[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemklatsch

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:57

Goh wat naar... :n Maar van iemand die zo op vragen reageert zou ik geen pup willen. Het is een verantwoording die je voor (hopelijk) 10+ jaar aan gaat, dan mag je wel kritisch zijn en veel vragen stellen.
Ben het even kwijt, wat voor iets zoeken jullie?

Och wat een schatjes Kiko & veulie! <3

Tsja, (Duitse) Pinschers schijnen ook alles behalve waterhonden te zijn maar heb vanmorgen toch ruim een uur met Mika in het water gestaan. :+
Afbeelding
:')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:57

Nooit leuk om te horen dat iemand geen goed gevoel bij je heeft. En zeker niet wanneer je daar zelf de beste bedoelingen mee hebt. Maar geen goed gevoel blijft lastig. Vind het wel weer goed dat de fokker daar wel naar luisterd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:38

Een beagle Boemklatsch.

Jenny dat klopt. Maar ik snap het gewoon niet. Als het nu met werk te maken had of iets maar nu. We hadden het gisteren zelfs over ophalen en niks aan de hand. Ik kreeg echt het gevoel dat hij beledigd was omdat ik een aantal vragen stelde. Ik heb nooit gezegd dat ik geen vertrouwen in hem had.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:48

Ik heb ook een keer een paard niet aan iemand willen verkopen omdat het gevoel er gewoon niet was.. Ze was echt prima, goeie stal, ze kon prima rijden maar toch.. niet gedaan. Was alleen een gevoel.

Niet dat dat het geweest moet zijn hoor. Wel echt super vervelend voor je :(

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:49

Ik vind het hele verhaal toch wel bijzonder. Als er dan gisteren geen enkele twijfel bij de fokker lijkt te bestaan, er wordt zelfs over ophalen gesproken en dat doe je niet als je twijfelt, dan is het wel vreemd als dat de volgende dag ineens weg is. Ik zou dan zelf ook denken dat het komt door de gestelde vragen en als er geen vragen gesteld mogen worden, zonder dat de fokker beledigd lijkt, mag ie de pup mooi houden...

Bij Wiebe's fokker kan ik altijd met mijn vragen terecht gelukkig.

Wat een teleurstelling, Amandavd. Enorm balen zeg.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:08

Idd maar vreemde ervaring amanda.

Ik kan best begrijpen dat je als fokker met sommige pup kopers geen klik hebt en liever niet aan verkoopt. Maar die dan niet alsof alles in orde is tijdens het bezoek om dan half uur later (oh ja heb ik ook al gehoord) of dag een berichtje te sturen dat je toch geen pup aan hen gaat verkopen.
Het is altijd fijn als je op goede voet staat met de fokker. Fokker van cita staat altijd klaar met advies, is apetrots als cita goede showresultaten heeft en vraagt zelf af en toe hoe het ermee gaat. Erg fijn en helemaal anders dan met de fokker van mijn reu, ook al woont die 20x dichterbij en zie ik hem irl regelmatig.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:11

Bentley is ziek.. weet ook niet echt wat ik moet doen nu..
Vannacht had hij diarree dus z'n hele bench zit onder die staat nu buiten en heb ik in de week gezet, daar ga ik zo met de tuinslang overheen. Maar Bentley is echt niet fit.. wou niet eten en ook niet drinken, hij heeft nu een emmer water buiten staan en een bakje met water binnen en hij heeft nat voer hier staan wat er met lange tanden in gaat..

Ik weet niet precies wat ik nu het beste kan doen...

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:28

Misschien toch een's langsgaan bij de DA met Bentley?
Zeker Als hij zoveel diarree heeft gehad en met zulke temperaturen is het risico op uitdroging toch wel groot bij een pup...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:29

melissac schreef:
Bentley is ziek.. weet ook niet echt wat ik moet doen nu..
Vannacht had hij diarree dus z'n hele bench zit onder die staat nu buiten en heb ik in de week gezet, daar ga ik zo met de tuinslang overheen. Maar Bentley is echt niet fit.. wou niet eten en ook niet drinken, hij heeft nu een emmer water buiten staan en een bakje met water binnen en hij heeft nat voer hier staan wat er met lange tanden in gaat..

Ik weet niet precies wat ik nu het beste kan doen...

Bentley is nog jong, dus zeker even de dierenarts bellen! Jonge dieren drogen veel sneller uit bij braken of diarree.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:30

Heeft ie ook koorts?
Met deze temperaturen zou ik niet wachten en naar de DA gaan.

Amandavd

Ik vind het gewoon moeilijk te begrijpen omdat we bij een andere fokker echt als top baasjes gezien werden. Het kan natuurlijk dat deze fokker dat anders ziet. Achteraf ben ik ook wel blij want zijn fokken is niet mijn manier. Dieren krijgen top verzorging daar niet van. Het is gewoon balen. Ook omdat ik het gevoel heb dat ik nu niet weet wat ik fout gedaan heb.

Amandavd

Ik zou even bellen naar de DA en gaan. Pups drogen snel uit!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:32

Neonlight schreef:
Heeft ie ook koorts?
Met deze temperaturen zou ik niet wachten en naar de DA gaan.

Hij heeft gelukkig geen koorts, heeft net ook al wat meer gedronken en is wat actiever maar ik ga toch even de da bellen voor de zekerheid.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:38

Melissa: Kook kip met wat rijst en geef hem die boullion te drinken. Grote kans dat hij dat net ff makkelijker drinkt.
Verder sterkte.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:36

Hè bah wat naar voor Bentley! :( misschien heeft hij sowieso last van de temperatuur? Kan me voorstellen dat het voor een hele jonge pup erg lastig kan zijn.

Wat doen jullie eigenlijk allemaal om het voor je hond aangenaam te houden met deze temperaturen?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:51

Ik doe niet heel veel extra, maar Mika heeft er ook weinig last van, die moet ik zelf uit de zon halen... :+
Ik doe sochtends en savonds een lang rondje (naar water/bos) en overdag enkel rondjes om het huis als hij aangeeft naar buiten te moeten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:58

Bedankt allemaal, wij voelen ons al wat beter.

Hoe is het met Bentley?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:01

Het gaat een stuk beter met Bentley, de da heeft gezegd dat we het even aan moeten kijken. Hij eet en drinkt nu ook weer gewoon goed en is actief. Mocht hij nou morgen ineens weer niet lekker zijn moet ik even langs komen maar ze denken dat het komt doordat het weer ineens zo is omgeslagen en het natuurlijk best benauwd is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:38

Ik heb late diensten deze week en deze maand moeten ze 3x een werkdag alleen zijn en dat is 3x deze week.
Qua activiteiten pas ik niet echt wat aan. S ochtends nu wel vroeger dan normaal naar het bos voor een uur. Daarna uur rust. Dan spelletjes doen die de hersens moe maken haha. Om 13 uur nog uitlaten daarna met flink bot de ren in binnen waar het lekker koel is. Om 22 uur ben ik weer thuis. De camera geeft aan dat kenzo 1 a 1.5 uur knaagt en de rest slaapt. Erg fijn dat hij zo relaxt alkeen thuis kan zijn!! Fijn ook dat het nu zo warm is dat de energie ook echt op is.
Als ik vroeg moet werken of s nachts of vrij ben dan ga ik met deze warmte altijd 1 a 1.5 uur zwemmen in de zee met ze. Heerlijk en erg vermoeiend ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:05

Amandavd schreef:
Een beagle Boemklatsch.

Jenny dat klopt. Maar ik snap het gewoon niet. Als het nu met werk te maken had of iets maar nu. We hadden het gisteren zelfs over ophalen en niks aan de hand. Ik kreeg echt het gevoel dat hij beledigd was omdat ik een aantal vragen stelde. Ik heb nooit gezegd dat ik geen vertrouwen in hem had.

Oh ja, jij wilde voor een Beagle gaan he. Ik heb nog een adres liggen van een hele sympathieke dame die Beagle's fokt. Zal het je vanavond even pb-en. Ze heeft prachtige honden. Ik stond bij haar op de wachtlijst maar mijn oude Beagle en jonge labrador zijn zulke dikke vrienden dat ik de harmonie niet wilde verstoren. Daarom heb ik me van de lijst laten halen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:09

Jennyj01 schreef:
Amandavd schreef:
Een beagle Boemklatsch.

Oh ja, jij wilde voor een Beagle gaan he. Ik heb nog een adres liggen van een hele sympathieke dame die Beagle's fokt. Zal het je vanavond even pb-en. Ze heeft prachtige honden. Ik stond bij haar op de wachtlijst maar mijn oude Beagle en jonge labrador zijn zulke dikke vrienden dat ik de harmonie niet wilde verstoren. Daarom heb ik me van de lijst laten halen.

Oh wat lief, dankjewel!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:32

Wat lief van jw Jenny!

Wat is volgens jullie een goede leeftijd van de eerste hond om een tweede te nemen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:48

Bo_Y schreef:
Wat lief van jw Jenny!

Wat is volgens jullie een goede leeftijd van de eerste hond om een tweede te nemen?

Dat scheelt wat je wil. Veel houden 2 a 3 jaar aan.

Bij mij was mijn oude hond 9 toen er een pup bij kwam. Onverwachts is mijn oudje overleden toen de pup 7 maanden was. Heb er toen een herplaatser bij genomen van 3.5 jaar met erg stabiel karakter ivm onzeker karakter van de jongste toen.

Echter die herplaatser is nu overleden en de pup van toen is nu bijna 9 jaar. Nog steeds onzekere hond die niet stabiel is. Toch pup erbij die nu 7 maanden is en erg stabiel van karakter is ;)

Wil nu pas een hond erbij over minimaal 4 jaar en anders herplaatser als mijn oudere hond geen 12 mag worden ;)

Liever hond van 5 bij pup zodat ik iets meer leeftijdsverschil heb. Niet straks eerst 2 jonge honden en dan 2 oudjes. 2 oudjes namelijk saai en vaak duur qua dierenarts met alle kleine gebreken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:01

Ik zou inderdaad een anderhalf tot twee jaar wachten met een nieuwe hond, maar dat is wat mijn gevoel zegt.

Nou wij hebben een andere fokker gevonden waar wij waarschijnlijk mogen gaan kijken over twee weken, alleen nu zit ik wel een beetje in mijn maag met wat ik wel en niet mag vragen. Ik heb al mijn vraag over de gezondheid gesteld en daar werd prima op gereageerd maar je gaat nu toch twijfelen aan jezelf.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:36

Ik heb echt alles kunnen vragen aan de fokker hoor. Vind dat ook heel logisch. We zijn ook nog voor de puppy's geboren waren komen kijken naar de moederhond omdat voor ons het karakter heel erg belangrijk was. Een goede eerlijke fokker zou je alles kunnen vragen lijkt mij.