Ik zit nu op school en moet daarna werken. Mijn moeder heeft naar de DA gebeld, en evt een afspraak gemaakt. Thuis hoor ik wat de DA aan de telefoon heeft gezegd. Biks eet ze niet, maar appel en ander groente/fruit eet ze nog wel
Hihi verkleinnamen zijn altijd leuk! Zo heb ik een Ollie en Lilly en wordt Puk vaak Pukkeltje of Pukketje genoemd en Flip, Flippie of Flipper En toen ik mijn Sam nog had was dat vaker Sammetje
Mijn zusje noemt haar konijn die buddy heet buddy butsker
spookyskippy
Geplaatst: 29-02-16 21:36
Mijn moeder is met Spency naar de DA geweest. We hebben nu carprofen drops meegekregen en nog wat extra critical care. Duimen dat ze binnenkort zelf weer gaat eten. Overigens kwam ze wel op de spinazie af vandaag.
tijdje geleden gemeld dat er kinderen waren komen spelen bij mijn schoonouders die het zielig vonden dat mijn konijn (ram) alleen zat, en vervolgens een ander konijn erbij hadden gezet (voedster).
we weten nog steeds niet of ze nu wel of niet zwanger is.. ze heeft wel wat haren uitgetrokken, maar die liggen door het hele hok. omdat het geen knuffel konijn is, is ze lastig te vangen zodat we zouden kunnen voelen. wel eet de hele dag door, maar dat doet ze eigenlijk altijd wel al. hoelang duurt zo'n draagtijd ongeveer? we zitten nu op zo'n 29 dagen.
Voelen niet doen, dat kan de evt jongen doden. Ik denk dat je, als ze drachtig is, binnen 2-3 dagen een nest kunt verwachten.
Isaboy
Geplaatst: 01-03-16 13:32
Gister een nieuw konijn opgehaald een witte Rex dame met blauwe ogen van 6 maanden en ze heeft een stamboom erbij. Vandaag proberen te koppelen met mijn rex ram die geholpen is. Heb ze beide in de badkamer gezet en gekeken hoe het ging. De voedster is bang stampt op de grond en rent knorrend weg terwijl de ram kennis wilt maken. Net even stiekem om het hoekje gekeken en toen zag ik dat mevrouw in een hoekje zat en mijn ram haar hoofd aan het wassen was. toch blijft ze wegrennen en stampen knorren voor hem..
Ik weet dat er onder konijnen geen officiële "stambomen' zijn maar het is wel leuk om te zien hoe het is bij gehouden en te zien welke kleurslagen er allemaal in hebben gezeten
Ik vind het altijd maar helemaal niets dat koppelen zoveel stress voor de konijnen en ook voor het baasje maar alleen is mijn nijn ontzettend ongelukkig dus ik hoop echt dat het het gaat lukken.
_Tarzan
Geplaatst: 01-03-16 20:51
Flippie gaat heel goed!! Zelfs met dit vieze natte weer heeft hij droge pootjes!! Ik had gedacht dat hij door dit weer terug zou vallen maar gelukkig niet dus!!
Ik heb een vraagje. Mijn konijnen zitten nu sinds het weekend in een buiten ren van ongeveer 50m2. Toen ze in de kleinere ren zaten kakte ze mooi op 1 plek. Nu ze zoveel ruimte hebben kakken ze overal... Dit is echt vervelend om op te ruimen. Ik ben elke dag 20 minuten bezig. Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat ze op 1 plek kakken? Pfff ik wil ze eigenlijk niet opsluiten . Maar dit is echt vervelend... Nog iemand die dit probleem heeft gehad? Betert Dat nog?
Heb je een toiletbak in de ren staan? Eventueel kun je daar de keutels ingooien, zodat ze weten dat het hun toilet is Mijne poept ook soms naast de bak, maar dat zijn hooguit een paar keuteltjes.
Ja die heb ik staan. Daar liggen ook wel een paar keuteltjes is. Maar op het gras is het natuurlijk veel leuker... Ze kennen de bak ook . Maar zijn die nu precies vergeten.
Eoweyn_x
Geplaatst: 01-03-16 23:01
Dit is meer keutelen om het territorium af te bakenen. Kijk het even aan en wie weet kun je de keutels in een toiletbak scheppen zodat ze die weer gaan gebruiken. In principe zou het na een tijdje minder moeten worden.
Op dit antwoord had ik al gehoopt . dan is er nog hoop dat het minder word... Ik kijk het nog maar even aan, dan nog maar elke dag op mijn knieën heel het terrein af om strond te scheppen