Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:04

Leuke foto machie. Heerlijk vrolijk hondje.

Sassy Mooi verhaal. Kan me voorstellen hoe blij/trots je bent.

Wij hebben vandaag training gehad. Gaat echt goed. We hebben er beide zoveel plezier in.
Voor de mensen die niet wouden geloven dat hij na de vorige keer iets geleerd zou hebben van door de slurf gaan. Hier een filmpje van de eerste keer van vandaag na de vorige training.
http://youtu.be/ZbeOsMrcTic

Caesar

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:31

Mijn DH van 4 jaar sloopt nog steeds :D Als die iets in zijn bezit krijgt moet het kapot.

Ik ben sinds vorige week gestopt met het trainen en moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt. We vonden het allebei wel leuk, maar hond had niet de juiste instelling (goedsul) en daardoor mistte hij net dat stukje extra. Als ik daar dan het aantal uren wat ik erin steek bij optel, weegt dat echt niet meer op. Hij vindt alles prima, hele makkelijke hond, dus dat komt wel goed met een ander tijdverdrijf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:39

Caesar schreef:
Mijn DH van 4 jaar sloopt nog steeds :D Als die iets in zijn bezit krijgt moet het kapot.

Ik ben sinds vorige week gestopt met het trainen en moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt. We vonden het allebei wel leuk, maar hond had niet de juiste instelling (goedsul) en daardoor mistte hij net dat stukje extra. Als ik daar dan het aantal uren wat ik erin steek bij optel, weegt dat echt niet meer op. Hij vindt alles prima, hele makkelijke hond, dus dat komt wel goed met een ander tijdverdrijf.

Wil je niet zulke dingen zeggen! Ik had pasgeleden de hoop dat ik weer ene kussen in zijn bench kon leggen, hij slaapt al maanden gewoon in een kale bench. Ging 3 dagen en nachten perfect, tot ik ging douchen. Hele kussen uit elkaar, vulling eruit...

Begrijpelijk dat je stopt. :j Jullie hebben nog andere honden toch? Wij zijn met de oudste ook gestopt, die vond het niet leuk.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:43

gelijk heb je ceasar.

mijn herder sloopt helemaal niets.... als pup ooit het tapijt van de trap getrokken, maar verder gaat er neits meer kapot. Ze loopt nu al maanden met een hamster knuffel van de AH rond, dat is bijna haar pupje

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:54

Baris is altijd een giga sloper geweest. tot zijn 1,5 jaar daarna niet meer.
Als we van huis zijn ligt hij gewoon lekker op de bank, laat alles netjes op tafel staan en schoenen en slippers hoeven we ook niet meer te verstoppen !
Ideaal !!!

s nachts slaapt hij in de mand op onze slaapkamer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:55

Ik durf niet eens te vertellen wat er hier allemaal gesloopt is. En het erge is, de oudste is zelf een tijdje mee gaan doen. Die sloopte normaal alleen speelgoed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:08

Jeetje dames wat gaan jullie snel! :oo

Het kan zijn dat dit al eens is langsgekomen maar ik dat volledig gemist heb, maar hebben jullie tenten mee voor op wedstrijd? Zo ja, welke en waarom die?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:25

hond in de slaapkamer is heel gezellig, maar hoe gaatd at dan met de romantiek? chels zou er tussen springen en ons tegenhouden zeg maar.... die wordt jaoers :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:26

KimD schreef:

Het kan zijn dat dit al eens is langsgekomen maar ik dat volledig gemist heb, maar hebben jullie tenten mee voor op wedstrijd? Zo ja, welke en waarom die?

ik heb een kyam utility, puur omdat ik die goedkoop kon overnemen. Degene met wie ik op wedstrijd ga heeft een quecha gekocht en als het goed gaat emt onze honden neem ik die van mij niet meer mee, scheelt slepen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:28

MyWishMax schreef:
Wil je niet zulke dingen zeggen! Ik had pasgeleden de hoop dat ik weer ene kussen in zijn bench kon leggen, hij slaapt al maanden gewoon in een kale bench. Ging 3 dagen en nachten perfect, tot ik ging douchen. Hele kussen uit elkaar, vulling eruit...

Begrijpelijk dat je stopt. :j Jullie hebben nog andere honden toch? Wij zijn met de oudste ook gestopt, die vond het niet leuk.

Het enige wat hij heel houdt is een houtblok. Die legt hij tussen zijn voorpoten en loopt hij alleen mee te slepen. Ballen, kussens etc. dat gaat gewoon kapot. Hij ligt hier gewoon in een nachthok met stro. Gaat perfect!

We hadden inderdaad nog 4 Mechelse herders. De reden dat ik wat "stil" ben geweest op dit gebied heeft daarmee te maken. Ik ben weggegaan bij mijn vriend. Ik heb dus alle honden achtergelaten. Voor wat betreft zijn oude werkhonden had ik daar geen moeite meer mee, maar de jonge Mechelaar heb ik nog steeds veel last van. Heb ik natuurlijk helemaal zelf opgevoed en liep altijd met Arco samen mee. Hij is nu ook gecertificeerd, dus dat is al geweldig, maar je krijgt hem dan nooit meer terug. Ik ben blij dat ik Arco toen mee betaald heb, en dat ik hem nog bij me heb. Al was de MH veel geschikter geweest. En omdat ik hem wel als pup had, ook zeer sociaal! Maar goed, het is niet anders. Dingen lopen zo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:32

EmptyWords schreef:
KimD schreef:

ik heb een kyam utility, puur omdat ik die goedkoop kon overnemen. Degene met wie ik op wedstrijd ga heeft een quecha gekocht en als het goed gaat emt onze honden neem ik die van mij niet meer mee, scheelt slepen.

Die Base zeker? :') Die heeft echt iedereen, ik vind hem echt duur. Die ga ik voorlopig nog maar niet aanschaffen, dus maar nog even meeliften in de tenten van andere. :Y)

Guinness slaapt trouwens ook gewoon op bed, als er romantiek is dan gaat hij op zijn eigen matras liggen. :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:33

dat is een flinke ommezwaai.... en uist op zo'n moment kun je de honden goed gebruiken, ze kunnen een fijne troost zijn. gelukkig heb je Arco nog dan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:33

KimD schreef:
EmptyWords schreef:

Die Base zeker? :') Die heeft echt iedereen, ik vind hem echt duur. Die ga ik voorlopig nog maar niet aanschaffen, dus maar nog even meeliften in de tenten van andere. :Y)

Guinness slaapt trouwens ook gewoon op bed, als er romantiek is dan gaat hij op zijn eigen matras liggen. :')

de base indd, ach, nu kan ik mooi met haar meeliften :P

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:41

EmptyWords schreef:
dat is een flinke ommezwaai.... en uist op zo'n moment kun je de honden goed gebruiken, ze kunnen een fijne troost zijn. gelukkig heb je Arco nog dan.

Gek genoeg was het voor mij een hele opluchting. Alles kwam op mijn schouders terecht en ik was het o.a. niet eens met de manier van houden. Ik kon alle kanten op vliegen om de honden toch even uit te laten etc. Het is dat hun niet los kunnen lopen, anders was het anders gegaan. Maar met een fulltime baan is dat gewoon niet te doen. En Arco kan gewoon meehuppelen als mijn vader buiten is of mijn moeder in de tuin (boerderij). Dus dan komt zo'n hond wel aan zijn aandacht en beweging. Dus gelukkig heb ik hem nog, al was dat ook wel echt mijn beste maatje!

Over tenten geen ervaring. :D (om even op de rest ook in te gaan)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:51

dat kan ik me voorstellen dan ceasar....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:52

Caesar schreef:
MyWishMax schreef:

Het enige wat hij heel houdt is een houtblok. Die legt hij tussen zijn voorpoten en loopt hij alleen mee te slepen. Ballen, kussens etc. dat gaat gewoon kapot. Hij ligt hier gewoon in een nachthok met stro. Gaat perfect!

Klinkt herkenbaar :+ Vreet hij het stro niet op? En heb je dat er 's zomers ook in, of alleen in de winter?

Citaat:
We hadden inderdaad nog 4 Mechelse herders. De reden dat ik wat "stil" ben geweest op dit gebied heeft daarmee te maken. Ik ben weggegaan bij mijn vriend. Ik heb dus alle honden achtergelaten. Voor wat betreft zijn oude werkhonden had ik daar geen moeite meer mee, maar de jonge Mechelaar heb ik nog steeds veel last van. Heb ik natuurlijk helemaal zelf opgevoed en liep altijd met Arco samen mee. Hij is nu ook gecertificeerd, dus dat is al geweldig, maar je krijgt hem dan nooit meer terug. Ik ben blij dat ik Arco toen mee betaald heb, en dat ik hem nog bij me heb. Al was de MH veel geschikter geweest. En omdat ik hem wel als pup had, ook zeer sociaal! Maar goed, het is niet anders. Dingen lopen zo.

Oh, wat erg! Sterkte, dat lijkt me heel moeilijk. Gelukkig heb je Arco nog.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:54

Hier ook geen ervaring met tenten. :+ Bij ons in de sport hebben we allemaal luxe hondenauto's of aanhangers waar de honden op zo'n dag inzitten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:58

Ik heb toevallig net mijn Schmidt transportbox verkocht. Ideaal ding! Pastte in de Volvo V70 en kon hem gewoon veilig openzetten en hij had altijd frisse lucht. Met echte hete dagen is het overal opletten, zowel in een tent als in een auto.

MW: Sowieso in de winter ligt er een hele berg in. Daar maakt hij dan echt een nestje van. Maar het werkt ook isolerend, dus in de zomer ligt het er ook gewoon in. Nu zit hij wel in een kennel die op een koele plek staat en wat echt veel scheelt in de zomer. Maar in de zomer ligt hij overdag meer bovenop zijn nachthok. En het droogt lekker snel als hij weer eens het water in is gegaan. Hij vreet het in ieder geval niet op.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:03

wel handig dat stro

die aanhangers vind ik maar een eng idee....

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:06

Ik heb een Quechua Base en heb er nog een die het net even grotere broertje is. De eerste heb ik voor 49 euro gekocht bij Decathlon, hij was toen in de aanbieding, de andere heb ik van een kennis overgenomen voor wat lekkers voor haar en voor haar honden. Allebei koopjes dus.
Ik heb juist deze tent genomen omdat hij supersnel op te zetten en af te breken is, en hij licht is en daardoor gemakkelijk mee te nemen. Voor mijn hond is het een hele vertrouwde plek om bij zon in de schaduw te kunnen liggen en bij regen droog. Zelf zit ik er eigenlijk alleen in als het regent.

In de winter bij manegewedstrijden laat ik mijn hond achterin de auto zitten.
Hondenaanhanger ben ik geen voorstander van, de fokker van mijn eerste hond heeft er 2 honden door verloren die in een aanhanger vervoerd werden en waar iemand achterop knalde omdat die de aanhanger over het hoofd had gezien. Daar moet je toch niet aan denken... Ook wil ik tijdens het rijden gewoon een oogje op mijn honden kunnen houden om te zien of alles okay is.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:47

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:01

Ik heb een Quechua Base

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:47

Die tent in je linkje krijg je niet in je eentje opgezet en afgebroken, veel mensen al mee zien worstelen. :')

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 00:44

KimD schreef:
Die tent in je linkje krijg je niet in je eentje opgezet en afgebroken, veel mensen al mee zien worstelen. :')

Dat is gemeen _-:( Nja, je kan dan ook aan een ander vragen of hij/ zij je helpt. Al weet ik niet hoe vriendelijk mede wedstrijdgenoten tegen elkaar zijn :') Ik heb zo'n vermoeden dat ik dat antwoord weet na 't weekend.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:53

Als het in de zomer echt warm is en het waait niet door in de tent, dan heb ik voor mijn hond een coolvest, zodat ze het aangenaam koel blijft houden tussen de parcoursen in.

Elkaar helpen is op de wedstrijden waar ik loop (Cyno) en zeker in de A en B1 klasse iets wat je vaak genoeg ziet gebeuren. Ik heb zelf ook wel eens de helpende hand geboden toen iemand zijn ploptent niet opgevouwen kreeg.
Laatst bijgewerkt door Odin op 07-05-14 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt