :P De bak is 80x40x50cm en ga ik gebruiken om mensen wegwijs te maken met HamsterScaping in een terrarium ;)

Is dat officieel niet te klein? >;)

Gefeliciteerd Roosvanblue, best een heftige beslissing van de fokker.

Van schreef:

Ik denk dat dit zo maar eens zou kunnen, maar tegen de tijd dat de pups oud genoeg zijn kan de situatie ook alweer 25 keer veranderd zijn. Ook wel klote om in zo'n onzekerheid te zitten.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:18

Van schreef:

Bijna 8 weken. Dus nog net aan de jonge kant maar de fokster had er wel vertrouwen in en vond dit beter dan het risico dat ze niet weg zouden kunnen.

Zette haar net in de tuin na het eten en ging toen als een konijn door de tuin heen, echt geweldig :') Ik natuurlijk meteen in de stress want bewegen na het eten mag niet is gevaarlijk aaahhh! Maar ze ging ook netjes poepen. Tot nu toe alles buiten gedaan *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:29

Te klein KimD? Voor Mera; ja. Voor een dwerghamster? Nee :). Is 3200cm2 waar 2800cm2 minimum is :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:32

xDenies schreef:
Te klein KimD? Voor Mera; ja. Voor een dwerghamster? Nee :). Is 3200cm2 waar 2800cm2 minimum is :)

Ohja, je hebt dwergen! Ik heb er verder ook geen verstand van, maar ik dacht me te herinneren dat 80x50x50 het minimale was. Maar dat zal dat voor een Syrische hamster zijn... Denk ik. :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:47

Niet bewegen na het eten .. kan je dat aan Naya ook vertellen? Na het eten krijgt zij het zot in hare kop :roll:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:48

KimD schreef:
xDenies schreef:

Ohja, je hebt dwergen! Ik heb er verder ook geen verstand van, maar ik dacht me te herinneren dat 80x50x50 het minimale was. Maar dat zal dat voor een Syrische hamster zijn... Denk ik. :')

Voor Syren hanteren we vanuit HamsterScaping 100x50x50, mijn Syr zit in 120x50x50 :P Maar wel scherp van je! *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:55

xLaraaj schreef:
Niet bewegen na het eten .. kan je dat aan Naya ook vertellen? Na het eten krijgt zij het zot in hare kop :roll:

Jip ook :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:56

CupCakes_ schreef:
xLaraaj schreef:

Oh en die leven ook nog. Dan zal het wel goed komen :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:59

Haha hamster Mera.

RoosvanBleu gefeliciteerd met jullie dame al in huis.

Leuk dat hartje, jammer dat je straks niks meer ziet ervan. Hopen dat de pups een nieuwe baas vinden. Vast wel

Zozenn ziet er goed uit je wip.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:37

CupCakes_ schreef:
xLaraaj schreef:

Een aussie ding? :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:53

xLaraaj schreef:
xLaraaj schreef:

Een aussie ding? :P

Ik vermoed het! Ik wilde naar bed, dus Jip laten plassen en weer naar binnen. Wil ik meneer in de bench doen zet hij het hele huis op zijn kop. Als een gek rondjes rennen door de kamer, alles slopen wat hij tegenkwam _O-
Wat ben ik dan toch blij met een bench. :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:06

Baas.. baas.. ik heb net geplast het is bed tijd. Baaaasss.. kom ik wil naar de hamsters.
Zucht maakt ze weer een foto en ik lig hier zachtjes piepend te kwispelen..
Afbeelding

3..2..1..

Afbeelding

OH MY GOOODDD.. HAMSTERS!!

Afbeelding

En om dit bericht nog fouter af te sluiten heeft ze (al dan niet perongeluk en daarom staat ie normaal niet meer zo) zelf bedacht hoe ze er beter bij kan :P

Afbeelding

Hondjes zijn hier alleen onder toezicht maar even een lolpost tussendoor *\o/*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 07:20

Zo schattig!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:48

Jennifer_S schreef:
Ik kom per toeval dit topic tegen en meld me hier graag.

Na de zomer wil ik zeer graag een pup aanschaffen. Al wat research gedaan (en nog steeds aan het doen), de hond van de buren doet al een tijdje dienst als oefenhond en so far so good!

Waar ik mee worstel is het volgende: waar haal ik een leuke pup vandaan? Dat klinkt een beetje suf, maar ik licht toch even toe. Eerst wilde ik gaan voor een asielhond (geen pup), maar toch beslist om een pup op te voeden. Geen vrienden in de omgeving met honden, dus via via een pup vinden is toch wat lastiger merk ik. Online vrees ik voor broodfokkers. Uiteindelijk kwam ik dan uit bij een raspup, maar dat hoeft voor mij niet per se en ook daar zie ik met de vele fokkers door de bomen het bos niet meer. Inmiddels ben ik bij een pup uit het asiel adopteren. Lang verhaal kort: tips?

Wat leuk Jennifer_S!
Weet je voor jezelf wat voor 'type' hond je wil, nog ongeacht van of je al een ras bedacht hebt?
Ben je iemand die bijvoorbeeld een terrier wil, of een herder, of een jachthond, of een windhond?
Ongeacht of je voor een pup gaat uit het asiel of van een fokker, is het wel handig te weten wat je past en wat niet. Zelf zou ik niet snel buiten de terriers, jachthonden of windhonden kijken bijvoorbeeld, omdat dat me goed past. Ik kan bijvoorbeeld intens genieten hier van de foto's van de collies en aussies, maar ik zou er niet eentje willen hebben.
Als je al wél een ras of type in je hoofd hebt, is via de diverse rasverenigingen kijken altijd handig, of via rescues die alleen in die rasgroep doen, maar dan krijg je vaak wel oudere pups, want dat zijn vaak pups die zijn gedumpt of zijn afgestaan. Vaak zo rond de 6-8 maanden.

@roosvanblue oeh, wat fijn dat de pup er al is! Ja, het is wat vroeg, maar inderdaad, als alles op slot gaat en je pas met 16 weken ofzo kunt gaan halen straks is dat ook niks natuurlijk... Die paar dagen zijn ook wel te overzien nu tot ze echt 8 weken is.

Hier weinig spannends te melden. We wandelen in de buurt, ik ga elke dag naar stal en ben enorm bang voor een echte lockdown. Toby is maar klein en kan in de tuin zijn energie ook wel kwijt als het echt moet, maar ik heb in 5 jaar eigen paarden nog nooit mijn paard langer dan 5 dagen niet gezien en ben een behoorlijke controlfreak :\ (is ook echt de reden dat ik na Doortje waarschijnlijk geen nieuw paard meer aanschaf tenzij het aan huis kan, het blijft in pension altijd schipperen, hoe fijn ze ook staan)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 09:39

Hier dan wel weer iets spannends te melden :P soort van :P

Gister avond net voor het eten zag ik dat er in Veghel een Amstaff vermist was. Dus na t eten de auto in en mee gaan zoeken. Op en gegeven moment werd t echt te donker dus besloten te stoppen nadat we het speurteam gesproken hadden en ze succes gewenst.

Dus wij willen terug rijden en besluiten toch via t industrie terug te rijden. En ineens was ze daar! :D Met een ''dronken pool'' liep ze op t industrie. Toen ik haar riep kwam ze gelijk dus hebben we haar in de auto gezet en snel naar huis gebracht! :D Ze was dood op ze viel al in slaap in de auto met haar hoofd op bas zn arm. Die vervolgens niet meer kon schakelen :+
Maar ze is weer veilig thuis! *\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:52

Ouh wat super! En zo lief dat jullie mee zijn gaan zoeken ! *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:03

Ow wow, enerverende avond op die manier! Fijn dat ze weer thuis is!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:11

Wat leuk RoosvanBlue dat ze er al is! Veel plezier :D
Wat een heerlijke foto's Denies, Mera heeft zo'n lekker bekkie <3 Die flapoortjes :D
Fijn zeg Kiwi dat jullie haar toch nog hebben gevonden! Baasjes zullen wel enorm blij zijn geweest!

Ik heb nog wat foto's van Mulan op het strand vorige week <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding