Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:02

Ik heb al 9,5 jaar 2 teefjes bij elkaar en ze hebben elkaar nog niet vermoord;) Het probleem was nog een teef erbij, toen kwam er meer spanning. Pas toen ik die teef door omstandigheden moest herplaatsen na 5 jaar merkte ik pas hoeveel relaxter het nu is. Dus geef teefjes meer erbij zolang de 2 oude dames er nog zijn. En samen zijn ze de baas over Olly :D

Elke situatie is weer anders, elke hond is anders.. Dus tsja, bij sommige rassen heb je wel echt dat het beter is niet 2 teefjes of 2 reuen bij elkaar te doen, maar vaak weet je gewoon niet van tevoren hoe het zal gaan. Bij Olly zou ik ook wel nog een reu erbij kunnen zetten, maar dan zou ik geen intacte teefjes in huis willen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:07

Kaus schreef:
Prim is gaaf Diandra! Vind zo zonder staart toch wel heel erg schattig <3

Ze krijgt er ook wel hele dikke wiebel billen van.. :')

Afbeelding

punjab

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:36

Lekker kontje hoor Diandra.

Leuke naam labels

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:58

Hele mooie billen hoor Diandra! Je ziet wel dat Elin meer af is! Maar ze zijn beide knap <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:59

Daarom worden ze toch ook Wiggle Butts genoemd Diandra :))

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:02

Kaus schreef:
Daarom worden ze toch ook Wiggle Butts genoemd Diandra :))

Ja idd.. Als je dat op youtube zoekt weet je ongeveer hoe Prim hier door het huis gaat.. _/-\o_

Elin iets meer af kan ook wel, die is inmiddels ruim 14 maanden (en loops geweest, prim nog niet).

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:05

Ja ik heb ook een wiggle butt hond haha, heerlijk zo´n staartloze hond. Altijd maar die blije kont;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:11

Wiggle butts, geweldig *\o/*

Ik heb net sinds lange tijd weer de frisbees er bij gepakt. Gewoon heel rustig aan en kleine lage sprongetjes. Bo is helemaal waus van de frisbees en ging dus ook gelijk 'aan' :') We hebben hier een grasveld waar ik overzicht heb om te zien wat er aan komt. Bo aan een lange lijn (die ik niet vast houd overigens, maar wel erbij kan pakken). Bij één van de huizen was een verjaardag dus we hadden ook nog een hoop bekijks haha.
Hij doet het zo heerlijk overenthousiast. Heel veel dingen die tijdens het lessen toen niet goed gingen, gaan nu dus wel gewoon prrrrrimmaa. Rust werkt beter dan continu er op door drammen. Zijn zus vind het net zo leuk. Hoop t.z.t weer een organisatie te vinden die hier in lessen.

Afbeelding
Tsja :')

Eigenlijk ook onwijs positief afgesloten. Terwijl ik mijn lijn aan het oprollen was en de frisbees in de tas stopte kwam er een eigenaar met hond lopen. Ik was in eerste instantie bang dat het de beruchte 'zwarte' hond was, maar dit bleek niet. En dacht .. tsja, kan toch nergens heen we zien het wel. Ze lopen gewoon door, Bo stond wel met staart omhoog en alerte houding maar verder prima. Dus persoon gepasseerd en ik wil uiteindelijk weglopen met mijn spullen …. hoor ik ineens, 'Neee! Hieerrr!', ik denk wtf. Komt die hond over de straat gerend naar ons toe …. Ik denk neeeeeeeee. Maar deze keer niet roepen, 'Roep hem terug! Dit gaat mis! Kijk uit!', of weet ik veel wat bleef ik nu 'kalm' en heb vooral heel bemoedigend tegen Bo gepraat :') Die Rottweiler stond eigenlijk te bedenken wat ie nou ging doen … maakte wat jolige sprongen, wilde naar ons komen maar bedacht zich en rende uiteindelijk weer terug. Jawel over de straat en naar z'n baas... :=

Waarom die hond nou ineens los liep …...

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:55

Ik heb natuurlijk een hond met een wat afwijkende staartvorm, en daar merk je al bij dat andere honden daar soms moeite mee hebben. Grappig is wel dat je merkt dat andere pool types en krulstaarten automatisch net iets leuker worden gevonden.
Marley is al 10 maanden nu en hoort eigenlijk al bijna niet meer in dit topic thuis trouwens ;)
Intussen is hij gediplomeerd gehoorzaam (nou ja basis dan he) en officieel het beste maatje van Elmo, onze rode kat. De andere twee vinden het ook wel best dat hij in hun huis woont :+
Steppen doen we al af en toe een klein rondje op een laag tempo, aan de heupgordel dan, trekken mag nog niet (ik leg hem telkens uit dat hij daar echt nog te jong voor is maar hij blijft het proberen!) en hij heeft daar erg veel lol in. Ik ook trouwens....

Afgelopen zondag waren we naar de Soesterduinen en hadden een date met 2 van zijn nest broertjes en zijn zusje. Alleen 1 laatste broertje hebben we nog niet gevonden. Was erg leuk!
Familieportret:
Afbeelding
Marley is de tweede van links, met de zwarte lijn.
Afbeelding
Wat lijken ze toch op elkaar he :D Marley is de voorste...

Afbeelding
Hij is al zo groot.... Echt een beetje puppy af hoor!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:14

Hier 5 reuen en 1 teef. Enkel kenzo en Finnley kunnen soms niet met en niet zonder elkaar. Echter dat was voorzien 2 herder reuen met flinke energie en 6 maanden leeftijd verschil. Echter gelukkig heeft Finnley (de jongste) inmiddels respect voor kenzo en gaat het momenteel onderling best oke. Dit kan uiteraard nog alle kanten op gaan maar we weten waar we aan begonnen en het is totaal geen probleem. Ze leven bij ons natuurlijk wel regelmatig gescheiden. Sowieso s nachts omdat ik elders woon met kenzo en kymo en soms overdag ook omdat Finnley zijn eigenares dan vrij is en hij met de rest vd roedel bij haar blijft (al gaan de mijne in dat geval ook regelmatig dan naar haar ipv mee werken met mij)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 07:08

Jaaaaa mn favo bolletje fluff is er weer! Wat is ie groot! En hij/jij mag altijd in jet topic blijven hoor

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:14

Ik vind het ras zo leuk, en ontzettend grappig, maar ik zou ze nooit willen hebben vanwege het haar. AL DAT HAAR! :x

Maar ze hebben een gevoel voor humor. :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:23

Billy ik vind hem zooooo leuk ...

Kiwi de labels zijn zo leuk!!

Diandra heerlijk! Mila heeft wel een staart maar soms kwispelt ze zo hard dat ze omvalt

Hier alleen teefjes wil ook geen reu ... altijd alleen teven samen gehad rottweilers en spitzen samen en nu rottweiler en Stafford teef samen en nu Mila erbij.
Ook als ik soms de honden van klanten mee neem alleen de teven. Ik heb nooit de ervaring gehad dat ze bitchy waren of wat dan ook alleen met een reu werd alles onrustig. Klant van mij heeft 4 reuen en die moeten altijd gesheiden worden gehouden want tis al een keer fout gegaan. Maar het zal in elke situatie anders zijn.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:52

Wat een ontzettend leuke pups Kiwi! En Marley is ook echt om van te smelten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:44

De husky's zijn in onze maag geduwd vandaar de ene teef hier. Zelf hebben we enkel reuen gehad en altijd 3 a 5 tegelijk zonder noemenswaardige problemen. Het geklier onderling tussen kenzo en Finnley heeft ook niets met hun reu zijn te maken maar met hun karakters die niet matchen in combinatie met puberteit en ongeremdheid

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:37

Hier 1 reu en 2 teven. Maar als Cooper bij mij is zijn het 2 reuen en 2 teven :D

Hier leuk nieuws. Volgende week gaat Cooper dekken. Hopelijk zal dan in juni zijn eerste nestje in Nederland geboren worden :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:41

Wat leuk zoe! :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:45

Leuk Zoe, spannend.

Marley is leuk zo fluffy bolletje.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:12

Het was heeeeeeeeel lang wachten maar eindelijk is knappe Skye thuis <3 het is enorm genieten van dit poppetje, ze doet het onwijs goed dus nu hopen dat het zo doorgaat haha.
Afbeelding
Lekker eigenwijs koppie en dat past haar wel haha.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:15

Wat een schatje is Skye. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:20

Lang gewacht maar het wachten was het waard :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:31

Ooh <3 Wat lijkt ze al groot :oo

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:43

Eindelijk!!! *\%/*

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:04

Oh wat is Skye een schatje zeg! Heel veel geluk samen. :):)

Wij gaan vrijdag weer kijken. Ben zo benieuwd! Ze groeien zo snel... :=

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:31

xLaraaj schreef:
Ooh <3 Wat lijkt ze al groot :oo

Vijftien weken al. Morgen wegen ben heel benieuwd. Ben iedere paar weken wel langs geweest en dan schrok ik me steeds kapot haha. Goed kosthuis gehad zegmaar haha.